7 жовтня о 19:00Вебінар: Як педагогічні працівники можуть створити безпечний онлайн-простір для учнів

Як успішно здати ЗНО з Історії України

Про матеріал

Готуємо учнів до ЗНО з історії України.

Важливою складовою реформування освітньої системи в Україні є запровадження зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів. Це сприяло широкому застосуванню тестових технологій у навчальному процесі. Вони дозволяють визначити рівень знань , умінь і навичок учнів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель історії : Бурлака Н.М

Номер слайду 2

ЗНО – це звичайний іспит, але заснований на тестовій технології. Ситуація складання іспиту для всіх учнів однакова, а переживає її й поводиться кожен по різному. Це пов’язано з тим, настільки добре ви знаєте матеріал з предмета. Настільки впевнені в своїх силах. Учні повинні навчитися долати свій страх використовувати прийоми мобілізації й концентрації уваги.

Номер слайду 3

ЗНО з історії України учні здають уже більше 10 років. І оскільки я від самого початку вважаю ЗНО, мабуть, найкращим, що сталося в нашій освіті останнім часом, то доволі детально вивчала і аналізувала усе те, з чим вам доведеться стикнутися вже через кілька місяців.

Номер слайду 4

1)Перш за все ознайомитися з офіційними документами та матеріалами, що описують процедуру тестування (сайт УЦОЯО) . 2) Доберіть навчальну літературу для підготовки до ЗНО (рекомендовану до друку МОіНУ, УЦОЯО). Історія України (комплексне видання) В. С. Власов, С. В. Кульчицький. Шкільні підручники з історії України з 6- 11 класи. Атласи з історії України 6 – 11 класи. Додаток до програми ЗНО. Пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва (навчальний посібник ) О. Ільїна. Довідник для абітурієнтів та школярів. Історія України, В. С. Власов, С. В. Кульчицький.

Номер слайду 5

3) Орієнтуючись на програмні вимоги НЗО з історії розпишіть цілі підготовки кожної теми. Тема - дати, події, факти історичні постаті, візуальні зображення, терміни. Цілі підготовки до ЗНО будуть реалізовані як уміння виконувати завдання ЗНО встановлювати дати (логічні пари), визначати причини, наслідки події, діяльність осіб. Увагу звертати на ілюстрації подані в підручнику фотографії та карти. 4)Після вивчення теми: - складіть тези, намалюйте схему; - складіть асоціативний кущ; - для вимірювання запланованих результатів пройдіть тест до відповідної теми.

Номер слайду 6

5) Визначити приблизно час підготовки кожної теми Програмових вимог (у годинах). Розпишіть вивчення матеріалу по дням і місяцям так, щоб завершити підготовку до дати ЗНО з історії. 6) Встановлюйте результати повторення кожної теми Програмових вимог, виконуючи підібрані завдання. 7)Виконувати тестові завдання треба швидко. 8)Пробне ЗНО дає змогу перевірити свої знання, побачити свої недопрацювання, і за час, що лишився до основної сесії закріпити свої вміння і навички.

Номер слайду 7

Тестування з історії України можна пройти он-лайн, зайшовши на сайти: osvita. ua, Izno.com.ua, History.vn.ua, Zno-ua.net, та інші. Можна потренуватися виконати тестові завдання з 2009 до 2017 року. Зареєструвавшись за допомогою комплексного видання 2018 року де є QR-код, можна он-лайн до кожної теми переглянути презентації, послухати лекції істориків, пройти до відповідної теми тренувальний тест. Ознайомити учнів із структурою ЗНО. Дати характеристику сертифікатній роботі. Навчити учнів працювати з бланком А. Ознайомити учнів із формою тестових завдань та дати поради щодо виконання тестів.

Номер слайду 8

Скажіть – ну хто з вас не мріє добре здати ЗНО з історії України? Хіба що лише ті, хто мріє здати ЗНО з математики. Але, по-перше, нас завжди більше, ніж математиків, а по-друге – мої добрі поради можуть знадобитися не лише історикам, але й тим, хто здаватимуть тестування з інших предметів.

Номер слайду 9

Оскільки тести ЗНО розраховані на середньостатистичного учня загальноосвітнього навчального закладу, а не юного генія-вундеркінда, то й завдання складаються за матеріалами шкільної програми. А де простий учень-не-геній може знайти ці матеріали? Звичайно ж у шкільних підручниках та атласах. Підказую: в хорошому посібнику мають бути, крім друкованого тексту, ще й портрети історичних діячів, історичні карти й ілюстрації. Ну або зовсім простий варіант: озброїтися програмою ЗНО – і Googlе в допомогу. Крок 1

Номер слайду 10

Програми ЗНО з історії України змінюються майже щороку. Однак, є маленький секрет: усі тестові завдання стосуються одних і тих самих подій. Адже кількість фактів минулого, винесених у програму, обмежена, а отже може змінюватися лише зміст і форма самих питань, а події залишаються незмінними. Простіше кажучи, це ніби вам постійно демонструють один і той же предмет, але під різним кутом зору і при різному освітленні.

Номер слайду 11

Приблизно 1/5 а то й 1/4 частина тестів ЗНО-2017 за змістом або майже аналогічні, або цілком, слово в слово, повторюють завдання минулих років. Не полінуйся знайти в Інтернетаі старі тести і повирішувати їх. Вводим у Googlе «ЗНО історія України онлайн» - і опрацювуємо тести. Тоді є дуже великий шанс, що на справжньому ЗНО в тебе неодмінно виникне почуття дежав'ю.

Номер слайду 12

Завдання в зошитах розміщуються в хронологічній послідовності. Тобто, спочатку там можуть розміщуватися тести по стародавній історії, а лише потім – по Хмельниччині чи Другій світовій війні. І навпаки: в кінці будуть питання по сучасній Україні, але ніяк не по Київські Русі. Отже, спочатку – завдання з вибором однієї правильної відповіді, які йдуть у хронологічній послідовності. Потім – завдання іншого характеру, але кожного разу – знову в тій самій послідовності. Оскільки кількість історичних подій у нас обмежена, інколи навіть в одних питаннях можна знайти підказку правильної відповіді для інших питань.

Номер слайду 13

Коли працюєш з тестами – не старайся атакувати їх в лоб. Діяти треба тонко і виважено. Не старайся робити всі завдання підряд: спочатку роби ті, на які точно знаєш відповідь, а всі інші залишай на потім. Так ти зможеш утримати свою синиці у жмені і не витратиш дорогоцінні хвилини. Інакше застрягнеш на якомусь питанні на півдорозі – і тобі може не вистачити часу навіть на ті завдання, що ти знав. Коли вже синиця надійно схоплена і схована до кишені – починаємо розбиратися з рештою тестів. Отже, спочатку виконуватимемо ті завдання, що можуть принести нам більше балів. І лише потім починаємо ламати голову над тестами, з якими, скажімо так, є проблеми. Навіть коли у тебе немає жодного уявлення про правильний варіант – в жодному разі не залишай це питання зовсім без відповіді. Пробуй вгадувати. Шанси, згідно теорії ймовірності, в тебе є зажди. Поради учням під час написання ЗНО

Номер слайду 14

Розв'язуючи тести, не поспішай. Вчитуйся в запитання і відповіді уважно. Інколи можна пропустити одну літеру чи один розділовий знак, щоб не зрозуміти, чого від вас там хочуть та, в результаті, помилитися. Ось приклад питання, в якому одна-єдина часточка «не» повністю змінює все: Програма дій Південного товариства декабристів не передбачала: А) повалення самодержавного ладу шляхом військового перевороту. Б) установлення конституційної монархії, федеративного устрою держави. В) скасування кріпацтва та наділення селян землею за рахунок державного фонду. Г )ліквідацію станового ладу та встановлення рівності всіх громадян перед законом.

Номер слайду 15

Інколи, щоб вирішити завдання, не обов'язково знати правильну відповідь, а достатньо знати неправильну. Укажіть назви пам'яток оригінальної літературної творчості часів Київської Русі: 1) «Слово о полку Ігоревім»; 2) Реймське Євангеліє; 3) «Ізборник Святослава»; 4) «Слово про закон і благодать»; 5) «Києво-Печерський патерик»; 6) Остромирове Євангеліє; 7) «Повість минулих літ». А 1, 4, 5, 7 Б 2, 3, 5, 7 В 1, 3, 4, 6 Г 2, 4, 6, 7 В даній ситуації, щоб вибрати правильний варіант, достатньо знати, що жодне Євангеліє не відноситься до пам'яток оригінальної літературної творчості часів Київської Русі. Тоді в нас залишається лише послідовність А.

Номер слайду 16

Щоб добре здати ЗНО з історії України – інколи недостатньо знань лише історію України. Якщо учні будуть старатися вчити такі предмети, як географія, українська література та художня культура – їхні шанси успішно скласти саме історію зростуть незрівнянно. Тому, що питань, пов'язаних із картами, пам'ятками культури і мистецтва чи діячами культури або мистецтва на ЗНО з історії України завжди більше, ніж достатньо.

Номер слайду 17

Навіть коли ви вже впоралися з усіма тестовими завданнями – не розслаблюйтеся. Кожного року знаходиться повно «щасливчиків», котрі примудряються допускати помилки навіть на даному етапі – коли заповнюють бланк відповідей. Тобто інколи, переносячи ПРАВИЛЬНІ відповіді, роблять це НЕПРАВИЛЬНО. Не робіть так, не потрібно. Краще всього – роздрукуйте собі дома щось подібне на бланк відповідей. Підрахуйте, скільки часу займе у вас ця рутинна, однак потрібна робота в реальній ситуації. Тоді не доведеться робити її з поспіхом і в останній момент.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

У кожного з учнів різний тип пам'яті. Хтось краще запам'ятовує матеріал на слух. Хтось – якщо конспектує матеріал. Комусь легше зберігати у пам'яті картинки. А для когось потужним стимулом послужать татко з мамою. Тому при підготовці до тестування не лінуватися імпровізувати: читайте, переписуйте, слухайте аудіокниги та вчителя, дивіться навчальні ролики на ютубі. Перетворіть свій розум на жорсткий диск, в якому інформація зберігається у певній системі й послідовності. Так ви звузите коло пошуків потрібної вам конкретної відповіді. Старайтеся розвивати логічне мислення і вчіться на власних помилках. А ще краще – на чужих.

Номер слайду 20

1) Іспити вимагають великого напруження сили , ясної думки, кмітливості. Тому важливо спланувати режим занять і відпочинку. За підручники і конспекти краще сідати вдень з 8. 30 і робити перерви на відпочинок на 15 хв. 2) Після 3 год. роботи зробити перерву на 30хв. 3) Продуктивна розумова діяльність можлива тільки в умовах тиші. 4) Бажано уникати перегляду фільмів і телепередач , тому, що вони збільшують розумове навантаження. 5) Сон не менше 8-9 годин. Прогулянки на свіжому повітрі, фізичні вправи. 6) Нічні заняття неефективні виснажують нервову систему. 7) Для збереження сил і підвищення працездатності потрібно організувати правильне харчування.

Номер слайду 21

8) Напередодні іспиту краще припинити заняття в середині дня. Вчасно лягти спати й добре виспатися щоб прийти на іспит з ясною головою й гарною пам'яттю. 9) Стабілізація емоційного стану: спорт, сон, налаштування дітей на успіх. “Ти зможеш упоратися із цим завданням” . 10) Щоб краще запам’ятати матеріал до іспиту, необхідно постійно тренувати пам'ять ( 25хв. в день). Варто розв’язувати більше завдань і виконувати практичних вправ з використанням інформації яку необхідно запам’ятати. 11) Сконцентруй увагу на вивченні матеріалу. Добре запам’ятовується те, що зрозуміло. Під час засвоєння понять необхідно прагнути до власних формулювань. 12) Вивчений матеріал треба повторювати. Для кращого запам’ятовування матеріалу , можна зробити виписки із прочитаного, подати вивчену інформацію у вигляді схем, тез , за допомогою асоціацій. Великий матеріал краще ділити на невеликі групи. Кращі помічники пам'яті дисциплінованість й організованість.

Номер слайду 22

Угрупування матеріалу – поділення матеріалу на групи (зміст, асоціація). Планування – сукупність опорних пунктів. Схематизація – зображення чогось в основних рисах. Асоціація - встановлення зв’язків за подібністю. Золоте правило запам'ятовування інтелектуальна робота з матеріалами. Метод ключових слів для запам'ятовування будь – якої фрази досить виділити 1-2 ключових слова й запам’ятати їх, після чого потрібно тільки їх згадати так згадається вся фраза. Метод повторення - необхідно повторити інформацію протягом 20 сек. відразу після її сприйняття ( імен, дат). Вивчений матеріал краще повторити через 8-9 год.

Номер слайду 23

Тема Терміни Дата Події Історичні постаті Архітектурні споруди Факти

Номер слайду 24

Ми краще запам'ятовуємо ту інформацію , якою користуємося, те що ми сприймаємо в повному контексті. Зорова пам'ять – сприяє запам’ятовуванню візуальних зображень. Подумки уявіть предмет, який ми хоче запам'ятати . Розфарбуйте його у своїй уяві незвичайними кольорами, або уявімо великих розмірів. Для запам'ятовування дат. Уявіть що число яке вам треба запам’ятати написано великими червоними числами на білій стіні. Змусьте цей напис блимати не менше 15 с. у вашій уяві. Повторюючи число вголос.

Номер слайду 25

1)Тренуйтеся! Перед офіційним тестуванням варто виконувати як найбільше тестів просто заради тренування. Це знайомить учня з типовими конструкціями тестових завдань. 2) Поспішайте! Тренуйтеся із секундоміром в руках. 3)Пропускайте! Треба навчитися пропускати важкі або незрозумілі завдання. Пам'ятайте у тесті завжди знайдуться такі, з якими Ви обов’язково впораєтеся. 4) Виключайте! Завдання можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті які явно не підходять. 5) Думайте тільки про поточне завдання! Коли ви бачите нове завдання, забувайте все що було в попередньому. Кожне нове завдання це шанс набрати бали. 6)Читайте завдання до кінця! Поспіх не повинен приводити до того, що Ви будите намагатися зрозуміти умови, завдання за першими словами і добудовувати кінцівку у власній уяві.

Номер слайду 26

7) Заплануйте два кола! Сплануйте час виконання тесту таким чином , щоб пройти всі завдання, по першому колу. Тоді Ви зможете повернутися до складних завдань, які Вам спочатку довилося пропустити (друге коло).

Номер слайду 27

Підготовка до іспитів учнів сприяє виробленню навичок активної розумової роботи, умінню мобілізувати себе у вирішальній ситуації, опанувати власні емоції. Під час тренінгу старшокласники здобувають довгострокову установку на те, що даний тип упевненої й успішної поведінки може бути застосований і в подальшій професійній діяльності як найбільш ефективний.

Номер слайду 28

  оптимальними способами роботи з текстом, ефективним способам запам’ятовування, прийомам прийняття рішень в умовах обмеженості часу й неповної інформації . В учасників тренінгу розвивається впевненість у собі на рівні дій, емоцій і думок, формується вміння усвідомлювати власні ресурси у досягненні мети, вироблюються практичні навички. Участь у тренінгу сприяє збереженню психічної та емоційної стабільності під час підготовки й складання іспиту.

Номер слайду 29

Завдання : навчити учнів способам відпочинку й зняття емоційного й фізичного напруження; навчанням способам вольової мобілізації й підтримки робочого самопочуття, навичкам активного запам’ятовування в ході підготовки до іспитів. Методи: дискусії, міні – лекції, тренінгові вправи.

Номер слайду 30

упевненість в собі; навички постановки й досягнення мети; установку на успіх; навички керування стресом.

ppt
Додано
22 березня 2018
Переглядів
3057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку