Як зробити урок цікавим. Основні інтерактивні методи, які я використовую на уроках образотворчого мистецтва згідно різним етапам уроку

Про матеріал

Учні на урок образотворчого мистецтва приходять вже втомлені і не завжди в гарному настрої. Тому, задача вчителя зацікавити дітей. Для цього я використовую різні інтерактивні методи. Я написала про методи, які використовую на різних етапах уроку. Ці методи можна застосувати не тільки на образотворчому мистецтві, а й на будь-якому іншому уроці.

Перегляд файлу

Красноармійський НВК

«Новітні форми і методи роботи в гуртках художньо-естетичного напрямку та на уроках образотворчого мистецтва»

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель

образотворчого мистецтва

Красноармійського НВК

Черкаської ОТГ

Дашивець О. В.

 

 

2017

Урок – перше вогнище, зігрівшись біля якого людина прагне стати мислителем.

 

 

Проблеми, які пропонуються для вирішення на уроках образотворчого мистецтва, завжди мають кілька розв’язків. Вони дають можливість виявити неповторність особистості, реалізувати духовний потенціал школяра. Виконуючи такі навчальні завдання дитина шукає в собі творця. Тому вчитель розуміє, що тут дуже важливо поважати особистість учня, намагатися зберегти його індивідуальність, вірити в його творчі сили.

Образотворче мистецтво розвиває зорову пам’ять, спостережливість, просторову уяву, дрібну моторику пальців, окомір, вміння зосереджуватись, наполегливість у досягненні мети, почуття ритму і гармонії.

Змістовні і цікаві уроки вчителя відіграють важливу роль в естетичному вихованні. А якщо до таких уроків додати продуману, організовану позакласну роботу з мистецтва, то роль художника-вчителя стає ще більше значущою.

 

На своїх уроках образотворчого мистецтва я застосовую різні  методи  та нестандартні форми організації уроку, які дають змогу підвищувати ефективність засвоєння знань, поліпшити контроль над виконанням завдань, викликати інтерес до навчання.

Для ефективного застосування інтерактивних методик на уроках образотворчого мистецтва стараюсь спланувати свою роботу так, щоб:

  • дати учням випереджувальні завдання: прочитати, продумати, виконати самостійні  підготовчі завдання. Поспостерігати за явищами природи або довкілля;
  • на одному занятті стараюсь використовувати один або два інтерактивні методи;
  • визначити хронометраж, ролі учасників, підготувати запитання й можливі відповіді;
  • передбачити різноманітні методи для привертання уваги учнів, налаштування їх на роботу, підтримання дисципліни.
  •  

Основні інтерактивні методи, які я використовую на уроках образотворчого мистецтва згідно різним етапам уроку

 

І. Вступ.

Учні до нас приходять після уроків досить такі складних і не завжди в гарному настрої, тому я стараюся їх відразу налаштувати на доброзичливий лад, відкриваючи  серця і душі назустріч прекрасному світу мистецтва за допомогою, наприклад  ось такого:

 вступ:

  • Сьогодні я вас знову запрошую в світ Образотворчого мистецтва , де ми працюватимемо  разом і звичайно розраховую на вашу підтримку та допомогу. Кожному з вас хочу  побажати на цьому уроці бути:

У – успішним

С – самовпевненим

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

Тобто я вам бажаю Успіху!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. 

 

Починаючи урок, маємо налаштувати учнів на вивчення даної теми, і для цього бажано звернутися до життєвого досвіду учнів, до знань набутих на попередніх уроках. На етапі актуалізації опорних знань доцільно використовувати такі методи як « Так - Ні», побудова асоціативного куща, « Пінг – понг», « Ланцюжок», тестові завдання з використанням сигнальних карток, «Парашутисти», розгадування кросвордів, загадок.

 

1. «Так – Ні»

Наприклад на уроці  5 клас сприйняття мистецтва: скульптура.  Вчитель пропонує учням відгадати, про що йтиме  мова на уроці, ставлячи запитання, які вимагають від учителя тільки відповідей « так »чи « ні». Учні можуть ставити такі запитання:

  • Це твір живопису ( графіки, архітектури, скульптури…)?
  • Це обємна скульптура?
  • Це рельєф? Це кругла  скульптура?
  • Вона станкова( монументальна, малих форм, монументально – декоративна)?

Якщо знайдено учнями відповіді, то вчитель показує класу зразок і оголошує тему уроку. Цей прийом вчить пов’язувати розрізнені факти, систематизувати наявну інформацію, сприяти зміцненню набутих знань.

 

2. Асоціації. Побудова асоціативного куща.

Цей метод полягає в тому, щоб за короткий проміжок часу учні пригадали та

сформулювали засвоєні раніш знання з теми, запропонованої вчителем. Дані відповіді у формі коротких тез записуються на дошці навколо розглянутого поняття чи явища. Результатом є схема – опора, що актуалізує знання учнів і готує їх до сприйняття нового матеріалу з даної теми.

 

1. Напишіть центральне слово або фразу посередині аркуша паперу, на дошці або в зошиті.

2. Запропонуйте учням називати слова та фрази, що спадають їм на думку із заданої теми.

3. Записуйте висловлені учнями слова та фрази довкола центрального слова.

4. Коли всі ідеї записані на аркуші (дошці), починайте встановлювати там, де це можливо, зв'язки між поняттями.

 

На уроках з теми « Ілюстративна робота .» в 5 класі асоціативний кущ може мати такий вигляд

 

У створені беруть участь: автор, художник, художній і технічний редактори, друкар та ін

Зображення, яке наочно пояснює або доповнює будь – який друкований текст, називається ілюстрацією

Будова книги: обкладинка (суперобкладинка), форзац, титул, заставка, кінцівка, буквиця, ілюстрація

Найдавніша друкована книга « Алмазна Сутра» ( Китай , 868р)

 

Книжкова графіка

В галузі ілюстрації працювали :А Дюрер ( Німеччина), Г. Доре ( Франція), в. Фаворський, Г. Нарбут

У нашій країні в ХІ ст.. з’являються рукописні книги  « Остромирове євангеліє», «Ізборник Святослава»

У середньовіччя рукописні книги прикрашали мініатюрами

Із виникненням книгодрукування в книгах зявляються гравюри

Фотомеханічний спосіб відтворення ( виник у ХІХ ст..)дав змогу відтворювати ілюстрації, виконані будь – якою технікою

 

 

 

 

3.  «Парашутисти».

 http://ds5ishim.ru/sites/default/files/funny-skydiving-quotes-1606501.jpg

 

На парашутах записані вирази з образотворчого мистецтва, які роздаються учням по одному на парту. На дошці написані відповіді. Кожен парашут треба посадити в свій квадрат. Наприклад:

«Вид образотворчого мистецтва, в якому дійсність пластично відтворюється в обємних формах – це…» на дошці запис  - скульптура.

 

4.  « Знайди зайве»

 

Урок в 5 класі: «Декоративно-прикладне мистецтво»

учням пропонується знайти зайве слово :

  1. лінійний, тональний, вишивка
  2. горизонтальні , хвилясті, гравіювання
  3. висхідні, вертикальні, батик
  4. нисхідні, ламані,кераміка
  5. колорит, колірна гама, витинанка
  6. колірний  тон, нюанс, ткацтво
  7. анімалістичний, пейзажний, орнамент.
  • Ці всі зайві слова відносяться до якого виду образотворчого мистецтва?

Декоративно – прикладного– відповіді учнів. Отже , сьогоднішня тема це ознайомлення з різноманітними формами декоративно – прикладного мистецтва.

 

Далі на цьому ж уроці можна використати

 

5. «Шифрувальник» робота в парах

З окремих літер потрібно викласти слова, ставлячи літери в порядку зростання чисел.

1453627        2453761    43251

Вившкиа     уанвянк   итакб    і так далі. Учні викладають Види декоративно – прикладного мистецтва.

 

6. 2й варіант «шифрувальника» - метод смс-повідомлень.

 

 Визначити ключове слово уроку.

 Зашифрувати його за допомогою цифр.

 Дати завдання учням розшифрувати і оголосити тему уроку.

 Наприклад: розшифрувати тему уроку: вид образотворчого мистецтва: 2718451      (графіка)

 

 

 

 

7.« Хто скоріше »

 

На дошці розташована низка слів ( суміш видів та жанрів образотворчого мистецтва): анімалістичний, натюрморт, декоративно – прикладне мистецтво, скульптура , пейзаж, архітектура, історичний, побутовий, живопис, портрет, інтер’єр, графіка. Розподілити слова на дві групи : одна частина класу види образотворчого мистецтва вибирає, а інша – жанри образотворчого мистецтва.

 

8.«Хрестики-нолики».

-  Зараз ми перевіремо, як ви робили домашнє завдання, пограємо з вами в інтелектуальну гру. Що таке інтелект? (розум, розумова діяльність людини). Отже ми зараз проведемо гру для розуму.

Відгадайте, як ця гра називається:

Загадки:

  1. Вишивка картатими стежками (хрестик)

 

  1. Не схожий він на п,ятак,

Круглий він, та не дурак,

З диркою, та не бублик (нолик).

До дошки виходять два учня. Один з них «Хрестик», інший – «Нолик».

«Хрестик» починає, витягує карточку з питанням, якщо відповідає правильно, ставе свій знак. Якщо гравець не може дати відповідь, то хід переходить супернику. Хто першим закриє своїм знаком три квадрати по-вертикалі, горизонталі чи вертикалі – виграє і отримує оцінку «відмінно». Якщо учень правильно відповів на три питання і закрив свої квадрати наперед, то питання, що залишилися дістаються супернику. Якщо другий гравець відповів правильно, то він може теж отримати «11».

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку та очікуваних результатів діяльності.

 

1. Після того, як ви дізналися назву теми для досягнення успіху вам необхідно сформулювати завдання уроку. Це може зробити кожен із вас, використовуючи формулу :

« Після цього уроку я зможу:

Пояснити…

Створити…

Набути навички в роботі…

Проаналізувати…,

Тобто учні мають усвідомити власні очікування від уроку.

 

2. Можна це зробити більш творчо:

Учитель запитує у учнів: «Що нам потрібно для того, щоб урок пройшов добре?». Учні пропанують свої відповіді, які учитель записує на дошці або на ватмані (пише не рівно, а у формі хвиль): Старання, вміння слухати, активність тощо.

Потім учні роблять з паперу човники, на яких пишуть те, що очікують від цього уроку. І клеють човники на хвилі. – Давайте пустимо наші очікування у вільне плавання!

 

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності на уроці.

 

 1.  Метод « Мозговий штурм»

Як ви вважаєте, навіщо ми вивчаємо тему «…»

Де нам знадобиться це в житті?

 

 2.  Метод "Кути "

1. На великих аркушах паперу напишіть різні точки зору щодо теми уроку

2. Оголосіть учням, яка точка зору в якому куті розміщена.

3. Запропонуйте дітям приєднатися до якогось кута.

4. Учні у своєму куті мають  обговорити причини свого вибору.

5.  У кожному куті учні обирають спікера, який розказує всій аудиторії причини, названі у його куті.

Наприклад: тема: "Жанри живопису".

Починаючи вивчати живописні жанри, учням пропонують вибрати улюблений жанр та назвати дві причини, чому саме цей жанр їм найбільше подобається

 

3. Метод  «Асоціативний кущ»

Наприклад, перед малюванням весняного пейзажу пропануємо дітям скласти асоціативний кущ до слова «весна»

 

4. Вправа «Різноплановий пейзаж».

На дошці плакат, на якому зображено небо і земля. Плакат має невеликі прорізи, в які діти повинні вставити підготовлені зображення будинків і дерев. Завдання учнів полягає в тому, щоб правильно розташувати зображення (великі — внизу, маленькі — вгорі). Після виконання завдання учні приступають до малювання різноплановаго пейзажу.

 

 

Гра «Прояви фантазію»

 

  1. -  Домалюй так, щоб у кожному квадраті з.явився якийсь предмет.

 

 

2.Можнав цю гру пограти по-іншому:.

Живут два Карандашика

В одной глуши лесной.

Один из них проказник,

Но умница другой!

Проказник на бумаге

«Каляки» оставляет,

Их Умный Карандашик

В рисунки превращает!

1,2,3,4,5 – будем с вами мы играть!

Вот – Проказник!

Вот – Умелый!

Принимаемся за дело!

 (Цю віршовану установку я використовуєте в якості правил гри, або ж можна розіграти її як лічилочку).

 Серед учнів обирається проказник, який портить чисті аркуші своїм однокласникам. Вони повинні створити з «каракулів» малюнки.

3.Третій вид цієї гри:

Я на великому аркуші задаю учню якусь ламану лінію. Його задача: перетворити її в якийсь предмет; потім  вже він загадує свою «карлючку» іншому учню. І так аркуш передається кожному учню по-черзі.

Творческая игра по рисованию «Изоигра»  http://www.maam.ru/upload/blogs/detsad-300321-1423921522.jpg  http://www.maam.ru/upload/blogs/detsad-300321-1423921582.jpg

 

 

 

Під час аналізу картин можна використовувати:

 

Метод « Діалог»

Це може бути під час аналізу картин по такому алгоритму:

  1. Назва картини, автор.
  2. Визначення жанру твору ( пейзаж, портрет, натюрморт, історичний, побутовий, анімалістичний, міфологічний, сюжетно – тематична картина)
  3. Що зображено на картині ? ( Події, об’єкти …)
  4. Що лежить у центрі композиції, статична чи динамічна композиція?
  5. Яким чином виділено головне: розміром, кольором, розміщенням?
  6. Наявність плановості ( багатопланова композиція або використання планів недоречне)
  7. Як автор  використав лінійну та повітряну перспективи?
  8. Визначення колориту картини

 

  Метод « Прес»  дає можливість навчитися формулювати та висловлювати свою думку з дискусійного питання аргументовано, в чіткій стислій формі, впливати на думку ваших співрозмовників:

  1. Позиція: почніть зі слів « Я вважаю…»
  2. Обгрунтування: починаючи словами « …тому, що…» поясніть на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції.
  3. Приклад: продовжуйте висловлювання словом «…наприклад  » та наведіть факти, дані, що підтверджують вашу позицію.
  4. Висновки: закінчить висловлювання  « отже ( тому), я вважаю»  і узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, як ви оцінюєте даний твір мистецтва.

 

Технологія « Уяви себе» за картиною І Левітана « Золота осінь»

 

  • Як ви думаєте, про що ця картина?
  • Що зображено на ній?
  • Яке небо на картині?
  • Якого кольору листя на деревах ?
  • Чи всі дерева одягнені в золоте вбрання ?
  • Якою здається вода в річці?
  • Як зображено сонце?
  • Що видно на високому березі вдалині?
  • Що найбільше сподобалося вам у цій картині ?
  • Чому осінь називають золотою, багатою, щедрою?
  • Який колорит у картині?
  • Який настрій викликає пейзаж?
  • Якій заголовок можна дати цій картині ?

 

Метод «Порівняння»

Схема порівняльного аналізу

 

Категорії порівняння

Художник, картина

Художник, картина

1

Сюжет твору

 

 

2

Композиційна будова твору

 

 

3

Техніка виконання

 

 

4

Характеристика образів

 

 

5

Ідея твору

 

 

Саме за допомогою порівняльного аналізу дитина :

  • Самостійно визначає види, жанри, техніку образотворчого мистецтва, композицію твору;
  • Розрізняє репродукції за оригіналами;
  • Виражає власну думку.

 

V. Пояснення нового навчального матеріалу.

 

1 Метод « Мозговий штурм»  - це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень, що спонукає учасників проявляти свою уяву та творчість, який досягається шляхом вільного вираження думок всіх учасників і допомагає знаходити кілька рішень з конкретної теми. Дуже важливо уважно слухати один одного і доповнювати та розвивати ідеї  інших учасників, а також висувати якомога більше ідей щодо вирішення проблеми; не обговорювати, не критикувати висловлювання інших, не намагатися давати оцінку запропонованим ідеям.

 Наприклад ,  урок в 6 класі  Тема  « Світлотінь»

  • Що є обєктом зображення у пейзажному жанрі? Назвіть види пейзажу. Що таке колорит ?

Після того, як учні висловились учитель нагадує, що колорит може бути світлим і темним, теплим і холодним, залежно від того, які кольори у ньому переважають. За допомогою ілюстративного матеріалу діти порівнюють кольорові поєднання та настрій творів. Пейзажі А. Куїнджі демонструють звязок колориту та ліричного настрою, випромінюють любов до рідної землі.

  • Як називають художників, які працюють у жанрі пейзажу?

Учитель додає до відповідей учнів інформацію про те, що художники, які зображують море, воду називають художниками мариністами ( слово марина означає Морська).

 

  1. Робота в групах

 5 клас Тема: Кольори та відтінки у живописі. Комбінування технік «по-вологому» та « по-сухому» для передавання глибини простору ...

 

Цей метод можна використати  щоб діти відповіли на питання « В яких випадках потрібно використовувати техніки  «по-вологому» та « по-сухому» для передавання глибини простору ?»

Для цього поділяємо учнів на 2 команди. Одна дає пояснення щодо техніки « по-вологому», інша – « по-сухому».

Як ми памятаємо, білий і чорний  кольори утворюються з безлічі інших кольорів, коли вони зливаються разом . Згадаємо всі кольори і відтінки, які ви знаєте  за допомогою:

 

3.  За допомогою інтерактивного методу« Мікрофон» та гри  « Ланцюжок» - діти , передаючи мікрофон називають кольори або  частини об’ємного рисунка ( полиск, світло, півтінь, власна тінь, рефлекс, падаюча тінь).

 

 

4. Метод « Прес конференція»

Проведенню такого заняття повинна передувати чимала підготовча робота. Десь тижнів за три оголошується тема, і протягом цього часу учні добирають матеріал в книгах, періодичній пресі. І вже за тиждень аналізуються зібрані тексти, ілюстрації, систематизуються і виділяються питання по даній темі. Розповідається з якою метою відбуваються прес-конференції – „це збори представників органів масової інформації (преси, радіо, телебачення), що проводяться офіційними особами з метою інформування з актуальних громадсько-політичних питань. Прес-конференцією називають також зустрічі державних, політичних, громадських діячів, учених та ін. з представниками органів масової інформації для бесіди і відповіді на їхні запитання, що становлять громадський інтерес» – і пропонується провести такий захід на наступному занятті. Кожен учень має вибрати собі питання і підготувати на нього відповідь. Таким чином, визначаються „фах” майбутніх учасників прес-конференції: „історики”, „літературознавців”, „мистецтвознавців”, „журналісти”

За учнівськими столами, оберненими до класу „фахівці”. „Журналісти” на своїх учнівських місцях – серед „глядацького залу”.

Учитель. Діти, хочеться нагадати, що успіх сьогоднішнього заняття залежатиме від кожного з вас. Особливо від „фахівців”, адже їм потрібно якнайдокладніше розповісти все, що встигли дізнатися на дану тему. Від „журналістів” чекаємо цікавих запитань.

 

5.Дослідницька робота . Технологія « Словесний малюнок»

Група учнів – дослідників знайшла і зачитає, як у  художній літературі письменники описують осінній пейзаж. Спробуємо зараз уявити те, про що йтиме мова.

6. Гра « Експерти та  доповідачі»

Клас ділиться на дві групи: експертів і доповідачів. Роздаються експертам графічні роботи ( гравюра, граттаж, пуанталізм) і вони спробують визначити, до якого виду графіки належить твір, техніку його виконання, якщо можливо, то і автора . Доповідачі в цей час отримують картки з інформацією, з якою нас ознайомлять.

Потім викликаються послідовно експерт зі своєю думкою та доповідач з інформацією про використану в творі графічну техніку.

 

VIІ. Практична діяльність.

 

Вулиця народних майстрів.

Прикрасимо посуд.

 Кожна команда отримує фотографію або іллюстрацію із зображенням квітки (у кожної команди своя квітка) і листочка (форма і колір квіток і листочків повинні бути простими), а також шаблон будь-якого побутового предмета (чашки, блюда, вази тощо). Команди повинні створити орнамент із запропонованих зображень (діти самостійно стилізують рослини) і прикрасити їми шаблон посуду. Переможцем вважається команда, яка першою справиться із завданням, правильно складе орнамент із запропонованих зображень.

 

«Чарівна скриня».

У центрі ватмана намальована скринька.

  • Ця скринька не проста, вона символізує наше щастя. Намалюйте навколо неї все, що приносить вам щастя.

 

     

 

Загадковий лист.

 Команди отримують шаблони яєць і з допомогою символів малюють побажання, написані на зворотній стороні шаблону. Наприклад: «Бажаю не хворіти і захищу вас від нещастя і лихого ока». (Зображення солярних знаків) «Бажаю багатого врожаю». (Рослинні символи, зображення засіяного поля) «Бажаю довголіття». (Геометричні символи, безконечник). Для того щоб дітям легше було виконати це завдання, вони можуть користуватися своїми схемами, де зображені символи.

 

                                 

Ізо-терапія. Колаж.

Використовую під час вивчення теми «Модернізм» («кубізм», абстракціонізм»).

Учням на парти роздаються нарізані з кольорового паперу геометричні фігури. Завдання:

  • Будь-який елемент, який вам сподобався приклейте в центрі альбомного аркуша.

Беремо другий об,єкт і приставляємо до першого. Далі третій і так далі. Після п,ятого, розглянути, що у вас вийшло, на що це схоже?. Доклеяти елементи, щоб у вас з.явився сюжет картини. Оформіть так, як ваша картина повинна виглядати.

І як справжні художники-модерністи придумайте цікаву назву в стилі  Сальвадора Далі.

 

        

 

Практична робота може бути і в групах.

1. Для цього учням роздаються кольорові прямокутники. Колір означає групу, у якій учень працюватиме. Група повинна за визначений час виконати завдання:

5 клас тема: «Аплікаційна композиція з геометричних фігур « Килим». Відтворення настрою за допомогою використання локальних кольорів та простих геометричних  форм»:

- створити композицію;

-  подати результати своєї діяльності ( узяти участь у виставці робіт);

- Обговорити та оцінити роботу кожного члена групи.

Завдання для груп:

  • аплікаційна композиція за уявою « Сум», « Радість»,  « Спокій»,              « Напруження», « Самотність», « Кохання».

 

2.  Завдання на уроці може виконуватися в різних техніках  по групам:

- штампування

- монотипія

- губкою

 - Зубною щіткою

- пуантилізм ( малювання квачиком)

- малювання на основі манної крупи.

 

  1. Урок тематичного малювання по темі:«Дитячі зимові розваги»

1 група – малює пейзаж, коли сонечко тільки зібралося лягати спати. Вам потрібно користуватися лише теплими кольорами.

 

2 група -  мають відобразити боротьбу теплих сонячних променів із холодним подихом ночі. Вам можна користуватися, як теплими так і холодними кольорами.

 

3 група -  створює пейзаж, у якому сонечко вже заховалося за обрій. І допоможуть вам це зробити холодні кольори.

 

 

«Дерево»

Використовую таку гру: на стіні в кабінеті у нас намальоване дерево, залежно від пори року, змінюю його вигляд (влітку на ньому зелені листочки, восени – жовті, взимку – сніжинки, а на весні – квіти. Тема уроку: «Малювання пейзажу». На дошці намальована схема. А завдання учні вибирають методом лотереї – знімають з нашого дерева листочок, сніжинку, або квітку, на зворотньому боці якого написано, в якій техниці учень буде малювати.

 

           

«Змішування фарб»

На заняттях в гуртку з молодшими учнями вчимося змішувати фарби так: на партах у учнів тільки три основні фарби: жовти, синя і червона.Роздаю намальвані на папері фужери для коктейлю і пропаную учням приготувати чорничний коктейль (червона+синя), коктейль з ківі (жовта+синя), апельсиновий (жовта+червона), шоколадний (мішаємо всі три кольри).

На наступному занятті закріплюємо:

Розповідаю дітям, що пройшов дощ і позмивав  фарби з листочків.

- Давайте допоможемо лісу стати красивим і різнокольоровим!

 

Роздаю такі картки:

 

 

 

         +                         =     

 

 

 

         +                        =       

Т

 

 

 

 

Такі вправи я ще використовую на початку уроків образотворчого мистецтва.

 

Якщо діти втомилися сидіти, можна провести таку гру:

Обирається 2 команди по 3 учня в кожній, їм прикріплюються до одягу картки: жовтого, червоного і синього кольору. Учитель називає складний колір, і до нього з кожної команди біжать учні тих кольорів, з яких заданий колір утворюється. Хто перший прибіжить, тому нароховується бал.

 

На закріплення проводжу такі ігри:

 

Гра «Як кольори один одного прикрашають».

Правила гри: на столі розкладені паперові квадрати різних кольорів і відтінків. Учні вибирають собі по кольору. Ведучий з числа учнів з зав'язаними очима і вимовляє: «Червоний, жовтий, синій, вибираю колір їхній!» і показує на кого-небудь. Вибраний учень виходить до ведучого і розповідає, що їхні кольори дарують одне одному, як ведуть себе поруч один з одним. Ведучій повинен вгадати, що це за колір. Потім міняються ролями, і гра продовжується.

 

                                                    

 

 

Гра «Вгадай колір».

Правила гри: діти таємно записують свій улюблений колір. З числа учнів вибирається художник, мета якого з відповідей на питання відгадати назву кольору. Питання: - З якими фарбами дружить твій колір? - Який предмет вийде, якщо змішати цей колір з іншим? Зразкові відповіді: мій колір міцно дружить з синім і жовтим; якщо він буде дружити з жовтим, вийде солодкий апельсин, якщо з синім – баклажан; якщо його змішати з білим, зросте прекрасна троянда. Відповідь: червоний.

 

 

Гра «Фарби природи».

 Правила гри: учитель роздає картки зі словами: ліс, луг, поле, озеро, море, річка, гора, небо і т. д., пропонує дітям під музику здійснити уявну подорож по тим місцям, які дані в їх картці. Потім кожен замальовує фарби природи, що виникли в його уяві у вигляді різнокольорових хвиль. За малюнками одне одного діти вгадують, де побували їх друзі. Підсумки: гра розвивається асоціативно-образне, абстрактне мислення.

 

Гра «Букет якостей».

Правила гри: діти отримують картки з назвами різних якостей, а потім діляться на групи. Кожна група зображує букет з квітів, відповідних, на її думку, якостями, які їй дісталися. За малюнками одне одного діти вгадують, які якості вони символізують. Підсумки: гра розвиває вміння висловлювати в живопису емоційний стан, виховує толерантне ставлення один до одного.

 

Гра «Кольоровий вираз».

 Правила гри: клас ділиться на дві команди, які змагаються, хто більше згадає виразів (приказок та фразеологізмів), що включають назва кольору. Приклади:

- Райдужні надії,

- Зелена туга,

              - Постати в чорному кольорі,

- Чорна заздрість (невдячність),

- Рожеві окуляри,

- Блакитна (рожева) мрія,

- Згущувати фарби,

- Чорний гумор,

 - Мені глибоко фіолетово та ін.

 

 Гра «Музика і фарби».

  • Якими фарбами ти зможеш написати Весняних струмочків дзюрчання?
  •  Відтінками якими будеш малювати Коників зелених стрекотання?
  • Якого кольору шум дощу,
  • У театрі сплеск оплесків?

Завдання, юний художник, для тебе - Зобразити кольори таких моментів! Діти діляться на групи. Кожен член групи виконує одне із завдань. Потім результати порівнюються, обговорюються, аналізуються.

 

Творче завдання «Народження відтінків червоного кольору»

пропонується дітям у якості домашнього завдання. Правила: вчитель записує на дошці названі дітьми відтінки, наприклад, червоного кольору (малиновий, рожевий, багряний, рубіновий, червоний, бордовий, яскраво-червоний). Діти вибирають собі відтінок кольору і пишуть казку про те, як він з'явився на землі.

 

 

VIII. Підбиття підсумків уроку.

 

Рефлексія

1. Технологія « Сенкан»  ( 1 іменник, 2 прикметника, 3 дієслова. Фраза з 4 – х слів, що визначає відношення до теми, 1 слово синонім) Наприклад тема практичної роботи :

1.Живопис

1.Колоритний, чаруючий

2. Дивує, милую, надихає.

3. Живопис – моє улюблене заняття

4. Картина

 

2.  Гра « Гарячий стілець»

На спинці стільця прикріплені завдання, учні по одному повинні швидко і коротко дати на них відповіді.

 

 3. Прийом « Відкритий мікрофон»

      -   Що ми повторили?

  • Що нового дізналися на уроці ?
  • Що навчилися робити?
  • Чи всі задоволені результатами, які отримали на уроці?
  • Чи виправдалися ваші очікування, які ви визначали на початку уроку?

 

4. Метод « Незакінчене речення»

 - Жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи, міст, сіл – це…

( пейзаж)

  • Відтворення художнього оригіналу поліграфічним або фотографічним способом  -це..  ( репродукція)

Або:

  • Сьогодні я дізнався…
  • Було складно…
  • Було цікаво…
  • Мене здивувало…
  • Я зрозумів, що…
  • Тепер я можу…
  • Я навчився…
  • Я зміг…

 

5. Прийом « Рюкзак».

Хто вирушає у подорож, той завжди збирає з собою необхідні речі у рюкзак. Завершуючи урок, давайте також зберемо наш рюкзак, щоб узяти в дорогу знання, уміння та настрій сьогоднішнього уроку.

Я знаю_______________________________________

Я вмію__________________________________________

Мій настрій______________________  тому що______________________

Тему « Силует» необхідно вивчити тому, що_________________

Учні зачитують свої враження та кладуть аркуш до рюкзака, який тримає вчитель.

 

6.Гра «Дебати».

В грі приймають участь 2 команди (одна підтверджує тезис, інша його заперечує). Команди складаються з двох-трьох гравців. Принцип гри полягає в тому, щоб переконати нейтральну сторону (суддів) в тому, що ваші аргументи переконливіші за аргументи оппонента. Наприклад: тезіс «Кубізм – це високе мистецтво».

7.Метод «Моя теза».

За допомогою цього метода можна весело й на оптимістичній ноті закінчити урок чи заняття, заохочуючи учасників до кристалізації головних тез вивченого. Прошу учнів записати одним реченням на аркуші паперу головну ідею вивченого, потім групую учасників у пари, і хай кожен за сорок п,ять секунд спробує переконати партнера, що саме його теза важливіша за інших.

 

Саморефлексія.

Учні відповідають на запитання: «Чи справдилися мої очікування від уроку?»

 

Метод «Кольорова феєрія»

На партах у кожного фігурні картки трьох кольорів: жовтий, синій і червоний, які означають: «Я все зрозумів», «Мені дещо не зрозуміло», «Мені складно зрозуміти». Після пояснення нової теми вчитель просить показати картки, які відповідають рівню розуміння конкретної ситуації, після чого вчитель приймає рішення – продовжити пояснення, пояснити знову, змінити тактику пояснення, або взяти на замітку й попрацювати індивідуально з окремими учнями.

 

 

Робота в школі вимагає душевних і фізичних зусиль. Це складна, клопітка і виснажлива праця. Однак саме творчий підхід до роботи дає можливість вчителю відновлювати наснагу та натхнення до своєї праці.

 

З упевненістю можна сказати, що кожна дитина народжується з природними творчими задатками, але творчими людьми виростають лише ті, умови яких дозволили розвинути ці здібності вчасно.

 

 «Є лише один спосіб заставити людину щось зробити –

 це зробити так, щоб вона захотіла це зробити».

Дейл Карнегі

 

Отже, образотворче мистецтво – один із засобів творчого розвитку вчителя та учнів. “Творчість, - писав В.О. Сухомлинський, починається там, де інтелектуальні й естетичні багатства, засвоєні, здобуті раніше, стають засобом пізнання, освоєння, перетворення світу. При цьому людська особистість немовби зливається із своїм духовним надбанням”.

 

 

На закінчення хотілося б сказати, що для себе я зробила висновок: життя педагога - це постійний пошук, самовдосконалення, робота з дітьми та їх батьками. Тому я поспішаю! Поспішаю дітям закласти в їх характер все тільки найкраще. Досягнувши результату, знову йти вперед!

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Карпач Олена
    Дякую за вашу роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Киреєва Анжела Петрівна
    Дуже креативно і сучасно !!!Дякую за поради прі проведенні занять з вихованціми!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пальчинська Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Oksana
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
18621
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку