Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом.

Про матеріал
Урок математики для 4 (інклюзивного) класу з використанням краєзнавчого матеріалу Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом.
Перегляд файлу

Тема. Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом.

Мета. Ознайомити учнів із способом визначення відстані за відомими швидкістю і часом; формувати вміння розв'язувати задачі на основі творчих видів роботи; розвивати обчислювальні навички, виховувати допитливість, патріотичні почуття.

Обладнання: таблиця «Швидкість. Відстань Час», слайди на пректорі, телевізор, бейджики, геометричний матеріал, картки,  ілюстрації з графічними записами задач, іграшки, завдання SMART KIDS

Зміст уроку

І. Оргмомент уроку

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати по Україні різними видами транспорту, для того, щоб навчитися визначати відстань за даними щвидкістю і часом, розв’язуючи задачі.

ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Робота з геометричним матеріалом

- У вас на партах знаходяться ілюстрації з зображенням різних видів транспорту: водного, сухопутного (наземноно) і повітряного у вигляді геометричних  фігур. 

- Назвіть ці геометричні  фігури.  .

- Скільки їх? Якого кольору?

- Що ви про них знаєте?

Який вид транспорту зображений?

2. Бліц-опитування

  •                 Як зайти периметр квадрата, прямокутника, трикутника?
  •                 Назвати компоненти дії додавання (віднімання, ділення).                          
  •                 Яке число при відніманні найбільше?
  •                 В чому полягає суть переставного закону?
  •                 Яке найменше натуральне число?
  •                 Які числа називаються круглими?                                                                                                 - Яка величина зайва м, дм, км, кг, см?

3. Каліграфічна хвилинка

Слухайте уважно і записуйте всі числа, які почули.

- Довжина кордону України  6993км,

 - В Україні 63000 річок-20000 озер

- Найвища вершина  Кримських гір (Роман-кош) – 1545м,

- Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла) – 2061м

- Довжина Дніпра 2201км, з них у межах України -981км;

- Протяжність України з півночі на південь – 893км, з заходу на схід – 1316км.

- Назвіть найменше число – 893км                                                                          - Назвіть найбільше число -63000

  • Обміняйтесь зошитами, кількість помилок винесіть за поля простим олівцем

 

4. Усні обчислення

І ГР- гра за завданням за таблицею

ІІ ГР- за грою «Розумники»

Осадчий – 2-4-8—12

Яценко – 2-3-10---8

5. Завдання для опитування

І ГР-Математичний диктант (телевізор)

  • Яке число зайве?

ІІ ГР – Картки1.

 Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 498. (320 : 2 : 4 = 40 (км/год).)

б) Зачитати відповідь до задачі № 499. (Вершник їхав зі швидкістю 10 км/год.)

 

Разом :

І ГР - а) Скласти і розв'язати задачі за таблицею.

 

Швидкість (V)

Час (t)

Відстань (S)

       Лайнер

?

5 год

350 км

    Вертоліт     

 

?

 

2 год

 

400 км

        Велосипедист

 

?

 

3 год

 

75 км

 

  • Більш докладно попрацюємо над останньою задачею. (слайд)
  • Складіть короткий запис  задачі і впишіть дані у таблицю

Швидкість

Час

Відстань

   ?

   3 год

      75 км

  • Як знайти швидкість?

 

Висновок. Швидкість - це відстань, яку об'єкт руху проходить за одиницю часу.

Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.

З поняттям швидкості ми зустрічаємося часто: «тролейбус рухався повільно», «літак рухався з надзвуковою швидкістю», «друга космічна швидкість», «швидкість променя світла» тощо.

Швидкість вимірюють в різних одиницях. Наприклад: 3м/с, 10м/хв., 120км/год

  • Яку формулу ми вивчили на минулому уроці?

(Таблиця, ілюстрація з формулою)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Задача.(щойно виконана)

Велосипедист  був у дорозі 3 години і подолав відстань 75 км. З якою швидкістю рухався лижник?

  • Ми вже знаємо, що його швидкість  була 25 км\год

— Складіть обернену задачу до даної, в якій потрібно відшукати число 75.

Швидкість

Час

Відстань

25 км/год

3 год

?

— Як знайти відстань, яку подолав лижник?

25 ∙ 3 = 75 (км).

Висновок. Щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час.

2. Робота зі схемами-підказками

- Покласти перед собою схеми-підказки (трикутнички), пальчиками закрити літеру S, тобто відстань (вона невідома). Зробити висновок, як визначити невідому відстань за відомими швидкістю і часом

3. Робота за таблицею

4. Висновок учителя - слайд

5 . Первинне закріплення.

  • Яку відстань подолав турист?
  • Яку відстань подолав човен?
  • Яку відстань подолав автомобіль?
  • Чия відстань найбільша?
  • Чия – найменша?
  • На скільки відстань човна більша від відстані туриста?
  • На скільки турист менше подолав відстані від автомобіля?
  • У скільки разів відстань човна менша від відстані автомобіля?

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Задача № 503.

— Прочитайте уважно задачу та уявіть, про що в ній розповідається. (слайд)

  • Повторіть умову й запитання задачі.
  • Запишіть коротку умову задачі.
  • Поясніть, що означає кожне число.
  • Подумайте, чи можна одразу відповісти на запитання задачі.
  •  Поміркуйте, що треба знати, щоб відповісти на запитання задачі.
  • Складіть усно план розв’язання задачі.
  •  Запишіть розв’язання задачі з відповідними поясненнями.
  • Перевірте  розв’язання.
  •  Запиши відповідь на запитання задачі.

 (Розв'язання: 4 ∙ 2 + 45 ∙ 3 = 143 (км).)

Розв’язує один учень за закритою дошкою.

ІІ ГР Картка – підказка

Задача 503

Розв’язання

  1. __ ∙ 2 = 8 (км) - відстань подолали пішки;
  2. __ ∙ __ = 135 (__) - відстань подолали автобусом;
  3. 8 + __ = __ (км) – шлях подолали туристи за день

2. Диференційовано- групова робота 

Учні, у кого на партах водний транспорт

Турист  відстань від Озаричів до Батурина по Сейму за 6 год  рухався на човні зі  10 км/год. Яка відстань від Озаричів  до Батурина по Сейму?

Розв’язання

10 ∙ 6 =60 (км)

Відповідь: відстань від Озаричів  до Батурина по Сейму 60 км.

Учні, у кого на партах сухопутний транспорт

Пасажирський потяг від Сум до Одеси їхав  15 год, а автомобіль  – 12 год. Пасажирський потяг рухався зі швидкістю 40 км/год, а автомобіль  – 70 км/год. На скільки км більше проїхав автомобіль, ніж потяг?

Розв’язання

  1. 40 ∙ 15 = 600 (км) – проїхав потяг;
  2. 70 ∙ 12 = 840 (км) – проїхав автомобіль;
  3. 840 - 600 = 240 (км) – більше проїхав автомобіль.

Відповідь: на 240 км більше.

Учні, у кого на партах повітряний транспорт

 

Рухомий об'єкт

Швидкість

Час

Відстань

Дикі гуси

? км/год?

12 год

960 км

Гелікоптер

? на 120 км/год більше

6 год

? км

Розв’язання

  1. 960 : 12 = 80 (км/год) – швидкість диких гусей;
  2. 80 + 120 = 200 (км/год) – швидкість гелікоптера;
  3. 200 ∙ 6 = 1200 (км) – відстань полетів гелікоптер.

Відповідь: 1200 кілометрів.

3. Робота в групах

- Хто має бейджики з позначенням повітряного транспорту, пересядете за стіл , де приземлиться літак.

- Хто має бейджики з позначенням наземного  транспорту, пересядете за стіл , де зупинить автомобіль.

 - Хто має бейджики з позначенням водного транспорту, пересядете за стіл , де підійде до пристані парус.

Діти сідають у групи за цими категоріями, вибирають спікера команди.

Завдання.

Скласти графічно прості задачі на визначення відстані відповідно до назв груп.

(час- 4 хв )

Капітани команд біля дошки представляють своє завдання для класу.

Учні інших груп пишуть відповідь на листках і піднімають високо відповідь.

 

4. Додаткові завдання

1. Виконання завдання № 504.

1- ий стовпчик — колективно:

2- ий — самостійно.

Результати обчислень учні звіряють із записаними на дошці відповідями.

48350 - 9405 + 598 = 39543;

8365 - (2120 + 1080) = 5165.

 

IV. Домашнє завдання.

І ГР - №№ 508, 501 (с. 82).; ІІ ГР – картки

  • Прочитайте задачу.
  • Що відомо в залачі?
  • Яке запитання в задачі?
  • Чи розв’язували ми сьогодні аналогічні задачі?
  • Це задача на визначення різниці двох добутків.

V.  Підсумок уроку.

Гра «Продовж речення»

  • Я сьогодні на уроці дізнався …
  • Я сьогодні на уроці зрозумів …
  • Я сьогодні на уроці навчився …
  • Я не вмів, тепер умію …
  • Відстань у формулі позначається літерою …
  • Щвидкість у формулі позначається літерою…
  • Час у формулі позначається літерою …
  • Щоб визначити відстань рухомого обєкта, я скористаюся формулою …
  • Отримані знання я зможу викоритати …

 

 

2. Усні обчислення.

(42 561 ∙ 1 + 25 ∙ 68 ∙ 0) ∙ 0 + 316

2  ∙ 27 + 26 ∙ 2

3600 : 9 + 2000

(2 ∙ 340 - 340) ∙ 9

450 ∙ 9 + 300

(200 - 200) : 9

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Курсова Надія
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 січня 2023
Переглядів
8721
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку