Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в образі Момотаро

Про матеріал
Конспект уроку у 5 класі за новою освітньою програмою. Спрямований на розширення культорологічних компетенцій учнів та формування елементарних навичок літературознавчого аналізу художнього тексту.
Перегляд файлу

Тема: Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро

Тема уроку для оголошення учням. Секрети японської казки

Мета уроку: познайомити учнів зі своєрідністю японської культури, національним колоритом японських казок; поглибити знання про казку як жанр фольклору; розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного мислення; формувати вміння цілісного аналізу тексту; навчати учнів розкривати головну думку казки, висловлювати власне оціночне ставлення до героїв і враження від прочитаного твору; виховувати повагу й інтерес самобутньої культури Японії, почуття дружби й краси, спостережливість.

Зміст уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

1.1. Вступне слово вчителя

Сьогодні я запрошую вас у країну, де сонце встає раніше, де найкоштовнішим скарбом є фольклор, у якому знайшло відображення поетичне бачення світу, здавна притаманне її мешканцям. Ви, звичайно ж,  здогадалися, що мова піде про Японію, а точніше про японські народні казки. Усі свої цінності японці намагалися передати через зміст творів, особливо дитячих казок. Тож які вони, японські казки? На уроці ми розгадаємо секрети японської народної казки.

1.2. Вступна бесіда

  • Що ви знаєте про Японію?
  • Які слова в людей асоціюються з Японією?
  • Що таке фольклор?
  • Дайте визначення поняття «казка».

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

2.1. Робота з епіграфом

Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках.

Японська приказка

Як ви розумієте цю японську приказку?

Протягом уроку, працюючи над японською казкою, ми спробуємо з’ясувати, чи можна цими словами охарактеризувати головного героя Момотаро.

ІІІ. Засвоєння нових знань умінь і навичок

3.1. Дослідницьке завдання уроку

Знайти відображення цих традицій у казці «Момотаро, або Хлопчик-персик».

  • Любов до природи – головна риса японців і важлива складова їхньої національної традиції. Природа і людина в японській культурі – єдине ціле.
  • Традиційна страва японців – рис. До нього особливе шанобливе ставлення, як до хліба.
  • У японській культурі є особливе поняття «ґірі» - обов’язок того, хто служить вірно і чесно. Японець не може порушити цей святий обов’язок, як і дане ним слово.
  • Дім у японській культурі має особливе значення і користується великою пошаною. У дім не можна заходити з поганими думками, а тим більше - з поганими вчинками.

3.2. Робота над змістом казки

- з якими героями ми ознайомлюємося на початку казки?

- за яких обставин у їхній родині з’являється Хлопчик-Персик?

- яке ім’я він отримує?

- яким рішенням одного дня здивував Момотаро своїх батьків?

- які подарунки отримав хлопець від діда і баби?

- кого із своїх супутників Момотаро зустрів першим?

- що попросив собака у хлопця?

- кого Момотаро з собакою зустріли у перед гір’ї?

- що попросив фазан?

- де друзі зустрілися з мавпою?

- хто зустрів відчайдухів на Острові Чудовиськ?

Зачитайте епізод, де йдеться про те, як допомагали звірі Момотаро.

- чим закінчився поєдинок?

3.3. Складання плану

1.Самотні дід і баба.

2.Хлопчик із персика.

3.Юнак вирушає підкоряти Острів Чудовиськ.

4.Слуги Мамотаро.

5.Перемога над чудовиськами.

6. Винагорода героя. 

3.4. Проблемне завдання

Доведіть, що прочитаний твір є казкою.         

3.5. Характеристика героя

  • За яких умов з’явився на світ Момотаро?
  • Зачитайте епізод з казки, де сказано про те, як зростав хлопчик.
  • Момотаро вирішив підкорити Острів Чудовиськ, про які риси характеру це свідчить?
  • Чому дід і баба не перечили його рішенню?
  • Кожна із тварин-супутників просила в хлопця просяного коржа. Як він відреагував на прохання і які риси Момотаро виявилися під час цих подій?
  • Чому Хлопчик-персик був не проти такої компанії?
  • Чи правильно він вчинив взявши звірів з собою?
  • Чим вони йому відплатили?
  • Як виявив себе Момотаро у поєдинкові з чудовиськом? Зачитайте.
  • Чи міг би герой самостійно подолати ворога?
  • Чи допомогли б йому звірі, якби той не поділився з ними своїм просяним коржем?

3.6. Вирішення дослідницьких завдань уроку

Які з традицій, записаних на дошці, реалізуються в казці і яким чином?

Про що це свідчить?

ІV. Підведення підсумків

4.1. Підсумкова бесіда

- Чому вчить нас казка?

- Розкрийте алегоричність образу Момотаро. Уособленням яких якостей людини є Хлопчик-персик?

- Яка тема казки?

- Яка головна думка твору?

4.2. Робота з епіграфом

Чи підходить епіграф нашого уроку до характеристики образу Момотаро? Яким чином?

V. Оголошення і коментар д.з.

Заповнити таблицю ( с. 45, підручник). Прочитати казку «Пензлик Маляна» на с. 50-52.

 

 

docx
Додано
20 серпня
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку