Урок в 6 класі
Тема: Задачі економічного змісту в математиці.
Мета: Застосовувати математичні знання для вирішення життєвих проблем, які пов’язані з матеріальними ресурсами, формування економічного ставлення до природних ресурсів. Розвивати вміння узагальнювати інформацію, увагу, логічне мислення, вміння розв’язувати задачі практичного змісту. Виховувати наполегливість, працьовитість, інтерес до математики, відповідальність, звичку до економії в життєвих ситуаціях.
Обладнання: комп’ютер, плакати, дидактичні матеріали.
Тип уроку:закріплення знань, формування умінь і навичок.
Епіграф: «МАТЕМАТИКА – це не бізнес, але справа дуже прибуткова для розуму! Отже, наш прибуток у розумі, а розум людський має три ключі, що все відмикають: знання, думку, уяву.» Віктор Гюго
Хід уроку
І. Організаційний момент. Налаштування на роботу.
ІІ. Мотивація навчального процесу
На сьогоднішньому уроці ми використаємо вашу математичну підготовку для розв’язування задач практичного змістуз опорою на весь «арсенал» набутих знань з теми «Відсотки». Відповідно до віку і ступеня навченості ми всі повинні бути хоча б елементарно грамотними споживачами і господарями; мати первинні уявлення про економіку та екологію; вміти подбати про своє здоров’я, облаштувати своє робоче місце, раціонально та економно використовувати ресурси.
Як завдання на сьогодні вам пропонувалося дізнатися в інтернет мережі про такі сучасні поняття як бізнес, витрати, доходи і в яких життєвих ситуаціях вони застосовуються.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Бліц опитування за технологією «Мікрофон»
а) із 20 грн. до 15 грн. б) із 50 грн. до 30 грн.
Гра «Економічні загадки». Встановити відповідність, відгадавши загадки.
Чи знайоме вам слово, яке ви отримали ? Що воно означає?
|
С |
|
Е |
|
Н |
|
З |
|
І |
|
Б |
Що таке бізнес? Витрати? Доходи?
ІV. Застосування вмінь і навичок
Задача № 1.
Господар квартири кожного місяця сплачує за електроенергію в середньому 122грн. Він вирішив економити, щоб плата в середньому була меншою на 5 грн. за місяць, порівняно з попереднім.
З’ясуйте:
1. Скільки грошей буде заощаджено за рік?
2. Скільки всього грошей при економії 5грн. щомісячно, буде заплачено за рік?
Пам’ятайте: Щодня лампочка на 100Вт дає на 20% більше світла, ніж дві на 60Вт.
Задача № 2.
Сільські райони щорічно споживають 840 куб. м води на 1 людину. Яка кількість води щорічно потрібна місту Смілі, населення якого 40 тисяч, якщо місто споживає у 10 разів більше води з розрахунку на 1 людину, ніж сільські райони.
Задача № 3.
Іванко вранці о 8 годині погано закрив водопровідний кран і вода цівкою товщиною в сірник текла аж поки він не повернувся додому (о15год). За одну хвилину з крану витікало 200 г води. Вирахуйте, скільки літрів води витекло і які зайві витрати будуть у родини Іванка? (плата по м. Сміла за воду 1 куб.м. становить 32 грн.)
Пам’ятайте: Одна краплина води, що падає з крана за 1секунду, перетворюється за рік на 3т марно витраченої води. А якщо з крану тече цівка води товщиною в сірник, то лише за добу це дає втрату 70 відер води.
Задача № 4.
Ціна монітору спочатку була 3600 грн., а потім зазнавала змін: спочатку зросла на 10 %, а потім знизилась на 10 %. Чи змінилася ціна монітору, і якщо змінилася, то на скільки?
Експрес - контроль
На скільки відсотків підвищилася ціна товару?
А) 55% Б) 60% В) 50% Г) 35%
А) 78 грн. Б) 64 грн. В) 60 грн. Г) 48 грн.
V. Підбиття підсумків уроку.
Учням пропонується розгадати анаграми, які приведутьтермінів, які застосовувались під час уроку.
Анаграма |
Ключ |
шгорі |
гроші |
хододи |
доходи |
травити |
витрати |
сізнеб |
бізнес |
відкитос |
відсотки |
VІ. Домашнє завдання: скласти задачу з економії електроенергії та водопостачання або про витрати та доходи у бізнесі.