1
Назва виховного заходу для учнів 9-го класу: Як убезпечити себе у віртуальному світі
Мета:
План проведення:
1. Реєстрація учасників/учасниць
2. Оголошення про безпекові правила
3.Основний матеріал:
А) вправа «Коло ідей» «Лист від шахраїв»
Б) робота з поняттями і термінами: кіберзлочиність, кібербулінг, грумінг, секстинг.
В) перегляд із зупинками відео «Секс-насильство» - https://www.youtube.com/watch?v=b-gaa9ZI2JE
Г) обговорення відео
Д) ознайомлення учнів з пам’яткою «Що робити, якщо ви стали жертвою кіберзалякування»
Е) підведення підсумків
4. Рефлексія.
Хід заходу:
СЛАЙД № 1. А. КОЛО ІДЕЙ. Лист від шахраїв.
Вітаємо! Ваша електронна адреса виграла суму 5 000 000 доларів США готівкою. Ваша електронна адреса прикріплена до виграшних номерів 10-14-27-31-32-47-41. Бонусний номер: (41)WVWWVW09553. Дайте відповідь на цей лист, вказавши вашу контактну інформацію. Після того, як вона буде підтверджена, розпочнеться процес оплати. Зверніть увагу, що процес здійснення оплати потребує додаткової плати з вашого боку в розмірі 350 доларів, яка покриває плату за заявку, обробку, плату за оцінку та авторизацію/вартість розсилки. Протягом 72 годин надішліть свою відповідь та такі особисті дані: 1) повне ім’я, 2) адреса, 3) вік, стать, 4) діяльність, 5) національність, 6) номер телефону.
ОБГОВОРЕННЯ: 1. Які факти доводять те, що це шахрайство.
2. Чи отримували ви такі листи в своєму житті?
3. Чи можете навести інші приклади кібершахрайства?
4. Як не потрапити на "гачок" шахраїв?
СЛАЙД № 2 – оголошення теми заходу.
УЧИТЕЛЬ: сьогодні ви дізнаєтесь, як вберегти себе від небажаних наслідків користування Інтернетом, навчитеся аналізувати інформацію, отриману з Інтернет-джерел, ідентифікувати зловживання в Мережі, захищати власні права, які можуть бути порушені в Інтернеті. Ваше розуміння і комунікацію полегшить вивчення таких термінів: кіберзлочиність, кібербулінг, грумінг, секстинг.
Б. РОБОТА З ПОНЯТТЯМИ І ТЕРМІНАМИ:
СЛАЙД № 3 : Кіберзлочинність – це злочинна діяльність, яка передбачає використання комп'ютерів, комп'ютерних мереж або мережевих пристроїв. На персональному рівні це різні форми агресії, що ґрунтуються на висміюванні, публікації компромату, залякуванні або приниженні інших людей.
УЧИТЕЛЬ: наслідки можуть бути небезпечними: самоізоляція жертви, депресія, в окремих випадках спроба самогубства.
СЛАЙД № 4 : Грумінг - онлайн-стеження за дітьми і молоддю, сексуальні домагання. Відбувається через контакти різними способами з людьми, яких вони добре не знають. Ризики не очевидні, коли грумер відправляю через інернет свій контакт дитині та завойовує довіру з подальшим наміром зустрітися.
Основні маркери ризиків:
СЛАЙД № 5 : Секстинг – поширення або обмін сексуально відвертими текстами, фото та відео через мобільний телефон або інтернет-додатки. Ганебність секстину полягає у тому, що це несанкціоноване пере направлення інтимного образу особи без її згоди.
СЛАЙД № 6 : Кібербулінг – залякування через інтернет або соцмедіа. До нього належать: відправлення негативного повідомлення, глузування, розсилання фото або відео в мережах.
ХВИЛИНИ |
ЗАПИТАННЯ УЧНЯМ |
01:58 |
що ми бачимо? Що буде далі? Чи будуть розвиватися стосунки? |
04: 55 |
що ми бачимо? Що буде далі? |
06:15 |
що сталося? Чому так сталося з цим юнаком? |
07:01 |
що сталося? Чому так сталося? Що далі будуть робити ці молоді люди? |
08:52 |
що неправильно зробили юні герої цього відео? |
Перегляд до кінця.
Г.Для чого було створене це відео?
Д. СЛАЙД № 7.
РЕФЛЕКСІЯ
СЛАЙД № 8 Сьогодні мені стало відомо..
СЛАЙД № 9 Сьогодні я вперше замислився/замислилась про…
СЛАЙД № 10: Отриманні знання я можу використати…
Використані матеріали:
Громадянська освіта. 3D Демократії: думаємо, дбаємо, діємо : методичний посібник до курсу громадянської освіти для 10-го класу закладів загальної середньої освіти : / П. Вербицька, О. Волошенюк, Г. Горленко та ін. ; за ред. П. Кендзьора. — Львів : ВД «Панорама», 2018.- С.154-156.
Громадянська освіта. 3D Демократії: думаємо, дбаємо, діємо : методичний
посібник до курсу громадянської освіти для 10-го класу закладів загальної
середньої освіти : Світ інформації, мас-медіа та медіаграмотність : частина 5. / П. Вербицька, О. Волошенюк, Г. Горленко та ін. ; за ред. П. Кендзьора. — Львів: ВД «Панорама», 2018. — 56 с.