ЗАКЛЮЧНИЙ УРОК-РОЗДУМ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ГАБРІЕЛЬ ГАРСІА МАРКЕС "СТАРИГАН І3 КРИЛАМИ"». 11-й КЛАСС

Про матеріал
Ми живемо в час духовної невлаштованості. Від молоді залежить, яким буде наше майбутнє життя.Саме Маркес порушує глобальні проблеми людства, особистості. Намагається з ясувати моральну спроможність людей, витоки їхніх учинків. І якщо ми хочемо, щоб світ став кращим, треба знати хоч деякі моральні заповіді, навчитися на прикладах літературних героїв впроваджувати їх в життя, а взагалі, все розпочинати з себе.
Перегляд файлу

ЗАКЛЮЧНИЙ УРОК-РОЗДУМ

ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ГАБРІЕЛЬ ГАРСІА МАРКЕС

"СТАРИГАН І3 КРИЛАМИ"».

11-й  КЛАСС

 

О,  як мені  з душного світу, мов  голуб до свого кубла,

У небо грозове злетіти, в кочівлю сонця та орла!

Дж. Байрон

Мета: систематизувати вивчений матеріал; зацікавити їх розмовою з елементами диспуту; розвивати вміння порівнювати художні твори, образи, логічно мислити, доводити свою думку; виховувати потяг до моральної мети, до духовної досконалості.

Обладнання: дитячі вироби, таблиці, опорні схеми.

Коментар

До уроку учні отримали  завдання:

  1.          виготовити паперову заготовку у вигляді крила;

2) підготувати «інсценоване виразне читання вірша    І.Драча «Крила». Відповісти на запитання; «Що спільного у творах Маркеса I Драча?»;

ХІД УРОКУ

I. ЕМОЦІЙНА ПОЕТИЧНА ХВИЛИНКА

Учитель. Розпочати наш урок хочу віршем, адже за словами Гоголя, «благоухающими уста­ми поэзии навеивается в души то, чего не дашь ей никакими нравоучениями». А також, я думаю, ви пам'ятаєте слова Блока: «В душе каждого челове­ка есть клапан, открывающийся только поэзией», Я хочу, щоб цей клапан у вас съогодні відкрився. Нехай поезія завжди пробуджує вас до глибокої душевної роботи, до бажання стати кращим.

 

II. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТЕМИ УРОКУ ТА МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Людина здавна мріяла літати, долати простір, пізнавати світ. Боги карають особливо зухвалих, коли ті зазіхають на роль, не притаманну людям. Про це попереджає й орел, аби навіть не намагалися, якщо за спиною немає крил. Проте подає надію. Яку? «Мій друг, ти і так душею не бідняк». Отже, ці два питання і стануть ключовими на нашому уроці: Що означає «не бути бідним душею»? I що означае «мати крила»?

Записуємо тему нашого уроку, проблемні запитання й епіграфи.

ІІІ.  АКТУАЛІ3АЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

* Назвіть твір Г. Маркеса, який ми щойно прочи­тали. («Стариган із крилами»)

  • Про що йдеться в ньому?
  • Чому оповідання має таку назву?
  • Хто такий ангел? Якими ми уявляємо ангелів?
  • Чому прилітають ангели до людей?
  • IV. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Робота біля дошки

Дописати и пояснити схеми «Світове дерево», «Людство в мініатюрі!»,

2. Фронтальне опитування

  • Творчість Маркеса є  реалізацією  творчого мето­ду з назвою... (магічний реалізм).
  • Що таке магічний реалізм?Чому ця назва здається дивною?
  • Отже, ангел прилетів таки на землю. Ми вже зустрічалися з потойбічною силою. У творі якого автора? (У романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита»)
  • Чи є  відмінність між цими містичними істотами? Що є спільного? (В обох випадках ідеться про перевірку людей.)
  • То навіщо опинилася на землі дуже стара люди­на з крилами?
  •           А чи варто ангелам відвідувати землю?

3. Перевірка роботи на дошці

Учитель. Подивіться на дошку, де ж місце ан­гела в схемі «Світове дерево»?

Коментар. На дошці умовно зображене світове дерево, в образі якого  наші предки поєднували цар­ство небесне з царством земним і підземним. У різних частинах цъого дерева учень розмістив героїв оповідання та повинен пояснити, чому саме так розмістив.

(Крона — ангел; стовбур Пелайо, Елісенда, дитина, Гонзага, жителі селища; коріння — дівчина-павук.)

  • Чим ангел із цього оповідання  відрізняється від загальноприйнятого уявлення про ангелів?
  • Може, це й не ангел? (Надзвичайне терпіння; творить чудеса; нікого не ображає; безгрішний; здатний самовдосконалюватися безсмертний)
  • Чому людей треба розмістити там, де стовбур?(Бо стовбур — це реальный світ.)
  • Чому дівчину-павука розмістили в корінні?(Покарання за гріхи. Перетворення: гріх прокляття.)
  • Чому ангел прилетів до людей? (Бо суспільство дерево хворе.)
  • Чому дерево хворе? Яка його частина хвора?
    (Стовбур реалъний світ.)

* Доведіть, що дерево хворе. (Ангел упав.)
Як називається хвороба? (Бездуховність)

Учитель. Отже, це і є магічний реалізм Мар­кеса: незвичайне допомагає висвітлити проблеми повсякденного. Які ж це проблеми? Розглянемо ре­зультат заповнення схеми «Людство в мініатюрі».

  • Що означає ця схема? (Це модель людства в мініатюрі, людства, яке живе за гратами, чи в клітці, спорудженій ним самим.)
  • Які художні деталі на це вказують? (Дротяна огорожа, грати на вікнах. Це метафора світу-тюрми, світу-пекла, з якого не втекти, бо по­садили за грати себе самі.)
  • Оповідання має оптимістичний чи песимістичний характер? (Оптимістичний: рано чи пізно метал на гратах поіржавіє  і  вони розпадуться,як розпався курник. Тоді людство звільниться
    від бруду нікчемності.)
  • Символом чого є хвороби дитини й ангела? Чи є ліки від цієї недуги ? (Символ неблагополуччя людей. Людство хворіє на зло, що може знищити все світле, і ангелів у тому числі.)
  •           Чому ангел старий? ін став старим через гріхи людей: розваги, гроші, банальні істини. Люд­ство старіє від гріхів.)

4. Робота над заповненням таблиці (в зошиті)

Запитання до класу

* Чому люди не готові до гостини ангела? (Духовно хворі) » Доведіть, що вони жили  в духовно хворому суспільстві

V.  ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Це твір — пересторога для нас: не губіть добра, справедливості, честі, не губіть людської душі, совісті.

А на світі  по-різному можна жити:

В горі  можна, і в радості,

Вчасно їсти, вчасно спати,

Вчасно робити прикрощі.

А можна  так: на світанку встати

I, не думаючи про чудо,

Рукою сонце дістати

I подарувати його людям.

 

  •            На згадку про цей урок подаруйте одне одно­му виготовлені крила з побажаннями. Нехай ці крила допомагають кожному у звершенні своїх мрій.

М. Цвєтаєва писала: «Если душа родилась кры­латой, зачем ей хоромы, зачем ей хаты?»

Зичу довго літати.

Хай несуть вас крила в Божий світ.

І збагніть незбагненне,

I трудіться натхненно...

Хай підносять вас крила,

Хай триває політ.

Політ найчастіше асоціюється з відчуттям стану особливого піднесення, захоплення. Адже коли людині хочеться літати? Від великої радості, щастя.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

1. Слово вчителя

— Ми дуже гарно сьогодні попрацювали, виявляється, мудрість закладена в кожному з нас вели­ким Творцем, тільки потрібно заглянути в душу, подумати й зрозуміти. Ми живемо в час духовної  невлаштованості. Від нас залежить, яким буде життя. Головне — зрозуміти: якщо ти живеш, то вже витяг щасливий квиток, і потрібно радіти тому, що маєш. Якщо ви хочете, щоб світ став кращим, розпочніть із себе. Розправте крила, відчуйте їх за плечима. Станьте такими людьми, яких вважаєте взірцевими. Адже ми уподібнюємось тому, до чого прагне серце.

 

doc
Додано
17 січня 2020
Переглядів
565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку