Задачі практичного змісту

Про матеріал
Розв'язання задач практичного змісту для учнів 6 класу, задля формування методологічної, дослідницької та процедурної компетентності. Усвідомлення важливості математики у різних, не пов'язаних між собою сферах буденної життєдіяльності людини. Поглиблення у патріотично-історичні цікавинки нашої Батьківщини, та практичний розрахунок якісного та здорового способу життя.
Перегляд файлу

Виконала:

Ішуніна Наталія Федорівна

Броварський ліцей №7

м.Бровари, Київська область

Вступ

Математика, що є найдавнішою з усіх наук, разом з тим лишається завжди молодою, бурхливо розвивається, весь час розширює галузі свого пізнання, все ширше розвиває свої зв'язки не тільки з природничими науками, а й з найрізноманітнішими галузями людської діяльності.

Задачі практичного змісту

Задача 1

Для практичного застосування медичних знань, майбутньому медику необхідно бути математично грамотним, адже в руках  медика життя і здоров'я людини.

 

Розрахувати добову калорійність харчового раціону дитини 6 років*.

Розв'язання. Добова калорійність харчового раціону дитини розраховується за формулою 1000+100*n, де  n - число років, а 1000 добова калорійність харчового раціону дитини віком 1 рік у ккал.

Отже, 1000+100*6=1600 ккал

Відповідь: Добова калорійність харчового раціону дитини 6 років складає 1600 ккал.

*Вживана нами їжа складається з речовин - білків, жирів та вуглеводів, які є джерелами енергії, що необхідні нашому організму для процесів життєдіяльності. Калорійність -  це одиниця енергії отриманої з їжею. Для того, щоб вага була в нормі необхідно, щоб кількість отриманої  енергії відповідала щоденним потребам.

 

Задача 2

Знаннями про дроби користувалися майстри, які виготовляли музичні інструменти. Наприклад, сопілки: на половині довжини свердлять дірочку це буде нота “ДО”, на третині дірочка - це нота “РЕ”, на четвертині - нота “МІ”.

 

Сопілка-тенор. Її довжина становить приблизно 63 см. На якій відстані від вільного краю сопілки, потрібно зробити отвір, який буде відповідати ноті “РЕ”?

 

Розв'язання: Щоб знайти дріб від числа, потрібно число помножити на цей дріб.

Отже, 63*1/3=21 (см)

Відповідь: отвір необхідно зробити на відстані 21 см.

 

Задача 3

Як музичний інструмент, дзвін, з'явився до ІІІ століття. Спочатку вони були схожі на бубонці, якими первосвященики прикрашали свій одяг. Але згодом дзвіночки змінювали свої форми та розміри, які згодом збільшувалися і призвели до появи церковних дзвонів.

Спочатку дзвони відливалися з різних металів, але з часом склався найбільш підходящий склад, який використовується і зараз для красивого звучання, повинен мати: 81,94% - міді, 17,21% - олова, 0,035% - сірки.

 

Дзвін “Мазепа” -  найбільший серед усіх  бронзових дзвонів, що збереглися в Україні. Цей дзвін встановлено для храму  Святої Софії 1705 року на другому ярусі. Важить він близько 2 тон. Знайдіть скільки тон міді використалися для виготовлення дзвону “Мазепа”.

Розв'язання: щоб знайти процент від числа потрібно це число поділити на 100, та помножити на кількість відсотків.

Отже,  2/100 * 81,94 = 1,6388 т

Відповідь: для виготовлення дзвону “Мазепа” використали 1,6388 тон міді.

 

 

 

Висновок: під час розв'язання даних задач практичного змісту у дітей формується методологічна, дослідницька та процедурна компетентності. А також, усвідомлення важливості математики у різних не пов'язаних між собою сферах буденної життєдіяльності людини. Ознайомлення з патріотично-історичними цікавинками нашої Батьківщини, та практичний розрахунок якісного та здорового способу життя.

docx
Додано
30 червня 2023
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку