ВІТАЮ ВАС НА УРОЦІ, ЛЮБІ П’ЯТИКЛАСНИКИ! Хочу подарувати вам перед початком уроку яскравих і теплих променів сонечка))) Кожен промінець утворить в цілому перелік важливих та необхідних складових і компонентів, що необхідні для учпішної роботи на уроці)))Гарний настрій Енергійність. Зацікавленість Наполегливість. Працелюбність Радість. Відповідальність Дотепність. Нехай кожен промінець тобі допоможе плідно і легко працювати на уроці!
Записуємо визначення нових понять і термінів до уроку: Голодомор - (від словосполучення морити голодом) 1932–1933 рр. — так називають спланований радянською владою масовий голод. Геноцид (з грецької — рiд, плем’я та латинської — вбиваю) — цілеспрямовані дії з метою знищення повністю або частково національних, етнічних, расових чи релігійних груп. Тепер уважно прочитай визначення понять вголос. Спробуй створити хмарку емоцій та почуттів, з якими асоціюються в тебе ці терміни. ГЕНОЦИДСТРАХБІЛЬНЕСПРАВЕДЛИВІСТЬСПІВЧУТТЯТак виглядає моя хмаринка емоцій та почуттів, можливо твоя буде схожа на мою, адже така політика радянської влади сьогодні визнається злочинами і нічого окрім осуду до всіх, хто це робив та співчуття до українців більше не може викликати в нормальної людини
А ТЕПЕР ДАВАЙТЕ СПРОБУЄМО ЗРОЗУМІТИ ЧОМУ ЦЕ БУЛИ СПРАВЖНІ ЗЛОЧИНИ РАДЯНСЬКОЇ ВЛАДИ! УВАЖНО ПРОЧИТАЙТЕ ТЕКСТ, ЩО РОЗТАШОВАНО І ЗНАЙДІТЬ ФАКТИ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ЦЮ ТЕОРІЮ (ТОБТО ДІЇ РАДЯНСЬКОЇ ВЛАДИ, ЧЕРЕЗ ЯКІ МАСОВО ГИНУЛИ УКРАЇНЦІ). РЕЗУЛЬТАТИ РОБОТИ ЗАПИШІТЬ В ЗОШИТ!НАПРИКЛАД В ДРУГОМУ АБЗАЦІ ОДИН ІЗ ФАКТІВ, ЩО ЗАСВІДЧУЄ ЗЛОЧИН РАДЯНСЬКОЇ ВЛАДИ Є ТЕ, ЩО СЕЛЯНИ ЗМУШЕНІ БУЛИ ВІДДАВАТИ ВИРОЩЕНЕ ЗЕРНО І ВСЮ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКУ ПРОДУКЦІЮ. ЦЕ БУДЕ ФАКТ №1 А ТЕПЕР СПРОБУЙ ТИ)
Упродовж десятиліть в СРСР влада забороняла навіть згадувати про Голодомор. Лише наприкінці 80-х років ХХ ст. історики та журналісти почали записувати спогади тих, хто пережив голод, та зберігати пам’ять про ті події й долі людей. Тих, хто першими почали викривати злочини радянської влади, що призвели до Голодомору, називають Людьми Правди. Серед них: Улас Самчук, Василь Барка, Володимир Маняк. А зараз пропоную взяти участь в практичному досліді…отже, уявімо себе справжніми науковцями-істориками! 1. Назви зображені джерела вивчення Голодомору ( на наступному слайді). 2. Закінчи речення: Темі Голодомору присвячені, наприклад, такі збірники документів, як …, твори художньої літератури, …, фільми …, пам’ятники … . Це свідчить про … (речення закінчене вже запиши в зошит)
Практичні поради! З чого розпочати дослідження?Уважно розглянь зображення. Прочитай умовні позначення до кожного з джерел. Назви їх. А тепер закінчи речення: Темі Голодомору присвячені, наприклад, такі збірники документів, як …, твори художньої літератури, …, фільми …, пам’ятники … . Це свідчить про … .