Урок 19
Тема . Як виростити нову рослину з насінини . Як виростити рослину без насінини .
Досліди : визначення умов росту й розвитку рослин , вплив різних умов на ріст і розвиток рослин .
Мета : сформувати уявлення про будову рослини . умови проростання насіння,росту і розвитку рослин ; продовжити формувати дослідницькі та графічні навички ; розвивати спостережливість , логічне мислення ;Виховувати дбайливе ставлення до природи .
Обладнання : досліди ,закладені тиждень тому
Хід уроку
1.Організація класу
За роботу , любі діти . в добрий час , відкриття чекають вас .
2. Хвилинка спостережень .
Учень – синоптик . Сьогодні 28 січня 2018 року , п’ятниця .
Температура повітря - …
Стан неба - …
Вітер - ..
Опади - …
Січень сипав із торбинки – сніг на сосни та ялинки ,
А з дерев на стежечки сніг трусили білочки .
Але як не січе січень , після похмурих днів грудня , небо стає більш синім і високим .
3. Перевірка домашнього завдання.
Презентація домашніх робіт 1 і 2 групи .
4. Актуалізація опорних знань учнів .
Учитель Упродовж кількох уроків ми вивчаємо тему « Рослини» . Кому із вас було цікаво вивчати цю тему ? Чому ?
Сьогодні ми продовжимо вивчення рослин . Їх так багато ! І містять вони в собі безліч таємниць і цікавих запитань .Ось одне із них : для чого рослині квітка ? Послухайте історію , яку мені розповіли .
В одному царстві росла прекрасна квітка . Всі милувалися її красою . Але вона була сумна , бо не мала собі сусідів . Єдиною її втіхою була насінина ,з якою вона розмовляла , голубила і колисала її . Та однієї ночі безжальний вітер вирвав з рук квітки насінину і кинув у землю . Красуня дуже плакала , поливаючи насінинку дрібними сльозами . Але одного ранку сталося диво : там , де впала насінина , виросла чудова рослина , схожа на свою матір . З того часу квітка була не сама .
5. Вивчення нового матеріалу .
Хто уважно слухав цю історію , то може дати відповідь на запитання : з чого виросла рослина ?
Отже , органом розмноження квіткових рослин є квітка . З неї утворюється плід з насінням .
Презентація 3 групи домашньої роботи про досліди з насіниною .
2. « Робота в парах» . Методика « Взаємного навчання» . Робота з підручником ( с. 124 – 125 )
6. Фізкультхвилинка
Виростем великими ( стають навшпиньки , руки вгору )
Яблук нарвемо ( імітують рухи зривання яблук обома руками )
У плетені кошики ( розводять руки в сторони )
Ми їх складемо ( імітують складання яблук )
7. Презентація роботи в парах шляхом заповнення « таблиці ЗХД»
8. Виступ чергового з « Довідкового бюро»
Насіння деяких рослин може зберігати свою схожість дуже довго . Деякі сорти пшениці сходять після 10 років зберігання .Жолудь дуба може прорости після 25-річного лежання в землі . А нещодавно було знайдено найстаріше насіння – йому минуло 10 тисяч років , і воно проросло , коли його висіяли . Знайшли це насіння в єгипетських пірамідах .
Збереження насінням здатності до пророщування
Тополя . верба - кілька днів .
Липа , береза - 2 роки .
Конюшина , латаття - 80 – 100 років
Індійський лотос - 200 - 300 років
9. Рефлексія
« Мікрофон»
-Сьогоднішній урок навчив мене …
10. Домашнє завдання
Діти , у світі багато цікавого , і ви можете роз ширити свої знання самостійно . Я пропоную вам зробити досліди , які описані на с. 123 підручника з природознавства . А свою дослідницьку діяльність оформите за зразком .
Дослідницька діяльність
3 клас
Досліди Спостереження
Висновки
Проросле насіння квасолі висіяти
В пластмасову склянку
1.Поставити на світло , поливати .
Розпушувати грунт
2. Закрити від світла чорним
Папером
3. поставити в холодне місце
4.Не поливати
5. накрити банкою , щоб не
Потрапляло повітря
Висновки
Дослідження проведено
Учнем Тарасівської З Ш 1 - 2 ступенів