Повідомлення теми і мети уроку. Опрацювання змісту твору П. Утевської «Син рослинного світу». Читання твору учнями мовчки з мотиваційною установкою. Прочитайте твір і позначте слова, значення яких ви не розумієте.2. Перевірка сприйняття змісту твору. Значення яких слів ви не розумієте? (Лексико-семантична робота). Що цікавого ви довідалися з твору? Від чого походить назва «папір»? Що ще використовували люди для письма в давні часи? Хто був винахідником паперу? Як він це зробив?
Робота в групах.група. Прочитати уривок оповідання, в якому розповідається про походження назви «папір».група. Прочитати уривок, у якому йдеться про використання різних рослин для письма.група. Переказати уривок, в якому розповідається про процес винаходу паперу.група. Розповісти, чому папір називають сином рослинного світу.
Колективне обговорення виконаних завдань. У якій країні в давнину писали на матеріалі, виготовленому із стебла рослини?Листя яких рослин використовували люди для письма? Що таке «берестяна грамота»?Шматки яких рослин використав Цай Лунь для деревного борошна? Що зробив китаєць з борошном?Де використовують папір сьогодні? Чи можемо ми уявити життя сучасної людини без паперу? З чого виготовляють папір сьогодні?
Узагальнювальна робота над змістом твору П. Утевської «Син рослинного світу».- Які відкриття ви зробили для себе, ознайомившись з оповіданням? Який шлях пройшов папір до своєї появи в сучасному вигляді? Із чого сьогодні виготовляють папір? Як ви розумієте зміст заголовка? Авторка пояснила зміст назви свого оповідання? Вам хочеться поділитися цією інформацією зі своїми друзями чи рідними? Про що ви розповісте їм?
Читання вірша учнями мовчки, вголос. Виконання та перевірка різнорівневих завдань. Пошукай, з ким авторка порівнює калину. Підготуйся виразно прочитати ці рядки вірша.** Яке з дерев є чарівником лісу? Розкажи, що ти знаєш про це дерево. А що і як розповіла про нього авторка? Прочитай.*** Досліди, які спеціальні слова вживає авторка, щоб допомогти тобі побачити красу, відчути запахи, гордість за рідну природу. Поміркуй, що відчувала авторка, коли писала вірш. Прочитай його, намагаючись передати ці почуття.