Юрій Яновський "Майстер корабля"

Про матеріал
Юрій Яновський. "Майстер корабля". Аналіз твору його рід, жанр, тема, ідея....
Перегляд файлу

Юрій Яновський. "Майстер корабля"

Автор: Юрій Яновський

Роки написання: 1927-1928

Жанр: автобіографічний роман

Літературний рід: епос

Тема: Спомини літнього чоловіка своєї молодості, початку роботи в кіномистецтві, першого знакового кохання і дружби

Ідея: Возвеличення молодості і творчості як дві невід’ємні частини людського життя

Проблематика:

– протиставлення молодості і старості;

– молодість як час для творчості;

– мистецтво як спосіб самовираження;

– розуміння мистецтва;

– кохання і його перепитії;

– любовний трикутник;

– дружба і довіра;

– дружба і суперництво;

– повага до людини;

– любов до світу, природи.

Головні герої:

Оповідач То-Ма-Кі (в молодості редактор), (Товариш Майстер Кіно) — сам Юрій Яновський  Генрі, письменник Майк, пілот – його сини

Сев – художник, кращий друг редактора — режисер О. Довженко

Богдан – моряк, врятований Севом і редактором;

Тайях – балерина, в яку закохані редактор і Сев -  Іта Пензо, пізніше репресована, подобалася Довженкові та Яновському

Директор кінофабрики— Павло Нечеса

Професор – художник, консультант з постановки зйомки, знавець старовини професор В. Кричевський

Режисер, оператор, адміністратор кінофабрики – колеги, з якими співпрацює редактор.

Хазяїн кав’ярні; Хазяїн трамбака і шхуни;  Рибалка;

Троє дівчат – Стелла, Муха і Поля – компанія, що збирається в кав’ярні за обговоренням майбутнього фільму Сева

Богдан — актор Григорій Гричер

Місто — портова Одеса, тодішній «Голлівуд на березі Чорного моря»

Композиція твору “Майстер корабля”: 19 розділів з оповіддю про молодість, численними поверненнями в сучасність оповідача, вставними листами від Тайях (розповідь про молодість) і синів оповідача Генрі і Майка (сучасність)

Експозиція – розповідь оповідача про себе і мету початку своєї розмови

Зав’язка – приїзд молодого редактора на кінофабрику, знайомство з балериною Тайях, врятування Богдана

Розвиток дії – підготовка до зйомок нового фільма Сева, історії, які ляжуть в його основу, розповідь про будні на кінофабриці, розгортання стосунків між редактором, Севом і Тайях. Кульмінація – напад на редактора і Богдана, закінчення будівництва корабля

Розв’язка – спільна перемога Сева і редактора над нападниками, вибір Тайях, прочитання батькових мемуарів синами.

 

Композиційно-стильові особливості: в основі роману — власний досвід роботи письменника на Одеській кіностудії в 1925-1927 рр. та його співпраця з В. Кричевським, П. Нечесою, О. Довженком та Ітою Пензо, які згодом стали прототипами головних героїв.

docx
Додано
29 червня 2020
Переглядів
2840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку