Як зображення допомагають зрозуміти текст

Про матеріал
Конспект уроку з української мови з теми "Як зображення допомагають зрозуміти текст" до підручника Іщенко
Перегляд файлу

Тема уроку: Як зображення допомагають зрозуміти текст

Очікувані результати: 2 МОВ 2-2.1-2 читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; 2 МОВ 2-2.1-3 ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; 2 МОВ 2-2.1-4 розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; 2 МОВ 2-2.1-5 знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту; 2 МОВ 1-1.6-5 підтримує аргументами власні думки або спростовує їх; 2 МОВ 3-3.1-4 записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються

Ключові/нові слова:  Фотографія, припущення, порівняння.

Матеріали та обладнання: підручник і зошит  [83]; телевізор

 

ЗМІСТ УРОКУ

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організація класу

Учитель.    Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Діти.  Так. Він покликав на урок!

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Учитель. Зараз сядуть всі дівчата,

                 А за ними і хлоп'ята.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Створення позитивної атмосфери.

Якого настрою очікуємо від уроку? (Діти малюють свій настрій на  смайликах.)

Я сподіваюся на вашу активність і уважність.

  • До якого уроку приготувалися?
  • Чи любите ви українську мову? Чому? ( Діти  пояснюють, чому вони люблять українську мову.)

III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

1. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні ми повторимо все що знаємо про текст. Допомагати нам на уроці буде учениця Лісової школи з повісті-казки Всеволода Нестайка «Дивовижні пригоди в лісовій школі». Відгадайте загадку і дізнаєтесь хто це.

    Довгий хвіст, короткі вуха.

А яка вона стрибуха!

По деревах стриб та стриб —

Ви догнать її могли б?

Ось затрималася трішки,

Понесла в зубах горішки

Й заховала у дуплі —

Там запаси немалі.

Працьовита, наче бджілка,

І дбайлива дуже ... .

Як звали білочку у творі? (Вірочка Вивірчук). Ось і вона.

Чистомовка

Шепче вітер: «Ша-ша-ша:

Шубку білочка знайшла!

Шубку білочка купила!»

Шепчеш ти і вірю я:

«Шубка в білочки – своя».

                                  

                                       Г. Чубач

2. Актуалізація опорних знань учнів

 

  • Білочка Вірочка, хоче перевірити ваші знання. Вона запитує, що таке текст? (Текст – це сукупність речень між собою за змістом).
  • З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка).
  • Що можна дібрати до тексту? (Заголовок)

 

 

IV. Опрацювання теми уроку

  1. Робота в зошитах
  • Запис дати.   6 грудня
  • Діти, а ви знаєте, які свята ми святкуємо 6 грудня? (Відповіді дітей) У білочки є відповідь. (В цей день ми святкуємо День Збройних Сил України, День рукавички, цього дня католики святкують День святого Миколая)
  •  Каліграфічна хвилинка.              
  • Б б бі іл лк ка білка
  • Поділіть слово на склади.
  • Скільки букв у слові? Назвіть їх.
  • Скільки звуків у слові? Промовте їх.

 

 

2) Робота зі словом «білка».

Інтерактивна вправа «Хмара слів»

Завдання: Доберімо ключові слова до слова білка.

Вірочка Виверчук хоче дізнатися які асоціації у вас викликає слово «білка». Запишіть їх  в хмару слів у вигляді білочки.

  •      Діти, слово «білка» однозначне чи багатозначне слово.(Відповіді дітей) Давайте з вами це перевіримо Що нам для цього потрібно? (Тлумачний словник) Один з учнів зачитує лексичне значення слова.

 

3) Робота з ілюстраціями в підручнику на с. 83.

 

  • Що зображено на фото?
  • Прочитайте назви текстів, наведені в рамках. Яка назва підходить до тексту з такими фото?

 

                 Фізкультхвилинка

Вірочка Виверчук хоче щоб ви перетворилися на білочок і пограли разом з нею.

 

Раз, два! Пострибали! (Руки на поясі, стрибки на двох ногах)

Три, чотири! Назад стали. (Зупиняються)

Лапки вліво, лапки вправо, (Ліва нога вперед-назад, права нога вперед-назад)

Лапки вгору підняли. (Руки  піднімають вгору)

Всі тихесенько присіли (Руки перед собою – присідають)

Потім знову підвелись (Повертаються у вихідне положення)

І кружляли, веселились, усміхнулись (Кружляють, стрибають)

Й за науку знов взялись (Сідають за парти)

  1. Робота з текстом

Читання тексту учнями.

  • Чи справдились ваші припущення?
  • Яка тема цього тексту?
  • Що нового ви дізналися про білку з цього тексту?
  • З якою метою написаний цей текст?
  • Чи схожий цей текст на оповідання і вірш, які ви читали на попередньому уроці? У якому тексті передається настрій? У якому тексті можна відчути настрій автора? У якому тексті використовуються образні слова?

 

Робота в парах

Поставте одне одному запитання за змістом тексту. Відповідайте, зачитуючи речення з тексту.

Завдання 3 підручника виконуємо письмово в зошит.

 

1. Читаємо по черзі запитання. Визначаємо, на які з них можна відповісти за допомогою зображень, а на які – тільки прочитавши текст.

 

Як виглядають кігті білки? (фото: довгі, гострі)

Скільки кігтів у білочки? А в трьох білочок?

Як  білка використовує хвіст? (текст)

На що схожі вуха білки? (фото: на китички)

Якого кольору білка? (фото)

2. Після обговорення учні  записують відповіді на запитання.

3. Робимо висновок: для чого потрібні ілюстрації до тексту?

 

Білочка Вірочка принесла  фотографію.

Розгляньте уважно її. Що на ній зображено? Як ви гадаєте який текст міг би бути біля такої ілюстрації?

  • Давайте ми самостійно створимо текст для цього зображення. І запишемо його на рукавичках для захисників України. Їх ми передамо наших захисникам разом з нашою волонтерською допомогою.

 

-Які цікаві факти про білок ви знаєте? Перегляд відео «Маленькі любителі горіхів».

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Рефлексія.

На парті в кожного учня лежить гусениця.

— Оцініть свою роботу, оберіть сегмент гусениці відповідно до вашої активності, старанності та уважності на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 грудня 2022
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку