Захід "Жива математика"

Про матеріал
Показати, що математика - цариця наук, її важливу та безмежну роль при вивченні різноманітних предметів. Розкрити велич математики у повсякденному житті та навколишньому світі. Прищеплювати любов до цього предмету, розвивати логічне мислення, мотивувати до вивчення математики. Сценарій заходу включає різноманітні конкурси, загадки, головоломки, сценки, вірші, пісні та гуморески.
Перегляд файлу

 

Вступ


ВЕДУЧИЙ Ι:  Всім добрий день, друзі, дівчата й хлоп’ята.

Ми раді у залі вас нині вітати!

Тобі, математико, наші вітання.

Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ: Сьогодні будемо, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітати.

Так можем гордо і по праву

Ми математику назвати.

 

ВЕДУЧИЙ Ι: Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічити.

Та нам їх треба добре знати

Щоб Всесвітом оволодіти.

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ: Наука-знайдені алмази:

Вугілля, золото, і мідь.

В руках людей могутній лазер

І сотні зрошених угідь.

 

ВЕДУЧИЙ Ι:  Наука-хліб мільйонотонний,

Дари розвіданих морів

І винограду пишні грона,

Й серед пустель пташиний спів.

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ: Це атом-скорений людині,

Нові потужні русла рік.

Дерзання й пошуки невпинні-

Це наш великий славний вік.

 

ВЕДУЧИЙ Ι: Наука нам допомагає

Ракети в космос запускати

І будувати всюдиходи,

Щоб грунт на Місяці вивчати.

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ: Це все розвідані орбіти.

На Марсі вимпел наш розцвів.

І на Венеру шлях відкрито-

Й сюди наш розум долетів.

 

 

 

ВЕДУЧИЙ Ι:  До різних ми наук охочі

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочемо:

Наш математиці уклін!

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ: Ти визнана давно главою всіх наук-

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині, як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

 

ВЕДУЧИЙ Ι:  Освоївши тебе-рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаєм причини.

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо

На благо рідного народу.

 

ВЕДУЧИЙ Ι:Тим, хто вчить математику,

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Тим, хто любить математику,

 

ВЕДУЧИЙ Ι:Тим, хто знає математику,

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Тим. хто ще не знає,

 

ВЕДУЧИЙ Ι:Що він любить математику,

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Цей КВК(математичний вечір) присвячується.

 

(Звучить пісня про математику «О, математика», музика В. Гнатюка, слова Д. Онищука.)

І знов дзвінок запрошує у клас,

У царство логіки краси і сили.

Багато тут цікавого для нас

У зоряні хвилини ми відкрили.

Приспів:

О, математика! В житті наука.

Без неї, як в засуху без води.

Без неї ти не ступиш ні кроку,

В серцях у наших будеш завжди ти.

 

 

Вабить нас знань велична висота,

Така солодка нам навчання мука.

Ми любимо усі науки, та.

Найкраща — математика наука.

Приспів.

Розв'язуєм рівняння ми щодня,

Обчислюєм охоче інтеграли,

Щоб потім, як покличе нас життя,

Свої знання Вітчизні ми віддали.

 

ВЕДУЧИЙ Ι:  Щоб водити кораблі,

В небо полетіти,

Як багато треба знати.

Як багато вміти.

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Треба знати, пам’ятати

Ікси, ігрики, квадрати-

Одне слово, одне слово-

Математику вивчати.

 

ВЕДУЧИЙ Ι:  Математичний вечір ми починаємо,

Всіх учасників щиро вітаємо,

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ: Їм бажаємо все розв’язати,

 Та у конкурсах перемагати.

 

Ι. Знайомство з командами.

Під звуки музики в зал заходять команди двох класів. Ведучі знайомлять присутніх з командами (наприклад «Піфагори» і «Архімеди»). Команди показують свої емблеми, які оцінюються журі за п’ятибальною шкалою. Ведучі вітають команди і всіх присутніх.

 

ВЕДУЧИЙ Ι: Сьогодні ви прийшли в цей зал

Подумати, помріять, відпочити,

Побачити концерт і бал

І розумом своїм все охопити.

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Згадаєм нині формулу Герона,

Яку ти вже не раз писав,

Згадаєм також і Нютона,

Біном якого пізнавав.

ВЕДУЧИЙ Ι: Хай в пам’яті воскресне Архімед,

Що за творіння славний велике,

Відомий всім згадається Вієт,

Що формулу рівнянь зумів відкрити.

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Відомий обдарований Декарт-

Творець координатної системи.

І Лобачевский всіх учених брат,

Та скульптор геометрії-Коперник.

ВЕДУЧИЙ Ι: І нині славний Чебишов-титан.

Софія Ковалевська-наша прима.

Могутній їм даровано талант,

Їх розум-непохитна брила.

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Думок великих та ідей творці,

Що рід людський виношував століття,

Крізь бурі перейшовши дні важкі

Переживуть тепер тисячоліття.

ВЕДУЧИЙ Ι: Запам’ятай, що Гаусс всім сказав:

«Є математика царицею наук».

І не даремно він заповідав

Творити в вогнищі робіт і мук.

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Безмежна роль її у відкритті законів,

У створенні машин-повітряних, земних.

І було б важко нині без Нютонів,

Що дала нам історія до наших днів.

ВЕДУЧИЙ Ι: Нехай не станеш Піфагором ти,

Яким у мріях вирости бажаєш.

Та будеш ти людиною завжди

І Україну вславиш добрими ділами.

 

 

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Ми всі сподіваємося, що сьогодні наша зустріч буде пізнавальною, повчальною, цікавою.

 ВЕДУЧИЙ Ι:Що всі ми виявимо максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.

ВЕДУЧИЙ ΙΙ:Учасникам команд та їх уболівальникам хочемо побажати: «Ні пуху, ні пера!».

 

 

ΙΙ. Привітання команд

 

За п’ятибальною шкалою журі оцінює:

     зовнішній вигляд гравців;

     представлення команд;

     привітання суперникам;

     привітання уболівальникам та журі

 

 

 

Основна частина.

Привітання команд

(максимальна оцінка — п'ять балів)

«Піфагори»

Учень 1:   Супротивник сьогодні серйозний у нас,

О друзі поважні, вітаємо вас!

Учень 2:   Уболівальникам вірним

Великий привіт!

Сміливо за нами

В незнаного світ!

 Учень 3: Ми хочемо дуже

Сподобатись вам!

І віримо, ви

Допоможете нам!

Учень 4:   Повага вам, судді!

Привіт вам, журі!

Та тільки суворо

Ви нас не журіть.

 Учень 5:  І смійтеся з того,

Що викличе сміх,

Сміятися голосно

Й суддям не гріх!

 

«Архімеди»

Учень 1. Добрий день, шановні супротивни­ки, гості, журі, всі присутні в цьому залі.

Учень 2. Любе журі, відтоді, як ви опустили перпендикуляр на площину наших сердець, ми не можемо знайти радіус, щоб описати свої почуття.

Учень 3. Жодна таблиця логарифмів не може перелічити поривів наших зацікавлених душ, оскільки вони — як вольтові дуги.

Учень 4. Просимо й благаємо вас, не будьте такими гордими й самовпевненими та підко­ріться закону всесвітнього тяжіння. Тобто при­хиліться до наших думок під кутом альфа.

Учень 5. Уболівальники, друзі, подруги, ми чекаємо від вас аплодисментів і не­зрівнянної підтримки, щоб по тілу против­ників пробіг індуктивний струм і їхні серця «порізало» на тисячі геометричних фігур. Наша надія — це ви.

 

Ведучий . Поки журі підбиває підсумки першого конкурсу, пропонуємо пісню про математику:

Сила точної науки,

Що створив наш геній,

Дала зброю людям в руки

В праці їх щоденній.

Приспів:

Найдавніша на планеті

Між наук цариця, —

Математика — ти наша

Вірна помічниця.

 

Чи будинок зводиш, друже,

Чи пливеш морями, —

Скрізь вона тобі послужить,

Всюди вона з нами.

 

Приспів.

На заводі і в друкарні,

В відкритті галактик,

Навіть лікар у лікарні

Мусить її знати.

 

Приспів.

Любі числа, теореми,

Формули чудові,

Ви професій незліченних

Друзі і основа.

 

Учень.

А мені математика — мука.

 В ній немає живої краси.

Це — важка, нецікава наука,

В ній лиш символи й формул ліси.

 

Ведучий Ι:

Ну, знаєш, з тим, що математи­ка наука нелегка, погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не заблудиться в лісі символів.

 

Учень.

Хоч сідай та гірко плач —

Не люблю отих задач!

Через них одні невдачі.

Ох! Замучили задачі.

Чи підручники погані,

Чи такий я безталанний?

Та усіх я обдурю —

В книжці відповідь знайду.

Ви учіться, хто бажає,

Я б здоров'я не втрачав.

На умову не зважаю:

Раз помножив, два додав.

 

Ведучий ΙΙ:

Скільки простирадл і ліжок?

Хто там відповіді жде?

До годин додав він кішок

І помножив на людей.

Ні, не хитра ця наука,

Була б відповідь як слід!

Вийшло: дід молодший внука

Аж на сорок дев'ять літ!

А друкарські дві машини

Дали нам п'ять тонн вівса,

Півхлоп'яти іде в місто,

З ним пів мами — чудеса!

 

Ведучий Ι:

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись!

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

 

Учень. Ой, ой, ой! Так і побіг вчити ма­тематику! Потрібна... А на мою думку, майже нікому не потрібна!

 

Ведучий ΙΙ:(зупиняє його): Ти думаєш, що говориш? Без знання математики не можна зрозуміти ні основ сучасної техніки, ні того, як учені вивчають природні і соціальні явища. Недарма Песталоцці стверджував, що лічба і обчислення — основа порядку в голові.

 

Учень. Це у якій голові? У моїй голові починається повний каламбур, як тільки я по­чинаю займатися математикою. Якби була моя воля — математики в школі не було б.

 

Ведучий Ι: Бачу, ти зовсім не розумієш ні кра­си, ні призначення цієї науки. Спробуємо тебе переконати, що математику в школі потрібно вчити, до того ж, сумлінно. А допоможуть нам у цьому учасники математичного вечора. Ти поба­чиш, з яким бажанням вони будуть розв'язувати задачі, тоді, можливо, зміниш свою думку і тобі закортить до них приєднатися.

 

Ведучий ΙΙ: Запрошуємо юних любителів математики.

 

ΙΙΙ. Розминка(конкурс “Теоретичний”)

Запитання для першої команди

  1. Наука, яка вивчає числа і дії над ними(Арифметика).
  2. У якому трикутнику сторона є одночасно його висотою?(Прямокутному).
  3. Чотирикутник з рівними сторонами(Квадрат).
  4. Як називаються числа, суми яких дорівнює нулю?(Протилежні)
  5. Розшифруйте НСК(Найменше спільне кратне).
  6. Фігура, що складається з двох пів прямих, які виходять з однієї точки?(Пряма)
  7. Промінь, що ділить кут навпіл, називається...(бісектриса).
  8. Відрізок, що сполучає дві точки кола(Хорда)
  9. Півсотні поділити на половину.(100)
  10. Кого вважають батьком алгебри?(Вієта)
  11. Три мухи літають у кімнаті. Коли вони будуть знаходитися в одній                                                                                  площині? (Завжди)
  12.  Хто в математиці відомий своїм “решетом”?(Ератосфен)

 

Запитання для другої команди

  1.   Наука, яка в перекладі означає землемірство? (Геометрія)
  2. В якому трикутнику висота є одночасно медіаною і бісектрисою?                                              (У рівнобедреному)
  3.   Трикутник з рівними сторонами(Рівносторонній).
  4.   Як називаються числа, добуток яких дорівнює одиниці?(Взаємообернені)
  5.   Розшифруйте НСД (Найбільший спільний дільник).
  6. Фігура, що складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної точки?(Коло)
  7. Кут, сторони якого є доповняльними півпрямими, називається...(Розгорнутим)
  8. Відстань від точки кола до її центра (Радіус).
  9. Яке наступне число після числа 100?(-99).
  10. Хто за національністю Вієт? (Француз).
  11. Назва графіка квадратичної функції? (Парабола).
  12. Які числа в стародавні часи називали “боргом”? (Від’ємні)

 

 

Журі підбиває результати конкурсу(За правильну відповідь 1 бал).

У цей час поетична пауза.

 

 

 

Проста арифметика

 

Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори,

І питає: «Скільки буде:

Десять поділить на три?»

Розв'язать вона не може.

Звісно, знітилась, мовчить ...

Вчитель каже: «Так не гоже!

Прості дроби треба вчить.

Хай картоплі є десяток, —

Учитель далі річ веде, —

Розділи на трьох дівчаток.

То по скільки припаде?»

Люда каже: «Зайвий клопіт

І нащо мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу — і хай їдять».

 

 

Конкурс “Логічний”

  1.   Летіло 5 качок. Двох мисливці вбили. Скільки качок залишилося?(Дві)
  2.   Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на три десятки?(60).
  3.   Як із 13 сірників скласти метр? (МЕТР).
  4. Н а уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 метр один від одного. Довжина ряду-25 метрів. Скільки було учнів? (26 учнів).
  5. Назвіть 5 днів підряд, не використовуючи  назви днів тижня. (Передвчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).
  6. О 12-й годині ночі йде дощ. Чи можна очікувати сонячну погоду через 72 години. (Буде ніч).
  7. Три курки знесли три яйця за три дні. Скільки курок знесуть 90 яєць за 90 днів? (30).
  8. Є десяток цифр. Що більше: їх сума чи добуток? (Сума).
  9. У запису 88888888 поставити знак “+”, щоб отримати 1000? (888+88+8+8+8=1000)/
  10. Як розділити 1888 надвоє. щоб отримати 1? або Як з трьох нулів зробити два? (000–два)
  11. Назва якої геометричної фігури в перекладі означає “столик”? (Трапеція).
  12. Показати найдавніший обчислювальний прилад? (Пальці).

 

Музична пауза (математичні частівки)

 

Ми веселі дві подружки із баяном братиком

Заспіваємо частівки вам про математику.

Приспів:

Та невже ми заспіваєм вам про математику?

 

Знають Ігор, Коля й Вася: іспит наближається,

А в них з алгебри у класі двійки прибавляються.

 

Приспів:

Та невже ото насправді двійки прибавляються?

 

Отака у всіх нас доля, іспити-страждання:

Вже не спишете у школі з алгебри завдання.

 

Приспів:

Та невже не зможем справді списати завдання?

 

Розв'язав Петрусь задачу, тільки мінуса не бачив,

От і сталось, що лимон важить майже 8тонн.

 

Приспів:

Та невже ото лимон важить справді 8 тонн?

 

На контрольній ловив гав, одиницю упіймав,

Підглядав в усі книжки, переплутав сторінки.

 

Приспів:

Та невже ото таки переплутав сторінки?

 

Біля дошки він стояв і придумав чудо —

В теоремі, прирівняв до квадрата куба.

 

Приспів:

Та невже ото квадрата прирівняв до куба?

 

Хто задач не полюбляє, тим така і дяка —

Весь рік двійки заробляє й вийде лобуряка.

 

Приспів:

Та невже ото подяка — двійка в лобуряки?

 

Конкурс художників (Максимально три бали)

(У конкурсі беруть участь по одному представнику з кожної команди)

 

Одночасно лівою і правою руками намалювати коло і трикутник.

Одночасно лівою і правою руками намалювати цифру 9 і цифру 6.

              Конкурс «Відгадування загадок» (один бал)

 

  1. Летіла птаха на морозі, над хатами січневим днем,

     згубила літеру в дорозі і стала цифрою з нулем. Що це таке?

 (сорока, 40)

  1. Ці числа є великі, а є і малюки.

     Проте з них кожен має лише два дільники.    (прості числа)

 

3.  Яке місто складається зі ста одного імені? (Севастополь)

 

  1. Сім братів роками рівні, а імена різні.  (сім днів тижня)

 

     5. У двох матерів по п’ять синів і всі на одне ім’я. (пальці рук)

 

     6. Один говорить, два дивляться, два слухають. (голова)

 

ВЕДУЧИЙ 1. З математичними об’єктами мають справу іноді люди зовсім нематематичних професій. Ось вам приклад:

   Для професії такої- спробуйте її назвати-

   З паралельними прямими справу слід постійно мати.

   П’ять ліній паралельних горизонтально йдуть.

   А що ж це за професія? Хай відповідь дадуть. (музиканти, нотний стан) 

ВЕДУЧИЙ 2. Після музичного запитання-музична пауза!

Математична оптимістична,

або трохи шкідливих порад

Як зібрався математику вивчати,

То до класу на уроки вирушай.

Як ніде не заблукаєш-

Кабінет свій відшукаєш,

І тому у розпач не впадай.

 

Якщо корені не знайдеш у рівнянні,

Остаточно загубитись їм не дай,

Ти, можливо, спишеш їх

У сусідів у своїх.

І тому у розпач не впадай.

 

Якщо формулу забув ти випадково,

Замість неї різні інші вибирай.

Як багато позбираєш,

Може, щось і відгадаєш.

І тому у розпач не впадай

 

Як виконуєш контрольну ти роботу,

Зазирнути до всіх зошитів встигай,

Тут і там потроху спишеш-

Щось, можливо, і напишеш.

І тому у розпач не впадай.

 

Якщо графік твій пішов не так як треба,

Ти йому робити це не заважай,

Може статися, він сам

Знайде шлях потрібний нам.

І тому у розпач не впадай.

 

Якщо зошити свої залишив дома,

Від учителя цього не приховай.

Підійди і поясни,

Що на виставці вони.

І тому у розпач не впадай.

 

Конкурс капітанів(по одній хвилині та по два бали)

1.На столі шість склянок. Три з них порожні, а в три налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна тільки одну склянку.(Слід перелити воду з другої склянки в п’яту та поставити порожню склянку на місце.)

2. Як за допомогою трьох прямих утворити 12 кутів?

3. Як за допомогою однієї лінійки намалювати кут, що дорівнює даному? (Продовжити сторони кута доповняльними пів прямими – утвориться вертикальний кут, що дорівнює даному.)

4. На яке число треба розділити два, щоб одержати чотири? (на 0,5)

5. На двох руках десять пальців. Скільки пальців на десяти руках?(50)

6. Яке число ділиться без остачі на будь-яке ціле число? (Нуль)

7. Сума яких двох натуральних чисел дорівнює їх добутку? (2+2=2*2)

8. Коли ділене і частка рівні між собою? (коли дільник дорівнює одиниці)

9. Чи ділиться число 622 +4 на 5? (так)

10. Чи існує такий трикутник АВС? (Ні)

 

Розважальна пауза « Ледарія»

Прийшов Петя до лікарні, дивиться з-під лоба:

-         Дайте мені лікарняний, бо в мене хвороба.

Крутить в носі, німіє спина, в шлункові щось коле,

В голову знання не лізуть, став я зовсім кволим…

Лікар вислухав хлопчину, пульс його послухав.

Подивився пильно в очі, ще й обстежив вуха.

-         Я тебе,- промовив лікар,- добре розумію.

В тебе слабість, ще й велика, зветься ледарія.

Доведеться тобі Петю, щоб не був ти кволий,

Кожен день до нас ходити, приймати уколи.

І пішов кмітливий лікар взяти шприц для Петі.

Повернувся, а хлопчини нема в кабінеті.

З того часу хлопчик Петя більш не симулює,

Кожен день їде до школи і не байдикує.

 

Конкурс «Літературний»

(назвати прислів’я з числівниками)

  1. Один за всіх і всі за одного.
  2. Семеро одного не ждуть.
  3. За двома зайцями поженешся-жодного не спіймаєш.
  4. Сім раз відмір, один раз відріж.
  5. Один у полі не воїн.
  6. Один з сошкою, семеро з ложкою.
  7. Летіла сорока, а за нею сорок.
  8. За одного битого двох небитих дають.
  9. Сім п’ятниць на тиждень.
  10. Краще один раз побачити, ніж сім разів почути.
  11. Сім верств до небес і всі пішки.
  12. Сім нянь, а дитя плаче.

Музична пауза

(виконується пісня на мелодію української народної пісні

« Несе Галя воду»

Несе Юля воду, коромисло гнеться,

Я іду за нею, серце в грудях б’ється!

 

Добрий вечір, Юля, дозволь помагати.

Завтра в нас контрольна, може даш списати.

 

Дам тобі, Тарасе, контрольну списати,

Тільки перше мушу щось тобі сказати.

 

Щоби було легше по воду ходити,

Треба через річку кладочку зробити.

 

Ой, як даш списати, зроблю тую кладку.

Ще й після контрольної куплю шоколадку.

 

Поки у садочку зозулі кували

Від дівчат контрольну всі хлопці списали.

 

Пам’ятайте, хлопці, щоб все було гладко,

Йдете на контрольну- беріть шоколадку.

Конкурс «Домашнє завдання»

(максимальна оцінка-10 балів)

Команда «Піфагори»

Казка про теорему Піфагора

У великому місті Геометрії жила собі Гіпотенуза. Звали її АВ і була вона струнка, гарна та весела. В її житті існувала лише одна проблема — вона не мала хороших друзів.

Одного разу Гіпотенузу запросили на велику вечірку, яку органі­зував Прямий кут. Та вечірка для Гіпотенузи була найкращою в її житті, оскільки на ній вона знайшла собі гарних друзів. А позна­йомилася вона з двома Катетами, хлопцями-братами. Одного звали ВС, а другого —АС. Після цієї зустрічі вони ходили один до одного в гості. їхня дружба стала настільки міцною, що вони вирішили якимось чином об'єднатися. І ось один із Катетів сказав: «Наша подруга Гіпотенуза настільки розумна і винахідлива, що дорівнює нашій, брате, з тобою сумі». Коли вони написали це на папері, то у них вийшов такий запис:

АВ = ВС +АС.

«Це чудово, але чогось тут не вистачає», — сказала Гіпотенуза. Довго друзі думали над цим і таки надумали: над кожним іменем написали цифру 2. Чому саме 2? А тому, що це була найулюбленіша їхня цифра.

З того часу минуло багато століть. Та одного разу вчений Піфа-гор знайшов ці записи і вони його дуже зацікавили.

Теоремі присвоїли ім'я цього вченого, і саме її вивчають у школі вже багато років.

А читається ця теорема так:

Квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів:

АБ2 = ВС2 + АС2.

 

Частівки гіпотенузи і братів катетів

 

Я, весела Гіпотенуза,                    Любі числа, теореми,

І ми, Брати-катети,                       Формули чудові!

Заспіваємо частівки                      Ви професій гарних й різних

Вам про математику.                      Друзі та основа.

                  

Вирішили ми завзято                     Піфагоре — грецький вчений!

Геометрію вивчати,                       Ти довів нам теорему.

Зараз скажемо відверто:                Тепер мусимо її

Не будемо байдикувати.                Ми доводити самі.

              

Теорема Піфагора —                      Теорема, теорема,

Всюди вона з нами:                        Ти звучиш, немов поема.

Чи будинок ми будуєм,                  Ну а я, Гіпотенуза,

Чи пливем морями.                        Є для Катетів, як муза.

Команда «Архімеди»

Казка про координатну площину

 

У математичному місті, літ тому не сто й не двісті,

Літ 400 назад вигадав тане Декарт.

Королева там одна- Координатна площина.

Королеву шанували і палац побудували.

Там порядок і достаток, називався він Початок.

І були у королеви дві дочки — координати.

Старша звалася Абсциса, а молодша Ордината.

Кожна срібну стрижу мала, по своїй прямій гуляла.

А в Початку зустрічались, потім знову розбігались,

Стали доньки підростати, кличе їх до себе мати:

—Дозволяю вам гуляти, тільки я повинна знати.

Де ви, з ким ви. У саду кожну мить я вас знайду.

Ти, Абсцисо, пам'ятай: вліво і вправо лиш гуляй,

З Ординатою дружи, як молодшу, бережи.

Ордината вгору й вниз, ти слідкуй за нею скрізь.

Кожен крок повинна шати — ви ж на те координати.

Обізвалась Ордината: — .Як ви зможете дізнатись,

Де захочемо сховатись?

Відійду на десять кроків.....— не знайти в траві високій.

Розгнівилась королева, стала схожою на лева:

— Хто не слуха? Подивлюсь!

Вправо, вгору — буде «плюс», вниз і вліво — «мінус» буде!

Розшукам) вас усюди. Кожен напрям має знак,

Я сказала.........буде так!

Із тих нір координати дуже легко -розшукати.

Тільки слід запам'ятати: першою стоїть Абсциса,

А вже друга — Ордината.

Не забудьте, що всі кроки від початку слід лічити.

І Декарта пам’ятайте

Успіхів вам, любі діти!

 

 

«Чудо в черевику»  

Як відомо, всі ледачі

Ждуть легенької задачі,

Без труда, щоб їм везло,

Так і з Васею було.

Вчиться Вася в 7 класі,

Якось друг і каже Васі:

Знаю чудо я одне, чудо справді чарівне!

Будеш мати без мороки ти п'ятірки за уроки.

Лиш зроби, мій друже, так:

Роздобудь собі п’ятак; приліпи його, мов латку,

В черевик під ліву п'ятку!

Узувайся і ходи, піде діло — хоч куди!

Це я, — каже, -.......перевірив,

Ліпить Вася Боровик 5 копійок в черевик.

Взувся, тупнув, взявся в боки: —

Більш не вчитиму уроки, повезе мені і так, —

Під п'ятою ж є п'ятак!

Вранці йшов і всю дорогу припадав на ліву ногу.

Ось і школа, ось і клас, арифметика якраз.

— Боровик, іди до дошки! —

Вася встав, пом'явся трошки,

На п'ятак натис — дарма!

Де ж те чудо? Щось нема!

За годину викликають, з географії питають.

Вася встав, ні в сих, ні в тих,

Замість чуда — в класі сміх.

Мав мороку він велику, бо п'ятак у черевику

Відіграв одну лиш роль — надавив йому мозоль!

Закінчилися уроки — бігли учні в різні боки.

Ну а Вася Боровик ледве тяг свій черевик!

Під п'ятою 5 копійок, а у сумні — стільки ж двійок.

 

 

Музична пауза

(виконується пісня на мелодію української народної пісні

«Зеленеє жито, зелене»)

Зеленеє жито, зелене.А вже атестація в мене.

Зеленеє жито женці жнуть, а вже інспектори в класи йдуть.

Зеленеє жито, зелене, маю з математики проблеми,

І міркує дружно вся сім’я: чи закінчу клас десятий я?

Зеленеє жито, зелене, я дістану шпору з кишені.

Акуратно розв’язки напишу- вже мене на другий рік не лишать.

 

Конкурс «Розгадування ребусів»

 

ІІІ. Підбиття підсумків

Журі оголошує результати конкурсів і переможців

Всі добре працювали, старались, як могли.

Немає переможених, тут всі перемогли.

Бажаю математику вам вчити добре й далі.

Так, щоб могли отримати ви золоті медалі.

 

 

ВЕДУЧИЙ І.

Ми юні математики, ми будемо іти

В країну Математики, щоб відповідь знайти,

Як корінь добувати і креслити як графік.

ВЕДУЧИЙ ІІ.

Щоб розум показати свій і досягти мети,

Високий бал отримати й цікаве там знайти.

 

(Звучить фінальна пісня на мелодію пісні «Гай, зелений гай».)

Ведучі (на фоні мелодії).

ВЕДУЧИЙ І.

Така вона — наук усіх цариця.

Шляхетна, мудра, добра і весела,

її корона сонячно іскриться

У кожній школі, у містах і селах.

ВЕДУЧИЙ ІІ.

Ми з нею завжди — і серця співають,

Ми з нею — і сумління наше чисте.

Тож хай, немов прогресії, зростають

Ряди геометрів та алгебраїстів!

 

Приспів:

Можеш все забути (З рази).

Тільки пам'ятай логарифми й призми, бісектрису й катет,

Ромб і медіану — їх не забувай.

Можеш все забути (З рази).

Тільки пам'ятай піраміду й синус, похідну і дроби,

І до них подібне — це не забувай.

 

ВЕДУЧІ.

 До побачення! До нових зустрічей!

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку