"Як виростити рослину із насінини"

Про матеріал
Дпслідницька діяльність учнів направлена на формування уявлення про будову рослин, умови росту й розвитку рослин.умови проростання насіння.
Перегляд файлу

Урок  19

 

Тема . Як  виростити нову рослину з насінини . Як виростити рослину без насінини .

            Досліди : визначення умов росту й розвитку рослин , вплив різних умов на ріст і розвиток рослин .

Мета : сформувати уявлення про будову рослини . умови проростання насіння,росту і розвитку рослин ; продовжити формувати дослідницькі та графічні навички ; розвивати спостережливість , логічне мислення ;Виховувати дбайливе ставлення до природи .

Обладнання : досліди ,закладені  тиждень тому

                            Хід уроку

1.Організація класу

За роботу , любі діти . в добрий час , відкриття чекають вас .

2.  Хвилинка спостережень .

    Учень – синоптик . Сьогодні  28 січня 2018 року , пятниця .

    Температура повітря - …

    Стан неба - …

     Вітер - ..

     Опади - …

Січень сипав із торбинки – сніг на сосни та ялинки ,

А з дерев на стежечки сніг трусили білочки .

Але як не січе  січень , після похмурих днів грудня , небо стає більш синім і високим .

3. Перевірка домашнього завдання.

    Презентація домашніх робіт 1 і 2 групи .

4. Актуалізація опорних знань учнів  .

 Учитель         Упродовж кількох уроків ми вивчаємо тему « Рослини» . Кому із вас було цікаво вивчати цю тему ? Чому ?

          Сьогодні ми продовжимо вивчення рослин . Їх так багато ! І містять вони в собі безліч таємниць і цікавих запитань .Ось одне із них : для чого рослині квітка ? Послухайте історію , яку мені розповіли .

            В одному царстві росла прекрасна квітка . Всі милувалися її красою . Але вона була сумна , бо не мала собі сусідів . Єдиною її втіхою була насінина ,з якою вона розмовляла , голубила і колисала її . Та однієї ночі безжальний вітер вирвав з рук квітки насінину і кинув у землю . Красуня дуже плакала , поливаючи насінинку дрібними сльозами . Але одного ранку сталося диво : там , де впала насінина , виросла чудова рослина , схожа на свою матір . З того часу квітка була не сама .

5. Вивчення нового матеріалу .

Хто уважно слухав цю історію , то може дати відповідь на запитання : з чого виросла рослина ?

         Отже , органом розмноження квіткових рослин є квітка . З неї утворюється плід з насінням .

       Презентація 3 групи домашньої роботи про досліди з насіниною .

2. « Робота в парах» . Методика   « Взаємного навчання» . Робота з підручником ( с. 124 – 125 )

 6. Фізкультхвилинка

  Виростем великими ( стають навшпиньки , руки вгору )

  Яблук нарвемо ( імітують рухи зривання яблук обома руками )

  У плетені кошики ( розводять руки в сторони )

  Ми їх складемо ( імітують складання яблук )

7. Презентація роботи в парах шляхом заповнення  « таблиці ЗХД»

8. Виступ чергового з « Довідкового бюро»

            Насіння деяких рослин може зберігати свою схожість дуже довго . Деякі сорти пшениці сходять після 10 років зберігання .Жолудь дуба може прорости після 25-річного лежання в землі . А нещодавно було знайдено найстаріше насіння – йому минуло 10 тисяч років , і воно проросло , коли його висіяли . Знайшли це насіння в єгипетських пірамідах .

    Збереження насінням  здатності до пророщування

Тополя . верба -  кілька днів .

Липа , береза  -  2 роки .

Конюшина , латаття  -  80 – 100 років

Індійський лотос -   200 -  300  років

9. Рефлексія

« Мікрофон»

-Сьогоднішній урок  навчив мене …

10. Домашнє завдання

      Діти , у світі багато цікавого , і ви можете роз ширити свої знання самостійно . Я пропоную вам зробити досліди , які описані на с. 123 підручника з природознавства . А свою дослідницьку діяльність оформите за зразком .

 

 

Дослідницька      діяльність

                3     клас

Досліди                                                        Спостереження

                                                                               Висновки

   

Проросле насіння квасолі  висіяти

В пластмасову   склянку

1.Поставити на світло , поливати .

 Розпушувати  грунт

2. Закрити від світла чорним

   Папером

3. поставити в холодне місце

4.Не поливати

5. накрити банкою , щоб не

   Потрапляло повітря

 

 

Висновки

 

 

Дослідження проведено

       Учнем   Тарасівської   З Ш  1 -  2 ступенів

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
1170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку