"За здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Виховний захід з основ здров`я для учнів 9 класів допоможе отримати нову інформацію з теми:" Репродуктивне здоров`я", а також закріпити вже наявні знання про згубну дію на організм людини тютюну, алкоголю, наркотиків. Переважна більшість патологій у новонароджених - це наслідки дії шкідливих звичок.
Перегляд файлу

Скивка Галина Станіславівна

 

Дата проведення: 30.09.2021 року

Місце проведення: Новгород-Сіверська гімназія №1

Категорія учасників: учні-старшокласники (9-А, 9-Б)

 

 

 

Тема: «За здоровий спосіб життя»

Мета: отримання нової інформації та закріплення вже наявних знань про згубну дію на організм людини тютюну, алкоголю, наркотиків.

Обладнання: папір, олівці, плакат з написом «Інформація у тебе є, а вибір ти зробиш сам»

Методи: розповідь з елементами бесіди, брейн – ринг.

Епіграф: «Береженого і Бог береже»

 

Хід занять

Вступне слово ведучого.

  •                              Обговорення умов проведення гри.

     У грі беруть участь команди «Грація» і «Амбассадор». Це команди 9-А і 9-Б класів Н-Сіверської гімназії №1. До складу кожної команди входить по 7 осіб. Гравці відповідають на 5 запитань з кожного блоку. Виграє та команда, яка дає більше правильних відповідей. Суддівство проводить експертна група, до складу якої входять:

- учитель хімії і біології Г.С.Скивка

- учень 9-А класу В. Ярешко

- учениця 9-Б класу О. Мацепура.

  •                              Знайомство з правилами «Брейн-рингу»
    1.                                       Для обговорення запитання команді надається 1 хвилина.
    2.                                       Сигналом про готову відповідь є піднятий прапорець.
    3.                                       Відповідь дає один гравець з дозволу ведучого.
    4.                                       Відповідь триває не більше 1 хвилини.
    5.                                       Команді, якій підказують болільники із залу, в подальшій грі знімаються бали.
    6.                                       За роботою команд слідкує експертна група.
    7.                                       У одному з блоків запитань є так звані «пусті» запитання, про значення яких ведучий повідомляє тоді, коли одна з команд їх обере.
    8.                                       Право вибору наступного запитання надається тій команді, яка дала правильну відповідь на попереднє запитання.
    9.                                       Обговорення в командах можна розпочинати після сигналу ведучого.

Результат пошуку зображень за запитом "шкідливі звички"

 

Перший блок запитань. Куріння.

  1. Серед вірменського народу є цікава легенда про користь і шкідливість куріння тютюну. Говорили, що тютюн оберігає курців від обкрадання помешкань, охороняє від злих собак, а головне, - що курці не старіють. Розшифруйте це.
  2. Звідки походить назва хімічної речовини, яка міститься у тютюновому димі, - нікотину?
  3. Спершу тютюн у Європі поширювався як лікувальний засіб. Його вважали «модною травою». В якій країні вперше було заборонено курити тютюн?
  4. Які хвороби загрожують підлітку, який палить?
  5. Чому пальці та зуби курців набувають жовтого кольору?
  6. Як впливає куріння на діяльність серця?
  7. Звідки, коли і завдяки кому тютюн потрапив у Європу?
  8. Які етапи набуття залежності від куріння?
  9. В яких випадках у групі ризику опиняються люди, що не курять?
  10.                     Які ви можете дати поради людині, що вирішила кинути палити?

 

 

Другий блок запитань. Алкоголь.

 

  1. На думку одного арабського мислителя, вино надає кожному, хто його вживає, якостей чотирьох тварин. Які це тварини на вашу думку?
  2. Як на Русі називали горілку?
  3. Які стадії вживання алкоголю у підлітків?
  4. Які наслідки впливу алкоголю на організм є відстроченими?
  5. Хто виготував першу пляшку горілки?
  6. Як називається процес, коли алкоголь позбавляє чоловіків багатьох чоловічих ознак і взамін цьому набуваються жіночі?
  7. Які органи та системи страждають від впливу алкоголю першими?
  8. Що таке «біла гарячка»?
  9. Кому належать слова «Пияцтво є тренуванням у безумстві»?
  10. Яку людину можна назвати алкоголіком?

 

 

Третій блок запитань. Наркотики.

 

  1. Які стадії наркотичної залежності?
  2. Як по-науковому називається «ломка»?
  3. Які наркотичні речовини є легалізованими?
  4. Наркотиками визнаються речовини, які приносять величезне лихо як особистості, так і суспільству в цілому. За якими критеріями визначаються ці речовини?
  5. Яка група наркотичних речовин найбільш поширена в Україні?
  6. На які 4 групи поділяються всі наркотики відповідно до дії на організм людини?
  7. Який тип поведінки є найбільш продуктивним для відмови від наркотиків?
  8. Відкрите запитання (команди-суперники задають одна одній будь-які запитання за темою гри).
  9. Відкрите запитання.
  10.                     За якими ознаками можна виявити осіб, що вживали наркотики?

 

  • Підведення підсумків гри.
  • Оголошення переможців. Нагородження учасників брейн-рингу.

 

 

Фраза, яка має на меті маніпуляцію вами

Ваша фраза-відмова

«Спробуй, усі в нашій компанії вже це зробили».

«А мені байдуже до всіх».

«Це приємно, ти не пошкодуєш».

«Мені і так приємно».

«Частіше всі разом будемо збиратися і курити (випивати, вживати наркотики)».

«Для зустрічі мені не треба шкідливих звичок».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Крім нікотину, у процесі куріння тютюну утворюються: Bi, NH3, CH4, H2S, HCN, C6H5OH…

 

 

 

 

95% патології у новонароджених – це наслідки дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на репродуктивну систему організму.

1

 

doc
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку