Захід для 5-6х класів "Калейдоскоп професій"

Про матеріал

Вибір майбутньої професії – тема актуальної розмови для кожної людини, бо це одне з найважливіших питань у житті, від якого багато в чому залежить подальша доля. Ця проблема – задача з багатьма невідомими.

Перегляд файлу

Профорієнтаційний захід

«Калейдоскоп професій»

(Для учнів 5-6 класів)

(супровід презентацією, роздатковий матеріал – кольорові листочки – 5 типів)

Ваш мозок може все. Абсолютно все. Головне, переконати себе в цьому. Руки не знають, що вони не вміють віджиматися, ноги не знають, що вони слабкі. Це знає ваш мозок. Переконавши себе в тому, що ви можете все, ви зможете дійсно все.

Роберт Кіосакі

У кожної людини: і у дорослого, і у дитини - є дивовижна можливість - мріяти. Поки людина живе, вона завжди про щось мріє. Іноді його мрії стають реальністю, перетворюючись на життєві цілі. Давайте уявимо собі наше життя у вигляді сходів, по яким ми йдемо вгору, в майбутнє, в доросле життя. Ваше право - вибрати, якою буде ваша сходинка, великою чи маленькою. Ви можете вважати, що кожна сходинка - це те, до чого ви прагнете у вашому житті. Давайте назвемо цю драбину "сходами бажань".

Піднімаючись сходами, ми не завжди йдемо впевнено, можемо помилятися, можемо оступитися і навіть впасти. У житті теж буває всяке: нас супроводжують хвороби, розчарування і навіть втрати. Ваш підйом залежить багато в чому від того, як ви будете вести себе по відношенню до інших людей, які йдуть разом з вами по сходах: будете штовхатися, переступати через когось, пропускати вперед, йти поруч.

Отже, вам необхідно спланувати свій рух по сходах життя, знайти свій життєвий шлях з урахування своїх здібностей і можливих перешкод.

Вибір майбутньої професії – тема актуальної розмови для кожної людини, бо це одне з найважливіших питань у житті, від якого багато в чому залежить подальша доля. Ця проблема – задача з багатьма невідомими.

Сформулювати правила вибору професії дуже просто: необхідно, щоб фах відповідав, схильностям, потенціалу, здібностям людини, щоб він був потрібен суспільству.

     Обираючи професію слід відповісти  не лише на запитання «Чого я хочу» і «Що я можу?», але й «Що потрібно іншим?». Правильний вибір професії  - не тільки особиста справа, тому необхідно враховувати потреби ринку праці.

«ТРЕБА» - потреби ринку праці,  тобто професія має бути актуальною.

 

 

ХОЧУ – бажання, цілі, інтереси, домагання.

МОЖУ – простір здібностей, талантів, стан здоров’я.

ТРЕБА – запити ринку праці, соціально-економічні проблеми  регіону, 

                розвиток економіки суспільства.

Вправа «Пакет» (інт.вправа – картки)

Мета: вчити учнів правильно приймати рішення, враховувати всі «за» і «проти».

 Трьом учасникам пропонують вибрати по одному з чотирьох пакетів. У першому пакеті – яблуко, у другому – цибулина, у третьому – пляшка з водою, четвертий порожній. Ніхто з дітей не знає, що в пакетах. Спостерігачі можуть давати  поради на рахунок вибору. Коли діти зроблять свій вибір починається обговорення:

  • Чому ви вибрали цей пакет?
  • Чого вам бракувало, щоб прийняти рішення?
  • Що ви відчули, коли відкрили пакет?
  • Які були наслідки і чи були вони приємними для вас?

Після обговорення зробіть висновок, що для прийняття рішення потрібно мати достатню кількість інформації, а у часники її не мали. Тому що вони робили свій вибір, керуючись тільки інтуїцією та порадами інших. А це привело і до розчарувань. Слід наголосити на тому, що для прийняття правильного рішення потрібна достатня кількість інформації. Тому, обираючи професію, потрібно мати інформацію не тільки про «хочу», «можу», а й володіти про інформацією про «треба», про потреби ринку праці. Якщо враховувати тільки «хочу» і «можу», можна обрати професію, яка не дасть реалізувати себе.

А чи можливо зробити правильний вибір майбутнього професійного  шляху, якщо твої знання про сучасний світ професій дуже обмежені?

Отже, важливий перший крок у пошуках свого професійного місця —  саме набуття знань про сучасні професії.

Вправа “Гра в лотерею”.

Мета: пояснити наслідки неправильного вибору професії; зрозуміти необхідність активних дій по вибору професії.

Матеріали: картки, ручки.

  1. Учасникам необхідно на чистих картках написати по 3 назви професій, якими б вони бажали займатися протягом життя.

Далі картки перемішують і кожен учасник обирає лише 1 картку ( як у лотереї).

  1. Результати вибору обговорюються всій групою.

Тренер просить піднятися тих, хто отримав картку зі своєю професією.

Можна підрахувати відсоток тих, кому пощастило у виборі.

Можна розповісти, що трапиться с їх життям, якщо доля “подарує” їм ці професії, які отримали.

У первісному суспільстві не існувало проблеми вибору професії, тому що тоді кожен умів робити усе для забезпечення життя. З розвитком людства видів праці побільшало, і суспільству легше функціонувати за умов високої спеціалізації — так виникли професії. Нині за підрахунками спеціалістів існує понад 50 тисяч професій.

Професія- це трудова діяльність людини, яка дає йому кошти для існування і розвитку.*показ відео

Справді, коли людина працює, її увага спрямована на предмет праці.

Залежно від предмету праці усі професії поділяють на п’ять типів:

 «людина — природа»;

 «людина — техніка»;

 «людина — людина»;

 «людина — знакова система»;

 «людина — художній образ».

(Ділення учнів на групи відповідно до кольору аркуша паперу)

А зараз ми помандруємо у світ професій і познайомимося із класифікацією спеціальностей за цими п'ятьма типами.

Розподіл учасників на 5 груп. Групам дається  картка із описом особливостей певного типу професій. Завдання: Описати тип професії іншим групам і назвати приклади.

Картки

1- група. Людина-людина

     Праця людей професії «людина-людина» спрямована на процеси навчання, виховання, управління, медичне та торгове обслуговування тощо інших людей

... Той, хто хоче обрати професію такого типу, повинен розвивати свої організаторські здібності, уміння спілкуватися з людьми, мати терпіння, врівноваженість. Важливим у роботі професій цього типу є такі якості: потреба у спілкуванні, уміння розбиратися в людських взаєминах, гарна пам'ять,  сталий настрій у процесі роботи з людьми. (лікар, вчитель, продавець)

2-група. Людина - техніка

      Категорія «людина —техніка» передбачає наявність як предмета праці різноманітної техніки. Сюди належать всі професії, пов'язані з обслуговуванням  техніки, її ремонтом, установкою і налагодженням, виробництвом та збиранням обладнання

     Людина, що працює з технікою, має відзначатися високою виконавською дисципліною та акуратністю, мати творчий потенціал, практичне мислення, технічну уяву.

 ... Щоб оволодіти цими професіями, треба серйозну увагу приділяти геометрії, фізиці, урокам трудового навчання, технічній праці.  (водій, електрик, інженер)

3 група Людина-природа

Професії людини, пов'язані з живою природою (рослинні та тваринні організми, мікроорганізми), належать до категорії «людина — природа».

Даний вид професії передбачає наявність ініціативи та самостійності у вирішенні конкретних задач, творчу уяву. (ветеринар, агроном)

4 група. Людина-знакова система

     Якщо об'єктом праці виступають різні знаки: цифри, рисунки, схеми, фізичні та хімічні символи, ноти і т. д., то такі професії відносять до категорії «людина — знакова система

         Людина, яка працює зі знаками, повинна володіти гарним абстрактним мисленням, відтворювальною уявою, мати гарну зосередженість, стійку увагу, посидючість.

5 група Людина-художній образ

         Професії, пов'язані з образотворчою, музичною, художньою діяльністю, належать до типу «людина — художній образ».

         З-поміж найважливіших вимог виділяють: і наявність здібностей до мистецтва, творча уява, образне мислення, працелюбність, цілеспрямованість. (музика, актор)

Вправа Learningapps «Типи професій»

Вправа «Презентація професій - острів»  (7хв)

Хід проведення: Ми згадували, що у світі є дуже багато різних професій. А які з них – найголовніші, найважливіші для суспільства? Уявіть, що вас відправляють на незвичайний острів, де є все необхідне для життя, але там немає кому працювати. Є питна вода, напів’їстівна рослинність і риба, а от печери, човна – немає.  Кого з фахівців своєї групи ви взяли б на острів? Чому? Обґрунтуйте вибір.

Намалювати частину острова, на якому ви будете жити і що будете робити.

Хлопці показують будівництво житла, полювання, готування їжі, виготовлення знарядь праці.

(будівельник, тесля, мисливець, рибалка і хлібороб, виноградар, кухар, пекар, навіть гончар і швець)

 

Маємо правило: «Обираючи професію, дізнайся про неї якомога більше»

 

Вправа Learningapps «Сама - сама» (зелена, солодка, грошова, дитяча, смішна, товариська, серйозна)

Відео «Вгадай професію» *показ відео

Висновок:  На світі дуже багато різних професій, кожна необхідна і важлива. В майбутньому я бажаю вам вибрати собі професію по душі, щоб вона приносила вам не тільки фінансове благополуччя, а й насолоду і задоволення.

Вибір професії – це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Ураховуйте всі обставини, пов’язані з майбутньою трудовою діяльністю, вмійте правильно порівнювати стан свого здоров'я і негативні фактори професії. Це дозволить вам надовго зберегти свої життєві сили й досягти великих успіхів у житті та кар’єрі.

Найголовніше, слід  пам'ятати,  що остаточний вибір лише за вами, бо обираючи професію, ви обираєте  власну долю.

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку