Методичні рекомендації.
Ці задачі з логічним навантаженням сприяють розвитку творчих здібностей учнів, готують їх до навчання в старших класах, корисні для використання і на уроках, і під час проведення математичних змагань, олімпіад, і для організації диференційованої домашньої роботи школярів.
Задачі з логічним навантаженням на уроках математики
Методичні рекомендації.
Задачі з логічним навантаженням сприяють розвитку творчих здібностей учнів, готують їх до навчання в старших класах, корисні для використання і на уроках, і під час проведення математичних змагань, олімпіад, і для організації диференційованої домашньої роботи школярів.
(203м, 247м)
Дидактичні ігри.
Методичні рекомендації.
Відомо, що будь-які знання через гру засвоюються у 4 -
5 разів швидше, ніж у звичайному навчанні. Гра дає
змогу легко привернути увагу дітей і тривалий час підтримувати в них інтерес до тих важливих і складних
завдань, на яких у звичайних умовах зосередити їхню увагу не завжди вдається. Такі ігри спонукають дітей змалку міркувати самостійно,використовувати свою кмітливість, вміння уявити ситуацію і нестандартно її розв’язати.
Що трапиться, якщо...
Учитель задає питання, а учні повинні назвати наслідки якоїсь події. Орієнтовні питання до гри:
Уяви себе.
Учитель пропонує учням уявити себе на місці
якогось предмета: будильника, секундоміра, метра, гривні. Учні «перевтілюючись» в образ, дають відповіді на такі питання:
- Що ти чуєш навколо? Які звуки тебе оточують?
- Кого (чого ) ти боїшся? Де ти зараз знаходишся?
- Що спостерігаєш навколо?
Знайди нове призначення.
Дітям пропонують знайти нове призначення для
знайомих предметів. До уваги беруться найфантастичніші
пропозиції :
сантиметрова стрічка.
Можливі відповіді дітей:
1) скакалка;
2) предмет для викладення візерунка тощо.
Що забули назвати?
Учитель кладе перед дитиною на стіл картки з написами
одиниць вимірювання величин, забувши в переліку згадати про одну з них. Дитина повинна сказати, що саме забули назвати. Подібно до цього можна попросити дитину відновити ряд із 5 - 7 слів, не пов'язаних між собою одиниць вимірювання. Другого разу ряд читається не повністю, одне зі слів опускається. Дитина повинна
відновити пропущене слово (а надалі і його місце в ряду).
Перетворення.
Учням називають одну з одиниць вимірювання і пропонують виконати перетворення з більших у менші.
Доторкнися до ...
Учням пропонується у класі доторкнутися до тих предметів, масу яких вимірюють у грамах, кілограмах або довжину вимірюють у міліметрах, сантиметрах, дециметрах, метрах.
Я знаю ...
Учням пропонується назвати одиниці вимірювання величин зі словами: «Я знаю 5 одиниць вимірювання
часу: 1 -..., 2 -... (маси, довжини, площі).
Добре - погано.
Вчитель знайомить дітей з якимось явищем (предметом, поняттям, образом), наприклад день (ніч), і просить
відповісти на запитання: «Що хорошого, коли у нас день (ніч)?»
Діти висловлюють свою думку.