Загальне поняття про іменник. Іменники,що означають назви істот та назви неістот.

Про матеріал
Конспект уроку з української мови, 3 клас. Тема "Загальне поняття про іменник. Іменники,що означають назви істот та назви неістот."
Перегляд файлу

 «ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО ІМЕННИК. ІМЕННИКИ, ЩО ОЗНАЧАЮТЬ НАЗВИ ІСТОТ ТА НАЗВИ НЕІСТОТ»

 

Тема: Загальне поняття про іменник. Іменники,що означають назви істот та назви неістот.

Мета:розширити знання про іменник;вдосконалювати вміння виділяти його серед інших частин мови через правильно поставлене запитання;ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»;розвивати словниковий запас учнів,виховувати навички грамотного письма.

Обладнання: сніговик, торбинка, іграшки для гри, сигнальні картки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

                                                           Хід уроку:

I. Організаційний момент.

-Я всміхаюсь сонечку…

-Здраствуй,золоте!

-Я всміхаюсь квіточці…

-Хай вона росте!

-Я всміхаюсь,дощику…

-Лийся,мов з відра!

-Друзям усміхаюсь я…

-Зичу їм добра!

-Тож поверніться і подаруйте один одному посмішку.Щоб наш урок був гарним і цікавим( показую смайлик)

II.. Мотивація навчальної діяльності.учнів.
Подивіться, діти, уважно навколо себе і скажіть, що змінилося у класі? Чого вчора не було, а сьогодні є? (З'явилася торбинка на столі, а біля неї сніговик з повідомленням)—
Діти, а що це за торбинка у мене на столі? Ніхто не губив? О! Причаївся біля торбинки. Подивіться, хто! (Сніговичок). А що він тримає? (Послання)
Шановні діти, учні З класу, У торбинці цій завдання., Але зовсім вони не прості. Треба виконати, діти, завдання ці. І ми будемо тоді молодці.—Ану, поглянемо, що там у торбинці? Які завдання приготував нам Сніговичок?
III Актуалізація опорних знань.

-КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА—Отже, сіли всі рівненько, записали число, класна робота, і дістанемо з торбинки перше завдання. Відгадайте-но мою загадку.
Дивина!
Щезла стежка... Де вона?
Зникла десь і огорожа...
Що за диво? Все навкруг
Вкрив біленький ніжний пух.
Дива зовсім тут нема.
То до нас прийшла ... (Зима)
Який перший звук ми чуємо? ([з])
Якою буквою ми позначаємо звук [з]? (Буквою «зе») Прописування букви «зе».
Прописування слова «зима».
IV Оголошення теми уроку

1. Лінгвістична казка( продовження).

- Діти, пам’ятаєте казку про Царицю Граматику, яка поділила слова на 10 частин мови? Першими вишикувалися іменники. Але вони шикувалися дуже довго . Як ви думаєте, чому?(відповіді дітей)

Починаємо вивчати

Ми тепер частини мови.

Всіх їх треба добре знати,

Щоб здобути знань основи.

Перша з них – іменник, друзі.

Цю частину люблять дуже,

Бо усе вона назве,

Дасть імення золоте.

Мама, мир і Україна.

Сонце, небо, світ, людина,

Звуки, букви, слово, мова –

Ось частина ця чудова.

Хто? Сестричка, нянька, батько,

Пташка, білочка, зайчатко.

Що? Земля, ріка, діброва.

Книжка, зошит, ручка, школа.

Вивчим цю частину мови,

Що іменником зовем

Бо вона така важлива –

Без неї ми не проживем!

- Іменник гостем, який до нас прибув, передав листа. Давайте його прочитаємо.

- Привіт, любі друзі! Давайте познайомимося! Мене звуть Іменник. Який я щасливий, що ви вже у третьому класі. Нарешті я зможу з вами потоваришувати. Передалю вам вітання та невеличке завдання,

- Ну, що, спробуємо виконати завдання Іменника?

- V. Робота над новим матеріалом.Діти. Так! (Діти розгадують кросворд).
1. Зимою в білому, як сніг,
А літом в сірому гуляє. (Заєць)
2. Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п'є,
І не ходить, не гуляє,
А у лігво залягає. (Ведмідь)
3. Виводить букви і слова
Ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля
Нова, гарненька ... (ручка).
4. Білий, як сніг, в пошані у всіх.
До рота попав, там і пропав. (Цукор)
5. Я падаю на ваші хати,
Я білий, білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто ... (сніг).
6.Хто у ліс приходить рано,
Кожне дерево догляне,
Всякий звір до цього звик?
Ну, звичайно ж, це ... (лісник).
Вчитель. Діти, подивіться на кросворд. На які питання відповідають розгадані слова.
Діти. Хто? Що?
Вчитель. А що ви можете сказати про ці слова?
Діти. Назви людей і тварин відповідають на питання хто?. Назви всіх інших слів на питання що?.
Вчитель. А я розкажу вам ще нове про іменник. Іменники поділяються на істоти та неістоти.
Іменники, що є назвами людей і тварин і відповідають на питання хто?—є істотами.
Іменники, що відповідають на питання що? — є неістотами.
1.Робота з підручником2.Колективне виконання вправи 19 (усно). Ознайомлення з поняттям «істота» і «неістота».
3,Робота з табличкою у підручнику ст. 11 «Правильно вимовляй і пиши»:—
самостійне напівголосне прочитування слів, поданих у таблиці;

вибіркове читання.

Прочитайте назви:птахів і поставте до них запитання;
інших істот і поставте до них запитання;
дерев і поставте до них запитання;
інших неістот і поставте до них запитання.
Висновок. Назви істот відповідають на питання хто? Назви неістот відповідають на питання що?
3.Опрацювання правила.
Вивчення учнями правила з обов'язковим наведенням прикладів, (ст. 11).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4.Словничок.
Правильно прочитайте слова «банкір», «фермер», «агроном».—
Поясніть значення цих слів і запам'ятайте їхній правопис.
Банкір — власник банку, приватного чи державного, установа якого отримує, зберігає і видає гроші та інші цінні папери.
Фермер— людина, яка займається сільським господарством і має від цього доходи.
Агроном — це людина, яка дає поради, як сіяти, орати, доглядати за рослинами. Як лани оберігати від шкідників та бур'янів.
5.Вправа 20. Запишіть слова у три колонки.
Люди Тварини Рослини ( учні по черзі біля дошки.)

6. Гра « Розсели по будинках»Обладнання : малюнки будиночків із підписами: Хто? Що?, конверт із картками слів.

Завдання: прочитати слова з карток, розмістити слова – назви істот та неістот у відповідні будиночки з питаннями.

Хід гри: викликаний учень отримує конверт і розподіляє слова за групами у відповідні будиночки. Гру можна повторити кілька разів, заздалегідь підготувавши завдання.

Матеріал для гри: картки.

1) Білочка, мама, клей, зошит, вуж, чобіток, учень.

2) Зозуля, вікно, книга, бабуся, ведмідь, цукерка.

3) Жираф, пенал, вінок, огірок, джміль, ластівка.

VІ. Закріплення нового матеріалу.

1. У знову гра» Дай сигнал»

Хто? – червона Що? - зелена

Метелик , їжак, парта, учень, олівець, лисичка, дошка, птах, дерево, синичка, Оленка, гойдалка, лінійка.2. Гра « оживи іменник»

Що? Хто?

Сніг Сніговик

Трактор тракторист

Суд суддя

Кухня кухар

Футбол футболіст

3.Самостійна робота з перевіркою.

Вправа 21, ст. 11—12.

Познач будову слів: хатину, садок, грушки, горбочки

VІІ. Підсумок уроку.

1. Гра « Кореспондент»

. На які питання відповідає іменник?
Що нового ви дізналися про іменник?

2.Замалюйте свій настрій в кінці уроку.

VIІІ.Домашнє завдання.

С.13 вивчити правило, впр. 22

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку