Як убезпечити себе у віртуальному світі

Про матеріал
У наданих матеріалах надано для учнів алгоритм захисту своїх прав і приватністі у віртуальному світі. Під час перегляду запропонованого учням відео вони вчаться розпізнавати маркери дій кіберзлочинців. Разом з вчителем учні з'ясовують, як треба діяти, коли вони чи їхні знайомі стали жертвою кіберзлочинців.
Перегляд файлу

1

 

Назва виховного заходу для учнів 9-го класу: Як убезпечити себе у віртуальному світі 

Мета:

  •           Вчити учнів, як захищати свої права і приватність у віртуальному світі.
  •           Вчити учнів розпізнавати  маркери дій кіберзлочинців.
  •           Показати учням, як треба діяти, застосовуючи алгоритм дії, коли вони чи їхні знайомі стали жертвою кіберзлочинців.

 

План проведення:

1. Реєстрація учасників/учасниць

2. Оголошення про безпекові правила

3.Основний матеріал:

А) вправа «Коло ідей» «Лист від шахраїв»

Б) робота з поняттями і термінами: кіберзлочиність, кібербулінг, грумінг, секстинг.

В) перегляд із зупинками відео «Секс-насильство» - https://www.youtube.com/watch?v=b-gaa9ZI2JE

Г) обговорення відео

Д) ознайомлення учнів з пам’яткою «Що робити, якщо ви стали жертвою кіберзалякування»

Е) підведення підсумків

4. Рефлексія.

 

Хід заходу:

СЛАЙД № 1. А. КОЛО ІДЕЙ.   Лист від шахраїв.

Вітаємо! Ваша електронна адреса виграла суму 5 000 000 доларів США готівкою. Ваша електронна адреса прикріплена до виграшних номерів 10-14-27-31-32-47-41. Бонусний номер: (41)WVWWVW09553. Дайте відповідь на цей лист, вказавши вашу контактну інформацію. Після того, як вона буде підтверджена, розпочнеться процес оплати. Зверніть увагу, що процес здійснення оплати потребує додаткової плати з вашого боку в розмірі 350 доларів, яка покриває плату за заявку, обробку, плату за оцінку та авторизацію/вартість розсилки. Протягом 72 годин надішліть свою відповідь та такі особисті дані: 1) повне ім’я, 2) адреса, 3) вік, стать, 4) діяльність, 5) національність, 6) номер телефону.

ОБГОВОРЕННЯ: 1. Які факти доводять те, що це шахрайство.

2. Чи отримували ви такі листи в своєму житті?

3. Чи можете навести інші приклади кібершахрайства?

4. Як не потрапити на "гачок" шахраїв?

СЛАЙД № 2 – оголошення теми заходу.

УЧИТЕЛЬ: сьогодні ви дізнаєтесь, як вберегти себе від небажаних наслідків користування Інтернетом, навчитеся аналізувати інформацію, отриману з Інтернет-джерел, ідентифікувати зловживання в Мережі, захищати власні права, які можуть бути порушені в Інтернеті. Ваше розуміння і комунікацію полегшить вивчення таких термінів: кіберзлочиність, кібербулінг, грумінг, секстинг.

Б. РОБОТА З ПОНЯТТЯМИ І ТЕРМІНАМИ:

СЛАЙД № 3 : Кіберзлочинність – це злочинна діяльність, яка передбачає використання комп'ютерів, комп'ютерних мереж або мережевих пристроїв. На персональному рівні це різні форми агресії, що ґрунтуються на висміюванні, публікації компромату, залякуванні або приниженні інших людей.

УЧИТЕЛЬ: наслідки можуть бути небезпечними: самоізоляція жертви, депресія, в окремих випадках спроба самогубства.

СЛАЙД № 4 : Грумінг  -  онлайн-стеження за дітьми і молоддю, сексуальні домагання. Відбувається через контакти різними способами з людьми, яких вони добре не знають. Ризики не очевидні, коли грумер відправляю через інернет свій контакт дитині та завойовує довіру з подальшим наміром зустрітися.

Основні маркери ризиків:

  • Використання чатів
  • Розмови про секс онлайн
  • Відправлення особистої інформації або фотографії людям, знайомство з якими відбулося через інтернет.

СЛАЙД № 5 : Секстинг – поширення або обмін сексуально відвертими текстами, фото та відео через мобільний телефон або інтернет-додатки. Ганебність секстину полягає у тому, що це несанкціоноване пере направлення інтимного образу особи без її згоди.

СЛАЙД № 6 : Кібербулінг – залякування через інтернет або соцмедіа. До нього належать: відправлення негативного повідомлення, глузування, розсилання фото або відео в мережах.

В. ПЕРЕГЛЯД ІЗ ЗУПИНКАМИ ВІДЕО «Online сексуальне насильство над дітьми (кібер грумінг)»- URL: https://www.youtube.com/watch?v=b-gaa9ZI2JE

 

ХВИЛИНИ

ЗАПИТАННЯ УЧНЯМ

01:58

що ми бачимо? Що буде далі? Чи будуть розвиватися стосунки?

04: 55

що ми бачимо? Що буде далі?

06:15

що сталося? Чому так сталося з цим юнаком?

07:01

що сталося? Чому так сталося? Що далі будуть робити ці молоді люди?

08:52

що неправильно зробили юні герої цього відео?

Перегляд до кінця.

Г.Для чого було створене це відео?

Д. СЛАЙД № 7.

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕФЛЕКСІЯ

СЛАЙД № 8 Сьогодні мені стало відомо..

СЛАЙД № 9 Сьогодні я вперше замислився/замислилась про…

СЛАЙД № 10: Отриманні знання я можу використати…

 

Використані матеріали:

Громадянська освіта. 3D Демократії: думаємо, дбаємо, діємо : методичний посібник до курсу громадянської освіти для 10-го класу закладів загальної середньої освіти : / П. Вербицька, О. Волошенюк, Г. Горленко та ін. ; за ред. П. Кендзьора. — Львів : ВД «Панорама», 2018.- С.154-156.

Громадянська освіта. 3D Демократії: думаємо, дбаємо, діємо : методичний

посібник до курсу громадянської освіти для 10-го класу закладів загальної

середньої освіти : Світ інформації, мас-медіа та медіаграмотність : частина 5. / П. Вербицька, О. Волошенюк, Г. Горленко та ін. ; за ред. П. Кендзьора. — Львів: ВД «Панорама», 2018. — 56 с.

ВІДЕО «Online сексуальне насильство над дітьми (кібер грумінг)»  - URL : https://www.youtube.com/watch?v=b-gaa9ZI2JE

 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку