Календарно-тематичне планування за програмою з корекційно–розвиткової роботи «Корекція розвитку» корекція особистісного розвитку для дітей із ЗПР

Про матеріал

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ КОРЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ

учня 1 класу

(за програмою з корекційно–розвиткової роботи «Корекція розвитку» корекція особистісного розвитку для дітей із затримкою психічного розвитку

(Логвінова І.П.,Кучеренко Ю.О.)

Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ КОРЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ

учня 1 класу

(за програмою з корекційно–розвиткової роботи «Корекція розвитку» корекція особистісного розвитку для дітей із затримкою психічного розвитку

(Логвінова І.П.,Кучеренко Ю.О.)

 

№ п/п

Дата

 

Зміст навчального матеріалу

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

І семестр

  1.  

 

Тілесний образ: загальне уявлення про своє тіло, зовнішність.

- знає назви та призначення частин тіла (голова, плечі, шия, груди, живіт, спина тощо), обличчя (чоло, ніс, очі, брови, вії, щоки, губи), верхніх і нижніх кінцівок (пальці, стопа, п’ята, коліно, стегно, сідниці, лікоть, долоня);

- описує свою зовнішність з допомогою дорослого;

 

  1.  

 

Тілесний образ: загальне уявлення про своє тіло, зовнішність.

- знає назви та призначення частин тіла (голова, плечі, шия, груди, живіт, спина тощо), обличчя (чоло, ніс, очі, брови, вії, щоки, губи), верхніх і нижніх кінцівок (пальці, стопа, п’ята, коліно, стегно, сідниці, лікоть, долоня);

- описує свою зовнішність;

 

  1.  

 

Тілесний образ: ставлення до тіла.

- виражає позитивне ставлення до свого тіла, підбирає позитивні слова для позначення його якостей (сильне, вправне тощо);

  1.  

 

Тілесний образ: ставлення до тіла.

- виражає позитивне ставлення до свого тіла, підбирає позитивні слова для позначення його якостей (сильне, вправне тощо);

  1.  

 

Тілесна рефлексія: усвідомлення процесу свого дорослішання і змін у собі.

- має уявлення про індивідуальні рухові можливості свого тіла (“я можу швидко бігати, ходити навшпиньки, стояти на одній нозі тощо...”);

- показує на картинках та на фотографіях, який він/ вона зараз, якими був/ -ла раніше і якою буде потім;

  1.  

 

Тілесна рефлексія елементарні навички самоспостереження за тілесними відчуттями, ритмом дихання.

- розрізняє ротовий та носовий вдих-видих;

  1.  

 

Тілесна рефлексія: навички самоспостереження за тілесними відчуттями, усвідомлення рухових можливостей свого тіла.

 

 - фіксує і називає в даний момент стан напруження-розслаблення м᾿язів;

- називає індивідуальні рухові можливості свого тіла (“я стрибаю високо, вмію нечутно ходити ...”);

  1.  

 

Тілесна рефлексія: навички самоспостереження за тілесними відчуттями.

-співвідносить стан свого самопочуття на даний момент із картинкою, піктограмою чи фотозображенням;

 

 

  1.  

 

Тілесна рефлексія: усвідомлення процесу свого дорослішання і змін у собі

- має уявлення про свої фізичні вміння, можливості і як вони змінюються з віком;

  1.  

 

Тілесна регуляція управління диханням, довільна регуляція рухової активності

за візуальним зразком

 

- здійснює плавний довготривалий вдих-видих у зручному для себе темпі;

- здійснює синхронні рухи у заданому ритмі відповідно до зразка;

  1.  

 

Тілесна регуляція управління диханням довільна регуляція рухової активності

за словесною інструкцією

- розпочинає та зупиняє рух відповідно до заданого сигналу;

- імітує рухову послідовність із трьох елементів;

 - свідомо напружує і розслабляє м'язи (стиснути кулак — розпрямити долоню

  1.  

 

Сенсорні відчуття:

сприймання та розрізнення зорових, слухових, нюхових, смакових,

- розрізняє органи чуття за їх функціями: око — бачить, вухо — чує, шкіра — відчуває температуру, фактуру поверхні, язик — смак тощо;

  1.  

 

Орієнтація у просторі відносно себе

- визначає положення інших об’єктів у просторі відносно себе (над

головою, під ногами, попереду, позаду, далеко, близько);

 

  1.  

 

Орієнтація у просторі відносно себе

- виконує завдання на розміщення предметів відносно себе згідно

візуальної  інструкції

  1.  

 

Орієнтація у просторі відносно себе.

 - виконує завдання на розміщення предметів відносно себе згідно слухової інструкції.

  1.  

 

Сенсорні відчуття:сприймання та розрізнення зорових, слухових, нюхових, смакових, тактильних відчуттів використання сенсорного досвіду для пізнання.

-описує те, що бачить, чує, до чого торкається у даний момент;

- порівнює предмети на дотик, на слух, на вигляд, на нюх, на смак за протилежними ознаками (холодне-тепле, гостре-тупе, темне-світле, м'яке-тверде, гладке-шорохувате тощо); - серед запропонованих матеріалів (картинок, предметів тощо) підбирає більше п᾿яти прикладів: “що може пахнути?”; “що буває солодким?”; “що буває важким?” тощо;

  1.  

 

Сенсорні відчуття :сприймання та розрізнення зорових, слухових, нюхових, смакових, тактильних відчуттів використання сенсорного досвіду для пізнання.

-описує те, що бачить, чує, до чого торкається у даний момент;

- порівнює предмети на дотик, на слух, на вигляд, на нюх, на смак за протилежними ознаками (холодне-тепле, гостре-тупе, темне-світле, м'яке-тверде, гладке-шорохувате тощо); - серед запропонованих матеріалів (картинок, предметів тощо) підбирає більше п᾿яти прикладів: “що може пахнути?”; “що буває солодким?”; “що буває важким?” тощо;

  1.  

 

Сприйняття, розпізнавання почуттів та емоцій поняття про основні емоції: радість, злість, страх, смуток, інтерес, образа;

-має уявлення про основні емоції,

 - знає як їх назвати і впізнає їх на картинках;

 - підбирає картинку із зображенням емоції, яка відповідає його / її внутрішньому емоційному стану;

  1.  

 

Сприйняття, розпізнавання почуттів та емоцій поняття про основні емоції: радість, злість, страх, смуток, інтерес, образа;

 - за допомогою психолога пригадує епізоди казок, мультфільмів чи оповідань, де герой відчував відповідне почуття;

- має уявлення про причини виникнення емоцій: «що змушує мене радіти/ сумувати/ сердитися/ ображатися/ дивуватися» тощо;

  1.  

 

Вираження власних почуттів та емоцій вираження свого настрою та емоційних станів невербальними засобами виразності

- показує мімікою різноманітні емоційні вирази обличчя; - виражає власний емоційний стан мімікою, звуками, жестами, дотиком, позою тіла;

  1.  

 

Вираження власних почуттів та емоцій вираження свого настрою та емоційних станів невербальними засобами виразності

- показує мімікою різноманітні емоційні вирази обличчя; - виражає власний емоційний стан мімікою, звуками, жестами, дотиком, позою тіла;

  1.  

 

Фізіологічні потреби Поняття про фізіологічні потреби інтероцептивні відчуття

-має уявлення про основні потреби свого тіла (їсти, спати, митися тощо) - вміє розрізняти інтероцептивні відчуття (спраги, голоду, втоми, сонливості) та словесно повідомляти про них;

  1.  

 

Вподобання: усвідомлення вподобань у поточному моменті

- розрізняє і називає, що хотілося б робити (їсти, гратися тощо), а чого б не хотілося в даний момент

  1.  

 

Визначення вподобань: “Що я люблю, що не люблю?”

- розповідає про свої вподобання, вживаючи фразу “мій/ моя/ моє улюблений (-а)...”

  1.  

 

Уявлення про особистісні якості риси характеру

- має уявлення про людські риси характеру: доброта, грубість, працьовитість, лінощі, боязливість, охайність, хитрість, вірність, турботливість, сміливість;

  1.  

 

Позитивний образ свого Я.

 Моє ім'я: усвідомлення та позитивне сприймання свого імені.

 

- знає зменшувально-пестливі форми свого імені;

- має уявлення про те, які в людини можуть бути сильні сторони;

 

  1.  

 

Позитивний образ свого Я.

 Моє ім'я: усвідомлення та позитивне сприймання свого імені.

 

- має уявлення про те, які в людини можуть бути сильні сторони;

 

  1.  

 

Ознайомлення із сильними сторонами.

 Я (переваги і ресурси людини) усвідомлення своїх умінь.

- серед запропонованих сюжетних картинок обирає ті, що, на його / її думку, ілюструють сильні сторони людини;

- називає свої вміння: навчальні, побутові, творчі;

  1.  

 

Як я змінююся, коли росту (оцінка себе у часовій перспективі) порівняння себе із собою в минулому.

- за допомогою дорослого порівнює себе із собою у минулому, розповідає, що змінилося;

 

  1.  

 

Уявлення про психологічні та фізичні зміни у собі залежно від минулого, сьогодення, майбутнього

- з опорою на підказки розповідає на тему “Як я змінююся, коли росту”;

  1.  

 

Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил ,витримка, самостійність навички прийняття рішень, ініціативність, наполегливість

- приймає встановлений для певної діяльності порядок, знає, що доречно

і що не доречно під час уроку (на уроці сидить за партою, не виходить з

класу без дозволу тощо);

 - дотримується простих правил: чемно звертається, не заважає іншим, запитує дозволу, не відбирає іграшки;

- розрізняє поняття моє, твоє, чуже, наше спільне;

- повертає на свої місця речі, якими користувався/-лась;

- чекає своєї черги, стежить, щоб інші теж дотримувалися черги;

 - складає свої речі на місце;

 - бере участь у домашній праці, виконує домашні обов'язки;

 - вибирає матеріали для роботи чи гри, прибирає за собою;

 - здійснює вибір одного з двох варіантів;

 - проявляє ініціативу у грі;

- підключається до гри з однолітками в малій групі;

- може організувати власну індивідуальну гру, ініціювати спільну;

 - робить повторні спроби, якщо не вдається досягти результату;

  1.  

 

Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил ,витримка, самостійність навички прийняття рішень, ініціативність, наполегливість

- приймає встановлений для певної діяльності порядок, знає, що доречно

і що не доречно під час уроку (на уроці сидить за партою, не виходить з

класу без дозволу тощо);

 - дотримується простих правил: чемно звертається, не заважає іншим, запитує дозволу, не відбирає іграшки;

- розрізняє поняття моє, твоє, чуже, наше спільне;

- повертає на свої місця речі, якими користувався/-лась;

- чекає своєї черги, стежить, щоб інші теж дотримувалися черги;

 - складає свої речі на місце;

 - бере участь у домашній праці, виконує домашні обов'язки;

 - вибирає матеріали для роботи чи гри, прибирає за собою;

 - здійснює вибір одного з двох варіантів;

 - проявляє ініціативу у грі;

- підключається до гри з однолітками в малій групі;

- може організувати власну індивідуальну гру, ініціювати спільну;

 - робить повторні спроби, якщо не вдається досягти результату;

ІІ семестр

 

  1.  

 

Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил ,витримка, самостійність навички прийняття рішень, ініціативність, наполегливість

- приймає встановлений для певної діяльності порядок, знає, що доречно

і що не доречно під час уроку (на уроці сидить за партою, не виходить з

класу без дозволу тощо);

 - дотримується простих правил: чемно звертається, не заважає іншим, запитує дозволу, не відбирає іграшки;

- розрізняє поняття моє, твоє, чуже, наше спільне;

- повертає на свої місця речі, якими користувався/-лась;

- чекає своєї черги, стежить, щоб інші теж дотримувалися черги;

 - складає свої речі на місце;

 - бере участь у домашній праці, виконує домашні обов'язки;

 - вибирає матеріали для роботи чи гри, прибирає за собою;

 - здійснює вибір одного з двох варіантів;

 - проявляє ініціативу у грі;

- підключається до гри з однолітками в малій групі;

- може організувати власну індивідуальну гру, ініціювати спільну;

 - робить повторні спроби, якщо не вдається досягти результату;

  1.  

 

Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність

- малює  без задуму (олівці)

  1.  

 

Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність

-малює без задуму ( фарби)

  1.  

 

Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність

-ліплення без задуму

  1.  

 

Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність

-ліплення без задуму

  1.  

 

Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність

-робить аплікацію без задуму

  1.  

 

Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність

-вільно рухається під музику

  1.  

 

Моя творчість: творчий самовияв, розвиток уяви, створення власних образів.

-поєднує елементи вже існуючих предметів, істот та вигадує для них назви, розповідає про призначення;

  1.  

 

Моя творчість: творчий самовияв, втілення в рухах образів уяви за власним бажанням

- показує тілом характерні рухи тварин, людей різного віку і професій; - імпровізує під музику, самостійно створює різні образи у процесі ірової взаємодії

  1.  

 

 Моя гра: рухливі ігри.

- дотримується правил рухливої гри;

 

  1.  

 

Моя гра:сюжетно-рольова гра.

 -обговорює задум гри з іншими учасниками, з᾿ясовує точку зору партнера, прагне досягти спільного рішення;

 - цікавиться довготривалою перспективою гри; - імпровізує, вносить нові ідеї в намічений перед початком гри план;

 

  1.  

 

Моя гра: рухливі ігри, постановка ігрових цілей та задач, ігрові дії.

- замінює ігрову дію словом;

- використовує підручний матеріал для заміни необхідних предметів;

- усвідомлює, що дотримання правил є умовою реалізації ролі;

- створює моделі різноманітних стосунків між людьми;

 

  1.  

 

Моя гра:, зміст гри сюжет гри (послідовність взаємопов᾿язаних подій)

- спільно і творчо розвиває сюжет, використовуючи знання, отримані зі спостережень, книжок, розповідей, мультфільмів;

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: звертання до знайомих / незнайомих дорослих та дітей. .

- знає основні правила взаємодії із оточуючими людьми: вживає слова, що виражають прохання, подяку, вибачення;

 - знає різні слова на позначення привітання-прощання;

 

 

 

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія вміння говорити про себе у ситуації знайомства.

- знайомиться і знає, що говорити у ситуації знайомства;

 

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: вміння говорити про себе у ситуації знайомства

- знайомиться і знає, що говорити у ситуації знайомства

 

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія довіра у групі

- почуває себе впевнено і комфортно у дитячому колективі; - демонструє доброзичливе ставлення до інших;

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: активність в групі

-пропонує ідеї для спільної діяльності

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: турбота про інших

- виконує діяльність, яка має на меті допомагати або опікуватися чи

турбуватися про когось;

- знає, як виразити свою підтримку іншому;

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: повага до інших (до менших, старших, до людей праці)

- має уявлення, як і чому слід поважати до інших;

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: повага до інших (до менших, старших, до людей праці)

- має уявлення, як і чому слід поважати до інших;

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: співпраця, поняття дружби та її ознак.

- демонструє здатність дотримуватися правил взаємодії із дорослими та ровесниками у спільній діяльності;

- виражає бажання допомогти;

- прагне домовлятися;

- намагається узгоджувати свої дії з ровесником у спільній практичній діяльності;

 

 

 

 

 

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: співпраця, поняття дружби та її ознак.

- демонструє здатність дотримуватися правил взаємодії із дорослими та ровесниками у спільній діяльності;

- виражає бажання допомогти;

- прагне домовлятися;

- намагається узгоджувати свої дії з ровесником у спільній практичній діяльності;

 

 

 

 

 

  1.  

 

Міжособистісна взаємодія: добрі справи.

- має уявлення, що таке дружба і які її ознаки; - розрізняє, які справи добрі, а які — ні;

 - робить добрі справи;

- серед запропонованих сюжетів (зображення чи текст) вибирає ті, що ілюструють добрі справи, а які — ні;

  1.  

 

Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: моя сім’я моя роль у сім'ї (донька / син, сестра / брат, онука / онук)

-визначає склад своєї сім'ї;

 

 

 

 

  1.  

 

Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: моя сім’я моя роль у сім'ї (донька / син, сестра / брат, онука / онук)

- має уявлення про обов'язки кожного члена сім᾿ї;

 

  1.  

 

Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: моя сім’я моя роль у сім'ї (донька / син, сестра / брат, онука / онук)

- визначає своє місце у сімейній структурі;

  1.  

 

Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: мій клас (відчуття себе частиною спільноти ровесників)

- звертається до однокласників на ім'я;

- почуває себе впевнено і комфортно у дитячому колективі;

 

  1.  

 

Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: мій клас (відчуття себе частиною спільноти ровесників)

  - демонструє доброзичливе ставлення до інших;

  1.  

 

Соціальні ролі: статево-рольова поведінка.

- називає спільне і відмінне у поведінці хлопчика і дівчинки;

 

  1.  

 

Соціальні ролі: статево-рольова поведінка.

- з допомогою дорослого визначає спільне і відмінне між хлопчиком і чоловіком, дівчинкою і жінкою;

 

  1.  

 

Соціальні ролі: статево-рольова поведінка.

-знає, як поводитися у різних ситуаціях, залежно від соціальної ролі (хлопчик-дівчинка, я у школі, я в гостях, я в театрі, я у магазині);

  1.  

 

Соціальні ролі: розширення рольового репертуару

- має уявлення про поведінку у різних ситуаціях, залежно від соціальної ролі (я - пішохід, я- пацієнт, я- покупець, я - пасажир тощо)

  1.  

 

Соціальні ролі статево-рольова поведінка

- вибудовує і називає статево-вікову послідовність (від немовлячого віку до старості);

  1.  

 

Соціальні ролі :роль школяра

- має уявлення про нову роль школяра;

 - з опорою на підказки розповідає, що змінилося в його/ її житті з початком шкільного навчання;

  1.  

 

Соціальні ролі :роль школяра

- має уявлення про шкільні обов’язки, виконує хоча б один із них протягом певного часу;

  1.  

 

Соціальні ролі :роль школяра

- -обирає серед запропонованих сюжетів (на малюнках і на слух) ті, що ілюструють шкільні ситуації;

- з опорою на підказки розказує про шкільні події;

- розповідає, що означає бути школярем.

  1.  

 

Закріплення та узагальненого вивченого за рік.

Використання набутих  знань у власній життєдіяльності.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Інкл
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
3482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку