Тема уроку: Як зображення допомагають зрозуміти текст
Очікувані результати: 2 МОВ 2-2.1-2 читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; 2 МОВ 2-2.1-3 ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; 2 МОВ 2-2.1-4 розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; 2 МОВ 2-2.1-5 знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту; 2 МОВ 1-1.6-5 підтримує аргументами власні думки або спростовує їх; 2 МОВ 3-3.1-4 записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються
Ключові/нові слова: Фотографія, припущення, порівняння.
Матеріали та обладнання: підручник і зошит [83]; телевізор
ЗМІСТ УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Організація класу
Учитель. Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Діти. Так. Він покликав на урок!
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Учитель. Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Якого настрою очікуємо від уроку? (Діти малюють свій настрій на смайликах.)
Я сподіваюся на вашу активність і уважність.
III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
1. Мотивація навчальної діяльності
— Сьогодні ми повторимо все що знаємо про текст. Допомагати нам на уроці буде учениця Лісової школи з повісті-казки Всеволода Нестайка «Дивовижні пригоди в лісовій школі». Відгадайте загадку і дізнаєтесь хто це.
Довгий хвіст, короткі вуха.
А яка вона стрибуха!
По деревах стриб та стриб —
Ви догнать її могли б?
Ось затрималася трішки,
Понесла в зубах горішки
Й заховала у дуплі —
Там запаси немалі.
Працьовита, наче бджілка,
І дбайлива дуже ... .
Як звали білочку у творі? (Вірочка Вивірчук). Ось і вона.
Чистомовка
Шепче вітер: «Ша-ша-ша:
Шубку білочка знайшла!
Шубку білочка купила!»
Шепчеш ти і вірю я:
«Шубка в білочки – своя».
Г. Чубач
2. Актуалізація опорних знань учнів
IV. Опрацювання теми уроку
2) Робота зі словом «білка».
Інтерактивна вправа «Хмара слів»
Завдання: Доберімо ключові слова до слова білка.
Вірочка Виверчук хоче дізнатися які асоціації у вас викликає слово «білка». Запишіть їх в хмару слів у вигляді білочки.
3) Робота з ілюстраціями в підручнику на с. 83.
Фізкультхвилинка
Вірочка Виверчук хоче щоб ви перетворилися на білочок і пограли разом з нею.
Раз, два! Пострибали! (Руки на поясі, стрибки на двох ногах)
Три, чотири! Назад стали. (Зупиняються)
Лапки вліво, лапки вправо, (Ліва нога вперед-назад, права нога вперед-назад)
Лапки вгору підняли. (Руки піднімають вгору)
Всі тихесенько присіли (Руки перед собою – присідають)
Потім знову підвелись (Повертаються у вихідне положення)
І кружляли, веселились, усміхнулись (Кружляють, стрибають)
Й за науку знов взялись (Сідають за парти)
Читання тексту учнями.
Робота в парах
Поставте одне одному запитання за змістом тексту. Відповідайте, зачитуючи речення з тексту.
Завдання 3 підручника виконуємо письмово в зошит.
1. Читаємо по черзі запитання. Визначаємо, на які з них можна відповісти за допомогою зображень, а на які – тільки прочитавши текст.
Як виглядають кігті білки? (фото: довгі, гострі)
Скільки кігтів у білочки? А в трьох білочок?
Як білка використовує хвіст? (текст)
На що схожі вуха білки? (фото: на китички)
Якого кольору білка? (фото)
2. Після обговорення учні записують відповіді на запитання.
3. Робимо висновок: для чого потрібні ілюстрації до тексту?
Білочка Вірочка принесла фотографію.
Розгляньте уважно її. Що на ній зображено? Як ви гадаєте який текст міг би бути біля такої ілюстрації?
-Які цікаві факти про білок ви знаєте? Перегляд відео «Маленькі любителі горіхів».
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Рефлексія.
На парті в кожного учня лежить гусениця.
— Оцініть свою роботу, оберіть сегмент гусениці відповідно до вашої активності, старанності та уважності на уроці.