Конспект - уроку з української мови "Дієслова-синоніми. Удосконалення висловлювань шляхом добору дієслівних синонімів".

Про матеріал
Вчити учнів добирати до поданого дієслова 2-3 синоніми,; розвивати мовлення та мислення учнів.
Перегляд файлу

Тема:Дієслова-синоніми. Удосконалення висловлювань шляхом добору дієслівних синонімів

Мета:вчити учнів добирати до поданого дієслова 2-3 синоніми,; розвивати мовлення та мислення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати бажання працювати самостійно, вдумливо, наполегливо. 

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

 

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

З маминої ласки,

Із шкільної казки.

Отож, всі-всі сідайте

Й «12» заробляйте!

 

II. Актуалізація опорних знань 

 

1. Каліграфічна хвилинка 

2. Гра «Читай – запам’ятай - запиши» (підкресли дієслова)

Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.

 

2. Робота в парі 

— Прочитайте. Вставте потрібні за змістом дієслова. До дієслів добери антоніми. Запишіть.

Все — із доброго і злого — 

... з малого. 

Листя  виросте з листочка, 

З нитки витчеться сорочка. 

З пагінця чи бруньки — гілка, 

З гілки — дудочка-сопілка. 

Хліб — з маленької зернинки, 

Дощ — із чистої краплинки.

Навіть річечка-ріка ... з струмка. 

День турботою ... 

Все навколо ... 

 проганяй мерщій дрімоту — 

І рукам ... роботу. 

І ... невпинно, вміло, 

Хоч мале, та добре діло. 

М. Сингаївський 

Слова для довідок: починається, , починається, почнеться, усміхнеться, , давай, роби. 


IІІ. Повідомлення теми, мети уроку

 Ось послухайте таку казку і скажіть.

— Що в цьому тексті вам не сподобалось?

 

СУПЕРЕЧКА

Корова, кінь і собака говорять між собою, кого хазяїн більше любить. Кінь говорить: «Хазяїн більше любить мене. Я йому плуг тягаю, дрова з лісу вожу. Сам хазяїн на мені в місто їздить».

А корова говорить: «Ні, хазяїн більше любить мене. Я всю його сім’ю молоком годую».

Собака як заговорить: «Ні, мене. Я хазяйське добро стережу».

Почув чоловік цю суперечку і говорить: «Не сперечайтеся. Всі ви мені потрібні. Кожен хороший на своєму місці».

 

На уроці ми будемо вчитися добирати  до поданого дієслова декілька синонімів. Щоб наша мова була правильною та красивою. І спробуємо виправити помилки в тексті

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда

 Давайте пригадаємо які це слова синоніми.( слова, близькі за значенням).

А зараз доберіть до слова говорить синоніми щоб вони підходили до змісту тексту і запишіть.

Говорить -засперечатись, сказати, зауважити, загарчати.

Які ви молодці! Прочитайте що у нас вийшло. (Діти читають казку зі змінами.)

 

Висновок діти роблять самостійно за поданим початком.

 

 Синоніми потрібни для …..

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА

 

V.Закріплення вивченого матеріалу

 

1.Робота з підручником с.147 Впр 350 (самостійна робота)

2. Гра «Добери синонім» (групова робота)

 До поданих дієслів добери синоніми.

І група

Забруднити, сміятись,

ІІ група

Заспокоювати,відкривати,

ІІІ група

Піднімати, смішити.

3.Зробіть звуко-буквений аналіз слова.

Сміятися

 

VІ. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Навіщо в нашій мові вживаються дієслова-синоніми?

— З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок?

Збіг наш урок,

Як коротка мить.

Дуже швидко

В роботі час біжить.

І попрацювали

Ми немарно,

Бо багато знань отримали —

Це гарно!

 

VII. Домашнє завдання

Впр 352 с.148

 

 

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1875
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку