Забезпечення наступності навчання між початковою та основною ланками освіти.

Про матеріал
Пам'ятка співпраці вчителя початкової та основної школи для успішного забезпечення наступності навчання між початковою та основною ланками освіти.
Перегляд файлу

                     Пам'яткаспівпраці вчителя початкової та основної школи

                         для успішного забезпечення наступності навчання

                               між початковою та основною ланками освіти.

 

                                Пам'ятка співпраці вчителя початкової та основної школи

 

Методичні поради для вчителів початкової школи

  • Досконало вивчити Базовий компонент дошкільної освіти, програми базових дисциплін    5-х класів з метою подолання розбіжностей у вимогах до рівня навчальних досягнень учнів 4-х і 5-х класів. 
  • У засвоєнні предметних знань, умінь, навичок спиратись на сформовані в дітей до школи пізнавальні вміння.
  • Поступово урізноманітнювати і ускладнювати форми , методи та прийоми роботи з учнями, структуру уроків. 
  • Систематично формувати, закріплювати та розвивати в учнів уміння та навички виконувати домашні завдання, навички самостійної навчальної праці. 
  • Оптимально розвивати, розширювати й ускладнювати вимоги до учнів. 
  • Розвивати творчі здібності учнів. 

            Психологічно готувати учнів до переходу на предметну систему навчання, підтримувати тісний зв’язок з учителями старших класів

  •  у II семестрі знизити надмірну опіку над дітьми (готуємо до самостійності);
  •  збільшити обсяг різних видів самостійної роботи;
  •  обмежити використання яскравих наочних посібників;
  •  проводити більше тренувальних вправ із глибоким аналізом;
  • систематично домагатися логічних доведень, висновків, узагальнень;
  •  у ході повторення й узагальнення основних тем проводити самостійні роботи з різним навантаженням;
  •  виявляти прогалини в знаннях, установлювати причини, здійснювати диференційований підхід.

 

 

Методичні поради для вчителів основної школи

  • Ознайомитись з навчальними програмами  для 4-го класу. 
  • З метою вивчення рівня засвоєння знань учнів 4-х класів та індивідуальних особливостей їх розвитку на кінець ІІ семестру відвідати ряд заходів у майбутньому 5-му класі – уроки повторення й узагальнення програмового матеріалу, самостійні чи контрольні роботи з обов’язковим наступним аналізом їх результатів, батьківські збори, виховні заходи. 
  • До початку роботи з дітьми ознайомитися з ними, систематично вивчати їх і використовувати одержані дані у процесі роботи. 
  • Підтримувати зв’язки з учителями початкових класів, особливо під час підготовки до прийому учнів і в перші роки роботи з ними. 
  • Протягом першого місяця навчання дітей у 5-му класі не писати зауважень. 
  • Вересень-жовтень оцінюємо не нижче достатнього рівня;
  • враховувати в навчально - виховному процесі вікові психофізіологічні особливості учнів;
  • враховувати труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології,методичних прийомів;
  • не перевантажувати учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозувати їх з урахуванням рівня підготовки учня, а також знизити їх до мінімуму у вихідні дні. 
  • стежити за темпом уроку: високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал;
  • налагоджувати емоційний контакт з класом та з батьками учнів;
  • не використовувати оцінку як засіб покарання учня: оцінка досягнень повинна орієнтуватись на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню;
  • фіксувати позитивну динаміку в розвитку кожного учня (не порівнювати учнів одного з одним, а порівнювати певні досягнення сьогодні і вчора);
  • розвивати навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу і роботу класу;
  • забезпечувати наступність вимог між початковою і середньою школою;
  • на засіданнях методичних об’єднань розглянути критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи та здійснити порівняльний аналіз вимог в основній школі;
  • формувати активно – пізнавальне ставлення до свого предмету;
  • розвивати навички самостійної роботи: користування додатковою літературою, словниками, довідниками, інтернет – ресурсами;
  • розвивати уважність, вміння зосереджуватися на окремих деталях;
  • на кожному уроці проводити фізкультхвилинки;

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня 2022
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку