Задачі з логічним навантаженням на уроках математики

Про матеріал

Методичні рекомендації.

Ці задачі з логічним навантаженням сприяють розвитку творчих здібностей учнів, готують їх до навчання в старших класах, корисні для використання і на уроках, і під час проведення математичних змагань, олімпіад, і для організації диференційованої домашньої роботи школярів.

Перегляд файлу

Задачі з логічним навантаженням на уроках математики

Методичні рекомендації.

Задачі з логічним навантаженням сприяють розвитку творчих здібностей учнів, готують їх до навчання в старших класах, корисні для використання і на уроках, і під час проведення математичних змагань, олімпіад, і для організації диференційованої домашньої роботи школярів.

  1. Дідові 64 роки, його синові 40 років, а онукові 12. Через скільки років вік діда дорівнюватиме сумі років сина й онука?  (Через 12 років)
  2. Периметр земельної ділянки прямокутної форми дорівнює 900м, а ширина її на 44 м менша, ніж довжина. Знайти ширину і довжину ділянки.

                                                          (203м, 247м)

  1. Є 50 монет по 10 к. і 25 к. загальною вартістю 9 грн.50 к. Скільки окремо монет по 10 к. і 25 к.?                                (20м., 30м.)
  2. Сергій на запитання, скільки йому років, відповів, що йому разом з Петриком тепер 36 років, а 6 років тому він був старший за Петрика утричі. Скільки років Сергієві тепер?  (24р.)
  3. Батькові 46 років, а синові – 10. Через скільки років батько буде втричі старший за сина ? (Через 8 років)
  4. Галині і Олені разом 26 років, а 3 роки тому Олена була старша від Галини в 4 рази. Скільки років Галині тепер? (19р.)
  5. Марії і Олені разом 16 років, а через 4 роки Олена буде втричі старша за Марію. Скільки років кожній дівчині тепер?( 2р., 14 р.)

 

  1.  Дідусеві 53 роки, а онукові – 3. Через скільки років дідусь буде в 6 разів старший за онука? ( Через 7 років)

 

Дидактичні ігри.

Методичні рекомендації.

Відомо, що будь-які знання через гру засвоюються у 4 -

5 разів швидше, ніж у звичайному навчанні. Гра дає

змогу легко привернути увагу дітей і тривалий час підтримувати в них інтерес до тих важливих і складних

завдань, на яких у звичайних умовах зосередити їхню увагу не завжди вдається. Такі ігри спонукають дітей змалку міркувати самостійно,використовувати свою кмітливість, вміння уявити ситуацію і нестандартно її розв’язати.

 

Що трапиться, якщо...

Учитель задає питання, а учні повинні назвати наслідки якоїсь події. Орієнтовні питання до гри:

  • Що буде, якщо зникнуть годинники?
  • Що буде, якщо не стане календаря?
  • Що буде, якщо увесь транспорт рухатиметься з однаковою швидкістю?
  • Що буде, якщо в світі існуватиме одна міра довжини?

Уяви себе.

Учитель пропонує учням уявити себе на місці

якогось предмета: будильника, секундоміра, метра, гривні. Учні «перевтілюючись» в образ, дають відповіді на такі питання:

- Що ти чуєш навколо? Які звуки тебе оточують?

- Кого (чого ) ти боїшся? Де ти зараз знаходишся?

- Що спостерігаєш навколо?

 

Знайди нове призначення.

Дітям пропонують знайти нове призначення для

знайомих предметів. До уваги беруться найфантастичніші

пропозиції :

сантиметрова стрічка.

Можливі відповіді дітей:

1) скакалка;

2) предмет для викладення візерунка тощо.

 

Що забули назвати?

Учитель кладе перед дитиною на стіл картки з написами

одиниць вимірювання величин, забувши в переліку згадати про одну з них. Дитина повинна сказати, що саме забули назвати. Подібно до цього можна попросити дитину відновити ряд із 5 - 7 слів, не пов'язаних між собою одиниць вимірювання. Другого разу ряд читається не повністю, одне зі слів опускається. Дитина повинна

відновити пропущене слово (а надалі і його місце в ряду).

 

Перетворення.

Учням називають одну з одиниць вимірювання і пропонують виконати перетворення з більших у менші.

 

Доторкнися до ...

Учням пропонується у класі доторкнутися до тих предметів, масу яких вимірюють у грамах, кілограмах або довжину вимірюють у міліметрах, сантиметрах, дециметрах, метрах.

 

Я знаю ...

Учням пропонується назвати одиниці вимірювання величин зі словами: «Я знаю 5 одиниць вимірювання

часу: 1 -..., 2 -... (маси, довжини, площі).

 

Добре - погано.

Вчитель знайомить дітей з якимось явищем (предметом, поняттям, образом), наприклад день (ніч), і просить

відповісти на запитання: «Що хорошого, коли у нас день (ніч)?»

Діти висловлюють свою думку.

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
4732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку