З досвіду роботи "Застосування міжпредметних зв'язків як важливого фактора підвищення ефективності навчання в умовах сільської школи"

Про матеріал

Народна мудрість каже: у кожного є іскра Божа. З цим твердженням важко не погодитись. Угледіти цю маленьку іскорку, підтримати її вогник і розвинути – завдання сучасного вчителя.

Робота з учнями вимагає від учителя творчості , самовідданої праці. Йдучи назустріч з дітьми (на уроках, чи в позаурочний час), ми повинні нести до них щось нове і цікаве, що розвивало б їхні розумові здібності. Пам'ятаймо: талант в усіх державах коштує дуже дорого. Ми, вчителі, маємо допомогти дитині самореалізуватися на перших стадіях її розумового розвитку. Головне, якщо вже не допомогти, то бодай і не зашкодити, не заблокувати вихід можливостям дитини.

Як відшукати серед сільських дітей здібних та обдарованих, як розвинути ці здібності й обдарування – це ті питання, які хвилюють мене давно.

Перегляд файлу

З досвіду роботи вчителя фізики та інформатики ставчанського НВК

http://3.bp.blogspot.com/-MKbqyOSO1L8/VmnYZWUJxxI/AAAAAAAAAHU/IkSGvs8WtPo/s400/default.jpeg

 

http://3.bp.blogspot.com/-xtvPn4x_Z7A/VmnXqDHB9vI/AAAAAAAAAHE/IoUBB_OVACg/s320/img2.jpg

 

Застосування міжпредметних зв'язків як важливого фактора підвищення ефективності навчання в умовах сільської школи

З досвіду роботи

Народна мудрість каже: у кожного є іскра Божа. З цим твердженням важко не погодитись. Угледіти цю маленьку іскорку, підтримати її вогник і розвинути – завдання сучасного вчителя.

Робота з учнями вимагає від учителя творчості , самовідданої праці. Йдучи назустріч з дітьми (на уроках, чи в позаурочний час), ми повинні нести до них щось нове і цікаве, що розвивало б їхні розумові здібності. Пам’ятаймо: талант в усіх державах коштує дуже дорого.  Ми, вчителі, маємо допомогти дитині самореалізуватися на перших стадіях її розумового розвитку. Головне, якщо вже не допомогти, то бодай і не зашкодити, не заблокувати вихід можливостям дитини.

Як відшукати серед сільських дітей здібних та обдарованих, як розвинути ці здібності й обдарування – це ті питання, які хвилюють мене давно.

Нові соціальні умови життя в Україні й поступове перетворення її на демократичну країну змінили пріоритети  політики і в сфері освіти. Згідно з сучасною стратегією та освітянськими реформами в Україні освіта розглядається як одна із провідних галузей державної політики.

Поряд зі стрімкими змінами в суспільстві зростають загальні проблеми сучасної школи, особливо сільської. Нині в селі відбуваються складні неоднозначні процеси: соціально-економічні, духовні, демографічні. Село перебуває на переломному етапі, його подальший розвиток значною мірою залежить від того, якою тут буде освіта.

Нині ми часто говоримо про те, що школа в селі є чи не єдиним культурним центром – вона в своїй роботі змушена поєднувати інтереси школи (бути освітнім та культурним центром), сільського соціуму та держави.

Проблеми сільської школи пов’язані, передусім, із відсутністю доступу значної кількості сільських учнів до якісної освіти, що визначено Національною доктриною розвитку освіти як основним орієнтиром реформ. Сільські школи, як правило, мають гіршу матеріально-технічну базу, ніж міські. Демографічна ситуація призводить і до зростання малокомплектних шкіл, зменшення наповнюваності класів.

Через невелику кількість дітей у класах багато вчителів сільської школи змушені працювати як вчителі-предметники. Маючи за фахом освіту вчителя математики, я викладаю також фізику та інформатику. Декілька років тому викладала ще і природознавство.  По-перше, це ускладнює роботу, по-друге, - виявляє потребу сільської школи в інтеграції навчання. Проте багатопредметне викладання певною мірою сприяє і встановленню взаємозв’язків між предметами, дає змогу узгодити вимоги, які різні вчителі висувають до дисципліни на уроці, до способів взаємодії учнів у процесі навчальної діяльності, ведення записів у зошитах, оцінювання за єдиними критеріями, краще вивчати індивідуально-особистісні риси школярів.

Невелика наповнюваність класів сприяє також встановленню довірливих відносин між вчителями та учнями, дає змогу краще знати не лише інтереси учнів, а й їхні здібності, нахили. Довірливий стиль взаємовідносин, що створює зручні умови для продуктивної навчальної діяльності в умовах невеликого класу, сприяє розвитку найкращих рис, закладених у людині природою.

Закономірне й неминуче зростання обсягу загальноосвітніх знань, які необхідно засвоїти, потребує вдосконалення організації процесу навчання. Слід розв’язати такі питання, як підвищення ефективності навчального процесу, досягнення високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечення оволодіння ними навичок саморозвитку. Значною мірою цього можна досягти, запровадивши інтегровані уроки.

*                Інтеграція від “integration” (латина) – об'єднання в ціле будь-яких окремих частин. Переклад з латини означає “поповнення”, “відновлення”, “об'єднання “ в ціле будь-яких окремих частин (словник іншомовних слів).

*     Інтеграція – процес зближення і зв'язку наук, яких відбувається разом з процесом диференціації.

Інтегрований урок як один із шляхів реалізації міжпредметних зв'язків

*     Інтегрований урок – це урок вивчення певної теми на основі двох-трьох навчальних дисциплін.

*     Мета: об'єднувати споріднений матеріал кількох предметів навколо однієї теми.

*     Особливість: дослідження проблеми одного предмета знаходить своє продовження в іншому.

Варіанти проведення інтегрованих уроків:

*     Комп'ютерне моделювання якого-небудь процесу і математичний аналіз його із застосуванням персонального комп'ютера;

*     Використання або складання програм для лабораторних, контрольних робіт з різних предметів із подальшим їх застосуванням для закріплення теми уроку;

*     Метод проектів, який має на меті розкрити тему уроку за допомогою комп'ютерних презентацій, сайтів, брошур, візиток, альбомів, колажів.

Зв'язки між предметами дають можливість:

*     посилити мотиваційну діяльність школярів;

*     виконати протягом уроку більший обсяг роботи;

*     глибше розкрити тему, посилити аргументованість наукових положень;

*     уточнити, оновити раніше засвоєний матеріал;

*     створити ситуації, які змушують учнів думати, зіставляти, шукати, стимулювати пізнавальний інтерес.

Застосування міжпредметних зв'язків на уроках:

*     робить знання учнів свідомими, міцними, системними;

*     активізує мислення учнів;

*     розвиває інтерес до навчання;

*     дозволяє раціонально використовувати час, відведений на вивчення навчального матеріалу;

*     істотно зменшує навантаження учнів;

*     сприяє розширенню й збагаченню словникового запасу;

*     сприяє розвитку інтелекту учнів, нахилів і здібностей, їхньому різнобічному розвитку.

http://1.bp.blogspot.com/-CZ9qUKsV_Pk/VmnYALK906I/AAAAAAAAAHM/PgMhx0pyKzY/s640/600px-Karta_Ym.jpg

 

Застосування міжпредметних зв'язків - важливий фактор підвищення ефективності навчання особливо в умовах сільської школи.

Для мене, як вчителя, що викладає декілька предметів, особливо важливим є проведення інтегрованих уроків,  об’єднаних одним сюжетом. Якщо це мені вдається, тоді діти відповідають на мої творчі пропозиції  і урок стає святом, на яке всі чекають. Хотілося б, щоб це свято було щоуроку!

 

Вчитель фізики та інформатики Ставчанського НВК

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Махній-Дерев'янко Ірина Антонівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
2177
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку