«Як в Афінах утверджувалась демократія»

Про матеріал
Мета: вивчення нових термінів;розуміти особливості античної демократії;складати характеристику діяльності Перикла.
Перегляд файлу

Слайд 1.Урок №

Тема: «Як в Афінах утверджувалась демократія»

Мета: вивчення нових  термінів;розуміти особливості античної демократії;складати характеристику діяльності Перикла.

Тип уроку: засвоєння нових знань та умінь.

Епіграф : Демократія означає , що кожен може вирости президентом, а той, хто не виросте, може стати віце-президентом. Джонні Карсон.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

Слайд 2 -3Повідомлення теми та мети уроку(Дітей поділяємо на групи)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Слайд 4 ПЕРЕВІРКА Д/З

1. Найбільше місто на півночі Греції? (Афіни)

2. Найбільший острів Греції ? ( о Крит)

3. Яку державу заснували дорійці? (Спатра)

4. Як називається карта? (Греко-перські війни)

5. Якій період охопила війна? (500-449рр.до н.е)

6. Дарій І –був царем?(персів)

7. Чим пов’язана греко-перська війна з Олімпійськими іграми?

(марафонський біг 42 км.)

8. Фаланга – це..(тісно зімкнутий бойовий лінійний стрій грецької піхоти.)

9. Хто переміг у війні ? (греки)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Слайд 5 Епіграф Демократія означає , що кожен може вирости президентом, а той, хто не виросте, може стати віце-президентом. Джонні Карсон.

Слайд 6 Проблемне питання Чи відрізняється антична демократія від сучасної ?

Слайд 7  

План уроку:
1.Афіни за часів Перикла
2.Управління афінською державою за часів Перикла

 3.Права й обов'язки громадянина афінського поліса
4.  Негромадянське населення афінського поліса

 

Слайд 8   Розповідь вчителя

Період 479-431 рр. до н.е. називають - «Золотою добою» Афінської держави. 

Слайд 9 У середині V ст. до н. є. Афіни стають квітучою державою, вступають в пору свого найвищого розвитку. Набув остаточного завершення демократичний устрій суспільства. Греки говорили, що саме народ «приводить у рух кораблі і дає силу державі». Тому цей період справедливо називають «золотою добою» Афінської держави (479-431 pp. до н. е.). Він тривав від перемоги в битві при Платеях до початку Пелопоннеської війни та занепаду Афін.

Слайд 10 Більша частина цього періоду припадає на правління Перікла, видатного державного діяча, людини передових поглядів, яка мала чудову освіту. Попри своє знатне походження, Перікл з роду Алкмеонідів став лідером демократів. Саме діяльність Перікла під час його правління (444-429 pp. до н. е.) сприяла піднесенню Афін.

Слайд 11 Робота з історичним документом

Робота з історичним джерелом

Перикл був дуже красномовним. Коли він виступав на народних зборах, друзі порівнювали його з Зевсом, а його промови  - з громами й блискавицями. Самого Перикла за його величний вигляд то розум називали олімпійцем.

Перикл умів переконувати людей. Якось спартанський цар спитав знаменитого борця : хто сильніший – він чи Перикл? Борець відповів : «Навіть якщо я покладу Перикла на обидві лопатки, він і тоді доведе людям, що переможений я, а не він, і народ йому повірить».

Перикл мав чимало друзів серед філософів, художників, скульпторів. Одного разу Периклу сказали, що філософ Анаксагор, який був на той час уже старим і хворим, дуже бідує і вирішив заморити себе голодом. Перикл негайно пішов до нього і почав умовляти відмовитися від цього наміру. «Мені потрібні твої корисні поради», - сказав він. «Кому потрібний світильник , той наливає в нього олію», - відповів мудрець. Перикл зрозумів натяк і забезпечив старого грішми  

 Слайд 12   Робота зі схемою

2.Управління афінською державою за часів Перикла

Реформи :     Введення оплати за несення державної служби ;

  •   Народні збори – найвищий орган державної влади;
  •  Вирішення найважливіших питань на народних зборах;
  • Виділення землі збіднілим громадянам, та коштів                                      на відвідування театру.

Слайд 13 Робота з підручником

     Вирішення найважливіших питань на народних зборах  (с.158)

C:\Users\Admin\Desktop\изображение_viber_2023-02-28_13-38-29-563.jpg

Слайд 14 Робота з поняттями  (Хмара слів)

     Демократія — форма державного управління за активної участі всіх громадян.

       Громадянин — особа, яка перебуває у постійному правовому зв'язку з певною державою.

Слайд 15 Работа з таблицею 3.Права й обов'язки громадянина афінського поліса (с. 159)

Слайд 16     Негромадянське населення афінського поліса

Розповідь вчителя

Місце жінки в Афінах

Метеки – вихідці з інших міст Греції    

Шлюб між метеками і громадянами

Раби в Афінах

Слайд 17  Проблемне питання Чи відрізняється антична демократія від сучасної ?

відповіді учнів ,

Слайд 18   підсумок вчителя

Слайд 19 пазли показать что получилось

Слайд 20 розповідь вчителя АКРОПОЛЬ – укріплена частина давньогрецького міста, що розташовувалась на підвищеній місцевості. Найвизначніший – афінський акрополь (заснований у 2-му тис. до н.е.), де знаходились найважливіші громадські будинки і храми.

 В Акрополі споруджувались храми богів - покровителів міста.

Руїни афінського Акрополя, що зберігся до наших  днів, є улюбленим місцем відвідування туристів.

Слайд 21 Оцінювання та Д/з

Слайд 22 Дякую

 

 

 

 

 

 

    

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Торлак Надежда
    Дякую! Дуже цікаво!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
2 березня 2023
Переглядів
544
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку