Методична інформація | |
урок засвоєння нових знань | |
продовжити формувати поняття про океани, ознайомити з материками,їх розміщенням на карті півкуль; учити практичної роботи з контурними картами; розвивати вміння читати карту і працювати з нею; вдосконалювати навички роботи в парах; стимулювати пізнавальний інтерес до вивчення географії; сприяти формуванню екологічного мислення школяра,виховувати інтерес до вивчення географії. | |
Використовуючи інтерактивні методи навчання, вчити учнів аналізувати, узагальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, мислення, віру в свої сили; формувати вміння співробітництва, почуття взаємодопомоги; виховувати якості, які необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість. | |
Формування ключових компетентностей: вміння вчитися - планувати свої дії; загальнокультурної – дотримуватись норм культури поведінки; інформаційної - аналізувати і відбирати необхідну інформацію; здоров'язберігаючої – дбайливе ставлення до здоров'я; соціальної – уміння працювати в парі; комунікативної – толерантність, комунікабельність. | |
Технологія навчання: кольоротерапія, особистісно-орієнтоване навчання, технологія інтерактивного навчання, здоров'язбережу-вальна. Методи навчання: пояснювально-ілюстративні, словесні, практичні, інтерактивні. | |
Фізична карта світу,глобус, атласи,контурні карти півкуль,картки для індивідуальної роботи,презентація. Матеріально-технічне забезпечення : комп'ютер,телевізор. |
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №3
НОВОКАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Міський конкурс
«Сучасний урок»
Урок природознавства у
4 класі
Які океани і материки є на Землі.
Практична робота 3.Нанесення на
контурну карту материків і океанів.
Автор: Цурікова Ірина Вікторівна,
вчитель початкових класів,
спеціаліст вищої кваліфікаційної
категорії.
2018
Тема: Які океани і материки є на Землі. Практична робота 3.Нанесення на контурну карту материків і океанів.
Мета : продовжити формувати поняття про океани, ознайомити з материками,їх розміщенням на карті півкуль; учити практичної роботи з контурними картами; розвивати вміння читати карту і працювати з нею; вдосконалювати навички роботи в парах; стимулювати пізнавальний інтерес до вивчення географії; сприяти формуванню екологічного мислення школяра,виховувати інтерес до вивчення географії.
Групи компетентностей, що формуються: загальнокультурна, навчальна, пізнавальна, соціальна, інформаційна, комунікативна.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методико-дидактичне забезпечення : фізична карта світу,глобус, атласи,контурні карти півкуль,картки для індивідуальної роботи,презентація, підручник «Природознавство» ,І .Грущинська.
Матеріально-технічне забезпечення : комп’ютер,телевізор.
План уроку
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення |
І..
|
Організація учнів до уроку
|
0,5 хв
|
|
ІІ.
|
Мотивація навчальної діяльності учнів.
|
0,5 хв
|
Презентація |
ІІ. |
Фенологічні спостереження |
2 хв
|
Трибуна для виступу |
ІІІ. 1. 2. |
Актуалізація опорних знань. Вправа «Літак» Природнича розминка |
2 хв 0,5 хв 1,5 хв |
Презентація Презентація |
ІV.
|
Повідомлення теми і мети уроку. Гра «Хмари» |
1 хв
1хв
|
Презентація
|
V.
1. 2. 3. 4. 5. 6.
7.
8. 9. |
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Кольоротерапія. Робота з глобусом. Визитівка океанів. Фізкультхвилинка Робота з підручником Розповідь з демонстрацією
Робота в парах.
Перевірка виконаного завдання. Гра «Добери риму»
|
31 хв
2,5 хв 0,5 хв 2 хв 1 хв 2 хв 10 хв
8 хв
4 хв 1 хв |
Відео Глобус Фізична карта півкуль
Підручник, с.70 Фізична карта півкуль, атласи у кожної дитини. Контурні карти,картки з завданням Фізична карта півкуль Презентація
|
V.
|
Домашнє завдання |
1 хв
|
|
VІІ. |
Рефлексія |
2 хв |
Презентація
|
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання (0,5 хв)
Я прийшла в 4-Б.
Він мене не підведе?
Бачу друзів тут багато
Попрацюємо завзято!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. (0,5 хв)
Методичний коментар. Вправа «Очікування» дає можливість учням задуматися над темою уроку, сконцентрувати на ній свою увагу, налаштуватися на роботу на уроці.
- Доброго дня вам, діти. Я відкрию вам секрет. Сьогодні у нас урок незвичайний, ми будемо мандрувати.( Слайд 1).
- А ви любите мандрувати?
ІІІ. Фенологічні спостереження. (Слайд 2)( 2 хв)
Методичний коментар. Фенологічні спостереження ведуть учні з 1 класу. Розвиває навички спостерігати за природою, вільно формулювати свою думку.
У мандрівку небезпечно вирушати, не ознайомившись з прогнозом погоди.
Слово надається синоптику класу. Виступ синоптика.
ІV. Актуалізація опорних знань.
- Попереду нас чекає далека, цікава мандрівка. Часу у нас мало. Який же вид транспорту ми маємо обрати для нашої подорожі? (Літак) (Слайд 3)
- Я з вами згодна, адже літак пролітає приблизно 950 км на годину. Піднімається над землею на 10 тисяч метрів.
Методичний коментар: на цьому етапі учитель має можливість швидко виявити рівень засвоєння матеріалу, активізувати розумові процеси, налаштувати учнів на роботу.
- Щоб мандрувати, треба багато знати! Приготувалися до природничої розминки! (Слайд 4) Перевіримо ваші знання!
• Чи вірите ви в те, що глобус — зменшена модель Землі?(Так)
• Чи вірите ви в те, що Земля має квадратну форму?(Ні)
• Чи вірите ви в те, що глобус і карта зменшені у декілька разів за допомогою масштабу?(Так)
• Чи вірите ви в те, що на світі більше суші, ніж води?(Ні)
• Чи вірите ви в те, що аби читати карту, не потрібно знати умовні знаки?(Ні)
- Бачу, що ви готові до подорожі. Але нам ще знадобиться інструкція і карта польоту. У всіх є? То ж, вирушаємо!
V. Оголошення теми.
Методичний коментар: ігрова форма відразу зацікавила дітей,привернула увагу до теми уроку. Зв'язок з уроком читання. Корисна інформація сприяє зв’язку з життям.
- У подорожі легко не буває. Ось і перша перешкода.(Слайд 5)
- Які слова закрили хмари?
- Отже, сьогодні на уроці ми будемо мандрувати материками та океанами. (Слайд 6)
- Тема нашого уроку «Які океани та материки є на Землі?»
- Чого ви очікуєте від уроку?
- Сьогодні ви дізнаєтеся, що розповідають карти світу про океани та материки.
VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Методичний коментар: Синій колір допомагає сконцентруватися, логічно вирішити проблеми. Гарний для стомлених очей. Особливо корисний для людей розумової праці. Асоціація з морями,океанами.
- Наш літак набирає висоту. (Слайд 7).
- Подивіться в ілюмінатор. Помилуйтеся краєвидом. (Відео).
- Який колір переважає на нашій Землі? Чому?
-- У давнину вважали, що на Землі існує єдиний і неподільний океан-море. А тепер ми його називаємо…. (Світовий океан) Це – виняткове творіння природи, колиска життя на Землі. Він ділиться на 4 величезні частини, які називаються… (океанами)
3.Візитівка океанів.(2 хв)
Методичний коментар: на цьому етапі учні пригадали і узагальнили теоретичні знання про океани, закріпили вміння знаходити їх на карті світу, практично вдосконалювали навички роботи з картою.
- Полетимо до найбільшого і найглибшого океану. Як він називається?(Тихий)
- Давайте знайдемо його карті. ( Попутно – правила роботи з картою)
- Продовжуємо наш політ. Другий за розмірами, найдовший у Світовому океані. Це- … . (Атлантичний) . Знайдемо його.
- Летимо далі. Посідає третє місце. Є найтеплішим серед усіх океанів. (Індійський). Де ж він сховався?
-- І нарешті, останній океан. Найменший, найхолодніший, наймілкіший. (Північний Льодовитий океан)
Фізкультхвилинка (1 хв)
Ось мотор ввімкнувся – чик-чик-чик.
Гвинт закрутився –жжжж
До хмар піднімаємось я і ти.
Ніхто не боїться із нас висоти.
Ось ліс. Ми тут підготуєм парашут.
Поштовх зробив дужий – летимо, мій друже.
Парашути всі розкрились, діти м’яко приземлились.
Методичний коментар: на цьому етапі учні удосконалюють навички самостійної роботи з текстом підручника, вміння вибирати і запам’ятовувати головне,самостійно мислити.
- Продовжуємо подорож сушею. А допоможе нам у цьому інструкція, яка знаходиться у вашому підручнику на с. 70. Прочитайте останній абзац. Спробуйте запам’ятати.
- З чого складається суша?
- Скільки материків на Землі? Назвіть їх.
4.Розповідь учителя.( 10 хв)
Методичний коментар: на цьому етапі розповідь учителя підкріплюється демонстрацією материків на фізичній карті півкуль. Інструктаж, як правильно показувати материки на карті. Учні повторюють дії вчителя в атласах. Цікаві факти про кожен материк допомагають учням усвідомити властивості кожного материка
- Материк – ділянка суші, оточена з усіх сторін водою . Кожний материк відрізняється від інших розмірами,природними умовами,формами земної поверхні. Історично склалося так, що материки називають також частинами світу.
Назва материка Євразія походить від двох назв частин світу - Європи та Азії. Це найбільший материк на Землі. Він знаходиться у північній півкулі й омивається всіма океанами земної кулі. Знайдіть його на ваших картах півкуль в Картах польоту( атласах) на с. 14-15 .
Африка – материк, де сонце завжди над головою і весь рік гріє дужче, ніж у нас в Україні у найспекотніші дні липня або серпня. Покажіть і ви його в атласах.
Береги Північної Америки омивають води трох океанів: Північного Льодовитого,Тихого та Атлантичного. Знайдіть Північну Америку на ваших картах.
Трикутником простягається Південна Америка . Це батьківщина картоплі, помідорів і шоколадного дерева. Хто зможе знайти на карті?
Ці два материки, Північна Америка й Південна Америка ,належать до однієї частини світу – Америки.
Австралія- найменший і найвіддаленіший від інших материків куточок Землі. Це материк, де спекотно і мало вологи, де все «навпаки»: у липні тут зима,а у січні – літо. В Австраліі з дерев опадає не листя,а кора. Ви вже знайшли його на карті?
Материк Антарктида називають «королева холоду», «безлюдний континент», «край Землі». Це велетенська льодова пустеля. Тут можна побачити тільки один схід сонця і один захід на рік . Зареєстровані найнижчі температури на Землі. Зможете знайти його на карті?
VІІ. Узагальнення і закріплення знань.
- А щоб закріпити наші знання попрацюємо з контурною картою. Робота в парах.
- Підпишіть на контурній карті світу назви материків та океанів..
Для учнів,які впорались з завданням раніше,пропоную індивідуальні картки.
Картка
Запиши назви океанів,розмістивши їх у послідовності від найменшого до найбільшого.
1. __________________________________________________
2. __________________________________________________
3. ___________________________________________________
4. ____________________________________________________
Методичний коментар: на цьому етапі відбувається узагальнення і закріплення знань. Учні вчаться працювати з контурною картою в парах. Вміння застосовувати набуті знання на практиці,співпрацювати з однокласником, взаємоконтроль. Диференціація навчання полягає в тому,що сильніші учні встигли виконати додатково роботу на картках.
- Я впевнена,що всі ви чудово впоралися з завданням.
Один учень біля дошки на карті показує всі материки. За правильні відповіді нарахуйте собі 6 балів.
- Хто встиг зробити додаткове завдання?
Яким чином ви розмістили океани? Додатково за правильну відповідь нарахуйте ще по одному балу.
3.Гра «Добери риму»( 1 хв )
Методичний коментар: ця вправа сприяє екологічному мисленню школярів. Зв’язок з читанням.
- Ви гарно впорались з завданням. Та на вас чекає ще одне випробування. Доберіть риму. (Слайд 8)
Усе на світі треба…
І океани, і …. .
Не зазнавайся тим,
Що цар природи ти!
Бо, врешті, ти її частина.
І берегти її повинен!
VІІІ. Домашнє завдання( 1 хв)
Методичний коментар. Домашнє завдання має диференційований характер. Не всі учні спроможні скласти загадку. Треба вміти самостійно знаходити інформацію по темі. Творчо підійти, гарно все обдумати, щоб ввести її в загадку.
- А хто з вас, діти, полюбляє творчі вправи?
- Пропоную бажаючим скласти загадки про материки або океани.
ІХ. Рефлексія. (Слайд 9)( 2 хв)
Методичний коментар: на цьому етапі учні мали можливість висловити свої враження. Вчилися формулювати власні думки.
- Чи сподобалась вам подорож? Скажіть свою думку.
- Мені запам’яталося…
- Я б хотів побувати…
- Найцікавішим було… .
- Чи здійснилися ваші очікування?