"З досвіду впровадження проєктних технологій в позакласній роботі з історії, гуртковій роботі з краєзнавства"

Про матеріал
Матеріал містить розробки 4-х проєктів та може бути використанй учителями історії та громадянської освіти, керівниками гуртків краєзнавства
Перегляд файлу

З досвіду впровадження проєктних технологій у позакласній роботі

з історії, гуртковій роботі з краєзнавства

Підготувала Дідківська С.П.,  вчитель Великобугаївської філії

 ОЗО ВАЛ «Престиж»

 

Проєкт «Історія  Великої Бугаївки на гербі села»

(5-6класи)

( даний проєкт є складовою (І етапом) проєкту  

дослідження герба Великої Бугаївки)

 

Мета проєкту: .дослідити значення геральдичних символів на  гербі В. Бугаївки

Завдання проєкту:

  • дослідити історію створення герба та прапора Великої Бугаївки;
  • розкрити поняття «геральдика»;
  • визначити зміст геральдичних символів, зображених на гербі села;
  • провести опитування серед жителів села щодо походження назви  села та їхнього сприйняття зображеного на гербі;
  • організувати та провести уроки геральдики для учнів інших класів та підготувати презентацію-лепбук «Герб Великої Бугаївки» до Дня села .

Очікувані результати

а) учні знатимуть: що таке геральдика ; зміст геральдичних символів, зображених на гербі рідного села, та кольорів, використаних на гербі. 

б) учні вмітимуть: планувати роботу та розподіляти завдання, знаходити та оцінювати різноманітні джерела інформації, співпрацювати з різними категоріями людей для вирішення поставлених завдань; працювати з документами,  проводити практичні заходи для презентації результатів дослідження (створювати лепбук).

Опис  діяльності
І етап - підготовчий

Зміст:

  • визначення вікової категорії учасників проекту;
  • вибір та обговорення теми;
  • теоретична підготовка учасників проекту - отримання знань про геральдику, основні геральдичні символи;
  • зацікавленість учнів майбутнім проектом;
  • ознайомлення з метою та можливими аспектами діяльності.

Можливий алгоритм діяльності:

  • узгодження керівником проекту питань про діяльність із, учителями, які можуть надати  допомогу при вирішенні навчальних завдань;
  • налагодження зв'язків з працівниками органів місцевого самоврядування;
  • визначення часу та планування роботи;
  • підбір необхідної літератури та інших джерел інформації;
  • поширення інформації про проєкт;
  • мотиваційна діяльність - проведення різноманітних заходів з метою зацікавлення учнів майбутнім проєктом;
  • проведення першого заняття - повідомлення мети, завдань, тривалості проєкту;

 

ІІ етап - збір необхідної інформації

Зміст:

  • збір інформації;
  • накопичення матеріалів, необхідних для вирішення поставлених завдань;
  • навчання й набуття учнями досвіду активної діяльності;
  • вивчення питання  за інформаційними джерелами ;
  • ознайомлення з документами органів місцевого самоврядування, що мають відношення до теми проєкту.

Можливий алгоритм діяльності:

  • детальне ознайомлення учнів із зображенням герба рідного села;
  • зустріч із працівниками органів місцевого самоврядування, збір матеріалів про авторів герба ;
  • проведення опитування, анкетування серед школярів і різних вікових категорій населення про їхнє трактування зображених на гербі символів;
  • підбір та вивчення літератури про геральдичні символи;
  • трактування геральдики в різних інформаційних джерелах.

ІІІ етап - планування, ключові моменти діяльності

Зміст:

  • узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
  • планування діяльності для вирішення проблеми, розподіл обов'язків;
  • прогнозування наслідків діяльності;
  • розподіл завдань; визначення часу, необхідного для їх виконання;

Можливий алгоритм діяльності:

  • організація презентації зібраних матеріалів, що відображають історію створення герба, наявні на ньому кольори та символи;
  • узагальнення результатів двох попередніх етапів;
  • визначення плану конкретних завдань для презентації результатів роботи перед учнями школи, на батьківських зюорах, на Дні села.

ІV етап - презентація результатів діяльності

Зміст:

  • презентація результатів діяльності перед учнями школи, батьками, представниками громади;

Можливий алгоритм діяльності:

  • упорядкування матеріалів;
  • створення демонстраційного стенду (лепбук);

V етап - оцінювання успішності проєкту

Зміст:

  • оцінювання діяльності на різних етапах проєкту його учасниками;
  • анкетування учасників проєкту;
  • оцінювання проекту педагогічним та учнівським колективом школи.

Можливий алгоритм діяльності:

  • розробити критерії оцінювання проекту;
  • скласти анкету;
  • провести опитування;
  • узагальнити та систематизувати результати анкетування, опитування;
  • довести результати оцінювання до кожного учасника проекту;

Умови реалізації проєкту: вибрана тема має бути посильною для розв'язання школярами; потрібні чітке планування діяльності й послідовне дотримання етапів проєкту; обґрунтування часових меж і кола учасників; підтримка діяльності кожного учасника проєкту; інформування про результати проєкту; обов'язковість оцінювання внеску кожного учня за результатами проєкту.

 

Проєкт «Історія  Великої Бугаївки на гербі села»

 ( 8 клас)

(даний проєкт є складовою (ІІ етапом)

проєкту дослідження  герба Великої  Бугаївки)

 

Мета проєкту: .дослідити, як історія Великої Бугаївки відображена в геральдичних символах.

Завдання проєкту:

  • визначити зміст геральдичних символів, зображених на гербі села, їхній зв’язок з історичними подіями на території Київщини та України в цілому;
  • дослідити, які легенди пов’язані із символікою герба, кольорами герба та прапора;
  • провести опитування серед жителів села щодо відомостей про історичне минуле В.Бугаївки, пов’язане із геральдичними символами;
  • підготувати  демонстраційний стенд та презентацію до Дня села .

Очікувані результати

а) учні знатимуть: що таке геральдика ; зміст геральдичних символів, зображених на гербі рідного села, та кольорів, використаних на гербі; історичні події, які відбівалися на Київщині та в Україні в цілому і  відображені в геральдичних символах. 

б) учні вмітимуть: планувати роботу та розподіляти завдання, знаходити та оцінювати різноманітні джерела інформації, співпрацювати з різними категоріями людей для вирішення поставлених завдань; працювати з документами,  проводити практичні заходи для презентації результатів дослідження (демонстраційний стенд, презентація).

Опис  діяльності
І етап - підготовчий

Зміст:

  • визначення вікової категорії учасників проєкту;
  • вибір та обговорення теми;
  • теоретична підготовка учасників проєкту – повторення та отримання знань про геральдику, основні геральдичні символи; історичні події, що відбувалися на території Київщини і знайшли відображення на гербі села;
  • зацікавленість учнів майбутнім проєктом;
  • ознайомлення з метою та можливими аспектами діяльності.

Можливий алгоритм діяльності:

  • узгодження керівником проєкту питань про діяльність із учителями, які можуть надати  допомогу при вирішенні навчальних завдань;
  • налагодження зв'язків з працівниками органів місцевого самоврядування;
  • визначення часу та планування роботи;
  • підбір необхідної літератури та інших джерел інформації;
  • поширення інформації про проєкт;
  • мотиваційна діяльність - проведення різноманітних заходів з метою зацікавлення учнів майбутнім проєктом;
  • проведення першого заняття - повідомлення мети, завдань, тривалості проєкту;

ІІ етап - збір необхідної інформації

Зміст:

  • збір інформації;
  • накопичення матеріалів, необхідних для вирішення поставлених завдань;
  • навчання й набуття учнями досвіду активної діяльності;
  • вивчення питання  за інформаційними джерелами;
  • ознайомлення з документами органів місцевого самоврядування, що мають відношення до теми проєкту.

Можливий алгоритм діяльності:

  • детальне ознайомлення учнів із зображенням герба рідного села;
  • зустріч із працівниками органів місцевого самоврядування, збір матеріалів про авторів герба ;
  • проведення опитування, анкетування серед школярів і різних вікових категорій населення про їхнє трактування зображених на гербі символів;
  • підбір та вивчення літератури про геральдичні символи;
  • трактування геральдики в різних інформаційних джерелах.

ІІІ етап - планування, ключові моменти діяльності

Зміст:

  • узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
  • планування діяльності для вирішення проблеми, розподіл обов'язків;
  • прогнозування наслідків діяльності;
  • розподіл завдань; визначення часу, необхідного для їх виконання;

Можливий алгоритм діяльності:

  • організація презентації зібраних матеріалів, що відображають історію створення герба, наявні на ньому кольори та символи;
  • узагальнення результатів двох попередніх етапів;
  • визначення плану конкретних завдань для презентації результатів роботи перед учнями школи, на батьківських зборах, на Дні села.

ІV етап - презентація результатів діяльності

Зміст:

  • презентація результатів діяльності перед учнями школи, батьками, представниками громади;

Можливий алгоритм діяльності:

  • упорядкування матеріалів;
  • створення презентації;

V етап - оцінювання успішності проєкту

Зміст:

  • оцінювання діяльності на різних етапах проєкту його учасниками;
  • анкетування учасників проєкту;
  • оцінювання проєкту педагогічним та учнівським колективом школи, громадськістю.

 

Можливий алгоритм діяльності:

  • розробити критерії оцінювання проєкту;
  • скласти анкету;
  • провести опитування;
  • узагальнити та систематизувати результати анкетування, опитування;
  • довести результати оцінювання до кожного учасника проєкту;

Умови реалізації проекту: вибрана тема має бути посильною для розв'язання школярами; потрібні чітке планування діяльності й послідовне дотримання етапів проєкту; обґрунтування часових меж і кола учасників; підтримка діяльності кожного учасника проєкту; інформування про результати проєкту; обов'язковість оцінювання внеску кожного учня за результатами проєкту.

 

Проєкт „Історія Великої Бугаївки в топонімах"

( 9 клас)

Мета проєкту - залучити учнів до активного вивчення місцевої історії та культурних надбань рідного краю, посилити мотивацію у вивченні вітчизняної історії.

Завдання проєкту:

  • вивчити історичну топоніміку на місцевому рівні;
  • залучити школярів до групової пізнавальної діяльності, розвивати навички співпраці та пошуку інформації;
  • підготувати сторінки для Словника топонімів Великої  Бугаївки;
  • випустити шкільну газету;
  • підготувати  виступ  на Дні села.

Очікувані результати:

  • учні поглиблять знання про історичну географію рідного краю, суспільні цінності, дізнаються про походження назв вулиць, кутків населеного пункту тощо;
  • учасники вдосконалять навички пошуку інформації, її підбір, організацію та презентацію;
  • навчаться розповідати про походження, зміст і культурно-історичне значення історико-географічних назв;
  • зможуть проводити екскурсії для однолітків і всіх тих, хто цікавиться історією населеного пункту;
  • умітимуть готувати матеріали для шкільної газети;
  • навчаться випускати шкільну газету на історичну тематику та презентувати результати своєї пошукової роботи.

Вид проєкту - груповий.

Виконавці проєкту: учні 7-9-х класів.

Термін виконання проекту: від 2-х до 3-х місяців, залежно від кількості вибраних для дослідження об'єктів.

Етапи проєкту:

І підготовчий

  • визначення вікової категорії учасників проекту;
  • вибір та обговорення теми;
  • теоретична підготовка учасників проекту – повторення та отримання знань про топоніми,.
  • зацікавленість учнів майбутнім проектом,
  •  ознайомлення з метою та можливими аспектами діяльності

ІІ етап - збір необхідної інформації

Зміст:

  • збір інформації;
  • накопичення матеріалів, необхідних для вирішення поставлених завдань;
  • навчання й набуття учнями досвіду активної діяльності;
  • вивчення питання  за інформаційними джерелами ;
  • ознайомлення з документами органів місцевого самоврядування, що мають відношення до теми проєкту.

Можливий алгоритм діяльності:

  • ознайомлення  із  вже відомими дітям топонімами, їхнім значенням;
  • збір топонімічних матеріалів ( зустрічі із старожилами, краєзнавцями);
  • проведення опитування, анкетування серед школярів і різних вікових категорій населення про їхнє трактування походження назв урочищ, кутків, лісів, ставів тощо;
  • підбір та вивчення літератури про топоніми,  літератури, що містить етимологічні відомості;
  • трактування  топонімів в різних інформаційних джерелах.

ІІІ етап - планування, ключові моменти діяльності

Зміст:

  • узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
  • планування діяльності для вирішення проблеми, розподіл обов'язків;
  • прогнозування наслідків діяльності;
  • розподіл завдань; визначення часу, необхідного для їх виконання;

Можливий алгоритм діяльності:

  • організація презентації зібраних матеріалів,;
  • узагальнення результатів  попередніх етапів роботи над проектом;
  • визначення плану конкретних завдань для презентації результатів роботи .

ІV етап - презентація результатів діяльності

Зміст:

прпрезентація результатів діяльності перед учнями школи, батьками, представниками громади -  мапа  топонімів села

  • організація екскурсій для бажаючих місцями, назви яких досліджувались у проєкті.

Можливий алгоритм діяльності:

  • упорядкування матеріалів;
  • створення карти;
  • підготовка екскурсоводів.

V етап - оцінювання успішності проекту

Зміст:

  • оцінювання діяльності на різних етапах проекту його учасниками;
  • анкетування учасників проєкту;
  • оцінювання проекту педагогічним та учнівським колективом школи, громадськістю.

Можливий алгоритм діяльності:

  • розробити критерії оцінювання проєкту;
  • скласти анкету;
  • провести опитування;
  • узагальнити та систематизувати результати анкетування, опитування;
  • довести результати оцінювання до кожного учасника проєкту;

Умови реалізації проекту: вибрана тема має бути посильною для розв'язання школярами; потрібні чітке планування діяльності й послідовне дотримання етапів проєкту; обґрунтування часових меж і кола учасників; підтримка діяльності кожного учасника проєкту; інформування про результати проєкту; обов'язковість оцінювання внеску кожного учня за результатами проєкту.

 

 

Проєкт «Мандруємо середньовічними замками України»

(7 клас)

 

 Підготовка даного  проєкту  потребує  активної  роботи від кожного учасника проєкту, прагнення вирішувати практичні завдання на базі теоретичних знань, уміння  самостійно знаходити, відбирати  і опрацьовувати необхідний матеріал, здійснювати перетворювальну діяльність від ідеї до її практичної реалізації.

Завдання: кожна група отримує об’єкт дослідження –  відомий історичний замок в Україні . Учням потрібно за допомогою різноманітних джерел інформації підібрати  відповідні матеріали про цей об’єкт, зробити презентацію, розробити заочну екскурсію та представити в проєкті. Представити історичні події, які відбувалися поблизу чи в цьому замку та  історичних осіб, життя та діяльність яких пов’язані з цим  об’єктом.

Цілі проєкту:

-                навчальна: формування  історичних компетентностей, навчання  технології проектної діяльності;  формування в учнів практичних знань і навиків;

-                розвиваюча: розвивати вміння та навички самостійно відбирати, систематизувати, аналізувати інформацію; розвивати комунікативні та практичні навички, вміння працювати в групі;

-                виховна: продовжити виховання в учнів патріотичних почуттів, активної життєвої позиції.

 

Етапи і зміст проєктної роботи:

-         1. Пошуковий: визначення теми та мети проєкту, пошук та аналіз проблеми, висування гіпотези, обговорення методів дослідження.

-         2. Аналітичний: аналіз вхідної інформації, пошук оптимального способу досягнення мети проекту, побудова алгоритму діяльності, покрокове планування роботи.

-         3.   Практичний: виконання запланованих кроків.

-         4. Презентаційний: оформлення кінцевих результатів, підготовка та проведення презентації, „захист” проєкту.

-         5.  Контрольний: аналіз результатів, коригування, оцінка якості проєкту.

 

Список  об’єктів, які були запропоновані учням для дослідження:

Аккерманська фортеця, Кам’янець-Подільська фортеця, замок Паланок, Хотинська фортеця, Олеський замок, Луцький замок.

 

Результати даного проєкту можуть використовуються для здійснення дослідницької діяльності з пошуку аналогів українських замків у Європі та підготовки нового  проєкту «Замки середньовічної Західної Європи».

 

Прапор та герб села Велика Бугаївка Обухівського району

     Прапор Великої Бугаївки      Результат пошуку зображень за запитом "велика бугаївка фото"

Герб села         

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку