Як використати ІКТ у викладанні історії

Про матеріал
У методичному посібнику розглядається суть комп’ютерних технології та різні форми роботи з комп’ютернимим навчальнимим програмами на уроках суспільно-гуманітарних дисциплін, під час дистанційного навчання та підготовки дл ЗНО. Розміщено послідовність роботи з різними програмами. Наведено зразки завдань та адреси сайтів для використання на уроках суспільно-гуманітарних дисциплін.
Перегляд файлу

ПОЗНАНСЬКИЙ НВК «ЗНЗ І-ІІІ СТУПЕНІВ-ДНЗ

БЕРЕЗІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

Як використати  ІКТ у викладанні історії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЗНАНЬ - 2021

Автор-упорядник: Дробуш Оксана Павлівна, учитель Познанського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ», спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель»

 

Як використати  ІКТ у викладанні історії. –Познань, 2021. 24 с.

 

 

Рецензент:

Колодич Олена Іванівна, вчитель української мови, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель»

 

 

 

 

У методичному посібнику розглядається суть комп’ютерних технології та різні форми роботи з комп’ютернимим навчальнимим програмами на уроках суспільно-гуманітарних дисциплін, під час дистанційного навчання та підготовки дл ЗНО. Розміщено послідовність роботи з різними програмами. Наведено зразки завдань та адреси сайтів для використання на уроках суспільно-гуманітарних дисциплін.

 

Рекомендовано вчителям суспільно-гуманітарних дисциплін середніх загальноосвітніх закладів усіх типів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендовано до друку методичною радою Познанського НВК

«ЗНЗ І-ІІІ ступенів – ДНЗ». Протокол 3  від 09.02.2021

 

ЗМІСТ

1. Вступ ……………………………………………………………………

2. Як ми можемо знайти потрібну інформацію та зображення?.............

3. Поняття «Інформаційні технології»…………………………………..

4. Практичний досвід застосування ІКТ на уроках історії……………..

5. Як сучасні технології допоможуть в умовах дистанційного навчання

6. Програми, які допомагають при підготовці до ЗНО…………………

7. Висновки…………………………………………………………………

8.       Література………………………………………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як використати  ІКТ у викладанні історії

 

Почніть робити те, що потрібно.

Потім робіть те, що можливо.

 І ви раптом виявите, що робите неможливе. –

Св.Франциск Асізський

 

«Якщо ми будемо навчати наших дітей так,

                                як навчали учора – ми вкрадемо у них майбутнє…»

Джон Дьюі

ВСТУП

       Інформатизація освіти в Україні - один з найважливіших механізмів, що зачіпає основні напрямки оновлення освітньої системи. Сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. Змінюється сама парадигма освіти. Велика роль надається методам активного пізнання, самоосвіті, дистанційним освітнім програмам.

       В наш час, особливо під час карантину, часто змінюється форма викладання. Після дистанційного навчання починаєш розуміти цінність живого спілкування з учнями. Виходячи з цього, вчителі намагаються використовувати час і можливість подати матеріал цікаво, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології.  З таким простим доступом до інформації, наші учні можуть отримати всі знання, яких вони могли б потребувати, буквально під рукою. Те, що їм все ще потрібно - це досвідчений вчитель, той хто покаже правильний шлях. Існує думка про те, що сучасні учні не хочуть вчитися. Натомість вони просто не зацікавлені, або не мають певної мети.  Звичайно, це не простий процес, бо від вчителів є певні очікування стосовно того, що, як і коли вони викладають.

      Основні принципи, на які повинні, за можливості, спиратися  педагоги при організації навчального процесу:

  • Обмежити використання пояснювальних методів.
  • Організувати роботу так, щоб учень міг задовольнити свої потреби у навчанні. Інакше кажучи – зробити процес набуття знань необхідністю для школяра. Тому неабияку увагу приділяємо мотивації.
  • Щоб зробити уроки більш привабливими, використовувати ігрові форми роботи, а також різноманітні «сюрпризи» і «несподіванки» для учнів. В  сучасному світі змусити дитину навчатися не так просто. Тому так важливо знайти межу між суворим уроком та розважальною годиною.
  • Працювати в малих групах.
  • Створювати умови для експериментів і спостереження. Для цього, наприклад, активно використовувати відео з Ютюбу (дивитись разом ролик з опитуванням, а потім, наприклад, шукати відповіді на проблемні запитання тощо). 
  • Доцільно використовувати простір класу. Залежно від мети заняття і застосовуваних методів, можемо створювати потрібні зони, по-різному розставляти парти або взагалі прибирати столи.

        Насправді, що таке Інтернет? Слово «Інтернет» складається з двох слів: international – інтернаціональний і network – мережа, що дослівно означає «інтернаціональна мережа». Глобальна мережа, яка об’єднує мільйони комп’ютерів і локальних мереж усього світу.

       Інтернет – це сукупність комп’ютерних мереж, зв’язаних один з одним і що працюють по єдиних стандартах. Кажучи простими словами, це безліч локальних мереж, плюс користувачі, що підключаються до них по модемах, плюс ті, що сполучають ці мережі високошвидкісні канали зв’язку.

 

Як ми можемо знайти потрібну інформацію та зображення?

       Як знайти потрібну інформацію швидко і ефективно? Як правильно? Інтернет – глобальна мережа, яка поєднує мільйони комп’ютерів в усьому світі. Сьогодні мільйони людей щоденно використовують Інтернет для спілкування й отримання потрібної інформації.

      Як же знайти потрібну інформацію в Інтернеті? Якщо відома конкретна адреса, питань щодо цього, зазвичай не виникає. А якщо її місцезнаходження невідоме? Серед мільярдів веб-сторінок знайти потрібну інформацію було б неможливо, якби необхідно було переглядати кожну з них. Тому існують спеціальні методи пошуку:

а) безпосередній пошук з використанням гіпертекстових посилань. Оскільки всі сайти в просторі Інтернету фактично пов’язані між собою, то пошук інформації може бути здійснений шляхом послідовного перегляду пов’язаних сторінок за допомогою браузера.  Точний збіг по фразі полегшує пошук текстів, документів, робіт відомих вчених. Щоб система відфільтрувала сайти, де опубліковано конкретній набір ключових слів у певній послідовності, необхідно з обох боків поставити «лапки». Наприклад, «Як аналізувати історичний документ».

        Якщо часом забули одне із ключових слів фрази-запиту, це не біда. Адже забуте ключове слово можна замінити на * (набір слів друкується у лапках), пошукова система знайде усі можливі варіанти разом із забутою частиною.

б) аналіз нових ресурсів, який може бути необхідним при проведенні пошуку найбільш свіжої інформації або для аналізу тенденцій розвитку об’єкта дослідження в динаміці. Для здійснення такого пошуку існують каталоги інтернет-ресурсів. Вони мають ієрархічну структуру, верхній рівень якої утворюють 10–15 найзагальніших предметних або тематичних категорій. Ці категорії підрозділяються на рубрики, які у свою чергу можуть мати ще більш дрібне ділення.

       Приклади Інтернет-каталогів:

1. http://meta.ua/reestr.asp – каталог українських ресурсів на МЕТА

2. http://yaca.yandex.ru – каталог Yandex

3. http://dir.bigli.ru – каталог Біглі

в) використання пошукових систем (машин) – один з основних методів пошуку потрібної інформації. В результаті пошуку з’явиться список ресурсів Інтернету, який потрібно детально розглянути. Застосування пошукових машин засноване на використанні ключових слів, що передаються пошукових серверів в якості аргументів пошуку. Пошукова машина регулярно, щодня, 24 години на добу обходить всі адреси Інтернет, проглядає сторінки і вносить їх до своєї бази. Цей процес називається індексацією. Пошуковик обходить всі відомі йому сайти, сам шукає нові і включає їх в свій «шляховий лист».

        Перш за все потрібно визначитися з метою пошуку і мовою запиту:, англійською чи ін. При цьому потрібно концентруватися не тільки на самій меті, але і на тому, що може їй супроводити (ключові слова, спеціальні терміни

        Пошукові системи,  які можна використати при пошуку інформації:

 www.google.com

 www.bing.com

 www.yahoo.com

 www.ask.com

 www.milkmoon.de

 www.blinde-kuh.de

 www.clusty.com

 www.specify.comтощо).

       Щоб знайти зображення в Інтернеті треба перейти за посиланням www.google.com.ua та оберіть опцію «Зображення» —> у полі для пошуку введіть тему/назву для картинки —> натис- ніть на 

Також можна використати «Розширений пошук зображень». Натисніть

на кнопку «Інструменти пошуку», відкриється меню з параментрами (колір, розмір, тип та ін.). Таким чином ви можете шукати зображення за кольором, типом файлу, задавати для пошуку потрібний розмір.

 

 

 

 

ПОНЯТТЯ «ІФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»

           "Інформаційні технології" – це технології, що тією чи іншою мірою реалізують інформаційні процеси: збирання, накопичення, зберігання, передавання, опрацювання та представлення (відображення) інформації. За словником, «інформаційна технологія – сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації».             

         За допомогою інформаційних технологій вчитель може подати інформацію про об’єкти або закономірності явищ більш наочною, візуально легшою до сприйняття. Значно вирішується проблема методичного забезпечення педагога, адже крім відкритого доступу до передового досвіду колег в Інтернеті,  можна легко накопичувати та систематизувати власні досягнення, постійно їх корегуючи та доповнюючи.

        Тому інформаційно-комунікативні технології займають важливе місце в сучасному освітньому процесі. Інформаційні технології дозволяють по-новому використовувати на уроках історії та суспільствознавства текстову, звукову, графічну і відеоінформацію, користуватися всілякими джерелами інформації.

        Сучасне навчальне заняття - це, перш за все, сучасні методи навчання, нові прийоми організації занять, серед яких технічні засоби відіграють важливу роль. І в міру того, як буде відбуватися комп'ютеризація класів, все більше число викладачів при пошуку і реалізації шляхів підвищення ефективності навчання будуть звертатися до інформаційних технологій, які стають невід'ємною частиною сучасного навчального процесу на всіх рівнях. Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на заняттях служить активізації пізнавальної діяльності школярів, а також є інструментом, який сприяє досягненню цілей і вирішенню дидактичних завдань уроків.

       Інформаційно-комунікаційні технології здатні: залучати учнів до процесу навчання, робити з пасивних слухачів активних діячів, стимулювати пізнавальний інтерес до предмета, зокрема історії, надати навчальної роботи проблемний, творчий, дослідницький характер, багато в чому сприяти оновленню змістовної сторони предмета історія, індивідуалізувати процес навчання і розвивати самостійну діяльність школярів. Підвищується інтенсивність навчального процесу, рівень розвитку психологічних механізмів (уяви, пам'яті, уваги), активізуються розумові процеси, розвиваються основні компетенції.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом інформаційно-комунікативні технології в історії

 

 

 

 

ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ НА УРОКАХ

Практика показує, що варто підтримувати за допомогою ІКТ складні теми.

Є в стандартному наборі наступні види програмного забезпечення необхідні для успішного проведення уроків з використанням інформаційних технологій:

 Microsoft Word - текстовий редактор

 Microsoft Excel - електронні таблиці

 Microsoft PowerPoint - мультимедійний редактор

 Internet Explorer - браузер для роботи в Інтернеті

 LearningApps.org - програма для створення мультимедійних інтерактивних додатків та багато інших.

 Щоб організувати урок, раціонально використовувати час, відведений на урок, вчителю необхідно продумати і спланувати так організацію всього уроку, щоб не допустити на ньому метушню, хаотичність, втрату часу і концентрацію уваги в учнів, а для цього треба пам'ятати психологічні вимоги до уроку.

Вікові особливості роботи на ПК

1-4 кл.

5-7 кл.

8-9 кл.

10-11 кл.

15 хвилин.

20 хв.

25 хв.

30 хвилин.

 

        Якщо раніше стояла проблема забезпечення навчального процесу історичними картами, то з використанням інтерактивних ресурсів стало можливим карту, в міру необхідності, вивести на екран і використовувати в навчальному процесі. Збираючи необхідні документи (фотографії, статті, малюнки) по конкретним темам в папки, можна використовувати їх для складання комп'ютерних сценаріїв уроків, для контролю знань учнів, виконаних в програмі для створення презентацій Power Point. Презентації за допомогою даної програми, при необхідності можна змінювати і доповнювати.

        У своїй практиці я використовую кілька варіантів презентацій:

1) Уроки з використанням презентацій, підготовлених учителем;

2) Уроки, на яких учні представляють свої проекти у формі презентацій (Це можуть бути уроки вивчення нового матеріалу, семінари, практикуми, узагальнюючі уроки. Дуже цікава форма підготовки домашнього завдання (в тому числі і випереджаючого) у вигляді виконання презентації.)

3) Уроки з використанням навчальних фільмів та мультимедійних посібників. На таких уроках дуже висока ступінь наочності, вони змістовні і динамічні.

4) Уроки з використанням Інтернет-ресурсів. Інтернет можна розглядати як частину інформаційно - комунікаційної предметного середовища, яка містить багатющий інформаційний потенціал.

5) Уроки комп'ютерного тестування. Такі заняття дозволяють швидко і ефективно перевірити рівень засвоєння матеріалу по темі.

6). Урок - гра.  Застосування такого виду діяльності, як гра в процесі освіти, опосередковано тим, що дитина отримує задоволення не тільки від позитивного результату, але і від самого процесу. Застосування ігор можливо для всіх шкільних вікових груп.

У своїй педагогічній діяльності використовую комп'ютер на різних етапах уроку. Але, як показує досвід, на уроці історії доцільніше застосовувати його при сприйнятті й засвоєнні учнями нового навчального матеріалу, закріпленні отриманих знань і на уроці-контролю.

         Інформаційні технології на уроках історії використовую в наступних варіантах:

  1. Найпоширеніший вид - мультимедійні презентації. За час роботи в школі розроблено й накопичені як цілі системи уроків, тобто починаючи з першого уроку і до останнього, так і окремі мультимедійні презентації. Підготовка презентацій - серйозний, творчий процес, кожен елемент якого має бути продуманий і осмислений з точки зору сприйняття учня. Програма Power Point дає можливість використовувати на уроці карти, малюнки, портрети історичних діячів, відеофрагменти, діаграми.

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/53124/36949/37664_images/thumb_5.jpg

https://naurok.com.ua/uploads/files/53124/36949/37664_images/thumb_8.jpg

  1. Для більш глибокого засвоєння матеріалу і контролю знань використовую різного роду тести і тренажери. Це можуть бути як тести, складені вчителем у програмах Word або Power Point, або готові варіанти тестів, яких дуже багато зараз у мережі Інтернет. Тести можуть бути у вигляді завдань і кількох відповідей, з яких потрібно вибрати правильний. Вони можуть бути представлені у вигляді малюнків, зображень, фотографій. Способи роботи з тестами різноманітні: фронтальне опитування, індивідуальне опитування, самостійне виконання тестів, після чого на екран виводяться правильні відповіді. Тренажери також містять завдання, що дозволяють організувати фронтальну, групову та індивідуальну роботу учнів на уроці й дома, провести моніторинг якості знань. Наприклад, при первинному контролі учням пропонуються питання. У випадку невдалої відповіді учнів створена презентація дає можливість школярам, використовуючи гіперпосилання, повернутися в потрібний фрагмент уроку, де є необхідна інформація для відповіді .

 

  1. З метою якісної підготовки учнів старших класах до ЗНО використовую тренажери для підготовки до ЗНО з історії. Дані тренажери наближені до реальних варіантів завдань ЗНО, містять такі ж типи й кількість завдань. Учні читають інструкцію, виконують весь тест, потім натискають на функцію «Перевірити», і йде обробка відповідей. У результаті учень отримує розгорнутий аналіз виконаних завдань, де можна подивитися: як учень відповів, і якою повинна бути відповідь. Наприкінці дається загальна кількість правильно виконаних завдань і оцінка .

C:\Users\user-8\Desktop\Screenshot_2019-05-03-13-24-32-703_com.instagram.android.png

  1. Поширеним способом перевірки вивченого матеріалу є використання QR-коду.                             

C:\Users\user-8\Desktop\005.png          Результат пошуку зображень за запитом QR-код на уроках історії

 

  1. Є 5 сайтів, які надихають полюбити історію:

 

WAS

Сайт дубльований українською та російською мовами. Тут є тести, меми й зручна навігація, зокрема за алфавітом. Екстравагантний – це саме те слово, яке описує дизайн WAS, а провокативними заголовками засмакують навіть найвибагливіші читачі. Родзинкою проекту є відеоблог у Facebook – «Дивацька історія України». Ще однією перевагою WAS є аудіоверсії більшості статей.

LikБез. Історичний фронт

Результат пошуку зображень за запитом LikБез

На відміну від WAS, «LikБез» зосереджується тільки на історії України. І висвітлює її в найрізноманітніших форматах: публічні лекції, десятитомник «Історія без цензури» чи ефіри на українських телеканалах. «LikБез» пише свої статті трьома мовами: українською, російською та англійською. Втім, не кожен матеріал, написаний російською, має переклад на українську, і навпаки.

Локальна історія

C:\Users\user-8\Desktop\завантаження.jfif

Його родзинка в тому, що він розповідає про історію очима мешканців окремих місцевостей. Ми звикли, що історія твориться у великих містах, як-от Київ чи Львів. Але про знакові історичні події можна почути й від жителів села Кульчиці, що на Львівщині. Деякі тексти написані галицьким говором, тож смакують ніби цвіклі.

Окрім того, тут є реєстр членів ОУН-УПА, остарбайтерів та їхніх родичів. В алфавітному порядку можна дізнатися, ким вони були в тій чи іншій організації, де жили і що з ними зробила радянська влада. Схожим є розділ «Люди війни», тільки тут розповідають наживо самі очевидці. Цей сайт корисний для тих, хто досліджує історію України.

 

         Українська Друга світова

Результат пошуку зображень за запитом Українська Друга світоваЦей сайт зосереджений суто на висвітленні найбільшого збройного конфлікту в історії очима українців.

У рубриці «Ключові події» можна знайти  основні віхи війни. До речі, цей розділ стане в пригоді тим, хто готується до ЗНО з історії: коротко, чітко і ясно.

 

 

 

Історична правда

Результат пошуку зображень за запитом Історична правдаОнлайн-часопис розповідає про Україну та українців, а також про росіян, євреїв, поляків і татар, чиї долі пов’язані з нашою країною. Акцент роблять на ХХ столітті.

 

Є репортажі з розділу «Екскурсії».

Окремими розділами тут представлено Голокост, Голодомор, Волинську трагедію, еміграцію українців до Канади та Українську революцію 1917-1921 років.

 

Результат пошуку зображень за запитом Історична правда ГОЛОКОСТ

 

ЯК СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДОПОМОЖУТЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

       Дистанційне навчання (ДО) - сукупність технологій, що забезпечують доставку основного об'єму матеріалу, що вивчається, інтерактивну взаємодію учнів викладачів в процесі навчання.

       Сучасне дистанційне навчання будується на використанні наступних основних елементів:

- середовища передачі інформації (пошта, телебачення, радіо, інформаційні комунікаційні мережі);

- методів, залежних від технічного середовища обміну інформацією.

       Нині перспективною є інтерактивна взаємодія з учнем за допомогою інформаційних комунікаційних мереж, з яких масово виділяється середовище інтернет-користувачів.

       Контакт з учнями в дистанційному навчанні - найважливіше. Необхідно постійно контролювати, чи зрозуміла поставлена задача, чи забезпечений повноцінний доступ до матеріалів навчання і т.д.

       Дистанційне навчання претендує на особливу форму навчання (разом з очною, заочною, вечірньою, екстернатом).

       Використання технологій дистанційного навчання дозволяє:

- понизити витрати на проведення навчання;

- проводити навчання великої кількості людей;

- підвищити якість навчання за рахунок застосування сучасних засобів, об'ємних електронних бібліотек і так далі - створити єдине освітнє середовище (особливо актуально для корпоративного навчання).

Але є ряд недоліків:

 Недостатність часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютери;

 Недостатня комп'ютерна грамотність;

 Складно інтегрувати комп'ютер у поурочну структуру занять;

 Не всі учні  забезпечені сучасними гаджетами і мають доступ до мережі Інтернет;

 При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку характеристик ПК і т.п;

          Найбільш поширеними платформами для проведення дистанційного навчання є:

- ZOOM -це сервіс для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку;

- Google Classroom – безкоштовний сервіс для навчальних закладів. Мета – спростити створення, поширення і класифікацію завдань, прискорити обмін файлами між учителями і учнями. Реєструватись окремо не потрібно, достатньо мати пошту на Gmail;

- Google meet. Тут можна організовувати конференції та веб-семінари для різної кількості користувачів.

         Дистанційне навчання, особливо з історії, здійснюється за допомогою    комп'ютерних телекомунікацій, має наступні форми занять.

- Кahoot –онлайн-сервіс для створення вікторин, дидактичних ігор і тестів до уроків.                                                

- Методика використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet в освітньому процесі.

- Онлайн- навчання та тестування  в  освітньому процесі.

         Веб-заняття - дистанційні уроки, конференції, семінари, ділові ігри, лабораторні роботи, практикуми і інші форми учбових занять, що проводяться за допомогою засобів телекомунікацій і інших можливостей "Всесвітньої павутини".

         Вебінар - це слово-неологізм. Вебінар означає особливий тип веб-конференцій. Зв'язок, як правило, односторонній - з боку того, що говорить, і взаємодія із слухачами обмежена, наприклад як у веб-класах. Вебінари можуть бути спільними і включати сеанси голосувань і опитувань, що забезпечує повну взаємодію між аудиторією і ведучим. В деяких випадках ведучий може говорити через телефон, коментуючи інформацію, що відображується на екрані, а слухачі можуть йому відповідати, переважно по телефону з гучномовцем.

 

Результат пошуку зображень за запитом ІсторІЯ

 

 

 

 

 

 

ЯК ВИКОРИСТАТИ ІКТ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ЗНО

Для підготовки до ЗНО можна використати такі сайти:

EdEra

Prometheus

 

ЗНО клуб

iLearn (для тих, хто хоче поєднати гру і навчання)

ЗНО онлайн

Освіта.ua

На ресурсі наявні тести, що їх виконували абітурієнти під час зовнішнього незалежного оцінювання 2009–2019 років, та ті, що пропонувалися вступникам до вищих навчальних закладів України під час пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2009–2019 років.

Результат пошуку зображень за запитом Освіта.ua.

 

Львівський РЦОЯО

 Не ресурсі можна безкінечно тренуватися виконувати тести з історії України в розрізі періодів, підперіодів, а також неодноразово проходити підсумкове тестування.

Результат пошуку зображень за запитом Львівський РЦОЯО зно історія

 

Ukraїner

На ресурсі можна помандрувати Україною, де вам покажуть країну з неба.

Результат пошуку зображень за запитом Ukraїner зно історія

Книга-мандрівка

На ресурсі – український мультсеріал, створений на основі бестселера «Книга-мандрівка. Україна» про всесвітньовідомих українців та події.

Результат пошуку зображень за запитом книга-мандрівка

KhanAcademy

На ресурсі – безкоштовні мікролекції з історії. Всі розділені на уроки з можливістю перегляду.

Результат пошуку зображень за запитом KhanAcademy історія

 

 

Висновки

Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. В  останні роки комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів.

Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.

Систематичне використання персонального комп’ютера на уроці приводить до цілого ряду наслідків:

 різко зростає рівень використовування наочності на уроках;

 підвищується продуктивність праці викладача і учнів на уроці;

 встановлюється міжпредметні зв’язки з основами інформатики і обчислювальної техніки;

 з`являється можливість організації діяльності учнів для підготовки до ЗНО і під час дистанційного навчання.

Вербальні методи навчання органічно поєднуються з методами пошукової і творчої діяльності. Методика сприяє формуванню умінь і навиків самостійного придбання знань учнями. Досвід роботи показав, що у тих учнів, що активно працюють з комп’ютером, формується більш високий рівень самоосвітніх навиків і умінь-аналізу і структуризації одержаної інформації.

Отже, інформаційні технології дають змогу:

 побудувати відкриту систему освіти, що забезпечує кожному учню власну траєкторію навчання;

 докорінно змінити організацію процесу навчання учнів, формуючи у них системне мислення;

 раціонально організувати пізнавальну діяльність учнів під час навчально-виховного процесу;

 використовувати комп’ютери з метою індивідуалізації навчального процесу та звертатися до принципово нових пізнавальних засобів;

 вивчати явища, дати та події на основі використання засобів комп’ютерної графіки та моделювання;

Ми бачимо здатність комп’ютера не тільки полегшити та зробити цікавим процес передачі отримання знань, а й стимулювати творчу активність і самостійну діяльність учня.

 

 

 

 

Література

1. Биков, В.Ю. Сучаснi завдання iнформатизацiї освiти / В.Ю. Биков // Iнформацiйнi технологiї i засоби навчання. — 2010. — № 1(15). — Режим доступу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html.

2. 4.Войченко Ліна. Використання інновацій у навчально-методичному забезпеченні професійної підготовки кваліфікованої робітників //Профтехосвіта. - 2012. - № 11. – С. 10-12.

3. 6.Гуменюк В.В. Стратегічні напрями діяльності керівників закладів освіти в умовах інформатизації суспільства [Електронний ресурс]: Режим доступу: http\\nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/peddysk/2007_01/humenyuk.pdf.

4. 7.Гуревич, Р.С. Теорiя i практика навчання в професiйно-технiчних закладах: Монографiя / Р.С. Гуревич. - Вiнниця: ТОВ «Планер», 2009. — 410 с.

5. До проблеми моделювання інформаційно-освітнього середовища дошкільного навчального закладу : матеріали конференції [«Информационно-коммуникативное пространство  как новая среда  личности»], [Електронний ресурс]/З.П.Дорошенко. Режим доступу: http://www.ukrdeti.com/firstforum/m10.html

6. 8.Енциклопедiя освiти / Пiд ред. В.Г. Кременя. — Kиїв: ЮнiонкомIнтер, 2008. — 1040 с.

7. 9.Егорова Ю.Н. Мультимедиа как средство повышения эффективности обучения в общеобразовательной школе: Дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.01. – Чебоксары, 2000. – 196 c.

8. 10.Іващук К.О. Інформаційно-комунікаційні технології як сучасний засіб навчання в освіті //[Електронний ресурс] //Режим доступу http://klasnaocinka.com.ua

9.Інформаційні технології в навчанні. – К.: Видавнича група ВНV, 2006. – 240 с.

10. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) та їх роль в освітньому процесі [Електронний ресурс] / С. Дишлєва. Режим доступу : http://osvita.ua/school/technol/6804

11. 11.Кларин М.В. Инновация в обучении : Анализ зарубежного опыта. М.: наука, 2004

12. 13.Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. метод. посіб. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192

13. Сутність поняття «Інформаційно-комунікаційні технології» та їх значення на сучасному етапі модернізації освіти [Електронний ресурс]/ Н.Ю.Фоміних.

Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pfto/2009_5/files/ped905_77.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дробуш Оксана
Додано
8 березня 2021
Переглядів
2029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку