Як виявити дітей з ООП у навчальному закладі

Про матеріал
У матеріалі "Як виявити дітей з ООП у навчальному закладі" - поради, які допоможуть виявити дітей з ООП . Зокрема подано опитувальник - таблиця, за яким проводять анкетування дитини . Безпосередньо вчителі нашого ліцею користуються «Опитувальником для визначення І рівня підтримки здобувача освіти". Матеріал рекомендовано для вчителів навчальних закладів, батьків.
Перегляд файлу

Як виявити дітей з ООП у навчальному закладі

 

   У психолого – педагогічній літературі виділяються групи учнів, під час роботи з якими в педагогів найчастіше виникають труднощі.

  Слід зазначити, що діти бувають  різні  і тому потребують особливої  уваги до них. Є такі категорії особливих дітей:

  1. Ліворукі діти(2% дітей)  - (ліворукість передбачає  лише активне використання лівої руки як ведучої) .
  2. Тривожні (8%) -  (вирізняються лякливістю: бояться темряви, порожньої квартири, тварин тощо. Щоб виправити цей стан , у тривожних дітей слід виховувати волю і сміливість, уміння захищати себе й давати відсіч кривдникам. Учителю потрібно поводитися з такими дітьми не занадто категорично й вимогливо, підбадьорювати і налаштовувати на успіх.)
  3. Гіперактивні діти (23%).
  4. Агресивні діти  (14%) -  (боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка може бути в батьків і вчителів).
  5. Діти з неадекватною самооцінкою. (9%)
  6. З низькою здатністю до адаптації. (12%)
  7. Діти, які погано навчаються.
  8. Обдаровані діти. (5%)
  9. Діти з пасивною поведінкою.(7%)
  10. Діти, які мають проблеми в комунікативній сфері.(7%)
  11. Діти з недостатньою мотивацією навчання. (20%).

  У будь – якому класі знайдеться хоча б одна із таких категорій дітей з ООП.   Для виявлення цих осіб учителі ведуть спостереження над учнями класу, залучається практичний психолог ліцею.

   Безпосередньо вчителі нашого ліцею  користуються «Опитувальником для визначення І рівня підтримки здобувача освіти. (Додаток 1)

   Якщо учень отримав при опитуванні  від 45 до 90, то це  вказує на необхідність І рівня підтримки, який надається на рівні закладу освіти; якщо ж одержано менше , ніж 45 балів, то це вказує на необхідність звернутися до ІРЦ.

  Зокрема завдяки цьому опитувальнику ми виявили учнів , які потребують І рівня підтримки. Асистент учителя працює з такими учнями. Було з’ясовано, що дитина на початку 3 – го класу не читала та не писала (прибув учень  до нашого ліцею з міської школи). Почали вчити абетку, навчилися з’єднувати літери при читанні, удосконалювали каліграфію. Учень навчився читати, писати. Використовували зошити - тренажери з друкованою основою та багаторазовий тренажер з канавками, які допомогли оволодіти навичками каліграфічного письма.

  Крім вище перелічених категорій є ще діти з нозологіями, які потребують втручання фахівців ІРЦ.

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Опитувальник для визначення І рівня підтримки здобувача освіти (здобуття освіти І ступеня)

(Актуальний стан розвитку здобувача освіти назначається протягом 10 робочих днів згідно з навчальною програмою)

 

Дата: ______________

 

Назва закладу освіти : __________________________________________

 

Клас : ______________

 

Прізвище , ім’я, по батькові здобувача освіти: ________________________________

 

0 — не володіє

1 — володіє на низькому рівні

2 — володіє на середньому рівні

3 — володіє на достатньому рівні

Сфера

0

1

2

3

Примітки

Уважний при виконанні певного завдання

 

 

 

 

 

Відображає послідовність подій

 

 

 

 

 

Робить висновки

 

 

 

 

 

Узагальнює

 

 

 

 

 

Порівнює

 

 

 

 

 

Аналізує ситуацію що йому допомагає, а що заважає при виконанні завдань (мотивація до навчання)

 

 

 

 

 

Використовує допомогу у навчальній діяльності

 

 

 

 

 

Користується різноманітними джерелами інформації (словником, Інтернетом тощо)

 

 

 

 

 

Виконує завдання в межах відведеного часу

 

 

 

 

 

Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі

 

 

 

 

 

Володіє мовленнєвими навичками (здатність підтримувати розмову, розповісти про свої враження, переказати оповідання тощо)

 

 

 

 

 

Вимовляє всі звуки

 

 

 

 

 

Мовлення плавне, темп середній з паузами відповідно до інтонації речення, ритм природний

 

 

 

 

 

Реагує на зовнішні стимули (звернення на ім’я, звук, шум)

 

 

 

 

 

Розуміє звернене мовлення з далекої відстані

 

 

 

 

 

Списує з дошки, не пропускає слів та літер

 

 

 

 

 

Тримає книгу далеко/близько при читанні

 

 

 

 

 

Розрізняє і співвідносить кольори

 

 

 

 

 

Розуміє інструкцію після декількох повторів

 

 

 

 

 

Вчить вірш напам’ять

 

 

 

 

 

Фізичні труднощі

 

 

 

 

 

Функціонування ведучої руки

 

 

 

 

 

Тимчасові незначні порушення ОРА

 

 

 

 

 

Навчальні труднощі

 

 

 

 

 

Читає текст на рівні складності класу

 

 

 

 

 

Розуміє прочитане (відповідає на запитання по тексту)

 

 

 

 

 

Розуміє прихований зміст прочитаного тексту

 

 

 

 

 

Пише з дотриманням правопису

 

 

 

 

 

Висловлює свої думки письмово

 

 

 

 

 

Переписує текст з дошки, підручника

 

 

 

 

 

Пише  під диктування

 

 

 

 

 

Перевіряє написане на помилки

 

 

 

 

 

Співвідносить кількість/число/цифру

 

 

 

 

 

Додає та віднімає відповідно до навчальної програми

 

 

 

 

 

Виконує вправи на додавання і віднімання без переходу через розряд

 

 

 

 

 

Виконує вправи на додавання і віднімання з переходом через розряд

 

 

 

 

 

Розв’язує приклади з невідомим числом відповідно до навчальної програми

 

 

 

 

 

Розв’язує задачі відповідно до навчальної програми

 

 

 

 

 

Застосовує практичні знання з математики (рахує гроші. Може здійснювати покупки тощо)

 

 

 

 

 

Вміє користуватися калькулятором

 

 

 

 

 

Соціоадаптаційні труднощі

 

 

 

 

 

Дотримується загальних правил закладу освіти (приходить вчасно, виконує домашні завдання тощо)

 

 

 

 

 

Орієнтується у просторі закладу освіти

 

 

 

 

 

Орієнтується в часі

 

 

 

 

 

Легко встановлює контакт з іншими людьми (звертається до однолітків, ставить запитання, просить допомоги тощо)

 

 

 

 

 

Дотримується шкільних і соціальних норм

 

 

 

 

 

Працює в команді, групі

 

 

 

 

 

Врівноважений, доброзичливий

 

 

 

 

 

Розуміє ситуацію, в якій перебуває, і поводиться відповідно до неї

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Рівень компетенцій у межах вікової норми.

Загальна кількість балів: ________________

          

 Отримання від 45 до 90 вказує на необхідність І рівня підтримки, який надається на рівні закладу освіти;

Отримання менше ніж 45 балів вказує на необхідність звернутися до ІРЦ.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку