КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ КОРЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ
учня 1 класу
(за програмою з корекційно–розвиткової роботи «Корекція розвитку» корекція особистісного розвитку для дітей із затримкою психічного розвитку
(Логвінова І.П.,Кучеренко Ю.О.)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ КОРЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ
учня 1 класу
(за програмою з корекційно–розвиткової роботи «Корекція розвитку» корекція особистісного розвитку для дітей із затримкою психічного розвитку
(Логвінова І.П.,Кучеренко Ю.О.)
№ п/п |
Дата
|
Зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
І семестр |
|||
|
|
Тілесний образ: загальне уявлення про своє тіло, зовнішність. |
- знає назви та призначення частин тіла (голова, плечі, шия, груди, живіт, спина тощо), обличчя (чоло, ніс, очі, брови, вії, щоки, губи), верхніх і нижніх кінцівок (пальці, стопа, п’ята, коліно, стегно, сідниці, лікоть, долоня); - описує свою зовнішність з допомогою дорослого;
|
|
|
Тілесний образ: загальне уявлення про своє тіло, зовнішність. |
- знає назви та призначення частин тіла (голова, плечі, шия, груди, живіт, спина тощо), обличчя (чоло, ніс, очі, брови, вії, щоки, губи), верхніх і нижніх кінцівок (пальці, стопа, п’ята, коліно, стегно, сідниці, лікоть, долоня); - описує свою зовнішність;
|
|
|
Тілесний образ: ставлення до тіла. |
- виражає позитивне ставлення до свого тіла, підбирає позитивні слова для позначення його якостей (сильне, вправне тощо); |
|
|
Тілесний образ: ставлення до тіла. |
- виражає позитивне ставлення до свого тіла, підбирає позитивні слова для позначення його якостей (сильне, вправне тощо); |
|
|
Тілесна рефлексія: усвідомлення процесу свого дорослішання і змін у собі. |
- має уявлення про індивідуальні рухові можливості свого тіла (“я можу швидко бігати, ходити навшпиньки, стояти на одній нозі тощо...”); - показує на картинках та на фотографіях, який він/ вона зараз, якими був/ -ла раніше і якою буде потім; |
|
|
Тілесна рефлексія елементарні навички самоспостереження за тілесними відчуттями, ритмом дихання. |
- розрізняє ротовий та носовий вдих-видих; |
|
|
Тілесна рефлексія: навички самоспостереження за тілесними відчуттями, усвідомлення рухових можливостей свого тіла. |
- фіксує і називає в даний момент стан напруження-розслаблення м᾿язів; - називає індивідуальні рухові можливості свого тіла (“я стрибаю високо, вмію нечутно ходити ...”); |
|
|
Тілесна рефлексія: навички самоспостереження за тілесними відчуттями. |
-співвідносить стан свого самопочуття на даний момент із картинкою, піктограмою чи фотозображенням;
|
|
|
Тілесна рефлексія: усвідомлення процесу свого дорослішання і змін у собі |
- має уявлення про свої фізичні вміння, можливості і як вони змінюються з віком; |
|
|
Тілесна регуляція управління диханням, довільна регуляція рухової активності за візуальним зразком
|
- здійснює плавний довготривалий вдих-видих у зручному для себе темпі; - здійснює синхронні рухи у заданому ритмі відповідно до зразка; |
|
|
Тілесна регуляція управління диханням довільна регуляція рухової активності за словесною інструкцією |
- розпочинає та зупиняє рух відповідно до заданого сигналу; - імітує рухову послідовність із трьох елементів; - свідомо напружує і розслабляє м'язи (стиснути кулак — розпрямити долоню |
|
|
Сенсорні відчуття: сприймання та розрізнення зорових, слухових, нюхових, смакових, |
- розрізняє органи чуття за їх функціями: око — бачить, вухо — чує, шкіра — відчуває температуру, фактуру поверхні, язик — смак тощо; |
|
|
Орієнтація у просторі відносно себе |
- визначає положення інших об’єктів у просторі відносно себе (над головою, під ногами, попереду, позаду, далеко, близько);
|
|
|
Орієнтація у просторі відносно себе |
- виконує завдання на розміщення предметів відносно себе згідно візуальної інструкції |
|
|
Орієнтація у просторі відносно себе. |
- виконує завдання на розміщення предметів відносно себе згідно слухової інструкції. |
|
|
Сенсорні відчуття:сприймання та розрізнення зорових, слухових, нюхових, смакових, тактильних відчуттів використання сенсорного досвіду для пізнання. |
-описує те, що бачить, чує, до чого торкається у даний момент; - порівнює предмети на дотик, на слух, на вигляд, на нюх, на смак за протилежними ознаками (холодне-тепле, гостре-тупе, темне-світле, м'яке-тверде, гладке-шорохувате тощо); - серед запропонованих матеріалів (картинок, предметів тощо) підбирає більше п᾿яти прикладів: “що може пахнути?”; “що буває солодким?”; “що буває важким?” тощо; |
|
|
Сенсорні відчуття :сприймання та розрізнення зорових, слухових, нюхових, смакових, тактильних відчуттів використання сенсорного досвіду для пізнання. |
-описує те, що бачить, чує, до чого торкається у даний момент; - порівнює предмети на дотик, на слух, на вигляд, на нюх, на смак за протилежними ознаками (холодне-тепле, гостре-тупе, темне-світле, м'яке-тверде, гладке-шорохувате тощо); - серед запропонованих матеріалів (картинок, предметів тощо) підбирає більше п᾿яти прикладів: “що може пахнути?”; “що буває солодким?”; “що буває важким?” тощо; |
|
|
Сприйняття, розпізнавання почуттів та емоцій поняття про основні емоції: радість, злість, страх, смуток, інтерес, образа; |
-має уявлення про основні емоції, - знає як їх назвати і впізнає їх на картинках; - підбирає картинку із зображенням емоції, яка відповідає його / її внутрішньому емоційному стану; |
|
|
Сприйняття, розпізнавання почуттів та емоцій поняття про основні емоції: радість, злість, страх, смуток, інтерес, образа; |
- за допомогою психолога пригадує епізоди казок, мультфільмів чи оповідань, де герой відчував відповідне почуття; - має уявлення про причини виникнення емоцій: «що змушує мене радіти/ сумувати/ сердитися/ ображатися/ дивуватися» тощо; |
|
|
Вираження власних почуттів та емоцій вираження свого настрою та емоційних станів невербальними засобами виразності |
- показує мімікою різноманітні емоційні вирази обличчя; - виражає власний емоційний стан мімікою, звуками, жестами, дотиком, позою тіла; |
|
|
Вираження власних почуттів та емоцій вираження свого настрою та емоційних станів невербальними засобами виразності |
- показує мімікою різноманітні емоційні вирази обличчя; - виражає власний емоційний стан мімікою, звуками, жестами, дотиком, позою тіла; |
|
|
Фізіологічні потреби Поняття про фізіологічні потреби інтероцептивні відчуття |
-має уявлення про основні потреби свого тіла (їсти, спати, митися тощо) - вміє розрізняти інтероцептивні відчуття (спраги, голоду, втоми, сонливості) та словесно повідомляти про них; |
|
|
Вподобання: усвідомлення вподобань у поточному моменті |
- розрізняє і називає, що хотілося б робити (їсти, гратися тощо), а чого б не хотілося в даний момент |
|
|
Визначення вподобань: “Що я люблю, що не люблю?” |
- розповідає про свої вподобання, вживаючи фразу “мій/ моя/ моє улюблений (-а)...” |
|
|
Уявлення про особистісні якості риси характеру |
- має уявлення про людські риси характеру: доброта, грубість, працьовитість, лінощі, боязливість, охайність, хитрість, вірність, турботливість, сміливість; |
|
|
Позитивний образ свого Я. Моє ім'я: усвідомлення та позитивне сприймання свого імені.
|
- знає зменшувально-пестливі форми свого імені; - має уявлення про те, які в людини можуть бути сильні сторони;
|
|
|
Позитивний образ свого Я. Моє ім'я: усвідомлення та позитивне сприймання свого імені.
|
- має уявлення про те, які в людини можуть бути сильні сторони;
|
|
|
Ознайомлення із сильними сторонами. Я (переваги і ресурси людини) усвідомлення своїх умінь. |
- серед запропонованих сюжетних картинок обирає ті, що, на його / її думку, ілюструють сильні сторони людини; - називає свої вміння: навчальні, побутові, творчі; |
|
|
Як я змінююся, коли росту (оцінка себе у часовій перспективі) порівняння себе із собою в минулому. |
- за допомогою дорослого порівнює себе із собою у минулому, розповідає, що змінилося;
|
|
|
Уявлення про психологічні та фізичні зміни у собі залежно від минулого, сьогодення, майбутнього |
- з опорою на підказки розповідає на тему “Як я змінююся, коли росту”; |
|
|
Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил ,витримка, самостійність навички прийняття рішень, ініціативність, наполегливість |
- приймає встановлений для певної діяльності порядок, знає, що доречно і що не доречно під час уроку (на уроці сидить за партою, не виходить з класу без дозволу тощо); - дотримується простих правил: чемно звертається, не заважає іншим, запитує дозволу, не відбирає іграшки; - розрізняє поняття моє, твоє, чуже, наше спільне; - повертає на свої місця речі, якими користувався/-лась; - чекає своєї черги, стежить, щоб інші теж дотримувалися черги; - складає свої речі на місце; - бере участь у домашній праці, виконує домашні обов'язки; - вибирає матеріали для роботи чи гри, прибирає за собою; - здійснює вибір одного з двох варіантів; - проявляє ініціативу у грі; - підключається до гри з однолітками в малій групі; - може організувати власну індивідуальну гру, ініціювати спільну; - робить повторні спроби, якщо не вдається досягти результату; |
|
|
Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил ,витримка, самостійність навички прийняття рішень, ініціативність, наполегливість |
- приймає встановлений для певної діяльності порядок, знає, що доречно і що не доречно під час уроку (на уроці сидить за партою, не виходить з класу без дозволу тощо); - дотримується простих правил: чемно звертається, не заважає іншим, запитує дозволу, не відбирає іграшки; - розрізняє поняття моє, твоє, чуже, наше спільне; - повертає на свої місця речі, якими користувався/-лась; - чекає своєї черги, стежить, щоб інші теж дотримувалися черги; - складає свої речі на місце; - бере участь у домашній праці, виконує домашні обов'язки; - вибирає матеріали для роботи чи гри, прибирає за собою; - здійснює вибір одного з двох варіантів; - проявляє ініціативу у грі; - підключається до гри з однолітками в малій групі; - може організувати власну індивідуальну гру, ініціювати спільну; - робить повторні спроби, якщо не вдається досягти результату; |
ІІ семестр |
|||
|
|||
|
|
Мої вольові якості: дисциплінованість, дотримання правил ,витримка, самостійність навички прийняття рішень, ініціативність, наполегливість |
- приймає встановлений для певної діяльності порядок, знає, що доречно і що не доречно під час уроку (на уроці сидить за партою, не виходить з класу без дозволу тощо); - дотримується простих правил: чемно звертається, не заважає іншим, запитує дозволу, не відбирає іграшки; - розрізняє поняття моє, твоє, чуже, наше спільне; - повертає на свої місця речі, якими користувався/-лась; - чекає своєї черги, стежить, щоб інші теж дотримувалися черги; - складає свої речі на місце; - бере участь у домашній праці, виконує домашні обов'язки; - вибирає матеріали для роботи чи гри, прибирає за собою; - здійснює вибір одного з двох варіантів; - проявляє ініціативу у грі; - підключається до гри з однолітками в малій групі; - може організувати власну індивідуальну гру, ініціювати спільну; - робить повторні спроби, якщо не вдається досягти результату; |
|
|
Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність |
- малює без задуму (олівці) |
|
|
Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність |
-малює без задуму ( фарби) |
|
|
Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність |
-ліплення без задуму |
|
|
Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність |
-ліплення без задуму |
|
|
Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність |
-робить аплікацію без задуму |
|
|
Моя творчість: творчий самовияв, спонтанність |
-вільно рухається під музику |
|
|
Моя творчість: творчий самовияв, розвиток уяви, створення власних образів. |
-поєднує елементи вже існуючих предметів, істот та вигадує для них назви, розповідає про призначення; |
|
|
Моя творчість: творчий самовияв, втілення в рухах образів уяви за власним бажанням |
- показує тілом характерні рухи тварин, людей різного віку і професій; - імпровізує під музику, самостійно створює різні образи у процесі ірової взаємодії |
|
|
Моя гра: рухливі ігри. |
- дотримується правил рухливої гри;
|
|
|
Моя гра:сюжетно-рольова гра. |
-обговорює задум гри з іншими учасниками, з᾿ясовує точку зору партнера, прагне досягти спільного рішення; - цікавиться довготривалою перспективою гри; - імпровізує, вносить нові ідеї в намічений перед початком гри план;
|
|
|
Моя гра: рухливі ігри, постановка ігрових цілей та задач, ігрові дії. |
- замінює ігрову дію словом; - використовує підручний матеріал для заміни необхідних предметів; - усвідомлює, що дотримання правил є умовою реалізації ролі; - створює моделі різноманітних стосунків між людьми;
|
|
|
Моя гра:, зміст гри сюжет гри (послідовність взаємопов᾿язаних подій) |
- спільно і творчо розвиває сюжет, використовуючи знання, отримані зі спостережень, книжок, розповідей, мультфільмів; |
|
|
Міжособистісна взаємодія: звертання до знайомих / незнайомих дорослих та дітей. . |
- знає основні правила взаємодії із оточуючими людьми: вживає слова, що виражають прохання, подяку, вибачення; - знає різні слова на позначення привітання-прощання;
|
|
|
Міжособистісна взаємодія вміння говорити про себе у ситуації знайомства. |
- знайомиться і знає, що говорити у ситуації знайомства;
|
|
|
Міжособистісна взаємодія: вміння говорити про себе у ситуації знайомства |
- знайомиться і знає, що говорити у ситуації знайомства
|
|
|
Міжособистісна взаємодія довіра у групі |
- почуває себе впевнено і комфортно у дитячому колективі; - демонструє доброзичливе ставлення до інших; |
|
|
Міжособистісна взаємодія: активність в групі |
-пропонує ідеї для спільної діяльності |
|
|
Міжособистісна взаємодія: турбота про інших |
- виконує діяльність, яка має на меті допомагати або опікуватися чи турбуватися про когось; - знає, як виразити свою підтримку іншому; |
|
|
Міжособистісна взаємодія: повага до інших (до менших, старших, до людей праці) |
- має уявлення, як і чому слід поважати до інших; |
|
|
Міжособистісна взаємодія: повага до інших (до менших, старших, до людей праці) |
- має уявлення, як і чому слід поважати до інших; |
|
|
Міжособистісна взаємодія: співпраця, поняття дружби та її ознак. |
- демонструє здатність дотримуватися правил взаємодії із дорослими та ровесниками у спільній діяльності; - виражає бажання допомогти; - прагне домовлятися; - намагається узгоджувати свої дії з ровесником у спільній практичній діяльності;
|
|
|
Міжособистісна взаємодія: співпраця, поняття дружби та її ознак. |
- демонструє здатність дотримуватися правил взаємодії із дорослими та ровесниками у спільній діяльності; - виражає бажання допомогти; - прагне домовлятися; - намагається узгоджувати свої дії з ровесником у спільній практичній діяльності;
|
|
|
Міжособистісна взаємодія: добрі справи. |
- має уявлення, що таке дружба і які її ознаки; - розрізняє, які справи добрі, а які — ні; - робить добрі справи; - серед запропонованих сюжетів (зображення чи текст) вибирає ті, що ілюструють добрі справи, а які — ні; |
|
|
Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: моя сім’я моя роль у сім'ї (донька / син, сестра / брат, онука / онук) |
-визначає склад своєї сім'ї;
|
|
|
Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: моя сім’я моя роль у сім'ї (донька / син, сестра / брат, онука / онук) |
- має уявлення про обов'язки кожного члена сім᾿ї;
|
|
|
Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: моя сім’я моя роль у сім'ї (донька / син, сестра / брат, онука / онук) |
- визначає своє місце у сімейній структурі; |
|
|
Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: мій клас (відчуття себе частиною спільноти ровесників) |
- звертається до однокласників на ім'я; - почуває себе впевнено і комфортно у дитячому колективі;
|
|
|
Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: мій клас (відчуття себе частиною спільноти ровесників) |
- демонструє доброзичливе ставлення до інших; |
|
|
Соціальні ролі: статево-рольова поведінка. |
- називає спільне і відмінне у поведінці хлопчика і дівчинки;
|
|
|
Соціальні ролі: статево-рольова поведінка. |
- з допомогою дорослого визначає спільне і відмінне між хлопчиком і чоловіком, дівчинкою і жінкою;
|
|
|
Соціальні ролі: статево-рольова поведінка. |
-знає, як поводитися у різних ситуаціях, залежно від соціальної ролі (хлопчик-дівчинка, я у школі, я в гостях, я в театрі, я у магазині); |
|
|
Соціальні ролі: розширення рольового репертуару |
- має уявлення про поведінку у різних ситуаціях, залежно від соціальної ролі (я - пішохід, я- пацієнт, я- покупець, я - пасажир тощо) |
|
|
Соціальні ролі статево-рольова поведінка |
- вибудовує і називає статево-вікову послідовність (від немовлячого віку до старості); |
|
|
Соціальні ролі :роль школяра |
- має уявлення про нову роль школяра; - з опорою на підказки розповідає, що змінилося в його/ її житті з початком шкільного навчання; |
|
|
Соціальні ролі :роль школяра |
- має уявлення про шкільні обов’язки, виконує хоча б один із них протягом певного часу; |
|
|
Соціальні ролі :роль школяра |
- -обирає серед запропонованих сюжетів (на малюнках і на слух) ті, що ілюструють шкільні ситуації; - з опорою на підказки розказує про шкільні події; - розповідає, що означає бути школярем. |
|
|
Закріплення та узагальненого вивченого за рік. |
Використання набутих знань у власній життєдіяльності. |