Екологічна компетентність учнів дуже важлива, включає мотиваційну діяльність. Словами Сухомлинського "Чим більше діяльності, пов'язаної з активним пізнанням природи, тим глибше і більш усвідомлено стає бачення навколишнього світу"
Заходи щодо покращення екологічної освіти в навчальному закладі |
|||||
|
|
|
|
|
|
№ |
Назва заходу |
Мета |
Основні матеріали для проведення заходу |
Період планування (підготовки) |
Період проведення |
1 |
Круглий стіл.
|
Мета: обговорення найбільш актуальних питань екологічної освіти в рамках реалізації основних етапів проекту |
Канцтовари, створити блог і викласти інформацію |
вересень |
|
2 |
Підготовка до проведення екологічних освітніх заходів в початковій середній та старшій школі |
Визначити та розробити освітні заходи щодо висвітлення проблеми відходів для рівня дітей дошкільного, молодшого шкільного середнього та старшого шкільного віку. |
Презентації «Як утворюються побутові відходи», фото «як забруднюється середовище відходами», мультфільми; Створення екологічного тематичного малюнку для молодшої школи, листівки, вибір емблеми для проведення екологічних заходів в рамках проекту |
Вересень-жовтень |
|
3 |
Виїзд – моніторинг міського сміттєзвалища |
Проаналізувати стан даного об’єкту та проблеми,які виникають у громади села Рибне |
Транспорт, фотоапаратура |
Листопад |
|
4 |
Випуск стіннівки «Стан сміттєзвалища» |
Донести до дітей загрозу, яку несе могільник смяття для мешканців громади Рибне. Показати можливість техногенної катастрофи витіку фільтрату,що є загрозливо для навколишнього середовища та розкрити роль кожної людини в запобіганні цієї катастрофи. |
Магнітна дошка, канцтовари,фотографії, листівки |
Листопад |
|
5 |
Підготовка і проведення освітніх заходів для початкової школи 1-4 кл.: Урок - бесіда « Побутові відходи», Урок – лекція «Житят без сміття», Проведення конкурсу віршів, казок, фотоплакатів на тему «Відпочиваємо без сміття» Конкурс малюнка Екологічна гра «Життя без сміття!», Створення кутка – виставки «Друге життя відходам» з залученням батьків.
|
Створити умови, що сприяють формуванню екологічних знань і виробленню практичних навичок творчої і ефективно участі у попередженні та вирішенні екологічних проблем, формувати гуманного ставлення до природи; |
Техніка: комп’ютер, проектор, носії інформації; канцтовари, фотоапаратура; магнітна дошка. |
Грудень -березень |
|
6 |
Підготовка і проведення освітніх заходів для початкової школи 5-9 кл.: *Блок уроків – лекцій «Поводження з відходами», Поводження з небезпечними відходами», «Європейський досвід сортування сміття», « Використання в якості альтернативного палива гранул – пеллет. Досвід та напрацювання в нашому регіоні».
Моніторинг сміттєзвалищ в різних мікрорайонах міста, фото фіксація та виявлення конкретних проблем.
Виготовлення листівок- памяток по сортуванню, компактної утилізації сміття. Створення екоплакатів на тему «Зупинись! Не засмічуй природу!», «Побутові відходи – справа всіх і кожного», «Наше місто – європейське», «Майбутне нашого міста очима дітей». Конкурс віршів і казок для молодшої школи з метою популяризації раціонального ставлення до сміття. Фотоконкурс на тему «Відпочиваємо без сміття» - досвід родин. Проведення екологічної вікторини «Світ навколо нас!» Участь в екологічних акціях «Зробимо Україну чистою і безпечною!» |
- Підвищення екологічної культури та відповідальності молодого покоління за стан довкілля; - Формування єдиного інформаційного простору у сфері екологічного освіти і освіти. |
Канцтовари |
|
|
7 |
Підготовка і проведення освітніх заходів для початкової школи 10-11 кл.:
|
|
Канцтовари |
Грудень - березень |
|
8 |
Підготовка розмальовки «Життя поліетиленового пакету», «Життя пластикової пляшки та учнівського життя» до друку. Конкурс казок, віршів для дітей, відбір найкращих для друку.
|
Створити навчальні матеріали, які несуть більш доступну інформацію, та б допомогли дитині краще запам’ятати основні проблеми утилізації відходів. Казкова форма та віршована дозволить висвітлити для дітей проблему побутових відходів в доступній формі , а також популяризувати накопичений досвід серед дітей.
|
Канцтовари |
|
|
9 |
Створення еко-пано в вестибюлі школи. |
Залучити учнів та батьків до практичної діяльності – презентувати ідеї використання побутових відходів для творчих цілей. Цей захід продемонструє підхід вирішення проблеми нагромадження відходів за рахунок використання їх для виготовлення різноманітних художніх виробів.
|
Канцтовари |
січень |
|
10 |
Проведення ярмарки виробів з відходів. Друкування листівок та поширення серед населення з метою зміни ставлення до проблеми відходів під гаслом «Життя без сміття». |
Продовжити формувати екологічну свідомість особистості, підвищити рівень усвідомлення населенням проблем , пов’язаних з побутовими відходами, їх сортуванням та переробкою.
|
|
квітень |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відзначити найкращі роботи, досягнення |
|
|
|
11 |
ПІДВЕДЕННЯ підсумків Нагородження активних учасників на лінійці |
|
Грамоти,призи |
травень |
|
|
|
|
|
|
|