28 травня о 15:00Вебінар: StartUp в освіті – шлях до мрії

Загальне поняття про дієслово

Про матеріал
Розширити знання учнів про дієслово і його значення у мовленні; формувати вміння добирати дієслова, виділяти їх із тексту
Перегляд файлу

ТЕМА: Загальне поняття про дієслово ( питання , значення, роль у реченні).

Мета: розширити знання учнів про дієслово і його значення у мовленні; формувати вміння добирати дієслова, виділяти їх із тексту; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови; прищеплювати повагу до людської праці:

Обладнання: картки, таблиця.

 

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Девіз уроку

- Девіз нашого уроку буде такий:

Думати швидко.

Виконувати чітко.

Творчо працювати.

Каліграфічно писати.

II. АОЗ та мотивація вчителя

  1. Каліграфічна хвилинка

Уу кв ого лис ів квітень

У квітні погода один день блисне, а сім днів кисне.


 

- Вимовте звуки у слові квітень.

- Поділіть це слово на склади для переносу.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

 

Наша мова – це безмежний океан довгих і коротких, добрих і злих, веселих і сумних слів. Слова – це коштовні різнокольорові смарагди. І замало їх просто зібрати до купи, треба ще вміти викладати з них візерунки. Щоб розібратися в цій незліченній кількості слів , мовознавці вирішили згрупувати їх за певними ознаками: виділити слова, що означають назви предметів.

1.Вправа «Мікрафон»

  • Які це слова? ( Іменники)
  • На які питання вони відповідають? ( Хто? Що?)
  • Слова , що означають ознаку предмета? ( Прикметники)
  • На які питання відповідають прикметники? ( Який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї?)
  • Які слова означають дію предметів? ( Дієслова)
  • На які питання вони відповідають? ( Що роблять? Що зроблять? Що буде робити?)

Сьогодні ми розпочинаємо подорож в царство Дієслова.

 

IV. Пояснення нового матеріалу

1. Вибірковий диктант . Виписати дієслова

Зима і Весна

— Насуплю я брови, — говорить зима,
— І вітер з морозом повіє:
Усе скрізь загине — рятунку нема!
Під снігом замре, заніміє.
— А я засміюся, — весна відмовля,
— І сонце пекуче засяє:
Прокинуться луки, ліси і поля,
Усе зацвіте, заспіває.

( насуплю, говорить, повіє, загине, замре, заніміє, засміюся, відмовля, засяє, прокинуться, зацвіте, заспіває)

2.Розповідь вчителя з елементами бесіди.

-Так от  дієсло́во — самостійна частина мови, що вказує на дію  предмета і відповідає на питання   

     Що робити?, Що зробити? Що зробив? Що буде робити?. 

-Що ще ви знаєте про дієслово?(у реченні виступає най частіше присудкам)

*    ЦІКАВО ЗНАТИ. За частотою вживання дієслово займає друге місце після іменника і має вдвічі менше, ніж іменник, слів.

- Дієслово мають початкову форму.У початковій формі дієслова відповідають на питання. Що робити? Що зробити?

V.Повторення та закріплення вивченого про дієслово

 1. Робота з підручником с.141 Впр.337

Спишіть текст. Підкресліть дієслова в першому і другому абзацах.

Поставте питання до виділених дієслів. Доведіть, що вони вжиті у початковій формі.


2.Доберіть відповідні дієслова до іменників:

Хмара (що зробила?)... (насунула).

Блискавка........ .....(вдарила)

 

Дерево ....„...(похилилося).

Море (штормить).

(Записують ці речення в зошитах, на дошці).

 

3.Робота в групах (поділ на групи за дієсловами які відповідають на одне питання)

 

 Зі слів кожного рядка склади речення. Запиши їх так,

щоб вийшла зв’язна розповідь. Підкресли дієслова.

І група

1) гілка, на, бруньки, скоро, тоненьких,

набубнявіють;

ІІ група

2) летять, країв, з, птахи, теплих;

ІІІ група

4) небо, синє, стало;

ІVгрупа

5) яскраво, світить, сонце.

VI. Підсумок уроку.

  1.       Яку частину мови ми повторювали?
  2.       Що називається дієсловом?
  1.       Діти, скажу вам по секрету, що за вами спостерігала пташка щастя, яка прилетіла зі своїми пташенятами. На крильцях цих пташенят напишіть з пам'яті ті дієслова, які ви добирали до іменника пташка. (Пишуть)
  2.       А зараз погляньте на цей зимовий дуб-символ міцності, мудрості, довголіття.
  3.       Нехай наші пташенята звеселять його, щоб швидше прийшла весна.(Прикріплення пташенят на дерево)

VІІ. Домашнє завдання

С.142 Впр 339

 

 

 

docx
Додано
28 березня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку