8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Загальна характеристика птахів

Про матеріал
Ознайомити дітей з новим видом хребетних тварин: птахами. Дати їх загальну характеристику, особливості зовнішньої і внутрішньої будови, уточнити і доповнити знання дітей про живлення, розмноження і розвиток птахів.
Перегляд файлу

Тема: Загальна характеристика птахів: середовище існування, особливості зовнішньої і внутрішньої будови у зв’язку зі здатністю до польоту. Розмноження і розвиток, живлення птахів. Демонстрування опудала птаха.

 

Мета: ознайомити дітей з новим видом хребетних тварин: птахами. Дати їх загальну характеристику, особливості зовнішньої і внутрішньої будови, уточнити і доповнити знання дітей про живлення, розмноження і розвиток птахів. Розвивати активне мовлення, мислення, пам'ять, увагу.

Виховувати любов до птахів, природи рідного краю. Викликати бажання дітей турботливо ставитися до птахів та піклуватися про них.

Тип уроку: формування знань.

Обладнання: опудало птаха, демонстраційний матеріал «Розповімо дітям про птахів України», розрізні картки для інд. роботи «склади птаха», картки – гра «Що кому до смаку», виставка дитячих малюнків «Птахи наші друзі», роздатковий матеріал: пір’їни голубів (справжні), картки із зображенням силуетів птахів і чорний папір, аудиозапис «Спів птахів», запис музики для фізкультхвилинки, відеоролик  «Життя птахів», яйця страуса, курки, перепілки.

 

Хід уроку:

 

I Загальнокорекційний етап

1. Організаційний момент, привітання.

Добрий день, діти! Добрий день шановні гості!

А ви знаєте, що прийшла до нас баба з вітрами та з білими снігами.

Ще й привела з собою діда з бородою.

 

2. Нервово – психологічна підготовка учнів до уроку (активізація уваги, мислення, сприймання)

Діти, давайте пограємо?

Ви вже багато вивчили  цікавого про тварин, от ми зараз і перевіримо, хто як навчався.

Гра «Назви одним словом»

Робота в парах

Дощовий червяк, річковий рак, тарантул – це безхребетні тварини.

Риби, земноводні, плазуни – це хребетні тварини.

Бджола, мураха, хрущ – це комаха.

Окунь, щука, тріска – це риби.

Зелена жаба, тритон, жаба ропуха – це земноводні.

 Ящірка, вуж, крокодил – це плазуни.

 

Гра «Викресли зайве»

Робота в парах

Кімнатна муха, колорадський жук, яблуневе плодожерка, бджола.

Сонечко – семи крапка, мураха, хрущ, бджола.

Карась, окунь, щука, камбала.

Сом, оселедець, тріска, хек.

Тритон, вуж, зелена жаба, жаба ропуха.

Черепаха, ящірка, ворона, гадюка.

 

II Основний етап

1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Діти, а чому ви викреслили ворону?

Так, бо ворона – це птах.

А що ви знаєте про птахів?

Сьогодні ми з вами познайомимося із птахами більш детально: ви дізнаєтеся про особливості будови, життя, і розвитку птахів, розглянемо справжнього птаха та ще багато – багато цікавого.

 

2. Підготовча частина (підготовка для сприймання нового матеріалу)

 А зараз я усім пропоную заплющити очі і прислухатися...

Вмикаю аудиозапис «Спів птахів»

Прислухайтесь. Хто це співає?

А як ви гадаєте, чи відрізняється спів різних видів птахів?

А ви можете впізнати птаха за співом?

Тоді прислухайтесь, може вгадаєте, чий це спів.

3. Формуюча частина

а) ознайомлення з новими знаннями, уміннями та навичками.

Діти, так чим вкрите тіло птаха?

Як ви гадаєте, чому?

Я підготувала для вас пір’їни голубів. Давайте їх розглянемо.

Чи знаєте ви, скільки пір’я у птахів?

Більше, ніж зірок на небі!

Найопериніший птах – лебідь. У нього 25 тис. пір’їн

А в голуба їх усього 2600.

б) уточнення або доповнення матеріалу

Птахи – це вищі хребетні тварини, тіло яких вкрито пір’ям, а передні кінцівки перетворилися на крила. Кістки у птахів порожнисті, тому вага їх тіла, порівняно з ссавцями, невелика. Центральна нервова система складніша, ніж у земноводних, більш розвинений головний мозок. Зубів у птахів немає, їх роботу виконує ротовий дзьоб. Нюх у птахів розвинутий гірше.

А хто знає, де живуть птахи ?

А як розмножуються?

Птахи будують гнізда, відкладають яйця і насиджують їх. Пташенятам приносять корм у дзьобах і годують їх. Розгляд яйця курки, страуса, перепілки.

Птахи поширені на всій землі. Нині їх налічується понад 8 тис. видів.

І серед птахів є такі рекордсмени:

(читаю стенд «Цікавинки» (найбільші, найменші птахи, тривалість життя, морозостійкість).

Перегляд відеофільму «Життя птахів».

Робота з підручниками і зошитами.

Завдання: знайти у підручниках (ст. 55 «Птахи») описання особливостей будови тіла птахів і розмноження та виписати у зошит.

Фізкультхвилинка

в) систематизація і узагальнення знань.

А зараз мені потрібно 3 дітей для виконання інд. завдань.

Вам потрібно розрізану картинку скласти, впізнати птаха і коротко розповісти, що ви про нього знаєте.

«Склади картинку» інд. завдання.

А ми з вами будемо переглядати ілюстрації птахів і називати особливості їх будови, де живе, чим живиться.

«Назви птаха» дид. гра.

Ну що ж, молодці, а тепер перевіримо ваших товаришів, що ж в них там склалось.

Ну що ж, ви всі – молодці! Скажіть, а ви – дружні діти? Давайте перевіримо! Мені потрібна команда із 6 дітей.

«Що кому до смаку» групова робота.

 

III Заключний етап

1. Підведення підсумків і оцінювання.

Діти, тож як можна одним словом назвати цих тварин? До якої групи тварин належать? Хто такі птахи? Дайте визначення (записано у зошитах).

Завдяки яким особливостям будова тіла птахи можуть літати?

Чим живляться птахи?

Де живуть?

Як виводять потомство?

Яке значення мають птахи?

 

2. Д/з

Вивчити особливості будови, способу життя птахів, живлення і розмноження.

 

3. Приведення організму у спокійний стан.

Звучить аудиозапис «Спів птахів».

Діти, вам сподобався урок?

А чи вибрали ви птаха, що найбільш вам сподобався?

Зараз я пропоную нашим дітям і гостям зробити силуети птахів і розмістити їх на «дереві дружби».

4. Приведення у порядок робочих місць.

Дякую вам за активну участь роботу на уроці. Думаю, ви назавжди запам’ятаєте, - що  птахи – наші друзі. І треба їх не тільки любити, а й всіляко допомагати їм – робити шпаківні, годівнички, підгодовувати взимку, а головне – не робити їм шкоди!

 

5. Створення установки на відпочинок.

Ну що ж, ви добре попрацювали, а тепер можна і відпочити! Урок закінчено!

1

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, 5 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
18 травня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку