Як виник папір ? П. Утевська «Син рослинного світу», М. Чумарна «Наші дерева».

Про матеріал
Ознайомлюємося з винаходом паперу, розкриваємо значення паперу в житті людини.С.114-116. Читаємо та обговорюємо твори. Даємо відповіді на запитання. Навчаємося за презентацією. Домашнє завдання. Розповісти рідним цікаву інформацію, про яку ви довідалися з творів. Пошукати в інтернеті інформацію про те, з чого виготовляють папір сьогодні, крім деревини. С.114-115, прочитати, переказувати. Поділити текст на частини, підібрати до них заголовки (скласти план).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як виник папір?П. Утевська «Син рослинного світу», М. Чумарна«Наші дерева».

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. Виставка дитячих малюнків до твору В. Чухліба «Лісова дивина»

Номер слайду 3

Повідомлення теми і мети уроку. Опрацювання змісту твору П. Утевської «Син рослинного світу». Читання твору учнями мовчки з мотиваційною установкою. Прочитайте твір і позначте слова, значення яких ви не розумієте.2. Перевірка сприйняття змісту твору. Значення яких слів ви не розумієте? (Лексико-семантична робота). Що цікавого ви довідалися з твору? Від чого походить назва «папір»? Що ще використовували люди для письма в давні часи? Хто був винахідником паперу? Як він це зробив?

Номер слайду 4

Робота в групах.група. Прочитати уривок оповідання, в якому розповідається про походження назви «папір».група. Прочитати уривок, у якому йдеться про використання різних рослин для письма.група. Переказати уривок, в якому розповідається про процес винаходу паперу.група. Розповісти, чому папір називають сином рослинного світу.

Номер слайду 5

Колективне обговорення виконаних завдань. У якій країні в давнину писали на матеріалі, виготовленому із стебла рослини?Листя яких рослин використовували люди для письма? Що таке «берестяна грамота»?Шматки яких рослин використав Цай Лунь для деревного борошна? Що зробив китаєць з борошном?Де використовують папір сьогодні? Чи можемо ми уявити життя сучасної людини без паперу? З чого виготовляють папір сьогодні?

Номер слайду 6

Робота з методичним апаратом до тексту. Відповіді на запитання, уміщені наприкінці твору.«Озвучення» малюнка. Виконання та перевірка різнорівневих завдань.

Номер слайду 7

Узагальнювальна робота над змістом твору П. Утевської «Син рослинного світу».- Які відкриття ви зробили для себе, ознайомившись з оповіданням? Який шлях пройшов папір до своєї появи в сучасному вигляді? Із чого сьогодні виготовляють папір? Як ви розумієте зміст заголовка? Авторка пояснила зміст назви свого оповідання? Вам хочеться поділитися цією інформацією зі своїми друзями чи рідними? Про що ви розповісте їм?

Номер слайду 8

Опрацювання вірша М. Чумарної «Наші дерева». Дуб у лісі наймудріший: Він дерев навчає тиші,Бо найдовший вік прожив, Надивився різних див. Поряд нього – як дитина, Зацвіла собі калина: Хоч і ростом невеличка – Між усіх дерев велична Своїм цвітом і красою,І цілющою росою.

Номер слайду 9

А над річкою вербиця – Всій воді земній сестриця, А за нею красень-явір. Аж пишається у славі, Далі липа-медівниця – Всього лісу чарівниця: Всіх медує і лікує, Дуже довгий вік вікує. І красується без слова. Рід дерев – ясна діброва, Щось говорить, як уміє, Тільки ми не розумієм.

Номер слайду 10

Перевірка сприйняття змісту твору. Які дива допомогла вам побачити авторка?Про які дерева йдеться у вірші?Чому, на вашу думку, авторка назвала вірш «Наші дерева»?Що нового ви довідалися, прослухавши вірш?

Номер слайду 11

Читання вірша учнями мовчки, вголос. Виконання та перевірка різнорівневих завдань. Пошукай, з ким авторка порівнює калину. Підготуйся виразно прочитати ці рядки вірша.** Яке з дерев є чарівником лісу? Розкажи, що ти знаєш про це дерево. А що і як розповіла про нього авторка? Прочитай.*** Досліди, які спеціальні слова вживає авторка, щоб допомогти тобі побачити красу, відчути запахи, гордість за рідну природу. Поміркуй, що відчувала авторка, коли писала вірш. Прочитай його, намагаючись передати ці почуття.

Номер слайду 12

Узагальнення-висновок. Який настрій викликав у вас зміст вірша? Які слова і вислови використала авторка, щоб ви краще уявили красу природи? Які свої почуття висловила авторка у вірші? Що сподобалося вам у цій поезії?

Номер слайду 13

Підсумки уроку.- Що, на вашу думку, об’єднує твір П. Утевської і М. Чумарної? Які дива допомогли вам побачити авторки? Про які з них вам би хотілося дізнатися більше? Що найбільше вас здивувало в обох творах? З яким запитанням вам би захотілося звернутися до авторок?

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Розповісти рідним цікаву інформацію, про яку ви довідалися з творів. Пошукати в інтернеті інформацію про те, з чого виготовляють папір сьогодні, крім деревини. С.114-115, прочитати, переказувати. Поділити текст на частини, підібрати до них заголовки (скласти план).

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
26 серпня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку