Впровадження НУШ. З досвіду роботи вчителя початкової школи Ю.Л.Чорної
З вересня 2018 року в Україні розпочали працювати за проектом нового Державного стандарту початкової загальної освіти, що забезпечує реалізацію Концепції Нової української школи.
Один із пріоритетів – навчання, яке приносить дітям задоволення. Дитина має почуватись у школі вільно. Кілька перших тижнів у 1 класі я витратила на формування колективу – проводила ігри та тренінгові вправи. Прагнула до створення родинного затишку. Діти мають відчути, що вони потрібні вчителю, тому я намагаюсь частіше казати їм про свої відчуття щодо нашої спільної роботи, розповідати про своє дитинство. Це дозволяє налагодити “відкриті” стосунки.
Практикую щодня ранкові зустрічі. Це одна з успішних практик, що допомагає вчителю у створенні спільноти в класі, що зазвичай потребує часу, уваги й терпіння.
Ще одне нововведення НУШ - це ВСТАНОВЛЕННЯ ПРАВИЛ (рутин класу).
Правила розробляються самими дітьми спільно з вчителем.
Більше уваги почала приділяти груповій і парній роботі,які сприяють розвитку мислення учнів.
На уроках української мови використовую систему «Щоденні 5» – це методична система, яка навчає учнів працювати самостійно. Вона складається з п’яти діяльностей – «Письма для себе», «Читання для себе», «Читання для когось», «Роботи зі словами» і «Слухання», які діти виконують щодня, під час уроків чи групи продовженого дня.
Щоб запровадити цю систему, не треба захмарних зусиль чи витрат часу. Головне – правильно організувати навчальний процес і знати, навіщо це потрібно.
А на уроці математики використовую систему «Щоденні 3»
1. Математика самостійно.
2. Математика разом.
3. Математичне письмо.
Ця діяльність залучає дітей до математичних ігор, як самостійних, так і з партнерами, а також спонукає брати участь у діяльності і вирішенні проблем, використовуючи інструменти для лічби чи ігрові матеріали.
Для урізноманітнення діяльності використовую нові засоби навчання.
Саме конструктор LEGO дає змогу вільно творити, розкривати свій характер, будувати життя.
Гра з конструктором LEGO DUPLO розвивають дрібну моторику рук дитини.
Для опитування використовую кубик Блума, «Шість капелюхів мислення» Едварда де Боно. Щоб розвивати мислення, фантазувати та висловлювати думки часто застосовую метод «сторітелінг».
Працювати в НУШ непросто. Довелось змінити свою свідомість, перебудувати сприйняття навчального матеріалу, виготовити велику кількість роздаткового матеріалу. Навчитись бачити “незвичне” у звичних речах.
І можу сказати одне, дітки, які навчаються за принципами “Нової української школи”, – зовсім інші. Вони щасливі від того, що стали учнями: із задоволенням ідуть щоранку до школи, легко комунікують один з одним та дорослими, що їх оточують.