Тема: Як заощадити енергію.
Мета: ознайомити учнів із заходами щодо енергозбереження, дати корисні поради.
Задачі уроку
1.Привертати увагу до проблем використання енергії, економії енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього середовища.
2.Створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії.
3.Стимулювати інтерес до практичного застосування знань, отриманих в школі.
4.Формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни.
5. Розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження;
6. Сприяти вихованню екологічної свідомості у дітей;
Ключові компетентності
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;
загально мовленнєві вміння і навички:
- міркує взаємопов’язаними судженнями;
загально пізнавальні вміння:
- робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;
контрольно-оцінні вміння:
- висловлює оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань;
інформаційно-комунікативна:
- знаходить у тексті конкретні відомості;
загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в команді.
Обладнання : ноутбук, плакати, картки з завданнями, відеозапис, конспект уроку, ілюстрації приладів, ліхтарики.
Тип уроку: інтегрований (я досліджую світ, математика).
План
I. Емоційне налаштування
1. Психогімнастика.
2. Обмін інформацією.
3. Крісло автора.
4. Щоденні новини.
5. Підсумок фенологічних спостережень.
II. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
V. Систематизація та узагальнення знань і вмінь.
Складання пам’яток «Як заощадити електроенергію?»
VI. Рефлексія. Підсумки уроку.
VІІ. Домашнє завдання.
Хід роботи
I. Емоційне налаштування. Ранкова зустріч.
1. Психогімнастика «Усміхніться» (діти утворюють коло)
-Доброго ранку, малята!
Привітайтеся посмішками один до одного.
Промінь падає в долоні –
Другу посміхнись.
Очі у небес бездонні –
За руки візьмись.
Малята, який у вас настрій?
2. Обмін інформацією.
- Спостерігали ви сьогодні вранці за погодними умовами?
Робота з картками «Морозиво», обмін думками, відповіді на питання що на картках.
4. Щоденні новини.
-Яка зараз пора року?
- Який місяць?
-Що можете сказати про цей місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно надворі?
-Який стан неба?
-Чи були сьогодні протягом дня опади?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Як часто ви чуєте від дорослих фразу «Виходячи з кімнати, вимикай світло»?
Як ви вважаєте, навіщо?
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Зелене листя і блакитне небо,
І чистота джерельної води –
Всього доволі, стільки, скільки треба.
Здавалось людям, що ось так весь час
Земля ділитись щедро буде з ними
Всім тим, що відкладала про запас –
Скарбами невичерпними своїми.
Та час минає, все ясніш стає:
Робити треба висновки належні.
Земля свої багатства віддає,
Вони ж, хоч і великі, небезмежні.
І треба вірні нам шляхи знайти,
Щоб те, що є у людства, зберегти.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда.
- До чого закликає цей вірш?
- На які види поділяються джерела енергії?
- Які з них ми називаємо відновлювальними, а які невідновлювальні?
- Отже невідновлювальні джерела енергії – це корисні копалини, а відновлювальні – це сонце, повітря і вода. Називаємо їх по черзі. (Діти у колі промовляють «Сонце, повітря, вода» і, об’єднуючись у групи, сідають за столи).
2. Аналіз мультфільму «Бережи енергію».
- Чому змінюється уявлення членів родини про економію?
3. Робота з підручником ст. 95-96 (Гільберг, 4 клас)
4. Робота у групах:
1) Як можна використати енергію сонця у будинку?
2) Як можна використати енергію вітру у будинку?
3) Як можна використати енергію води у будинку?
5. Рубрика «Числа, які говорять».
Задача 1 (малюнок)
Кількість тепла вимірюється спеціальним теплолічильником у гігокалоріях (Гкал)
За один місяць сім’я витратила 1 Гкал тепла і сплатила за це 696 грн. Відомо, що через погано утеплені вікна втрачається 1/3, через двері 1/8, а через стіни – 1/4 всього тепла. Скільки коштів могла б зекономити родина, якби вчасно утеплила будинок?
Висновок: про що треба подбати ще влітку?
Задача 2 (таблиця)
Протягом зимових місяців родина сплачувала різні суми за використану електроенергію. У грудні – 597 грн, у січні – на 185 грн більше, ніж у грудні, а у лютому – у 2 рази менше, ніж у січні. Скільки всього коштів сплатила родина за використану електроенергію у зимовий період?
Висновок: чому так різняться суми?
6. Руханка «Танці – зігріванці» (Що треба робити, щоб не змерзнути взимку?)
V. Систематизація та узагальнення знань і вмінь.
1. Складання пам’яток «Як заощадити електроенергію?» (воду, тепло) – робота у групах.
2. Розв’язання математичних задач щодо заощадження електроенергії.
3. Майстре клас:
Створення свічки за допомогою картоплі, соняшникового масла та марлі.
VІ. Рефлексія. Підсумки уроку.
- Наш урок добігає кінця.
Вправа «Мікрофон»
«- На цьому уроці я дізнався…»
« - На цьому уроці я навчився…»
«- Треба берегти енергію тому, що…»
Висновок: треба переходити на альтернативні джерела енергії.
VІІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал підручника