Завдання для корекції семестрової оцінки( ⅠⅠ семестр)
з української мови
для 10 класу
Ⅰ.Диктант
Коли доводиться йти левадою, парубок часто підходить до тополь, що з верху до низу обросли вінками гнучкого гілля, і не раз згадує, як тут, між корінням, він кошиком упіймав свою першу золоту рибку. Вона вмістилася в його дитячій долоньці, переливаючись яскравою, наче з сонця відлитою лускою. Він опустив руку у воду. Рибка, почувши волю, стрепенулася, завмерла, підвівши червоні плавники під самий верх води, і зникла в глибині.
Якось він побачив, як веселка мостом лягла на тополі, а за ними зеленіло свіже, вимите дощем село. Ніколи не були такими привабливими для нього звичайні хати.
Недалеко від тополь, на кладці стояли дві дівчини і виводили стару сумовиту пісню. І ця пісня, і дві тополі, і веселка над селом, і золотий туман сонця на заході, і дощик, що насправді йшов стороною, - перевернули душу парубкові. Усе, що було навколо нього, стало часткою його душі, хоча й не знав він, що не просто йшов лугами, а вже зачерпнув юним серцем красу своєї землі. Не від мудрих, недоступних йому книжок передалася вона хлопцеві, а від простих двох тополь, біля коріння яких він спіймав свою першу золоту рибку…
(181 слово) (За М. Стельмахом)
Ⅰ Ⅰ Граматичне завдання
Кожне завдання -0,5б.
1.Без апострофа треба писати всі слова рядка:
а) мор..як, за..ява, різдв..яний, м..який;
б) зв..язок, п..юре, б..юджет, духм..яний;
|
вв) цв..ях, зор..яний, рел..єф, ф..юзеляж; |
|
г) під..йом, зар..яд, карб..юратор, об..єм. |
.
|
|
|
|
2. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
а) голубон..ці, стіл..чик, злаз..те;
|
б) кін..цівка,крад..кома,чист..те; в)дивац..кий;дивац..кий;сіл..ський,наріж..те,
|
|
г) молот..ба, глян..те, пятдесят…
3.Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка:
|
а) перс..ні, випус..ний,тріс..нути;
|
|
б) аген..ство, капос..ний, якіс..ний; |
|
в) артис..ці, хрус..нути, зас..ланий;
|
|
г) влас..ний, ціліс..ний,шелес..нути. |
4.Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати лише перше слово власної назви:
а) (З,з)елена (Н,н)еділя, (В,в)елика (В,в)ведмедиця (сузір’я);
б) (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова (В,в)верховної (Р,р)ади;
в) (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб (С,с)лави;
г) (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне (М.м)оре.
5. Обидва слова треба писати через дефіс у рядку:
а) розлого/крислатий дуб/велетень;
б) мерехтливо/голубе край/небо;
в) барвисто/пахучий лісо/степ;
г) кисло/солодкий чорно/слив;
д) шовковисто/зелений вербо/ліз.
6. Усі слова пишуться окремо в рядку:
а) з/по/серед, на/передодні, де/на/якому, невідь/чому;
б) під/час, коли/б, хоч/би, скільки/ж/то;
в) пиши/бо, а/то/ж, у/разі, аби/коли;
г) ніби/то, авже/ж, ані/трохи, не/той;
д) ходи/но, все/ж/таки, без/угаву, уві/сні.
7.Розпишіть подані іменники в п’ять стовпчиків :
А) чоловічий рід б) жіночий рід в) середній рід г) спільний рід д) нема роду
/2 б.( кожна помилка -0,25б.)
Аерозоль, коала, віскі,АЕС, директор, листоноша, Батумі ,
Міссурі, рефері, вуаль, ножиці, Чернівці, Умань, Капрі, маестро, салямі,
цеце, івасі, виш, ГЕС, консерви, путасу, торнадо, бюро, путь.
8. Усі іменники поділити на 5 стовпчиків :
а)1 відміна б)2 відміна в)3 відміна г)4 відміна д) Не належать до жодної відміни. /2 б.( кожна помилка -0,25б.)
Звичай, берези, желе, кисіль, подяка, воротар, учительська, хлопець, піаніно, їздовий,мазь, милість, курчатко, курча, телятко, курка, ластовенятко, залізо, митець, козеня, татарча,ретуш, ступінь, середовище, арія.
9. Напишіть групу іменників 8 завдання /2 б.( кожна помилка -0,25б.)
10.Поставте подані іменники в Р.в. однини /2 б.( кожна помилка -0,25б.)
1.Гараж 10. Садок 18.Гвинт
2.Париж 11.Будинок 19.Жаль
3.Додаток 12.Вальс 20.Світязь
4.Кір 13.Двір 21.Листопад
5.Дністер 14.Супутник 22.Автомобіль
6.Віск 15.Язик 23.Водень
7.Галас 16.Борщ 24.Вік
8.Приклад 17.Кавказ 25.Вітер
9.Ідеал
11.Утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові від імен Микола, Хома, Юрій,
Василь./1б.