Які органи утворюють дихальну систему

Про матеріал
Які органи утворюють дихальну систему. Ознайомлення учнів з органами дихання та їх значення у житті людини; формувати уявлення про охорону органів дихання від захворювань та про газообмін в легенях; розширити знання про значення чистоти повітря та як її досягти; розвивати уяву, навички правильного дихання, уважності; виховувати санітарно-гігієнічні навички догляду за органами дихання.
Перегляд файлу

Тема: Які органи утворюють дихальну систему

Мета:  ознайомлення учнів з органами дихання та їх значення у житті людини; формувати уявлення про охорону органів дихання від захворювань та про газообмін в легенях; розширити знання про значення чистоти повітря та як її досягти; розвивати уяву, навички правильного дихання, уважності; виховувати санітарно-гігієнічні навички догляду за органами дихання.

Обладнення:  підручник, робочий зошит, роздатковий матеріал, ноачність.

Хід уроку

  1.                      Організація класу до уроку.

Дзвоник вже сигнал нам дав,

Працювати час настав,

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай!

  1.                      Підсумки фенологічних спостережень.

-           Діти , а яка зараз пора року?

-           Яке сьогодні число?

-           Яка температура повітря?

-           Що ви можете сказати простан неба?

-           Чи є сьогодні вітер?

-           Чи були опади? Які?

  1.                      Перевірка домашнього завдання.

-           Скажіть мені будь ласка, орган, який переміщує кров в організмі це? (серце). Так, вірно.

-           Якого кольору кров у людини? (червона). Врна тверда чи рідка? (рідка)

-           Що таке пульс, як ви розумієте?  (Пульс – це серцевий ритм людини, тобто кількість ударів серця за певний час)

-           Які органи кровообігу утворюють кровоносну систему? (судини, серце)

  1.                      Актуалізація опорних знань.

Без їжі людина може протриматися довше. А от без повітря? Давайте спробуємо з вами не дихати (діти вдихають повітря і не дихають). Видихайте. Ми з вами можемо зробити висновок, що повітря є основним джерелом нашого життя.

-           Яким чином повітря потрапляє у наш організм?

  1.                      Повідомлення теми і мети уроку.

Ми вже з вами ознайомилися з кровоносною системою людини, а сьогодні наша тема: «Які органи утворюють дихальну систему». Ми дізнаємося для чого дихальна система в організмі, які є основні органи дихання та що відбувається в організмі коли ми дихаємо.

  1.                      Вивчення нового матеріалу.

Ви вже знаєте, що дихання – важлива ознака будь – якого організму, і людини також. Повітря потрібно людині постійно, тому людина дихає весь час, навіть уві сні.

Людина вдихає повітря носом. Там воно часково очищається від пилу й мікроорганізмів та зігрівається.

Перегляд малюнку будова дихальної системи.

 

C:\Users\Igor\Desktop\4.jpg

 

 

 

З носової порожнини через носоглотку, гортань, трахею та бронхи повітря потрапляє в легені. Усі ці органи утворюють дихальну систему. Вона забезпечує організм киснем і допомагає виводити з організму вуглекислий газ.  Як це відбувається?

Давайте ми з вами проведемо спостереження. Покладіть руку на груди під час вдиху. Глибоко вдихніть. Що ви помітили? А тепер видихніть.

-           Що відбувається, коли повітря покидає легені?

 

   Фізкультхвилинка

 

Доросла людина робить в середньому 15-17 вдихів і видихів за хвилину.

Трахея і бронхи схожі на трубочки. Кожен бронх зєднується з однією легенею. Легені складаються з величезної кількості маленьких пухирців. Легені складаються з величезної кількості маленьких пухирців. У стінках цих пусирців постійно рухається кров. Коли свіже повітря заповнює легеневці пухирці, кров забирає х повітря кисень, а віддає вуглекислий газ. (Вуглекислий газ утворюється під час роботи всіх органів тіла). Потім кров несе кисень до кожного органа. У повітрі, що залишилося в легенях, уже мало кисню і багато вуглекислого газу. Ми його видихаємо.

Подумаймо, як оберігати дихальну систему?

  • Займайтеся фізкультурою.

Пам’ятайте: правильна постава поліпшує дихання.

  • Не пийте холодну воду.
  • У сильні морози на вулиці дихайте лише через ніс.
  • Коли кашляєте або чхаєте, прикривай те рот і ніс серветкою.
  • Провітрюйте приміщення, в якому ви знаходитеся.

Для здоровя людини дуже важливою є чистота повітря. Як її досягти? Насамперед слід робити щоденне вологе прибирання приміщень та регулярно провітрювати їх.

Отже, легені – це парний орган, який забезпечує дихання людини.

 Усі захворювання, повязані з дихальною системою, лікує лікар пульмонолог.

  1.                      Закріплення вивченого матеріалу.

Обговорення ситуації.

У закритому приміщенні, де збирається багато людей, через деякий час стає душно. Поясніть чому. (відповіді учнів)

Давайте запишемо у зошит поради щодо того, як берегти органи дихання. З якою метою?

   ЗАПОБІГАННЯ ЗАХВОРЮВАННЯМ ОРГАНІВ ДИХАННЯ

     загартовування  організму;

     дотримання правил особистої гігієни;

     провітрювання і вологе прибирання приміщень;

     перебування на свіжому повітрі;

     заняття спортом;

     використання марлевих пов'язок для захисту;  під час  епідемій грипу;

     вітамінне харчування; противірусні засоби, вакцинація

-           Складіть схему шляху, яким повітря потрапляє до легенів (Ніс – гортань- трахея- бронхи - легені).

Дослідіть своє дихання. Проведення дослідів 1,2,3 сторінка в підручнику 28-29.

  1.                      Узагальнення та систематизація знань учнів.

-           Людині для життя потрібно? (повітря)

-           Під час вдиху до легень потрапляє ? (кисень) А під час видиху ? (вуглекислий газ).

Отже, дихальна система забезпечує організм киснем. Основними органами дихання є легені. Під час вдиху кисень у складі повітря надходить до легень. Під час видиху з легень виходить повітря, насичене вуглекислим газом. Дихальну систему треба берегти.

  1.                      Підсумок уроку.

-           Що  Нового ви дізналися на уроці?

-           Що найбільше запамяталося?

-           Чи варто провітрювати приміщення взимку?

  1.                      Домашнє завдання.

Опрацювати в підручнику сторінки 26 – 30.  Скористайтеся пошуком інформації  в інтернеті та складіть список дихальних вправ. Систематично виконуйте ці вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗБЕРИ МОДЕЛЬ ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМИ

 

 

C:\Users\Igor\Desktop\image063.jpg

 

docx
Додано
15 січня
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку