7 клас
Підсумкова контрольна робота
Варіант I
Рівень 1 ( по 0.5б.)
1. Перехідними є всі дієслова рядка
А випити чаю; шити голкою; поставити оцінку
Б питати дозволу; малювати фарбами; казати казку
В готуватися до подорожі; вчити вірш; полоти бур’ян
Г купити хліба; надати можливість; не написати вправу
2. Укажіть рядок, у якому виділене слово є присудком
А Тихою ходою підкрався вересень до парку.
Б Вітерець розганяє білі хмарки у небі.
В Угорі шугають ластівки, розсипаючи свої пісні.
Г Чарівна осінь йде по краю владною господинею.
3. Помилково вжито прийменник у словосполученні рядка
А піти за крейдою Б працювати за гроші
В боротися за незалежність Г спостерігати за зорями
4. До підрядних належать усі сполучники рядка
А немовби, проте, але, тому що Б щоб, ніби, коли б, оскільки
В якщо, також, що, то... то Г наче, нібито, або, хоча
5. Укажіть рядок, у якому всі дієприкметники активного стану
А охолоджуючий, зберігаючий, лежачий, сидячий
Б проціджений, спаяний, проведений, записуючий
В зітлілий, сказаний, подовжений, згорблений
Г розчесаний, зібраний, навчений, застосований
6. Укажіть речення, у якому є дієприслівниковий зворот (розділові знаки опущено)
А Птах чітко прошумів впурхнувшись в глибінь туманів.
Б Наївшись ми злазимо з яблуні прямуємо куди очі дивляться.
В Біжучи юнга поглядав на постать попереду.
Г Іван сидів край столу зігнувшись.
Рівень 2 (по 1 б.)
7. Установіть відповідність між словами та формами дієслова
1.обернувшись А дієприслівник недоконаного виду
2.передражнюючи Б неозначена форма
3.обернений В дієприслівник доконаного виду
4. зітхати Г дієприкметник активного стану
Д дієприкметник пасивного стану
8.Установіть відповідність між виділеним словом і частиною мови
1. вигук А Ет, багато казати, та мало слухати – хмуріють очі
майстра.
2.прийменник Б Хай собі кружляє, хай обертається круг лампочки стара
земля.
3.сполучник В Невже навіки проминуло те, що приснилось навесні?
4.частка Г Зумій же чуть, як переходять соки крізь дерево плодюче.
Д Нумо станьте в дружнє коло дерева , діти!
9. Установіть відповідність між реченням та сполучником, який пропущено
1. Вітер досить уже холодний, … сонце червоне та велике
сховалось за млин.
А щоб
2.І рости, і діяти нам треба так, … аж гриміло з краю в край. Б а
3.Вогонь все-таки палахкотить … трохи стає тепліше. В та
4.Просив він , …чобітки не купили йому. Г що
Д і
Рівень 3 ( по 1 б.)
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
1.Знайшли Явтуха на базарі. 2.Він купував усячину, що йому доручив
пан сотник купити. 3.Андрій його таки помітив по високій шапці з червоним
верхом та по довжелезних вусах.
4.Хлопці пішли до нього навпростець, пробираючись крізь натовп.
– Ге-ге-ге! 5.Здоровий був, хлопче, я саме за тобою приїхав, бо пан сотник
чекає на тебе (А. Чайковський).
10. З'ясуйте, якою частиною мови є виділене слово
А прийменник Б сполучник В частка Г вигук Д займенник
11. У першому реченні прийменник на вжито з іменником у формі відмінка
А родового Б давального В знахідного Г місцевого
12. Дієприслівниковий зворот ужито в реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому Д п’ятому
Рівень 4 (3 б.)
Напишіть твір-роздум (10-12 речень) на тему «Здоров’я маємо — не дбаємо,
а втративши — плачемо», використавши два звороти (дієприкметниковий
та дієприслівниковий).