Урок узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом «Первісні спільноти. Археологічні культури»

Про матеріал
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом «Первісні спільноти. Археологічні культури»
Перегляд файлу

Урок 11.

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом «Первісні спільноти. Археологічні культури»

 

Очікувані результати

 Після цього уроку учень / учениця має: y знати: винаходи і  пам’ятки культури первісних людей; назви пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України; винаходи і  пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України); y розуміти: сутність первісних форм релігійних вірувань; ознаки господарства, суспільного устрою й світосприйняття; описувати спосіб життя первісних людей; y вміти: співвідносити археологічну та історичну періодизацію історії Стародавнього світу; показувати на карті стоянки первісних людей. Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань, навичок і умінь.

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми, мети (цілей) та завдань уроку.

 

 ІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, НАВИЧОК І УМІНЬ

Робота з інформаційними ресурсами Š

 Використовуючи текст підручника та інших інформаційних ресурсів, визначте, у чому полягала особливість жител і поселень трипільців.

 

 Вправа «Мозковий штурм»

1. Поміркуйте, чи існувала приватна власність за первісних часів.

2. Як вплинуло життя первісних мисливців і збирачів на їхні уявлення про «країну мертвих»?

3. Наведіть приклади проявів анімізму, тотемізму, фетишизму та магії в наш час.

 

Письмова робота (І варіант)

  1. Наука про речові пам’ятки історії — це…

 А нумізматика; Б топоніміка; В археологія.

2. Назвіть зайве слово: стадо — село — рід — плем’я.

3. Прочитайте текст підручника «Господарювання та побут трипільців» і заповніть пропуски в тексті. «Основними заняттями трипільців були … . Вони вирощували … . Трипільці розводили таких тварин, як … . У трипільців розвивались такі ремесла, як … . Важливу роль відігравали і такі заняття, як … ».

4. Складіть розповідь за опорними словами.

1) Експедиція Вікентія Хвойки 1897 року;

2) село Трипілля на Київщині;

3) культура землеробів, 5–3 тис. до н. е.;

 4) Майданецьке, Доброводи, Тальянки — поселення трипільців.

5. Визначте, про яку форму релігійних уявлень ідеться в тексті: Археологи знайшли давню могилу. Небіжчик лежав на боці, поряд була зброя, посуд, залишки їжі.

Чи можна з упевніністю твердити, що поховання свідчить про існування релігійних вірувань у тогочасних людей?

 

6. Установіть відповідність між поняттями.

 1) Палеоліт;                 А Середній кам’яний вік;

 2) мезоліт;                    Б давній кам’яний вік;

 3) неоліт;                      В мідно-кам’яний вік;

 4) енеоліт.                     Г новий кам’яний вік 

 

Відповідь: 1 Б; 2 А; 3 Г; 4 В.

 

 

7. Творче .завдання Š

 Які .ремесла .виникли .в .первісних .людей .після .появи .відтворювального .господарства?

 

 

Письмова робота (ІІ варіант)

 

  1. Досягнення .людей .в .їхньому .матеріальному .і .духовному .житті .— .це…:

 А культура; . Б господарство; В політика

  1. Знайдіть зайве слово

 А  Дністер,  Дніпро,  Волга, Прут

 Б  Пшениця, картопля,  ячмінь, просо, бобові

 В Збиральництво, гончарство, ткацтво, ковальство

  1. Прочитайте  текст підручника «Господарювання  та побут. трипільців»  і заповніть пропуски в тексті :

Трипільці вміли виготовляти знаряддя не лише з .… ., .а й з міді, які побутували одночасно Відомо, що, крім .… ., вони почали розводити коней Узагалі,  головною  прикметою  трипільської  культури  є  кераміка . Посуд трипільців був як .… ., так і .… .

4. Складіть розповіді за опорними словами

1) Родова та сусідська общини

2) Колектив родичів, що ведуть спільне господарство

3) Колектив, що складається з декількох родів, які мешкають на одній . території, ведуть .спільне господарство та мають спільні звичаї, вірування,  мову

5. Визначте, про яку форму релігійних уявлень ідеться в тексті

Орнамент на посуді, вишивка на рушнику — усе це речі, яким первісна  людина приписувала  захисні  властивості . Для  захисту від  злих  чар  на  тіло наносили татуювання, розмальовували обличчя .Відлуння цього звичаю спостерігаємо в сучасній традиції наносити на обличчя косметику.

 6. Співвіднесіть дату і подію

1) Початок кам’яного віку;

2) поява неандертальської  людини;

3) поява кроманьйонської людини;

4) поява перших міст;

5) початок бронзового віку

 А 100 тис рр .тому;  Б 2 млн рр. до .н .е ; В 40 тис рр .тому Г 8 тис рр .до .н .е

 

Відповідь: .1 .Б, .2 .А, .3 .В, .4 .В

 

7. Творче завдання Š Хто такий Марселіно Саутуола? Яке .відкриття його уславило?

 

Домашнє завдання. Здійснити .пошук .інформації .за .допомогою .різних .інформаційних .ресурсів . про .життя .людей .під .час .існування .Єгипетської .цивілізації

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
22 вересня 2023
Переглядів
2093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку