Професійний стандарт вчителя
Прядка Антоніна Анатоліївна працює в Гімназії № 21 НМР на посаді вчителя української мови та літератури з серпня 2019 року. За результатами атестації у 2021 році вчителя було атестовано на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії». Курси підвищення кваліфікації вчителів української мови та літератури пройшла при КЗВО «ДАНО» ДОР», свідоцтва про підвищення кваліфікації:
За рівнем виконання вимог освітньої програми в повному обсязі відповідає кваліфікаційним вимогам присвоєним атестаційною комісією категорії «спеціаліст першої категорії» та за рівнем виконання вимог освітньої програми в повному обсязі відповідає кваліфікаційним вимогам для присвоєння атестаційними комісіями категорії «спеціаліст вищої категорії».
За час роботи на посаді зарекомендувала себе відповідальним працівником, який сумлінно виконує свої обов’язки. Вчитель досконало володіє сучасними методами викладання українськоїмови і літератури, що грунтуються на принципах особистісно орієнтованого навчання, має високу науково-теоретичну підготовку, на високому рівні володіє методикою викладання предмета, методами організації навчально-виховного процесу. Впроваджує інтерактивні методики та прийоми навчання, а саме: «перевернутий клас», «мозкова атака», «асоціативний кущ», «метод реклами», гру «Станція «ДЧЦМЗ» (Для чого це мені знадобиться), «презентації», «мікрофон» тощо. Прикладами таких уроків є проведені уроки з української літератури в 5-му класі на теми: чарівні істоти українського міфу. Міфи: „Берегиня", “Про зоряний Віз”. Легенда «Чому пес живе коло людини?»
В 6-му класі – народна обрядова пісня,
її різновиди. Пісні літнього циклу. Провідні мотиви народних пісень. Русальні пісні. «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина, «Проведу я русалочку до бору». Купальські пісні. «Заплету віночок», «Купайло, Купайло». Жниварські пісні. «Маяло житечко, маяло». Пісні зимового циклу. Пісні весняного циклу. Колискові тощо.
Забезпечує умови для засвоєння учнями освітніх програм на рівні обов’язкових державних вимог.
Забезпечує формування компетентнісного підходу у викладанні української мови та літератури через використання інновацій; сприяння розвитку в учнів їх пізнавальної діяльності; формування ключових і предметних компетенцій.
Уроки вчительки відзначаються методичною щільністю, логічною завершеністю, високим науковим і теоретичним рівнем з урахуванням вікових та психологічних особливостей учнів, відповідно до вимог організації освітнього процесу Нової української школи. Проблемно-пошуковий метод подачі нового матеріалу вміло реалізовує на основі індивідуальних та групових форм роботи. Як вчитель-словесник, засобами рідного слова будує дитячу особистість, її свідомість та світогляд, емоційну сферу та інтелект. Вчителька ставить перед собою завдання ввести учнів у світ прекрасного, прилучити їх до національних і світових скарбів письменства, сприяти вихованню кращих моральних якостей.
Багато уваги приділяє роботі з обдарованими дітьми та дітьми з ООП.
Постійно працює над удосконаленням фахової майстерності. Ділиться власними методичними знахідками з колегами через виступи на засіданнях шкільних та міських професійних спільнот учителів української мови та літератури на тему «Модель сучасного вчителя як конкурентноспроможного фахівця», «Удосконалення навчально-виховного процесу на основі використання інноваційних технологій і методів навчання», «Впровадження інноваційних методів і приймів на уроках словесності», «Новітні технології навчання учнів на уроках української мови та літератури».
Учасник Всеукраїнської науково-практичної конференції «Перспективи розвитку сучасного закладу освіти» (2021); Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції на тему: «Практичні інструменти реалізації концепції «Нова українська школа» в 2022-2023 навчальному році в умовах реформування освіти в ЗЗСО» (2022); Всеукраїнської науково-практичної конференції «Іманентні компоненти освітніх процесів у реаліях роботи сучасних закладів середньої освіти» (2023).
Уміло використовує цифрові пристрої: смартфони, цифрові відеокафери, фотоапарати, веб-камери, комп’ютери (ПК), ноутбуки; їх програмне забезпечення: MS Word, MS Publisher, MS Excel, PDF, MS PowerPoint, цифрові сервіси та технології для організації освітнього процесу, професійного спілкування: Zoom, EdEra, «Всеосвіта», «На урок», «Дія», «Prometheus». Уміє захистити власні персональні дані в мережі Інтернет, уникає небезпек в інформаційному просторі.
Із введенням воєнного стану в Україні, проводячи дистанційне навчання (синхронне та асинхронне) з використанням платформи Zoom, сервісу Google Classroom та завдяки тісній співпраці з батьками, домоглася того, що навчальний процес у класах відбувається успішно.
Під час організації освітнього процесу додержується правил безпеки життєдіяльності, санітарних правил та норм.
Планує власний професійний розвиток відповідно до визначених цілей. Систематично підвищує професійну кваліфікацію шляхом самоосвіти, а саме:
КЗВО «ДАНО» ДОР»:
- «Вчителі української мови та літератури» (2019, 90 годин);
- «Мовленнєва і комунікативна компетентність вчителя» (2021, 30 годин)
- «Вчителі української мови і літератури» (2021, 30 годин)
- «Вчителі української мови та літератури НУШ» (2021, 30 годин)
- «Вчителі зарубіжної літератури НУШ» (2021, 30 годин)
- «Вчителі української мови та літератури НУШ» (2023, 30 годин)
- «Вчителі зарубіжної літератури НУШ» (2023, 30 годин)
- «Драматургія і театр» (2023, 30 годин)
ГО «Асоціація саперів України»:
«Начання з попередження ризиків, пов’язаних з вибухонебезпечними предметами» (2022, 30 годин)
Всеосвіта:
- «Використання онлайн-тестів для організації дистанційного навчання» (2019, 2 години);
- «Страхи і тривоги підлітків. Причини виникнення та алгоритми подолання» (2019, 2 години);
- «Педагогічні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади» (2019, 2 години);
- «Метод компаративного аналізу художніх творів на уроках літератури» (2019, 2 години);
- «Ефективна взаємодія вчителя і асистента – складова успіху в інклюзивному класі» (2019, 2 години);
- «Організація навчання та дозвілля під час карантину» (2019, 2 години)
Інститут модернізації змісту освіти:
«Українська для кожного...» (2023, 3 години)
ГО Освіторія
«Психологічно-емоційна підтримка» (2023, 30 годин)
Prometheus:
- «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (2022, 80 годин);
- «Життєстійкість молоді в умовах криз» (2023)
На урок:
«Школа без дискримінації» (2023, 2 години)
Центр знань:
«Здорові розмови» (2023, 7 годин)
EdEra:
«Організація інклюзивного освітнього середовища» (2023, 30 годин)
Загальна кількість годин самоосвіти – 494 години
Конструктивно реагує на стрес, володіє способами запобігання професійному вигоранню. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів та їх батьків.
Користується повагою та авторитетом серед педагогічних працівників, учнів та батьківської громадськості навчального закладу.