«З радістю крокуємо до Нової української школи!»

Про матеріал
Підготовка батьків до навчання дітей у 1 класі Нової української школи; познайомити батьків майбутніх першокласників з організацією навчально-виховного процесу у 1 класі, надати рекомендації щодо підготовки дітей до школи; формувати етичну культуру батьків, сприяти розвиткові умінь доброти й взаєморозуміння в сім’ях вихованців.
Перегляд файлу

 

Килимник Вікторія Михайлівна

учитель початкових класів

Уманська гімназія №7

Уманської міської ради Черкаської області

 

Зустріч з батьками

для І циклу навчання початкової школи»

«З радістю крокуємо до Нової  української школи!»

Мета: підготовка батьків до навчання дітей у 1 класі Нової української школи; познайомити батьків майбутніх першокласників з організацією навчально-виховного процесу у 1 класі, надати рекомендації щодо підготовки дітей до школи; формувати етичну культуру батьків, сприяти розвиткові умінь доброти й взаєморозуміння в сім’ях вихованців.

Завдання:

  1. Підвищення компетентності батьків;
  2. Знайомство, згуртування групи, налаштування на спільну роботу;
  3. Навчання ефективним способам спілкування;
  4. Розвиток навичок рефлексії у батьків.

Обладнання: мультимедійне обладнання; кольорові олівці, ручки, папір для нотаток за кількістю батьків, фліп-чарт, ватмани, плакат «Паркан думок», кольоровий папір, наліпки.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        План зустрічі

1.Привітання батьків та знайомство з ними.

Вправа «Сімейне коло». Очікування.

2. Розподіл на групи.

1. Вправа «Кольорові цукерки», вироблення правил.

2. Вправа  «Це моя дитина».

3. Оголошення теми і завдань заняття «З радістю і задоволенням крокуємо до Нової  української школи!»

4. Педагогіка партнерства. Вправа з резинкою.

5. Робота в групах. Вправа « Долонька допомоги».

6. Рефлексія.

1.Вправа «Занурення в дитинство» (візуалізація).

2. Притча.

3. Вправа «Пожмаканий аркуш».

4. Вправа «Паркан думок».

7.Організаційні питання. Анкета для батьків.

8.Підсумок. Вправа «Прощання»

Форма проведення: зустріч-тренінг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Хід зустрічі

1.Вступне слово вчителя

Доброго дня, шановні батьки, мами й тати майбутніх першокласників! Сьогодні ми з вами зустрілися на першу батьківську зустріч, яка пройде у вигляді зустрічі-тренінгу. Метою нашої зустрічі, буде знайомство нас як колективу та ознайомлення вас з концепцією та принципами НУШ. То ж давайте познайомимось.                                                                                           Вправа «Сімейне коло». Очікування.

Мета: познайомити учасників та з’ясувати їхні очікування, сприяти згуртованості групи та створення комфортної атмосфери для успішної роботи.                                                                                                                        Ресурси: вирізані з паперу фігурки квадратиків та кружечків (за кількістю учасників тренінгу), 2 аркуші паперу формату А-1, скріплені скотчем.             

Хід проведення

Вчитель роздає вирізані з паперу фігурки. На фігурці протягом 5 хвилин учасник пише  своє ім’я, сімейну роль (тато, мама, тьотя, дядя, брат ін.) та очікування від зустрічі. Під час само- презентації учасників вчитель прикріплює фігурки  на великий аркуш паперу таким чином, щоб утворилось символічне «сімейне коло» учасників зустрічі.

Погляньте, ми з вами самостійно створили сімейне коло, коло дружби, довіри.                                                                                                                           2. Розподіл на групи.Конец формы                                                                                           Сьогодні тут зібралися і мами й тата, діти, яких наближаються до нової сходинки у своєму житті, до навчання у школі. Кожен з вас, безмірно сильно любить свою дитину, хоче вберегти її від усього лихого і бажає своїй дитині лише всього найкращого.                                                                                     Особисто я, від усієї душі вітаю вас із цією подією у вашому житті і дарую вам цукерочки, щоб солодкими були шкільні дні ваших дітей в нашому освітньому закладі.

1.Вправа «Кольорові цукерки»

У кошику маленькі різнокольорові(4 кольорів червоні, жовті, сині, зелені) цукерки.

Візьміть, яка вам до вподоби, і нехай ця цукерочка, засолодить вас на дружну співпрацю та розуміння, додасть вам терпіння та снаги.

Відповідно, до кольору цукерки, хто, яку обрав, займіть свої місця за столиками для подальшої нашої роботи.

2.Вироблення правил

Перш ніж розпочинати роботи, нам слід  виробити  правила нашого колективу, яких ми і будемо дотримуватись.(Пропозиції батьків)

Роз'яснення правил. Оформлення їх на ватмані.

1) Взаємоповага

2) Чесність

3) Говорити тут і зараз

4) Мобільна тиша

5) Правило «вільної ноги»

6) Активність

7) Без критики

8) Слухати і чути

3. Вправа на знайомство «Це моя дитина»

Учитель прикріплює до дошки ватман з намальованою зеленою травичкою  та  роздає батькам підготовлені заздалегідь роздруковані різнокольорові квіточки. Кожному учаснику на квіточці потрібно записати 5 позитивних тверджень про свою дитину. Потім учасники по черзі представляють свої роботи, наприклад : «Моя дитина… чесна, відповідальна, розумна, гарна, добра…» і в кінці додають : «Я, Оксана - мати цієї чудової дитини».

Після закінчення презентації всі квіточки прикріплюють на ватман з травичкою, і утворюється квіткова галявина.

Учитель: Погляньте, яка квіткова галявина у нас утворилася. Квіти – символ краси, ніжності, тепла, доброти, світла. Ваші діти для кожного з вас – це також квіточка, сенс життя. І ці квіточки, будуть тепер навчатися за вимогами Нової української школи.                                                                               А наскільки добре ви знаєте своїх дітей, їх вподобання, бажання? На це питання ми спробуємо сьогодні відповісти.

3.  Оголошення теми і мети зустрічі.

Тема нашої зустрічі: «З радістю крокуємо до Нової  української школи!»

1.Працювати будемо за таким планом.

(зачитую план на дошці)

                                                        План зустрічі

1.Привітання батьків та знайомство з ними.

2. Розподіл на групи.

3. Оголошення теми і завдань заняття «З радістю і задоволенням крокуємо до Нової  української школи!»

4. Педагогіка партнерства. Вправа з резинкою.

5. Робота в групах. Вправа « Долонька допомоги».

6. Рефлексія.

7.Організаційні питання. Анкета для батьків.

8.Підсумок.

Опрацювання матеріалу зустрічі .

1. Розпочнемо  нашу роботу з перегляду  відео (на екрані демонстрація відео).

Перегляд відеоролика «Довіряю школі»

- Які думки у вас виникли,  дивлячись на екран?

Вступ до школи – це важливий і визначний  момент не тільки в житті кожної дитини, але і в цілому для всієї сім'ї. Це зміна способу життя. Властиві вашим дітям  безпечність, безтурботність, занурення в гру – зміниться на життя сповнене безліччю вимог, правил, обов'язків та обмежень. Ваша кровинка тепер має ходити кожного дня до школи, систематично і напружено працювати, дотримуватися режиму дня, підкорятися  різним правилам шкільного життя, виконувати вимоги учителя, активно працювати на уроці, виконувати домашні завдання, добиватися гарних результатів у навчанні. У кожній родині, де підростає шестирічка, останній рік перед школою заповнений не тільки приємними очікуваннями і хвилюваннями, але і масою незвичних проблем і тривог. Кожен з батьків замислюється про те, як складеться шкільне життя дитини, чи буде вона радісною і успішною, чи буде їй подобатися навчатися, чи знайде вона там друзів, чи хорошою буде учителька… і так далі. Батьків майбутніх першокласників хвилюють десятки питань, пов'язаних з підготовкою дитини до шкільного навчання. У них спостерігається підвищений рівень тривожності, невпевненість у правильності своїх виховних методів, дефіцит конкретних знань по даному питанню.

Усі батьки повинні знати про те, що для успішної адаптації до шкільного життя набагато важливіше, ніж уміння читати і рахувати, дитині потрібні психологічна стабільність, висока самооцінка, віра у свої сили і соціальні здібності. У цій ситуації дуже важливі встановлення теплих відносин дитини з учителем та підтримка батьків.

- Пропоную послухати міністра освіти Лілію Гриневич.

https://www.youtube.com/watch?v=eq0z4GeouZk

Презентація « Нова українська школа»

Розповідь вчителя

Основне завдання початкової школи – забезпечити компетентнісний підхід. Тобто зробити так, аби діти змогли використовувати набуті в школі знання, вміння та навички у практичному житті.

Тепер діти менше сидять за партами - вони мають змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати, працювати в колі, групах, парах.

Предметних уроків стало менше. Залишилися як окремі дисципліни українська мова, іноземна  мова, математика, фізична  культура  та мистецтво. Знання з решти освітніх галузей діти отримуватимуть на уроках курсу «Я досліджую світ». Навчання поділено на тематичні тижні. Першокласникам не задають домашніх завдань. Навчання у початковій школі поділяють на два періоди. Перший адаптаційно-ігровий (1-2 й клас), не оцінюється. Другий цикл (3-4), мають сформуватися почуття відповідальності й самостійність.

Діти будуть навчатися дванадцять років. День школяра буде складатися з ранкової  зустрічі, вітання, щоденних новин, навчання , пауз,  відпочину, у ваших дітей будуть  предметні тижні, предметні дні. Щоранку в зоні відпочинку протягом 15-25 хвилин відбуваються ранкові зустрічі.

Ранкові зустрічі – це перший урок, коли діти можуть висловити свою власну думку, своє бачення чогось. Діти ставатимуть  в коло, вітатимуться, бажатимуть  один одному гарного дня, говоримуть компліменти. З першого класу діти мають навчатися працювати в групах.До речі, правила роботи в групах діти розробляють разом з учителем. А позаяк не всі можуть читати, то правила чемності та толерантності візуалізовані:«Зачекай своєї черги», «Уважно слухай завдання вчителя» тощо.

Стенди в класах будуть змінні та залежатимуть  від теми уроку, який, до речі, не має визначених рамок у 35 чи 45 хвилин.  В основі експериментальних занять – інтегроване навчання. Наприклад, тема дня «Я досліджую світ», але тут є і математика, і українська мова. Тобто вчитель має побудувати урок, узагалі навчальний день, таким чином, щоб там інтегрувалися різні предмети. Оцінювання у ваших дітей буде вербальне у 1-2 класах. У  класній кімнаті має бути організовано 7 навчальних осередків,  Зокрема,: навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами) змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями); гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор); художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт); куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум); відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям); дитяча класна бібліотечка; осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо),осередок тиші (усамітнення).

Нова українська школа базується на компетентностях, потрібних для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці: вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися однією з іноземних мов; математична, технологічна, цифрова, екологічна та економічна компетентності; підприємливість та інноваційність; критичне мислення; творчість; ініціативність, вміння оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми тощо.

За концепцією НУШ, в  центрі всього – дитиноцентризм, аби були створені всі комфортні умови для дітей, безпечне, ефективне освітнє середовище, де б учням хотілося навчатися і відпочивати,де б вони комфортно себе почували. Наприклад, у класі буде зона відпочинку, куди діти можуть прийти, якщо стомилися. Невисокі меблі в класах забезпечать дитині  зручний доступ до усього необхідного. У таких стелажах кольорові кошики - шухлядки або пластикові коробки з підписами кожного учня, де зберігається усе необхідне приладдя для занять: альбоми, кольоровий папір, клей тощо.

На цьому шляху ми, маємо тісно співпрацювати. Лише за злагоджених, партнерських дій усіх нас, можна досягти високих результатів.

Один із принципів НУШ є педагогіка партнерства , без нього навчання дитини не буде ефективним , тому на це питання слід звернути особливу увагу.

4. Педагогіка партнерства

Демонстрація відео  «Педагогіка партнерства»

https://www.youtube.com/watch?v=8VWuhwv1B2U

В умовах реформування сучасної освіти одним із важливих напрямів роботи є встановлення ефективного спілкування та взаємодії між вчителями, учнями та їх батьками. Всі вони об'єднані спільними цілями та є повноправними учасниками освітнього процесу і однаковою мірою несуть відповідальність за результат. Саме тому, в сучасному освітньому просторі набуває популярності педагогіка партнерства, провідними ідеями якої є створення максимально комфортних умов для навчання з точки зору психологічно-емоційного стану. Навчальний процес зорієнтований на розвиток особистості кожного учня через освітню діяльність, яка забезпечується через взаємодію дитини з класним колективом, вчителями та батьками. Дитина у школі вже не є пасивним слухачем, якого наповнюють знаннями, а є активним здобувачем знань через взаємодію з іншими суб'єктами навчання. Задля того, щоб зробити процес пізнання навколишнього світу ефективним та якісним у початковій школі широкого вжитку набувають групові методи роботи. Завдяки систематичному використанню цих методів у освітньому процесі в учнів молодшого шкільного віку відбувається підвищення їх суб'єктивної активності, становлення потреби в саморозвитку. В таких умовах організації пізнавальної діяльності школярі отримують почуття насолоди, мають свободу вибору та прийняття відповідальності, здобуваючи впевненість у своїх силах. Отже, стають щасливими та успішними.

Вправа із резинкою

Для вас, я підготувала наступне завдання. Кожен із вас візьміть в руки резинку і одягніть її на руку так,  як я покажу (на одну руку,  на зап’ястя). Ваше завдання – без допомоги інших частин свого тіла та предметів зняти резинку з руки якомога швидше. (Це неможливо)                                               - Я пропоную такий спосіб: підходжу до когось і прошу : «Допоможіть мені, будь ласка». Спробуйте і ви так зробити. (підходять до інших)

Отже, у житті не варто завжди розраховувати тільки на себе. Інколи допомога близьких людей просто необхідна. Це може бути і вчитель для батьків і батьки для вчителя. Це і є педагогіка партнерства.

- Тому  я, хочу,  щоб ми з вами стали партнерами у вихованні наших дітей, і йшли в одному напрямку, а не в різні боки, як Лебідь, Щука і Рак з відомої байки. І тільки так  навчання наших дітей буде ефективним і результативним.

5. Робота в групі .

1.Вправа «Рука допомоги».

Нова  українська школа  передбачає тісну співпрацю з батьками.  Я пропоную вам зробити таку вправу.

У кожного  з вас на парті  лежить  «долонька  допомоги».  Напишіть, будь ласка,  посередині прізвище та ім`я дитини, дату народження.  На кожному пальчику напишіть особливості вашої дитини (проблеми зі здоров`ям, особливі риси характеру, як ви звертаєтеся до дитини вдома).  А  на зворотній  стороні долоньки напишіть, яку допомогу ви можете надати вчителеві, щоб дітям було затишно і цікаво в школі.

Після виконання вправи, долоньки прикріплюємо на загальному ватмані.

6. Рефлексія.

1.Вправа -  візуалізація «Занурення в дитинство» 

Сядьте зручніше, ноги поставте на підлогу так, щоб вони добре відчували опору, зіпріться спиною на спинку стільця. Якщо ви хочете відкашлятися, зробіть це зараз. Закрийте очі, прислухайтеся до свого дихання . Воно рівне, спокійне. Відчуйте важкість у руках, в ногах. Потік часу забирає вас у дитинство, в той час, коли ви були маленькими. Уявіть, що на вас одягнуте?, яке взуття?, який одяг?.

Вам весело, що ви йдете по вулиці, і поряд з вами йде близька людина. Подивіться, хто це? Як він виглядає, у що одягнений? Ви берете його за руку і відчуваєте його теплу надійну руку. Вам добре. Ви відчуваєте надійний захист і опору, разом вам нічого не страшно. Ви впевнено і сміливо крокуєте по весняній вулиці. Потім ви відпускаєте руку і весело біжите вперед, але не далеко. Зупиняєтеся, чекаєте на свою близьку людину і знову берете за руку. Раптом ви чуєте незнайомий сміх, піднімаєте голову і бачите, що тримаєтесь за руку зовсім іншої людини. Що ви відчуваєте? Ви обертаєтеся і бачите, що ваша близька людина стоїть ззаду і посміхається. Ви біжите до неї і знову міцно берете за руку. Ви йдете далі разом і весело смієтеся над тим, що сталося. А зараз настав час повернутися назад в цю кімнату, і коли ви будете готові, ви відкрийте очі.

У цьому сюжеті актуалізується почуття прихильності і переживання втрати, хоча і миттєвої, близької людини. Ситуація може пробудити в учасників тренінгу як теплі так і тривожні почуття, вона дозволяє побути дитиною і усвідомити, що означає присутність надійного дорослого в цьому віці, роль батьків у формуванні впевненості у подальшому житті.

- Що ви відчували,  які емоції викликала ця вправа? ( поділіться враженнями)

2. Прослухайте притчу.

ПРИТЧА ПРО ТЕ, СКІЛЬКИ ЧАСУ ВАРТО ПРИДІЛЯТИ ДІТЯМ

Після нелегкого робочого дня повернувся батько додому. Час був пізній, він змучився і втомився, але зрадів, побачивши, що п’ятирічний син чекає його на порозі будинку.
– Тату, – привітавши батька, тихо промовив малюк, – можеш відповісти? Я чекав, щоб запитати …
– Звичайно, питай! – Вигукнув батько.
 Скільки грошей ти отримуєш?
– Та хіба це твоя справа ?! Нема чого тобі про це знати!
Дитина підняла на нього сумні очі.
– Я дуже-дуже прошу тебе, скажи, скільки ти заробляєш за одну годину?
– Ну, припустимо, п’ятсот. І що далі? Тобі-то яка різниця?
– Будь ласка, тато, – дуже серйозно промовила дитина, – позич мені триста рублів.                                                                                                                    Батько вийшов з себе і закричав до сина:
– Ти поводиш себе огидно! Я так втомився, але змушений стояти тут і слухати твою порожню балаканину! Думаєш тільки про іграшки, чекав мене лише для того, щоб випросити грошей на всякі дурниці!

Опустивши голову, хлопчик зник за дверима дитячої. А батько, розсерджений і засмучений, так і стояв, притулившись до стіни. «От нахаба, – думав він, – який же мій син егоїстичний. Однак … Може, і я був не в усьому правий? .. Я даремно на нього накричав, адже зазвичай дитя ніколи не просить у нас з матір’ю грошей. Значить, дитина звернулась до мене неспроста».

Він тихенько зайшов до кімнати сина і сів біля дитячого ліжка.
– Ти ще не заснув, мій хороший? – Шепнув він.
– Ні, я лежу і думаю …
– Не гнівайся на мене, синку, я сьогодні страшенно втомився, тому й нагрубив тобі. Ось, візьми гроші і, будь ласка, вибач мене.

Малюк обійняв батька за шию, його оченята радісно засвітилися.
– Тату, спасибі, велике-велике спасибі!                                       Хлопчик витягнув з кишені піжами кілька зім’ятих банкнот і додав до них щойно отримані купюри. Батько знову почав бурчати:
– У тебе, як виявилося, предостатньо грошей, а ти скупишся і просиш ще.
– Ні, татко, мені якраз цих трьохсот не вистачало. Ось тепер я зібрав рівно стільки, щоб купити одну, всього лише одну годину твого, тату, часу. Можна? Я дуже прошу, прийди завтра трохи раніше, щоб ми сіли вечеряти всі разом: ти, мама і я …

Учитель.

Дозвольте вам дати одну пораду. Буває,  батькам часто ніколи займатися своїми дітьми, але візьміть за правило, перед сном посидьте біля ліжечка 15 хвилин і поговоріть з дитиною. Як пройшов день, що було доброго в цей день. І потім обійміть дитину і скажіть, що ви його дуже любите і ніколи в образу не дасте. Повірте - це важливо.

Слово учителя.

Виховання дітей - складний процес. Проявіть винахідливість у виборі засобів виховання, а головне не забувайте, що одне з найбільш надійних - добрий приклад, вас, батьків. Сподіваюсь, що школа стане Вашим добрим порадником і помічником у такій нелегкій справі, як виховання та навчання  вашої  дитини.

3.Вправа «Пожмаканий аркуш»

Перед вами аркуш паперу з зображенням силуету людини-дитини.

Ваше завдання вирізати силует, на ньому напишіть ім'я своєї дитини. Тепер зімніть цей аркуш. Після чого,спробуйте вирівняти його, розправити. Повторіть.

Чи вирівнявся аркуш?

Чи став він таким, як був на початку?

А тепер уявіть, що той аркуш то Ваша дитина, а коли ви зім'яли його, то ніби ви образили свою дитину, насварили, сказали образливі слова. Отак і душа дитини, такою як була спочатку не буде ніколи, і всі слова і образи залишаться на все життя.

4.Вправа «Паркан думок»

- Які у вас є запитання, побажання, враження від сьогоднішнього заняття? Прошу записати на наліпках і прикріпити на наш «паркан думок».

7.Організаційні питання. Анкета для батьків.

Анкета для батьків (Додаток 1)

- Прошу заповнити анкету,  яка допоможе мені краще і швидше познайомитися з вашими дітьми,  для більш результативної роботи,  бо ніхто не знає свою дитину краще, ніж батьки. Та вкажіть свій телефон.

8. Підсумок зустрічі.  

Вправа «Прощання»

Мета: розвиток згуртованості групи, створення хорошого настрою.

Хід вправи: всі учасники стають у коло, беруться за руки, заплющують очі і, стискаючи руки, намагаються передати один одному тепло свого серця. Потім, взявшись за руки, говорять одночасно «Дякуємо!».

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

1. Бурова А. П. Організація ігрової діяльності дітей дошкіль­ного віку! — Тернопіль : Мандрівець, 2010.— 256 с.

2. Вєтрова С. Є. Батьки і початкова школа: Партнерство заради дитини.— Х. : Вид-во «Ранок», 2009.

3. Гончарова О., Завадяк Т. Виховні можливості родини // Пси­холог дошкілля.— 2011.— № 10.— С. 43–45.

4. Діагностика навчальної мотивації: збірник методик // Дзюбко Л. В., Гриценюк Л.— К. : Шкільний світ. — 2011.— № 2.

5. Дьякова В.Д.,Железняк А.В.Програма роботи з майбутніми першокласниками-Х.:Веста, 2008.-80с.

6. Ієговська Л. І. Підготовка шести річок до навчання. — Х. : Вид. група «Основа», 2007.

7. Л.С.Сухарєва.Батьківські збори в початковій школі. Х.: Основа,2007.-138.

8. «Нова українська школа:порадник для вчителя» під аг. Ред..Бібік Н.М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяда», 2017.-206 с.

9. «Особливості впровадження Концепції Нова українська школа. «Методичні рекомендації.

Інтернет-ресурси

1. naurok.com.ua/trening-dlya-batkiv-maybutnih-pershoklasnikiv-32953.html

2.vseosvita.ua/library/batkivski-zbori-vid-doskilnik...o-skolara-22103.html

3.fogelinfo.blogspot.com/p/blog-page_34.html

4.vashdetsad.blogspot.com/2018/02/blog-post.html

5. https://www.youtube.com/watch?v=8VWuhwv1B2U

6. https://www.youtube.com/watch?v=eq0z4GeouZk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Шановні батьки!

Просимо Вас заповнити анкету, що дасть нам змогу більше дізнатися про Вашу дитину і знайти до неї індивідуальний підхід.

1. ПІБ дитини        ______________________________________________

2. Дата народження та повних років ________________________________

3. Домашня адреса, телефон _______________________________________

4. Склад сім’ї (потрібне підкреслити): повна, неповна.

5. Дані про батьків (ПІБ):

мати  ______________________________________________         

батько _____________________________________________          

6.  Чи є в дитини старші (молодші) брати, сестри? (вказати так чи ні, перерахувати поіменно) __________________________________________________________________

7. До кого з членів родини дитина більше прив’язана? __________________________________________________________________

8. Якою мовою спілкуються в сім’ї? _______________________________        

9. Чи були труднощі в дошкільному періоді розвитку дитини (важкі пологи, травми, хворобливість)? ___________________________________________ 10. Хронічні захворювання, відхилення в органах зору, слуху, дефекти мовлення, інші особливості: __________________________________________________________________ 11. Чи відвідує дитина дитячий садок? З якого віку? Як ставиться до його відвідування?           __________________________________________________________________

12. Які в дитини стосунки з дітьми? Чи є труднощі, які? __________________

_________________________________________________________________   

13. Основні види ігор, занять дитини удома:_____________________________

14.  Чи може дитина сама себе розважити? (потрібне підкреслити): може; ні; шукає товариства дорослих.

15. Чи проводять розвивальні заняття удома? Які? Як часто?

__________________________________________________________________

16. Чи вміє дитина бути уважною упродовж тривалого часу (понад 30 хвилин)?  ________________________________________________________

17. Як швидко стомлюється дитина в процесі роботи, чи посидюча вона? (підкресліть потрібне):

- може працювати довго (понад 30 хвилин), навіть якщо робота не дуже подобається;

 - може довго займатися тільки тим, що подобається;

- ні, навіть якщо справа подобається.

18. Якими видами занять дитина захоплюється? __________________________________________________________________ 

19. Які іграшки любить, хто їх прибирає після гри? _________________________________________________________________   

20. Чи є у дитини вдома постійні обов’язки? Які саме? ___________________ __________________________________________________________________

21. Які форми заохочення застосовуєте вдома? Які діють краще? Які гірше?

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ 

22. Чи караєте Ви дитину? Яка міра покарання найдієвіша? __________________________________________________________________

23. Чи з задоволенням дитина йде до школи? Що її найбільше вабить: шкільна атрибутика, звання «школяр», можливість навчитися писати, рахувати, читати? (потрібне підкресліть)

24. Чи готували ви спеціально дитину до школи? _______________________________________         

25. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина добре підготовлена до школи (підкресліть потрібне):

• так; • ні, • скоріше так, ніж ні; • скоріше ні, ніж так.

26. Як Ви оцінюєте рівень розвитку дитини? (потрібне підкресліть):

• відповідає віковим особливостям; • випереджає однолітків; • має проблеми з розвитком.

27. В якому віці у Вашої дитини з’явилися перші зуби? _________________________________________________________________  

28. Скільки зубів уже змінилося у Вашої дитини? _________________________________________________________________

29. Що додатково бажаєте повідомити про дитину?

__________________________________________________________________Дякуємо за  співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку