Які гриби збирають восени. Їстівні гриби. Отруйні гриби.

Про матеріал
Познайомити учнів з найбільш відомими їстівними та неїстівними (отруйними) грибами, довести їхнє значення для природи і людини; розвивати сприйняття, увагу, спостережливість, розумові операції аналізу, співвідношення; познайомити з будовою гриба; виховувати дбайливе, шанобливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Я пізнаю світ

2 клас

За програмою “Інтелект України”

Тема: Які гриби збирають восени. Їстівні гриби. Отруйні гриби.

Мета: Познайомити учнів з найбільш відомими їстівними та неїстівними (отруйними) грибами, довести їхнє значення для природи і людини; розвивати сприйняття, увагу, спостережливість, розумові операції аналізу, співвідношення; познайомити з будовою гриба; виховувати дбайливе, шанобливе ставлення до природи.

Обладнання: картинки грибів, дитячі малюнки, грамзапис Чайковського «Мелодія осені».

                                  Хід уроку

Самовизначення до діяльності

1. Привітання

2. Хвилинка спостереження за довкіллям.

- Яке сьогодні число за календарем?

- Який місяць?

- Який день тижня?

- Яка погода сьогодні надворі?

- Яка температура повітря?

- Яке сьогодні небо? Чи є сонечко?

- Погляньте у вікно, чи є сьогодні вітер?

- Чи були сьогодні опади?

- Яке ще явище можна помітити вранці?

- Уявіть собі, що ви художники і вам треба зобразити на картині сьогоднішній день.

Які б фарби ви використали?                                                         (Жовту, червону, коричневу, сіру…)                                                     - А чому?                                                                                                      Актуалізація знань і постановка навчальної задачі.                      

 – Яка зараз пора року?   (ОСІНЬ)                                                            1. – Назвіть її ознаки. «Мозковий штурм».                                          *Дні коротші, а ночі довші.                                                                     *Сонце світить, а не гріє.                                                                          *Листя жовкне та опадає.                                                                     *Сохне трава.                                                                                               *Стає прохолодніше.                                                                                  *Ідуть дощі.                                                                                                    * Птахи відлітають у теплі краї.                                                                * Звірі запасаються на зиму.                                                                       * Люди збирають щедрий та багатий врожай на городах і в садах.

2. А що ще збирають восени? Спробуйте відгадати.                     Загадка про гриби.

І великі, і малі                                                                                              Повдягалися в брилі,                                                                                І дощу ці одноніжки                                                                                         Не бояться анітрішки.                                                                            Ліс – улюблений їх край.                                                                          А як звуть – відгадай.   (ГРИБИ)

- Тож сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про гриби. Які гриби збирають восени, де ростуть гриби, гриби – це що, рослини чи тварини? Чи потрібні вони лісу? Людям?

 

- Діти, як ви вважаєте, гриби – це рослини чи тварини, або взагалі щось інше?     (Відповіді дітей)

( Це не рослини, і не тварини).

Побудова проекту виходу з утруднення («відкриття» нових знань).

1. Розповідь вчителя.

- Гриби – це доволі чисельна група живих організмів, у якій налічується близько 100 тисяч видів. Раніше їх відносили до рослин. Але тепер їх розглядають як окреме – третє – царство живих організмів (перші два – це рослини і тварини). Гриби мають ознаки як рослин, так і тварин. Вони дихають, живляться, розмножуються і відмирають. Вони ростуть усюди – у полі та в лісі, у пустелях і в горах, у  ґрунті та в воді. В природі дуже багато різних видів грибів. В лісах України росте близько 100 видів. Ми з вами познайомимося із шапинковими грибами.

2. Будова гриба.    

- Ось на дощі грибочок. З чого він складається?

(З шапинки, ніжки,грибниці або міцелію)

- Усі гриби, які мають шапку називаються шапинковими.Maл._199._Будова_шапкового_гриба_(1)_і_його_грибниця_під_мікроскопом_(2).jpg

Тож вирушаймо в мандрівку і познайомимося із жителями

грибного царства.

3. Розгляд малюнків грибів. (див. додаток 1)

- Діти, а навіщо нам знати які є гриби? (відповіді дітей)

- А чи всі гриби можна збирати?

4. Робота творчої групи.

П’єса О. Підсухи «Сперечалися гриби»


Я гриб боровик,

Маскуватись звик.

Мусиш ліс обійти,

Щоб мене знайти.

А кому знайти удасться,

Знай, тому всміхнулось щастя.

Бо смачнішого нема

Між грибами усіма.

Хто не вміє нас шукати,

Тим адресу можна дати.

Ми і в лісі, й на галявині,

Корінь білий, верх смаглявий.

 

Ми опеньки,

Ніжки тоненькі,

Шиї мов цівки,

Круглі голівки,

А як більші підростаєм,

Парасольки розкриваєм.

 

Я рижик,сурмлю в ріжок,

Корінець дірчастий.

На мені капелюшок

Червоно-смугастий.

Не боюся я дощу,

Кожну крапелиночку

Через себе пропущу,

Ніби через лієчку.

Обійдіть все царство грибне,

Хто ще здатний на подібне?

 

 

Я сироїжка біла ніжка.

У різний колір чепурюсь

Така тендітна, така я ніжна

Хоча кришусь, хоча тендітна,

А кажуть дуже апетитна

Хто куштував хоч раз мене,

Забачить в лісі й не мине.

 

По-нашому я печериця,

А по-французьки -  шампіньйон.

Хоч куцохвоста, блідолиця,

Але витримую фасон.

Засмажте мене в сметані,

Й куди тому боровику.

Мене шукайте на світанні

У лісі, в полі, у садку.

 

Я - мухомор , я – людомор,

Червоний, наче помідор

Кашкет цяцькований, розлогий,

А сам стрункий і довгоногий

Серед урочища грибного

Не знайдеш красеня такого

Та я отруйний ,пам’ятай,

Мене побачиш – обминай!

 

 

 

 

 

 


 


- Тож на які дві групи можна розділити гриби?

                        ГРИБИ

                                       

   ЇСТІВНІ                    НЕЇСТІВНІ(ОТРУЙНІ)

 

- Тож вирушаємо в ліс по гриби.

Фізхвилинка   (рухлива)

Ми йдемо до лісу(Крокують). У руках о-о-такий кошик (Розводять руки в сторони). Над головою шумлять високі дерева (Піднімають руки вгору , потягуються). Вітер дерева вправо, вліво нахиляє (Нахили тулуба). Між деревами стрибає сірий зайчик, ось так (Стрибають як зайчик). Ось побачили грибочок (Присідають). Нагнулися, підняли і поклали у кошик (Нагинаються). І йдемо далі (Крокують). А ось іще грибочок. Кладемо і його у кошик. У нас повен кошик грибів (Розводять руки в сторони). Погуляли, відпочили, час повертатися на урок.

Первісне закріплення матеріалу.

- Діти, а які ви клали до свого кошика, коли були в лісі? (ЇСТІВНІ)

1. Робота з підручником. (ст. 52)

Завдання: допоможи їжачкові зібрати гриби.

Хвилинка - цікавинка про їжачка.

- А які тварини ще запасають собі на зиму гриби?

2. Пізнавальна гра (Рими).

*Там де сосни і дубочки, білі виросли…(грибочки)

*Дуже дружні ми сестрички. А зовуть нас всі…(лисички)

*Я крихка і тендітна, у мене біленька ніжка. Всяк мене знає я…(сироїжка).

*Гриби у лісі рвали вчора, лише не чіпали …( мухомора)

*Я хоч статна і струнка, звуть мене бліда …(поганка)

 Творча самостійна робота

Робота в парах

Завдання: розфарбувати тільки їстівні гриби.

 

 

000001.jpg

- Ліс чудовий в різні пори року, а особливо восени. Спробуємо відчути його красу.

- Послухаємо твір Чайковського «Мелодія осені».

Фізхвилинка (релаксація)

 Слухаємо, як вітер шумить і грається вітами дерев, листячко злітає і мов у танку кружляє в повітрі. Чути стукіт дятла, десь шурхотить у листячку їжачок, відчуваємо як пахне грибочок.

Включення в систему знань і повторення.

- Чи були ви з батьками нещодавно в лісі?

- Які гриби ви збирали? У яких місцях ви їх знаходили?

- Чи правду кажуть, що кожен гриб товаришує з деревом?

- А які гриби товаришують? Назвіть їх.

(Підберезник,підосичник,маслюк,білий гриб)

Висновок: Їстівні гриби ми вживаємо в їжу, їх сушать,смажать, маринують. З них виготовляють дріжджі,ліки.

- Чи може людина обійтися без грибів? (Може)

- А ліс? (Ні). Вони йому просто необхідні.

- А чому? (Розповідь вчителя легенди)

Значення: переробляють рештки відмерлих рослин і тварин, підвищують родючість ґрунту, є санітарами довкілля. Вбирають отруйні гази, якщо ростуть поблизу доріг, збагачують дерева мінеральними речовинами.

- А які отруйні гриби ви запам’ятали?

- Чи можна їх збирати? (Ні)

- Але і топтати теж неможна, тому, що для тварин це ліки. Наприклад,

лосі, олені, сороки використовують їх як ліки. Білки сушать мухомори і лікуються ними.

Висновок : збираємо тільки їстівні,а отруйні не топчемо, оминаємо.

  як правильно збирати гриби?

* З дорослими

* Класти до кошика які знаєш

* Викручувати або зрізати ножем

(Показ малюнків)

Рефлексія

- В якому царстві ми побували?

- З чого складається гриб?

- Які є гриби?

- Назвіть їстівні гриби. Яке значення грибів?

- Що сподобалося на уроці?

- Виберіть настрій.

 

                                Додаток0_670bf_65ce3199_L.jpgtiger-1329854398.jpg

 

8.jpg

                            Правила збору


10.jpg 

 

 

 

 

 

11.jpg

 

9.jpg

docx
Додано
28 січня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку