Методичні поради для вчителів початкової школи
-
Досконало вивчити Базовий компонент дошкільної освіти, програми базових дисциплін 5-х класів з метою подолання розбіжностей у вимогах до рівня навчальних досягнень учнів 4-х і 5-х класів.
-
У засвоєнні предметних знань, умінь, навичок спиратись на сформовані в дітей до школи пізнавальні вміння.
-
Поступово урізноманітнювати і ускладнювати форми , методи та прийоми роботи з учнями, структуру уроків.
-
Систематично формувати, закріплювати та розвивати в учнів уміння та навички виконувати домашні завдання, навички самостійної навчальної праці.
-
Оптимально розвивати, розширювати й ускладнювати вимоги до учнів.
-
Розвивати творчі здібності учнів.
Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчання, підтримувати тісний зв’язок з учителями старших класів
-
у II семестрі знизити надмірну опіку над дітьми (готуємо до самостійності);
-
збільшити обсяг різних видів самостійної роботи;
-
обмежити використання яскравих наочних посібників;
-
проводити більше тренувальних вправ із глибоким аналізом;
-
систематично домагатися логічних доведень, висновків, узагальнень;
-
у ході повторення й узагальнення основних тем проводити самостійні роботи з різним навантаженням;
-
виявляти прогалини в знаннях, установлювати причини, здійснювати диференційований підхід.
|
Методичні поради для вчителів основної школи
-
Ознайомитись з навчальними програмами для 4-го класу.
-
З метою вивчення рівня засвоєння знань учнів 4-х класів та індивідуальних особливостей їх розвитку на кінець ІІ семестру відвідати ряд заходів у майбутньому 5-му класі – уроки повторення й узагальнення програмового матеріалу, самостійні чи контрольні роботи з обов’язковим наступним аналізом їх результатів, батьківські збори, виховні заходи.
-
До початку роботи з дітьми ознайомитися з ними, систематично вивчати їх і використовувати одержані дані у процесі роботи.
-
Підтримувати зв’язки з учителями початкових класів, особливо під час підготовки до прийому учнів і в перші роки роботи з ними.
-
Протягом першого місяця навчання дітей у 5-му класі не писати зауважень.
-
Вересень-жовтень оцінюємо не нижче достатнього рівня;
-
враховувати в навчально - виховному процесі вікові психофізіологічні особливості учнів;
-
враховувати труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології,методичних прийомів;
-
не перевантажувати учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозувати їх з урахуванням рівня підготовки учня, а також знизити їх до мінімуму у вихідні дні.
-
стежити за темпом уроку: високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал;
-
налагоджувати емоційний контакт з класом та з батьками учнів;
-
не використовувати оцінку як засіб покарання учня: оцінка досягнень повинна орієнтуватись на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню;
-
фіксувати позитивну динаміку в розвитку кожного учня (не порівнювати учнів одного з одним, а порівнювати певні досягнення сьогодні і вчора);
-
розвивати навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу і роботу класу;
-
забезпечувати наступність вимог між початковою і середньою школою;
-
на засіданнях методичних об’єднань розглянути критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи та здійснити порівняльний аналіз вимог в основній школі;
-
формувати активно – пізнавальне ставлення до свого предмету;
-
розвивати навички самостійної роботи: користування додатковою літературою, словниками, довідниками, інтернет – ресурсами;
-
розвивати уважність, вміння зосереджуватися на окремих деталях;
-
на кожному уроці проводити фізкультхвилинки;
|