Захід на тему "Вогонь - друг, вогонь - ворог"

Про матеріал

Продовжувати ознайомлювати учнів із поняттями «вогонь – друг», «вогонь – ворог»; поглиблювати і систематизувати знання учнів про причини виникнення пожеж та елементарні правила протипожежної безпеки; формувати навички правильного користування сірниками, електроприладами; розвивати логічне мислення, уміння робити висновки; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Перегляд файлу

Тема: Вогонь – друг, вогонь – ворог

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттями «вогонь – друг», «вогонь – ворог»; поглиблювати і систематизувати знання учнів про причини виникнення пожеж та елементарні правила протипожежної безпеки; формувати навички правильного користування сірниками, електроприладами; розвивати логічне мислення, уміння робити висновки; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: ілюстрації, малюнки учнів, намальоване багаття, різні види пожежної техніки (плакати).

ХІД ЗАХОДУ:

Завжди в житті

І день за днем

Будь обережний ти з вогнем!

I. Організаційний момент

 

1. Енергізатор  «Блискавка» (Діти розташовані колом)

Щоб плідно працювати на занятті, нам потрібно зарядитися доброю енергією. Блискавка – легкий дружній потиск рук, який передає добру енергію.

 

II. Повідомлення теми заняття

 

1. Гра «Шифрувальник»

-Яка тема уроку  дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.

                                                                                                       5

                  6

 

                                                              1                7

      3                                  4                                                           2          2

 

                                                                 8

 

2. Вправа «Очікування».

Учні озвучують свої очікування від заняття.

 

III. Повторення вивченого матеріалу.

 

1.Вправа «Асоціативний кущ»

– Які у вас виникають асоціації до слова «Вогонь».

Асоціації до слова «Вогонь».

 

                                                             Газплита

                         Запальничка                                      Небезпека

 

                           Сльози            Страх         Тепло                Піч

 

          Рятувальники                                                                         Сірники

 

                                                                                                        Руїни

                            Горе                   

                                                   Біда                 Полум’я

 

2.Розповідь вчителя з елементами бесіди.

– Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?

– Обґрунтуйте свою думку.

Чи може вогонь бути нашим другом?

Всі. Може.

Чи може вогонь бути нашім грізним ворогом?

Всі. Ще як може.

Учень.

Знають всі - без вогню людині

Не прожить ні єдиної днини!

При вогні все довкола нам видко,

Гріє нас він і взимку, і влітку.

Подивіться-но, друзі, навкруг:

Нам вогонь - найнадійніший друг.

Вчитель.

Мої помічники підготували нам інформацію про те, як вогонь може бути нам другом.

Учень 1

Вогонь - друг! Колись у давнину люди не вміли користуватись вогнем. Холодною зимою вони не могли зігрітись, а їжу споживали сирою. Та коли люди навчились приборкувати цю природну силу, то вони отримали зразу і світло вночі, і тепло взимку, і смачну їжу.

Учениця 2

Без вогню неможливе життя на землі. Він потрібен всюди: вдома, в школі, на заводах і фабриках. Навіть польоти реактивних лайнерів і космічних кораблів стали можливими лише тоді, коли людина освоїла і уміло стала використовувати могутню силу вогню.

Учениця 3

Вогонь плавить руду, допомагаючи людям отримати метал. А ще вогонь може бути символом. 3 гордістю і шаною дивляться люди на Вічний вогонь біля пам'ятників героям, які віддали своє життя за Батьківщину, вогонь, запалений від променів сонця в далекій Олімпії, несуть у факельній естафеті бігуни, велосипедисти, гребці, віддаючи шану мирним тра¬диціям.

Учень 4

Маленькі свічечки, запалені від пасхальної свічки, символізують світло воскреслого Христа і надію на вічне життя.

Учні:

Якщо холоди настали –

Допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.

                               - На вогні готують їжу,

                                  Пиріжки мама пече.

Якщо раптом світло гасне,

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню

Ми подякуємо.

                               - Як смеркне тільки надворі,

                                 Вмикаєм лампочки в кімнаті.

А в печі велетенській – у домні –

Плавлять сталь сталевари невтомні.

                                    - Летить ракета в небесах,

                                      Вогонь із сопла рветься - ах!

                                      Такий він сильний, мудрий, дужий.

                                        Вогонь потрібний людям, друже.

– Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.

– Чому люди його бояться? (Відповіді учнів)

Ось яку користь приносить вогонь. Давайте подумаємо, чому вогонь може стати ворогом?

Учень.

Та коли обережність забудем,

він стає тоді ворогом людям!

Хоч вогонь нам друг - дивись,

краще ти побережись!

Коли будеш пустувати,

недалеко до біди,

від вогню добра не жди!

2 учень.

Він такий лихий буває,

що нічого не минає.

Спопелити може школу,

поле виспіле і дім,

і усе в дворі твоїм.

Дим підніме, як завісу

і метнеться аж до лісу.

3 учень.

Буйне полум'я пожежі

і людей не пощадить.

Пам'ятайте це завжди!

– Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.

Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

Для боротьби з вогнем дуже давно були створені пожежні команди. Перші пожежі команди з'явились у 1804 році. Звичайно вони були недосконалі. Виїжджали вони на підводах, воду возили в бочках і вогонь тушили з допомогою ручних насосів.

А що ви знаєте про сучасних пожежників?

Хвилинка-цікавинка

Учні.

  • Пожежні — професія героїчна. Це мужні, безстрашні, спритні бійці. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями «вогняного фронту»,адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека.
  • Наприклад, найкращий пожежникодягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце у кабіні пожежної машини. Професія пожежника не тільки героїчна і необхідна, але і вкрай небезпечна.
  • Але треба пам’ятати дуже важливе правило:«Даремно пожежного не турбуй!».Чому?  (Вони не встигнуть приїхати вчасно туди, де є пожежа).
  • Сьогодні пожежна охорона оснащена передовою технікою. У її розпорядженні автоцистерни, пересувні насосні станції, автомашини зв'язку та освітлення, автоматичні драбини, комп’ютери та інше.

А для того, щоб викликати пожежників у разі біди необхідно кожному знати номер телефону.

Учень:

Служба ця вам допоможе

Злу пожежу загасить

Забувать цього негоже,

Це вас може захистить!

Вони знають, що і як робити,

Щоб пожежу загасити.

Цей номер добре пам’ятай

Він «101»! Запам’ятай!

 

3. Вправа «Причини пожеж»

А від чого ж бувають пожежі? Назвіть різні причини пожеж. У цьому вам допоможуть ці плакати (бесіда по плакатах ).

Отже для того, щоб не сталося лиха потрібно бути завжди уважним і пам’ятати про небезпеку . А чи можна попередити пожежу?

а) Об’єднання у групи: «Причина виникнення пожежі у побуті» (5 груп)

Завдання:

За поданим віршом встановити причину виникнення пожежі.

Група №1

а) На роботі мама й тато.

Сірники знайшли малята.

І не знає дітвора,

Чим скінчитись може гра.

(Недбале поводження з сірниками).

Група №2

      б) Електропраска – кожен знає –

У побуті допомагає.

Та пам’ятати має кожний:

Лишать без нагляду її не можна.

(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).

Група №3

      в) Наказали мама й тато

          Всі електроприлади разом не вмикати,

          Бо нагріється розетка,

          Спалахне вогнем умить,

          І від того дім згорить.

 (Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).

Група №4

     г) Калорифер не вмикати

         При фіранці, - каже мати.

         Мама вийшла і не знає,

         Що вікно уже палає.

(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).

Група №5

r) Новий рік! Зійшлись малята,

Щоб ялинку прикрашати.

Та свічкам – прикрасам – зась!

Глиця щоб не зайнялась.

   (Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).

 

б) Робота у групах.

в) Презентація роботи.

 

Вчитель

 – Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.

 Утвори і запиши речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.

  • Для розваги і для гри

а не в лісі, а ні в хаті.

  • Не розпалюй сам багаття,

умикати нам не слід.

  • З грубки жару не беріть

то вимкни всі електроприлади.

  • Плитку, праску

це небезпечно.

  • Коли йдеш з квартири,

користуйся ліхтариком.

  • Не грайся з вогнем -

жар в собі вогонь таїть.

  • Не грайся запальничкою,

сірників ти не бери.

Учні.

Пам’ятайте правила ви,

Щоб у житті не зазнали біди.

Вогонь чарівний ворогом буде –

Хто про безпеку забуде!

Вогонь – наш друг, тепло дарує,

Та з ним не грайтесь ні на мить,

Бо коли злість у нім лютує,

Він знищить все, усе згорить!

Хто правила безпеки виконує постійно,

У тих життя і спокій збереженні надійно.

– У житті трапляється різні ситуації. Але запам’ятай! Ніколи не панікуй. Перший вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Якщо трапилося таке лихо, то не біжи і не ховайся, а заливай пожежу водою, доки вона ще маленька. Якщо пожежа почалася на підлозі, то можна кинути мокрого рушника, щоб накрити полум’я і не дати йому поширитися. Однак трапляється, що вогонь розгоряється і починає перекидатися з одного предмета на інший. Тоді обов’язково телефонуйте за номером…..?

 

IV. Підсумок заняття

Молодці. Ви сьогодні дуже гарно попрацювали, і я надіюсь, що ви взяли з цього заняття багато корисного. А тепер можна і відпочити. А відпочивати можна також з користю.

Гра №1

Я починаю вірш, а ви закінчуєте.

Жар з-під заслінки упав, в хаті вогонь запалав.

Не дивися, не чекай, а водою ... /заливай/.

Як побачиш – малюки узялись за сірники.

Як ти маєш їх спиняти? Сірники у них … / забрати/.

Розігрілась праска дуже, що робити маєш, друже?

За гаряче не хапай , із розетки … /вимикай/.

Як побачиш – десь горить, мусиш ти в ту саму мить

До пожежників дзвонити, про пожежу ... /сповістити/.

Вивчіть правила пожежні,

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем ... /не можна/.

Гра «Так чи ні!»

- Можна гратися із сірниками?(НІ)

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)

- Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)

- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

Учень:

Щоб в кожний дім прийшло благополуччя,

І не сталося біди,

Ми скажемо разом наше дружне «Ні»

Усім пожежам на Землі.

Діти, пам’ятайте! Вогонь – друг людини, але вогонь стає ворогом якщо з ним поводитись необережно! Всі разом прочитаємо девіз нашого уроку.

«ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА –ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА».

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку