З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Озерського навчально – виховного комплексу “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів—дошкільний навчальний заклад” Кіровоградської області Чех Тетяни Іванівни Як вчитель української мови та літератури в Озерському НВК працюю 33 роки. Моє педагогічне кредо: “І кому ж як не нам оберігати невмируще джерело рідної мови, щоб до нього не заростав споришем байдужості живий шлях народної культури”. Проблема з предмету над якою працюю : “Навчання та розвиток мовленнєвих здібностей учнів засобами сучасних методів і форм”. Учасниця багатьох обласних, районних та шкільних конкурсів , змагань, виховних заходів ( конкурс ім. Петра Яцика, ім. Тараса Шевченка, всеукраїнський флешмоб до річниці Т.Г.Шевченка, лауреат районного конкурсу “Учитель року – 2018”, районні літературні читання, систиматично друкується в районній газеті “Вісті Світловодщини”) Додаток 1. Сьогодні національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст принципово визначила положення про орієнтованість освіти на особистість, що передбачає значні зміни в освіті , виявлення та виховання здібностей у дітей, орієнтує навчально - виховний процес на перетворення здібного учня у справжнього суб’єкта освітнього процесу. А виховати творчу особистість і є завданням вчителя української мови та літератури – моє,Чех Тетяни Іванівни.
Уже із перших уроків у 5 класі використовую форми роботи творчого характеру : пропонує учням закінчити розповідь, скласти казку, уявити себе героєм літературного твору “Усне малювання”. Такі види роботи спонукають до творчості. Великий інтерес в учнів викликають уроки—диспути, уроки—телепередачі, уроки—презентації, інтерв'ю із письменником. Потужним стимулом для розвитку творчості є письмові роботи , тому особливу увагу приділяю урокам розвитку зв'язного мовлення, різнорівневим творчим завданням (написання сенканів, міні – творів, власних роздумів з даної теми). Заслуговує на увагу і проведення уроків методом синектики ( метод творчого розвитку - стимулювання уяви дітей шляхом поєднання різнорідних елементів). Учні на передодні поділені на групи за інтересами — “Теоретики”, “Стилісти”, “Літературознавці”, кожна з яких отримала випереджаюче завдання (РЗМ 9 клас “Оповідання на самостійно обрану тему”). Учитель ставить проблемне завдання для усіх учнів : “Прослухавши повідомлення однокласників, накреслити уявну схему народження художнього твору”. Під час підготовки до уроків літератури використовую метод проектів (дослідницькі, творчі, розповідні, інформаційні, ігрові), який є чудовим дидактичним засобом активізації пізнавальної та творчої діяльності, розвитку креативності. У процесі виконання проектів учні набувають умінь працювати самостійно з першоджерелами, використовуючи методики дослідження. Звичайно , немає і не може бути універсальних схем, придатних для всіх випадків організації навчання. Створення творчих ситуацій у навчально—виховному процесі не самоціль. Це лише засіб для досягнення тієї атмосфери в
класі ,яка найкраще сприяє співробітництву, формуванню інтелектуальної культури особистості. В.Сухомлинський писав: “Не потерять на уроке ни одной минуты, ни одного мгновения без активного умственного труда – что может быть глупее в таком тонком деле, как воспитание человека”. Пізніше він писав, що саме активні методи роботи допомагають не просто слухати і думати на уроці, але ще щось і робити. Завдяки активним методам роботи досягається уміння пробуджувати в серцях і розумах дітей інтелектуальне відчуття радості пізнання навколишнього середовища. Бо світ навколо дитини – це світ природи з безмежним багатством явищ і невичерпною красою. В природі вічне джерело дитячого розуму.
Сьогодні суспільство потребує людей, які самостійно можуть і вміють працювати над розвитком самого себе: свого інтелекту, своєї культури. особистістю без цих якостей. Є певна закономірність: якщо хочеш, щоб дитина була добрим, чесним, відповідальним - почни з себе. Якщо вчитель заряджає своїм умінням спілкуватися, шанобливим ставленням до людей, своєю любов'ю, успішністю, творчістю - до цього будуть прагнути і його учні. Учитель - це творець, він завжди відкритий для нового знання, постійно зростає професійно, отримує задоволення і задоволення від своєї праці.
За час роботи в школі показала себе як старанний працівник, за що була нагороджена та відмічена почесними грамотами, дипломами, подяками: ¨ПОЧЕСНА ГРАМОТА Відділу освіти, молоді та спорту Світловодської РДА за сумлінну працю, професійну майстерність, активне впровадження передового педагогічного досвіду з питань навчання та виховання підростаючого покоління та за підсумками 2012-2013 року. Наказ начальника відділу освіти,молоді та спорту від 22.08.2013 року № 97-к ¨ ПОЧЕСНА ГРАМОТА Управління освіти та науки Кіровоградської обласної державної адміністрації за високу результативність у роботі, значний особистий внесок у розвиток освіти області . Наказ управління освіти і науки від 19.06.2008 р. № 199-к ¨ ДИПЛОМ Відділ культури і туризму Відділ у справах сім ї та спорту Світловодської РДА. За пропаганду творчості місцевих авторів та підвищення виконавської майстерності на районному огляді конкурсі самодіяльних майстрів розмовного жанру. Начальник відділу культури Світловодськ 2008 р. ¨ ПОДЯКА Озерська сільська рада За активну участь у житті села , та збережені національних традицій , свят та обрядів.. Сільський голова 2015. ¨ ГРАМОТА Озерська сільська рада За успішний виступ, та активну участь у житті села з нагоди річниці Дня Незалежності України. Сільський голова 2008 рік . Додаток 2.
¨ СЕРТИФІКАТ “Основи інформаційно—комунікаційних технологій” у Кіровоградському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. В.О. Сухомлинського. Ректор Кіровоградського інституту Л.Корецька KRVG № 1788 24.02. 2012 рік ¨ СЕРТИФІКАТ “Вчимося жити разом” (30 академічних годин) 16.03.2018рік Зареєстрована та активно працю на сайтах: «ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ» - де розмістила свою розробку виховної години «Тепло єдиної родини». «ІНТЕРАКТИНЕ НАВЧАННЯ» (interactive ranok.com.ua) «НА УРОК» - розмістила авторську розробку уроку з українськї мови з теми «Дієприслівник» ВЕБІНАР «УСПІХ У НАВАННІ»-осіння сесія ,листопад 2017 ( 1 год) при Засобі І.А. Додаток 3 Також мої контакти для роботи та спілкування з учнями та їх батьками завжди активні: https://www.facebook.com/friends/requests/?fcref=rup http://chektania.blogspot.com/2017/02/blog-post_28.html
З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Озерського навчально – виховного комплексу “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів—дошкільний навчальний заклад” Світловодської РДА Кіровоградської області Чех Тетяни Іванівни
2018 рік
|
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3