Краматорська спеціальна школа № 18
Донецької обласної ради
Математичний вечір
«Змагання кмітливих» для учнів 5 – 9 класів
Підготувала та провела
вчитель математики:
Маханьковська І.В.
Математичний вечір «Змагання кмітливих»
Ведучий. Добрий вечір дорогі друзі!
Сьогодні в цьому залі відбудеться математичний вечір «Змагання кмітливих».
Перед нами розгорнеться інтелектуальний бій між одними з кращих учнів нашої школи, між самими сміливими, азартними. І всі присутні на вечорі приймають активну участь. Все, по можливості повинні стати учасниками нашої дії. Я думаю, що кожному з вас хочеться скоріше побачити героїв нашого вечора.
Отже, вітаємо головних учасників нашого вечора! (учасники по черзі заходять в зал)
Діамант нашого вечора – Ольга Корягіна. Її хобі – театр. Дуже хоче побувати в Києві. Таємна мрія – навчитися водити автомобіль і сісти за кермо чорного «Мустанга».
Останній раз бере участь в шкільному математичному вечорі Колесніков Валентин, тому, що він випускник. Віддає перевагу зеленому кольору, хоча прекрасним представницям жіночої статі любить дарувати жовті троянди. І як будь-який чоловік любить смачно поїсти. Але що любить? Це салат з такою незвичайною назвою – «Ніжність», хоча інгредієнти звичні нам: куряче філе, свіжий помідор, сир, майонез. Але ж готують його ніжні жіночі руки!
8–А клас довірили відстоювати математичні рубежі свого класу Лиману Євгенію. Женя ніколи не забуває, що 19 березня – мамин день народження. В цей день він мамі дарує листівку з гарним привітанням і білу троянду. Хоча його улюблений колір оранжевий. Дуже любить читати художню літературу. І його улюблений літературний герой – це герой з дитинства – Вінні – Пух.
Не побоявся високого напруження вечора Андра Олексій, який хотів би у своєму гаражі мати машину зеленого кольору «Бугати – Веерон». Олексій дуже любить салат «Олів'є», який класно готує його мама.
Владислав Хлопов – надійний щит 7 – А класу. Як завзятий вболівальник, хотів би побувати в іспанському місті Барселоні. А якщо б туди ще й дістатися на своєму авто, то це було б взагалі чудово.
Жиляєв Роман вирішив підтримати свого однокласника Хлопова Ромка теж любить футбол. І в майбутньому хоче стати футболістом. І зіграти один з матчів в Празі, в місті, в якому мріє побувати. Але сьогодні серед гравців він тому, що математика – один з предметів, якому він віддає перевагу.
6-А клас довірив Нікуліну Олексію участь у сьогоднішньому вечорі. Маючи непогані успіхи в математиці, Олексій сподівається, що це допоможе йому в майбутньому отримати хорошу професію, побувати в Нью–Йорку. І коли–небуть покататися на спортивному автомобілі «Феррарі» синього кольору.
Сміливо вирішив перевірити свої математичні здібності Кібітов Артем. Хоча найбільше любить з шкільних предметів фізкультуру. Як усі хлопчики любить машини, але більше подобається «Альфа – Ромео». Сріблястий колір найбільше радує його очі.
Довго думав 5 – А, кому довірити участь у цьому вечорі. Ним виявився Ярошенко Ілля. Він молодець. Встигає скрізь. Але з усіх предметів більше приділяє увагу фізкультурі. Поважає та любить сильніше за всіх маму. І в день її народження Ілля дарує їй красиву троянду і плитку чорного шоколаду, який додає сили маминому серцю.
Давайте усі разом ще раз дружно привітаємо наших учасників. Контролювати нашу роботу буде компетентне журі:
• Служаєва Н.І.– вчитель математики
• Кушнір А. Н. – вчитель інформатики
• Зозуленко Олександр – учень 10 – А класу
Умови гри: після кожного конкурсу один з учасників (або переможений, або набрав найменшу кількість очок) вибуває з гри.
А вболівальникам побажаємо запалу.
Конкурс № 1 (за кожний приклад – 1 бал; час роботи – 5 хв.)
64 + 21; 22 + 53; 34 + 45; 71 + 18; 23 + 52; 41 + 37; 71 + 15;
96 – 50; 87 – 30; 92 – 40; 68 – 40; 77 – 30; 82 – 20; 91 – 70;
36 ∙ 2; 29 ∙ 2; 46 ∙ 2; 35 ∙ 2; 37 ∙ 2; 48 ∙ 2; 39 ∙ 2;
28 : 28. 0 : 15. 26 ∙ 1. 47 :1. 98 ∙ 0. 700 : 100. 820 : 10.
8) 36 + 50;
26 + 23;
87 – 60;
38 ∙ 2;
329 : 329.
(Хто допускає найбільшу кількість помилок, той вибуває з гри. У кого однакова кількість помилок – додатковий конкурс з таблиці множення, до першої помилки) В цей же час, поки хлопці працюють запропонувати для глядачів конкурс читців.
Завдання. Прочитати текст – присвячений математиці
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не знає?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре вчити ти.
Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся -
Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
(Заслухати журі за підсумками конкурсу № 1)
Конкурс № 2 Наші конкурсанти засиділися. Треба зробити розминку.
1. М'яч пускається по колу. По черзі рахуємо: 1, 2, 3, ... (якщо ніхто не зіб’ється, перейти до другого етапу)
2. М'яч пускається по колу. По черзі називати непарні числа 1, 3, 5, ...(хто не помилився, переходить до третього етапу)
3. М'яч пускається по колу. По черзі називати парні числа 2, 4, 6, ...(хто здолав, переходить до четвертого етапу)
4. М'яч пускається по колу. По черзі не називати числа, які діляться на: а) 10; б) 5; в) 3. (Хто зіб'ється, той вибуває з гри).
Конкурс № 3. Конкурс запитань і відповідей (учасників – 6 осіб, вибирають собі номер питання)
1. Як називають числа при додаванні?
2. Назвіть найменше натуральне число.
3. Як називають числа при відніманні?
4. Назвіть найбільше натуральне двозначне число.
5. Як називають числа при множенні?
6. Скільки цифр ви знаєте?
7. Чим відрізняється промінь від прямої?
8. Як називають числа при діленні?
9. Чим відрізняється тупий кут від гострого кута?
10. Скільки нулів у числі «тисяча»?
11. Як називаєть знак дії додавання?
12. Яке слово замінює знак <?
13. Назвіть найменше тризначне натуральне число.
14. Як називаєть знак дії віднімання?
15. Чим відрізняється пряма від відрізка?
16. Яке слово замінює знак >?
17. В якої розрядної одиниці чотири нуля?
18. Назвіть найбільше натуральне число.
19. Скільки нулів у числі: а) мільйон (6); б) мільярд (9); в) гугол (100).
Конкурс № 4 Склади числовий вираз (учасників – 5 осіб)
Завдання. Записавши знаки арифметичних дій, дужки, зумійте отримати у відповідях числа від 1 до 5 (час роботи 7 хв.)
(наприклад: (3 + 3) : (3 + 3) = 1)
Поки учасники працюють, глядачам пропонується пригадати прислів'я, приказки, в яких використовується числівники; іменники, які є одиницями виміру часу, довжини.
- Один у полі не воїн.
- Сім бід – одна відповідь.
- На сьомому небі від щастя.
- Справі час – грі годину.
І так далі.
(Поки журі працює – музична пауза. Потім заслухати журі – хто покидає гру?)
Конкурс № 5. Перевір свою зорову пам'ять (учасників – 4 людини)
Учасникам пропонується протягом 30 секунд розглянути виставлені предмети. А потім протягом 3 хвилин скласти список що запам’ятовано.
(Музична пауза. Заслухати журі: хто наступний покидає гру)
Конкурс № 6. «Конкурс «Інтуїція» (учасників – 3 учня)
Ведучий. Зараз за допомогою математики перевіримо, як ви знаєте біологію, географію.
2013 рік за японським гороскопом – це рік змії. Народилися в рік змії, люди складні, неговіркі, але наділені мудрістю, в основному покладаються тільки на себе, не вірячи суджень інших.
1) Найбільш довгі змії в світі – це сітчастий пітон і анаконда. Якої довжини вони можуть досягати? (8 м; 10 м; 12 м)
2) Найменша змія у світі живе на Карибських островах, і має довжину всього лише ... (8 см; 9 см; 10 см)
3) Чорна мамба – найшвидша змія. Її батьківщина – Африка. З якою швидкістю вона може пересуватися? (Відповідь: 14 – 19 км/год.)
(Відповіді учасники записують крупно і показують. Ведучий озвучує і констатує факт. Журі реєструють результати)
Отже, у нас залишилося два учасника. У них попереду вирішальний бій. Давайте дамо їм можливість зосередитися. А ми з вами заспіваємо. Згадаймо пісні, в тексті яких використовуються числівники, іменники, позначення одиниці довжини, часу.
Конкурс № 7. Конкурс найкмітливіших. (учасників – 2 учні)
- Рахунок по таблиці (1, 2, 3, ... розкид)
- «Математичне поле». Музичний інструмент, попередник фортепіано, за допомогою якого Піфагор виробляв акустичні досліди.
м |
о |
н |
о |
к |
о |
р |
д |
Спів математичних усмішок:
- Розв’язав Петрусь задачу,
Тільки мінуса не бачив,
От і сталось, що лимон
Важить майже вісім тонн.
- Біля дошки він стояв
І придумав чудо –
В теоремі прирівняв
До квадрата куба.
Визначав квадратний корінь.
Смикав,смикав – не іде.
Так і кинув – хай росте!
- Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка –
Весь рік двійки заробляє
Й вийде лобуряка.
Підсумок вечора кмітливих. Нагородження переможця.