Тести за романом Юрія Яновського «Майстер корабля»
(для учнів 11-их класів)
Завдання 1 – 12 з однією правильною відповіддю. (Кожна правильна відповідь оцінюється по 0,5 бала.)
А творення нової української культури
Б пошук власного «я» в новій дійсності
В любов до людини
Г вічність давніх традицій наших предків
А утвердження неперервності руху й відкриття краси в повсякденному житті
Б розкриття ролі мистецтва, що окрилює людину
В значення слова в житті людини, сутність поетичного мистецтва
Г утвердження волі до життя, бажання протистояти випробуванням долі
А наскрізний образ дороги
Б прийом гри з часом і простором
В безфабульний сюжет
Г казка є тлом твору
А міфічні персонажі
Б історичні особи
В реальні постаті
Г вигадані персонажі
А хрест
Б безмежну тайгу
В листи
Г соняшник
А «Біла Пустеля»
Б «Останній Клич»
В «Китайське Сонце»
Г «Народе, встань!»
А старшого сина оповідача
Б молодшого сина То-Ма-Кі
В Сева
Г Професора
А Директора
Б Богдана
В Редактора
Г Професора
А Тайах
Б Сев
В Професор
Г То-Ма-Кі
А Директор
Б Тайах
В Богдан
Г Редактор
А Богдан
Б Сев
В Редактор
Г Професор
А молодший син
Б молодий кінорежисер
В моряк Богдан
Г старший син
Завдання 13 – 18 на встановлення відповідності. (Кожне завдання оцінюється по 1 балу.)
А режисер Сев 1 М.Семенко
Б То-Ма-Кі 2 О.Довженко
В Директор 3 Ю.Яновський
Г літературний редактор Михайль 4 П.Нечеса
А «Кілька крапель солі посолили купіль: у перше 1 То-Ма-Кі
купання я обзнайомився з солоною водою».
Б «Скрізь шукає людей з прозорими, але не скляними очима. 2 Професор
Падає, піднімається, але вперто й сильно йде».
В «Я зайшов до порту і кинув якір. Під моїми парусами 3 Богдан
виросли молоді кораблі – сини».
Г «В історії Великого Кіно в нього почесне місце відданого й 4 Тайах
невтомного працівника, непомітного, скромного й упертого в роботі».
А «Треба не губити напрямку, бачити попереду верхів'я 1 Директор
гори й іти крізь хащі».
Б «Пише він — де його притулить дорога: на морі, на повітрі, 2 То-Ма-Кі
в лісі й в снігах, на екваторі, в піщаній пустелі, де нині заводять воду».
В «Вона дуже стримана й холодна взагалі, а коли сміється 3 Генрі
— робиться близькою».
Г «…ходив, похитуючись і припадаючи то на одну, то на другу ногу, як моряк, — до речі, він і був колись моряком». 4 Тайах
А «Людині треба, щоб її робота залишалася після неї самої 1 Тайах
жити. Тоді людина працюватиме так, як співає».
Б «Ви якісь дивні люди, … нічого подібного я не бачила в 2 Професор
себе на півночі. Я почуваю вашу молодість, як морське повітря».
В «До кінофабрики я приїхав молодий і простий, як солдат 3 Сев
з булавою маршала в ранці».
Г « Обов’язково над ним(морем) мусить літати чайка, що 4 То-Ма-Кі
квилить-проквиляє, буревісники, що чують бурю, і кораблі з
білими лоскутами парусів».
А Місто 1 символ вічності
Б корабель 2 символ молодої нації, що будує свого вітрильника
В море 3 символ модерної української держави
Г Майстер корабля 4 символ «моєї Республіки»
А «… вона звучить, як пісня птаха» 1 метафора
Б «Я люблю її — вічну людську руку, незвичайний символ, 2 епітет
і розумію велич тої хвилини, коли друг дає руку другові»
В «Вогники в кані стрибають і потріскують» 3 порівняння
Г «Я бачу творчі пальці — тремтячі й нервові» 4 тавтологія
Відповіді до тестів за романом Юрія Яновського «Майстер корабля»
9. Г 10. Б 11. А 12. Г
13. А – 2, Б – 3, В – 4, Г – 1
14. А – 3, Б – 4, В – 1, Г – 2
15. А – 2, Б – 3, В – 4, Г – 1
16. А – 2, Б – 1, В – 4, Г – 3
17. А – 4, Б – 3, В – 1, Г – 2
18. А – 3, Б – 4, В – 1, Г – 2