Тема: Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро
Тема уроку для оголошення учням. Секрети японської казки
Мета уроку: познайомити учнів зі своєрідністю японської культури, національним колоритом японських казок; поглибити знання про казку як жанр фольклору; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну думку казки, висловлювати власне оціночне ставлення до героїв і враження від прочитаного твору; виховувати повагу й інтерес самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість.
Зміст уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів
1.1. Вступне слово вчителя
Сьогодні я запрошую вас у країну, де сонце встає раніше, де найкоштовнішим скарбом є фольклор, у якому знайшло відображення поетичне бачення світу, здавна притаманне її мешканцям. Ви, звичайно ж, здогадалися, що мова піде про Японію, а точніше про японські народні казки. Усі свої цінності японці намагалися передати через зміст творів, особливо дитячих казок. Тож які вони, японські казки? На уроці ми розгадаємо секрети японської народної казки.
1.2. Вступна бесіда
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
2.1. Робота з епіграфом
Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках.
Японська приказка
Як ви розумієте цю японську приказку?
Протягом уроку, працюючи над японською казкою, ми спробуємо з’ясувати, чи можна цими словами охарактеризувати головного героя Момотаро.
ІІІ. Засвоєння нових знань умінь і навичок
3.1. Дослідницьке завдання уроку
Знайти відображення цих традицій у казці «Момотаро, або Хлопчик-персик».
3.2. Робота над змістом казки
- з якими героями ми ознайомлюємося на початку казки?
- за яких обставин у їхній родині з’являється Хлопчик-Персик?
- яке ім’я він отримує?
- яким рішенням одного дня здивував Момотаро своїх батьків?
- які подарунки отримав хлопець від діда і баби?
- кого із своїх супутників Момотаро зустрів першим?
- що попросив собака у хлопця?
- кого Момотаро з собакою зустріли у перед гір’ї?
- що попросив фазан?
- де друзі зустрілися з мавпою?
- хто зустрів відчайдухів на Острові Чудовиськ?
Зачитайте епізод, де йдеться про те, як допомагали звірі Момотаро.
- чим закінчився поєдинок?
3.3. Складання плану
1.Самотні дід і баба.
2.Хлопчик із персика.
3.Юнак вирушає підкоряти Острів Чудовиськ.
4.Слуги Мамотаро.
5.Перемога над чудовиськами.
6. Винагорода героя.
3.4. Проблемне завдання
Доведіть, що прочитаний твір є казкою.
3.5. Характеристика героя
3.6. Вирішення дослідницьких завдань уроку
Які з традицій, записаних на дошці, реалізуються в казці і яким чином?
Про що це свідчить?
ІV. Підведення підсумків
4.1. Підсумкова бесіда
- Чому вчить нас казка?
- Розкрийте алегоричність образу Момотаро. Уособленням яких якостей людини є Хлопчик-персик?
- Яка тема казки?
- Яка головна думка твору?
4.2. Робота з епіграфом
Чи підходить епіграф нашого уроку до характеристики образу Момотаро? Яким чином?
V. Оголошення і коментар д.з.
Заповнити таблицю ( с. 45, підручник). Прочитати казку «Пензлик Маляна» на с. 50-52.