Кобеляцький навчально-реабілітаційний центр
Сценарій загальношкільного заходу
«Позмагаймося!»
для учнів 7-9 класів
Підготували:
практичний психолог
Рикова І.О.
вчитель-логопед
Годзенко О.С.
Кобеляки 2019 р.
Мета: вчити учнів чітко висловлювати свою думку, розвивати усне мовлення та креативне мислення, виховувати бажання бути першими та найкращими. Розвивати пізнавальні здібності учнів, творчу активність, вміння приймати правильне рішення, логічно мислити, працювати в колективі.
Хід роботи
(СЛАЙД 1)
Ведуча 1. Доброго дня, дорогі друзі.
Ведуча 2. Доброго дня! Шановні учні, вчителі та гості сьогоднішнього свята!
Ведуча 1. Ми раді вітати вас на наших змагання «Подорож до самопізнання».
Ведуча 2. Для участі запрошуємо 3 команди на сцену.
Ведуча 1. Вітайте оплесками команди «Кмітливі», «Креативні» та «Комунікативні». На них чекають цікаві завдання.
Ведуча 2. Оцінювати цікаві конкурси буде журі у складі: ____________________________________________________________________________________________________________________________________
Ведуча 1. Тож розпочнемо наші змагання.
Ведуча 2. І перший етап змагань - «Подорож країною Дружби».
Конкурс 1. «Для мене дружба-це…»
Учасникам команд необхідно закінчити речення «Для мене дружба-це…». Переможе та команда, яка дасть більшу кількість правильних відповідей за 2 хв. Журі оцінює одну правильну відповідь в один бал.
(СЛАЙД 2) Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога та ін.-
Справились, переходимо до другого конкурсу.
Конкурс 2. «Поєднай прислів'я»
Учасникам команд необхідно поєднати частини речень таким чином, щоб вийшло змістовно правильне прислів'я. Переможе та команда, яка справиться із завданням швидше і дасть більшу кількість правильних відповідей. Журі оцінює одну правильну відповідь в один бал.
Немає друга-шукай, а знайдеш- тримай.
· Старий друг краще нових двох.
· Дружба та братство – дорожче багатства.
· Друзі пізнаються в біді.
· Дружний табун і вовків не боїться.
· Дружба – найбільший скарб.
· При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.
· Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.
· Життя без друзів неповноцінне.
· Без друзів погано жити, а іноді — неможливо.
(СЛАЙД 3)
Впоралися! Молодці!
Конкурс 3. «Хто з ким дружить»
Кожній команді необхідно підібрати героїв парами. Час-2 хвилини. Журі оцінює правильно підібрану пару героїв в 1 бал.
(СЛАЙД 4)
Ведуча 1. Рухаємося далі. Наступний етап гри називається «Здоров'я не купиш-його розум дає».
Конкурс 1. «Вікторина».
Кожна команда відповідає по черзі на запропоновані питання. Одна правильна відповідь-один бал.
Конкурс 2 «Знайди слова»
Завдання учасникам: за 2 хвилини знайти на картках якомога більше захованих назв овочів, фруктів та ягід. Слова читаються по горизонталі, вертикалі та ламаються під прямим кутом. Перемагає та команда, яка знайде більше назв.
М О Р К В А П О Г І
Я К А П У С О К О Р
Б Л У К О Т М Г Р У
А П Л И М А І Д О Ш
Л Е П Е О Ц И Б Р А
Ь Ц Е Р Н К А У Л Я
С Ь Н А Н У В Р Е Ш
И Н А Н А С Ч Е Я Н
(СЛАЙД 5)
Молодці швидко впоралися із завданнями.
Ведуча 2. 3 етап нашого конкурсу-«Захоплення у нашому житті».
Цікаві факти про захоплення людини
Хобі - це життєве захоплення людини (тимчасове, або постійне), яким їй хочеться займатись, не шкодуючи часу та сил. Захоплення - важлива частина життя людини. Для підліткового віку захоплення це характерна риса. Підлітковий вік без захоплення подібний до дитинства без гри.
Захоплення у підлітків різноманітні. Зустрічаються такі типи захоплень:
Інтелектуально-естетичні захоплення - пов’язані з глибоким інтересом до найулюбленішої справи (музики, малювання, радіотехніки, історії або до розведення квітів, птахів, риб і т. д.).
Тілесно-мануальні - пов’язані з намірами укріпити свою силу, витривалість, спритність. Сюди відносяться заняття різноманітними видами спорту, наприклад карате або інші види єдиноборств, а також прагнення навчитися що не будь майструвати, вишивати, їздити на велосипеді, мотоциклі або автомобілі.
Накопичувальні захоплення — це насамперед колекціонування у всіх його видах. Стійкий потяг до колекціонування часто поєднується з особливою прискіпливістю та акуратністю.
Егоцентричні захоплення — всілякі заняття, показна сторона яких дозволяє опинитися в центрі уваги оточуючих. Частіше за все це художня самодіяльність, особливо модні її форми — участь в аматорських естрадних ансамблях насамперед, іноді спортивні змагання — все, що дає можливість публічних виступів, зосередження на собі загальної уваги.
Сюди ж може відноситись захоплення екстравагантним одягом. Звичайно, все це буде суттєво відрізнятися мотивами. Однак всі ці заняття мають на меті — демонстрацію своїх успіхів, привернення уваги оригінальністю своїх захоплень, бажання піднестись в очах оточуючих, вислуховувати у свою адресу захоплення і похвалу.
Азартні захоплення — картярські ігри, ставки на хокейних та футбольних матчах, різноманітні парі на гроші, захоплення грою на ігрових автоматах і т. д. Види захоплень можуть змінюватись, але кожне з них керується азартом.
Інформативно-комунікативні захоплення - проявляються в прагненні отримання нової легкої інформації, яка не потребує ніякої критичної інтелектуальної обробки, а також потребою великої кількості поверхових контактів, які дозволяють цією інформацією обмінюватися. Багатогодинні порожні розмови із випадковими приятелями, детективно-пригодницькі фільми, рідше книги того ж змісту, багато годин перед телевізором – зміст цього роду захоплень. Контактам и знайомствам віддається перевага таким же легким, як і сама інформація.
Отже, завдання для команд: подумати і визначити 10 найпопулярніших захоплень серед сучасних людей.
10 захоплень найбільш популярних серед людей:
1. Читання книг.
2. Спілкування з іншими людьми.
3. Колекціонування чогось.
4. Заняття спортом.
5. Відгадування кросвордів.
6. Азартні ігри.
7. Музика.
8. Кіноіндустрія.
9. Віртуальні ігри.
10. Автомобілі.
Журі оцінює відповіді, що співпали, в 1 бал.
(СЛАЙД 6)
Ведуча 1. Що ж, діти,ви вміло справляєтеся із завданнями. Ще один етап наших змагань «У світі звуків».
Конкурс 1. «Відгадай мелодію».
Учасникам команд необхідно відгадати, з якої програми музичні саундтреки. Кожний відгаданий саундтрек оцінюється в 1 бал.
Конкурс 2. «Знайти ноти».
Ви повинні відшукати ноти в словах за 2 хвилини. Перед грою давайте пригадаємо ноти.
Комір Карета
Фанера Місто
Премія Реклама
Воля Весілля
Регулятор Мішок
Решето Сміх
Комісія Фарба
Доля Фабрика
Сім’я Полярник
Насіння Парасолька
Софа Лялька
Крекер Посольство
Подорож Столяр
(СЛАЙД 7)
Журі оцінює правильно знайдені ноти в один бал.
Підказка: мі; фа; соль; ре; мі; сі; ля; мі; мі, сі; ля; фа; сі; фа; сі; ля; до; фа; ля; сі; ре, мі; ре; фа; мі; ля; мі; ре; соль; ре; ля; мі; ре; ре, ля; сі, ля; мі; ре, мі; ля; сі; ля; до.
Ведуча 2. Наступний етап наших перегонів -конкурс «Чоловік чи жінка».
Я говорю фразу, а ви даєте відповіді до кого вона відноситься до чоловіка чи до жінки. Відповідає кожен гравець по черзі. Журі оцінює правильну відповідь в 1 бал.
Команда 1.
1. Перший Президент України (чоловік) (Леонід Кравчук)
2. Кому належать слова: «Я подумаю про це завтра» (жінка) (Скарлер О.Хара Віднесені вітром
3. Староста 7-Б класу (чоловік) (Діма Шутак)
4. Найвища статуя світу зображує (чоловіка) (борець за незалежність Індії, Сандар Петтель).
5. Кого більше в нашій школі вчителів чоловік чи жінок (жінок)
6. В 5 класі більше дівчат чи хлопців (хлопців)
Команда 2.
1. Хто перший полетів в космос (чоловік) (1961 Юрій Гагарін)
2. Казкова істота з риб'ячим хвостом (жінка) (русалка)
3. Класний керівник 6–Б го класу (жінка) (Надія Іванівна)
4. Основоположник наукової теорії походження людини ( чоловік) (Дарвін)
5. Інженер з охорони праці в нашій школі (жінка) (Уварова Світлана Володимирівна)
6. Повелитель ступи та мітли (жінка) (Баба Яга)
Команда 3
1.Символ самозакоханості та самолюбування (чоловік) (Нарцис)
2. Пісню «А я такая вся в Дольче – Габана» співає (чоловік) (Андрій Данилко)
3. Завгосп нашої школи (чоловік) (Іван Олександрович)
4. Спікер Верховної Ради (чоловік) (Андрій Парубій)
5. Хто Марко Вовчок (жінка) (Марія Вілінська)
6. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
Ведуча 1. Отже, ми підійшли до заключного етапу наших змагань. Команди активно працювали, використовуючи свій інтелект, увагу та пам'ять. А наостанок пропонуємо вам позмагатися в рухових вправах.
Конкурс 1 «Кульки»- Учасникам пропонується "відкрити" нову планету - якомога скоріше надути повітряні кульки, а потім "заселити" цю планету "мешканцями" - швидко намалювати на кульці фігурки людей фломастерами. Час-3 хв. Та команда, у якої мешканців на планеті вийде більше - переможець.
Конкурс 2 «Малюємо ножицями»-
Діти, малювати можна не лише фломастерами, олівцями та фарбами, а ще й ножицями. Є навіть такі ножицеві художники, які заробляють собі тим, що вирізають з паперу портрети людей в профіль.
Обираються 3 учасникам з команди, вони отримують по 3 шт. кольорового паперу. Один з них має бути зелений (з нього потрібно буде вирізати ялинку), червоний (для вирізання квітки) і жовтий (для зірочки). По команді "руш", гравці мають без олівців, просто ножицями, вирізати з кожного папірця відповідну фігурку. Виграє та команда, яка впоралася швидше і краще "намалювала" ножицями більш схожі фігурки.
Ведуча 2. Зараз журі підрахує бали і визначить переможця сьогоднішніх змагань. А поки що пропонуємо учасникам поділитися своїми враженнями від гри. (учасники висловлюються, рефлексія)
Слово журі, нагородження учасників змагань призами.
Ведуча 1. До нових зустрічей, друзі. Всього найкращого!
КІНЕЦЬ!