З досвіду роботи вчителя української мови та літератури

Про матеріал
Матеріал зна тему "З досвіду роботи вчителя української мови та літератури" . Пропоную для перегляду та можливого використання у своїй роботі.
Перегляд файлу

 

                                                   C:\Users\Администратор\Desktop\021.jpg

                                           З досвіду роботи вчителя 

                               української мови та літератури

                  Озерського навчально – виховного комплексу 

 “Загальноосвітня школа І-ІІІ   ступенів—дошкільний навчальний            

                                      заклад” Кіровоградської області

                                         Чех Тетяни Іванівни

      Як вчитель української мови та літератури в Озерському НВК працюю       33 роки.  Моє педагогічне кредо:  “І кому ж як не нам   оберігати невмируще   джерело рідної мови, щоб до нього  не заростав   споришем байдужості живий шлях народної  культури”. Проблема  з предмету над якою працюю : “Навчання та розвиток мовленнєвих здібностей учнів засобами сучасних методів і форм”.                                  

      Учасниця багатьох обласних, районних та шкільних конкурсів , змагань, виховних заходів ( конкурс ім. Петра Яцика, ім. Тараса Шевченка, всеукраїнський флешмоб до річниці Т.Г.Шевченка, лауреат районного конкурсу  “Учитель року – 2018”, районні літературні читання,  систиматично друкується  в  районній газеті   “Вісті Світловодщини”) Додаток 1.

    Сьогодні національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст принципово визначила положення про орієнтованість освіти на особистість, що передбачає значні зміни в освіті , виявлення та виховання здібностей у дітей, орієнтує навчально - виховний процес на перетворення здібного  учня у справжнього суб’єкта освітнього процесу. А виховати творчу особистість і є завданням вчителя української мови та літератури –  моє,Чех Тетяни Іванівни.

                                           C:\Users\Администратор\Desktop\021.jpg

        Уже із перших уроків у 5 класі використовую форми роботи творчого характеру : пропонує учням закінчити розповідь, скласти казку, уявити себе героєм  літературного твору “Усне малювання”. Такі види роботи спонукають до творчості. Великий інтерес в учнів викликають уроки—диспути, уроки—телепередачі, уроки—презентації, інтерв'ю із письменником.

       Потужним стимулом для розвитку творчості є письмові роботи , тому особливу увагу приділяю урокам розвитку зв'язного мовлення, різнорівневим творчим завданням (написання сенканів, міні – творів, власних роздумів з даної теми). Заслуговує на увагу і проведення уроків методом синектики ( метод творчого розвитку - стимулювання уяви дітей шляхом поєднання різнорідних елементів). Учні на передодні поділені на групи за інтересами — “Теоретики”, “Стилісти”, “Літературознавці”, кожна з яких отримала випереджаюче завдання (РЗМ 9 клас “Оповідання на самостійно обрану тему”). Учитель ставить проблемне завдання для усіх учнів : “Прослухавши повідомлення однокласників, накреслити уявну схему народження художнього твору”.

         Під час підготовки до уроків літератури використовую метод проектів (дослідницькі, творчі, розповідні, інформаційні, ігрові), який є чудовим дидактичним засобом активізації пізнавальної та творчої діяльності, розвитку креативності. У процесі виконання проектів учні набувають умінь працювати самостійно з першоджерелами, використовуючи методики дослідження. Звичайно , немає і не може бути універсальних схем, придатних для всіх випадків організації навчання. Створення творчих ситуацій у навчально—виховному процесі не самоціль. Це лише засіб для досягнення тієї атмосфери в

                                                C:\Users\Администратор\Desktop\021.jpg

класі ,яка найкраще сприяє співробітництву, формуванню інтелектуальної культури особистості.

        В.Сухомлинський писав: “Не потерять на уроке ни одной минуты, ни одного мгновения без активного умственного труда – что может быть глупее в таком тонком деле, как воспитание человека”. Пізніше він писав, що саме активні методи роботи допомагають не просто слухати і думати на уроці, але ще щось і робити. Завдяки активним методам роботи досягається уміння пробуджувати в серцях і розумах дітей інтелектуальне відчуття радості пізнання навколишнього середовища. Бо світ навколо дитини – це світ природи з безмежним багатством явищ і невичерпною красою. В природі вічне джерело дитячого розуму.

         Сьогодні суспільство потребує людей, які самостійно можуть і вміють працювати над розвитком самого себе: свого інтелекту, своєї культури. особистістю без цих якостей.      Є певна закономірність: якщо хочеш, щоб дитина була добрим, чесним, відповідальним - почни з себе. Якщо вчитель заряджає своїм умінням спілкуватися, шанобливим ставленням до людей, своєю любов'ю, успішністю, творчістю - до цього будуть прагнути і його учні.
        Учитель - не професія, а спосіб життя, по якому він і живе, поспішаючи день у день на уроки. Інакше це назвати не можна, адже думки вчителя постійно про  школу: вдень, ввечері, вночі, під час канікул і відпустки.

  Учитель - це творець, він завжди відкритий для нового знання, постійно

зростає    професійно, отримує задоволення і задоволення від своєї праці.

                                              C:\Users\Администратор\Desktop\021.jpg

        За час роботи в школі показала себе як старанний працівник, за що була нагороджена та відмічена почесними грамотами, дипломами, подяками:

 ¨ПОЧЕСНА ГРАМОТА Відділу освіти, молоді та спорту Світловодської РДА за сумлінну працю, професійну майстерність, активне впровадження передового педагогічного досвіду з питань навчання та виховання підростаючого покоління та за підсумками 2012-2013 року. Наказ  начальника відділу освіти,молоді та спорту від 22.08.2013 року № 97-к

¨ ПОЧЕСНА  ГРАМОТА Управління  освіти та науки Кіровоградської обласної державної адміністрації за високу результативність у роботі, значний особистий внесок у розвиток освіти області . Наказ управління освіти і науки від 19.06.2008 р. № 199-к

¨ ДИПЛОМ Відділ культури і туризму Відділ у справах сім ї та спорту Світловодської РДА. За пропаганду творчості місцевих авторів та підвищення виконавської майстерності на районному огляді конкурсі самодіяльних майстрів розмовного жанру.

          Начальник відділу культури Світловодськ 2008 р.

¨ ПОДЯКА Озерська сільська рада За активну участь у житті села , та збережені національних традицій , свят та обрядів..

          Сільський голова 2015.

¨ ГРАМОТА Озерська сільська рада За успішний виступ, та активну участь у житті села з нагоди річниці Дня Незалежності України.

          Сільський голова 2008 рік . Додаток 2.

 

 

¨ СЕРТИФІКАТ “Основи інформаційно—комунікаційних технологій” у Кіровоградському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. В.О. Сухомлинського.

          Ректор Кіровоградського інституту Л.Корецька 

           KRVG № 1788 24.02. 2012 рік

¨ СЕРТИФІКАТ “Вчимося жити разом”

           (30 академічних годин) 16.03.2018рік

Зареєстрована та активно працю  на сайтах:

«ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ» - де розмістила свою розробку виховної години «Тепло єдиної родини».

«ІНТЕРАКТИНЕ  НАВЧАННЯ» (interactive ranok.com.ua)

«НА УРОК»  - розмістила авторську розробку уроку з українськї мови з теми «Дієприслівник»

ВЕБІНАР «УСПІХ У НАВАННІ»-осіння сесія ,листопад 2017 ( 1 год)  при Засобі І.А.   Додаток 3

 Також мої контакти для роботи та спілкування з учнями та їх батьками завжди активні:

chekhtania@i.ua

tanya19650303@gmail.com

chekhtania@ukr.net

https://www.facebook.com/friends/requests/?fcref=rup

http://chektania.blogspot.com/2017/02/blog-post_28.html

 

 

 

 

 

 

 

                    

                                     

                                           З досвіду роботи вчителя 

                               української мови та літератури

                  Озерського навчально – виховного комплексу 

 “Загальноосвітня школа І-ІІІ   ступенів—дошкільний навчальний  заклад” Світловодської РДА Кіровоградської області

                                         Чех Тетяни Іванівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               2018 рік                                       

 

 

                                                                                                         Додаток 1

                    

 

              

  

                     H:\2017-11-16_15.08.16.jpg

 

                                D:\ФОТКИ\Сім`я Чехів\останній дзвінок 2010\SAM_0218.JPG

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                       

 

                                                                                                                   Додаток 2

          H:\2017-11-16_14.15.47.jpg

 

 

                                                                      

 

 

 

 

 

                                                                                                    

                                                                                                    Додаток 3

          

C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P80503-100056.jpg                            

                              C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P80503-100608.jpg          

                                                                        C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\P80503-100142.jpg

docx
Додано
3 жовтня 2022
Переглядів
2986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку