РОЗРІЗНЕННЯ ПРИСЛІВНИКІВ І СПІВЗВУЧНИХ СПОЛУК

Про матеріал
Мета: формування компетентностей дотримання орфографічних норм і правил українського правопису.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА. РОЗРІЗНЕННЯ ПРИСЛІВНИКІВ І СПІВЗВУЧНИХ СПОЛУК

Номер слайду 2

Очікувані результати навчально- пізнавальної діяльності: знаннєва складова: з'ясовує суть поняття орфографічна норма; знає основні морфологічні ознаки прислівника, правила його написання та розрізнення зі співзвучними сполуками;діяльнісна складова: доцільно використовувати під час написання прислівників і співзвучних сполук основні правила; виявляє й пояснює порушення орфографічних норм, працює з орфографічними словниками, застосовує знання на практиці; ціннісна складова: висловлює своє ставлення до написаного/прочитаного, відчуває відповідальність за дотримання орфографічних норм;

Номер слайду 3

Актуалізація знань. Що таке прислівник? На які розряди зазначенням поділяються прислівники?Утворіть прислівники від поданих слів: веселий, ведмежий, ранок, поспішати. Від яких частин мови утворились прислівники?Назвіть орфограми у правописі прислівників.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Запишіть прислівники відповідно до правил правопису На.. багато, уві…сні, з..верху, без..вісти, врешті..решт, раз..у…раз, віч..на..віч, не..як..слід, по..жіночому, з..гарячу, на..живо, на..відмінно, так..сяк, по…троє, по..перше, по..естонськи, до..побачення, на..славу, на…жаль. ПЕРЕВІРНабагато, уві сні, зверху, безвісти, врешті- решт, раз у раз, віч-на-віч, не як слід, згарячу, на живо, на відмінно, так- сяк, по троє, по- перше, по..естонськи, до побачення, на..славу, на жаль.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Дослідження-узагальнення. Прочитати поданий матеріал, пригадати основні правила розрізнення прислівників і співзвучних із ними сполук. Зробіть висновки. Омоніми: прислівники треба відрізняти від однозвучних сполучень прийменника з іншими частинами мови, які пишемо окремо.

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПРИСЛІВНИКСПІВЗВУЧНІ СЛОВАнадворіНадворі швидко стемніл. На дворі (прийм. + ім.)Дрова лежали на дворі бабусиної хати. Згори. Спостерігали згори. З гори (прийм. + ім.)Альпіністи спускалися з горивдень. Закінчили роботу вдень. В день (прийм. + ім.)Побачилися в день зустрічіНапам’ять. Вивчив вірш напам’ять. На пам’ять (прийм. + ім.)Бабуся скаржиться на пам’ять.поволіРічка тече поволі, стиха. По волі (прийм. + ім.)Чи по волі своїй, чи по неволі?по-новому. Тепер живемо по-новомупо новому (прийм. + прикм.)Туристи пішли по новому мостууперше. Він приїхав до нас упершеу перше (прийм. + числ.)Постукав у перше вікно

Номер слайду 10

Висновки: Співзвучні слова Прислівник У співзвучних сполуках іменник завжди зберігає своє лексичне й граматичне значення, називає конкретний предмет (якийсь двір, якусь гору). Пишуться окремо. Між прийменником та іменником можна вставити прикметник або займенник ( на щастя – на моє щастя)характеризує дію, стан або ознаку предмета і відповідає на питання різних обставин: поволі, трохи, удвічі, дощенту; вголос; надвоє; внизу, ліворуч, здалеку, навпростець, поблизу; угору; здалеку.

Номер слайду 11

Алгоритм розрізнення«Прислівник чи однозвучне слово» ОзначаєОБСТАВИНУ ПРЕДМЕТЗалежні слова. НЕ МАЄ МАЄ(можна встановити)ПРИСЛІВНИК ОДНОЗВУЧНЕ СЛОВОЙдуть додому Таксі під’їхало до після зборів. до дому сусідів

Номер слайду 12

Дослідження - творче конструювання. Записати подані сполучення слів, знімаючи риску. Аргументувати свій вибір. Вишивали в/двох — у/двох вазонах. Одягається по/новому — ішов по/новому лінолеуму. Приїхали в/день — у/день. Вправи на/силу — на/ силу йшов.

Номер слайду 13

Мовна терапія(запам’ятайте правильний переклад) По заказу – на замовлення По закону – згідно з законом По моим сведениям – за моїми відомостями По поручению – за дорученням По приказу – за наказом По просьбе – на прохання По собственной воле – з власної волі По собственному желанию – за власним бажанням Послать по почте – надіслати поштою По требованию – на вимогу. По указанию – за вказівкою Прийти по делу – прийти у справі Принять во внимание – взяти до уваги Принять к сведению – взяти до відома При любой погоде – за будь-якої погоди. Приплось по вкусу – припало до смаку Работать по схеме – працювати за схемою

Номер слайду 14

1. Укажіть речення, я якому по-батьківському буде виступати прислівником і писатиметься через дефіс: А По (батьківському) полю бігав вороний кінь Б Прокіп любив говорити із сином щиро, по (батьківському). В По (батьківському) капелюсі одна за одною стікали краплинки дощу. Г Не стрибай по (батьківському) ліжку! 2. Знайти речення, в якому протягом виступає в ролі іменника: А Залік потрібно скласти протягом квітня. Б Протягом року на нас чекає багато свят. В Я не знаю, як можна було не купити хліб протягом дня. Г Цей листочок протягом віднесло аж за дорогу.   3. Знайдіть рядок, у якому НЕ ВСІ конструкції вжито правильно: А прийти у справі, за будь-якої погоди, припало до смаку; Б за дорученням, на вимогу, за власним бажанням; В взяти до уваги, по замовленню, по моїм відомостям; Г з власної волі, надіслати поштою, працювати за схемою.

Номер слайду 15

Підсумок. Що нового дізналися про правопис прислівників?Як розрізняти прислівники і співзвучні слова?Яка форма діяльності на уроці вам найбільше вдалася?

Номер слайду 16

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯДотримуючись морфологічних норм, письмово побудуйте висловлення на тему: «Громадянські цінності», використовуючи такі сполуки: по-старому — по старому; надвоє — на двоє; насилу — на сил.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Іванко Лілія Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балуєва Олена Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
12589
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку