Урок з інтегрованого курсу "Досліджуємо історію і суспільство" для 6 класу НУШ за темою "Первісні люди на території України".

Про матеріал
Презентацію уроку для 6 класу НУШ створено за модельною навчальною програмою з курсу "Досліджуємо історію і суспільство"(автори: Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.). В презентації використано матеріал підручника О.Пометун, Т.Ремех "Досліджуємо історію і суспільство", 2022 р., багато візуальних джерел інформації, карти, які учні досліджують індивідуально, в парах та в загальному колі. Матеріал містить посилання для роботи з інтерактивною вправою.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Первісні люди на території України». Урок з інтегрованого курсу «Досліджуємо історію і суспільство». 6 клас. НУШ. Підготувала учитель історіїРодинської загальноосвітньої школи l – lll ступенів №35 Покровської міської ради Донецької області Гордієнко Світлана Миколаївна.

Номер слайду 2

Очікувані результати:- визначати на карті стоянки первісних людей на території України та територіальні межі Трипільської культури;- виявляти чинники, що впливають на розселення, заняття та спосіб ведення господарства (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів);- описувати і характеризувати пам’ятки Трипільської культури.

Номер слайду 3

План:1. Де і як жили первісні люди на території України.2. Хто такі давні трипільці.3. Як жили й господарювали трипільці.

Номер слайду 4

палеоліт – давній кам’яний вікмезоліт – середній кам’яний вікнеоліт – новий кам’яний вік. На основі таблиці (стор. 24) підручника назвіть основні періоди кам’яної доби та визначте тривалість кожного. Який період був найтривалішим та чому?Досліджуємо в загальному колі!

Номер слайду 5

Стоянки первісних людей в УкраїніДосліджуємо в парах!Знайдіть на карті стоянки первісних людей. Де переважно вони знаходяться та чому?

Номер слайду 6

Археологічна культура - це сукупність подібних між собою археологічних пам’яток, що належать до одного часу й поширені в певній місцевості. Що знаходять археологи на стоянках під час розкопок?

Номер слайду 7

Трипільська археологічна культура -  умовна назва археологічної культури доби неоліту, що існувала в V–ІІІ тисячолітті до н. е. протягом 1500–2000 років. Названа за місцем розкопок, які проводив  Вікентій Хвойка на околицях с. Трипілля Обухівського району Київської області.

Номер слайду 8

Досліджуємо відео!Як Вікентій Хвойка став археологом?Де та коли зробив своє перше відкриття?Коли відкрив Трипільську археологічну культуру?https://www.youtube.com/watch?v=G2x. Jksnjx. Zg

Номер слайду 9

Територія розселення трипільських племен -лісостепова смуга від Дністра до Дніпра, територія України, Молдови та Румунії. Поміркуйте, чому саме на цій території розселилися трипільці?

Номер слайду 10

Знайдено сліди близько кількохсот поселень, серед яких Майданецьке, Доброводи, Тальянки тощо. Це сучасні назви поселень, біля яких знайдено пам'ятки трипільців.

Номер слайду 11

Трипільці мешкали переважно на пагорбах в долинах річок в невеликих поселеннях, що налічували 7–15 сімей. Житла розташовували по колу або овалом для захисту від ворога. З часом поселення перетворилися на великі протоміста, де могло мешкати до 10 тис. осіб!

Номер слайду 12

Досліджуємо в парах!Розгляньте ілюстрації та опишіть житла трипільців. Порівняйте з текстом на стор. 25-26. Трипільське житло з горищем. Реконструкція. Двоповерхове трипільське житло. Реконструкція

Номер слайду 13

Основні заняття трипільців - землеробство й скотарство. Вирощували пшеницю, ячмінь, овес, горох, льон. Використовували дерев’яні мотики з кам’яним чи роговим наконечником, кістяні або кам’яні серпи, кам’яні зернотерки для розтирання зерна на борошно. Трипільці жили на одному місці до 50–70 років — доки не виснажувалась земля, а потім переміщувалися на іншу територію. Розводили корів, волів, овець, кіз, свиней, а пізніше — коней. Займались полюванням, рибальством і збиральництвом.

Номер слайду 14

Ремесла: гончарство - виробництво глиняного посуду,обробка каменю і кістки;мідноливарна справа,прядіння й ткацтво. Численні знахідки глиняних жіночих статуеток свідчать про особливу роль жінок у трипільському суспільстві.

Номер слайду 15

Досліджуємо в парах!На основі ілюстрацій стор. 30 сформулюйте висновки про спосіб життя трипільських жінок (зовнішність, одяг, вбрання, заняття тощо).

Номер слайду 16

На підставі чого, на вашу думку, вчені дійшли висновку про високий рівень розвитку гончарства в трипільців? Скористайтеся ілюстраціями. Досліджуємо!

Номер слайду 17

Виконайте вправу за посиланням або QR-кодом. Перевірте себе!https://learningapps.org/display?v=phc4djxst23

Номер слайду 18

Рефлексія. Я сьогодні дізнався (лася) про…Мене вразило…. Я б ще хотів (ла)…

Номер слайду 19

Домашнє завдання: Опрацювати §-5 підручника. Виконати завдання рубрики «А ще ти можеш» на стор. 31.

pptx
Додано
25 вересня 2023
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку