Закони Менделя. Розв'язування задач

Про матеріал
Задачі для розв'язування з учнями та самостійно за І та ІІ законами Менделя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

І та ІІ закони Менделя. Розв’язування задач

Номер слайду 2

Задача №1 У великої рогатої худоби ген комолості (безрогості) домінує над геном рогатості. Яке потомство можна отримати від схрещування: Гомозиготного комолого бика з рогатою коровою?Гетерозиготного комолого бика з рогатою коровою?Гетерозиготних комолих бика і корови?

Номер слайду 3

Задача №2 У кавуна зелене забарвлення плодів домінує над смугастим. Визначте забарвлення плодів кавунів, отриманих від схрещування рослини зі смугастими плодами, і гетерозиготної рослини з зеленими плодами. А?аа

Номер слайду 4

Задача №3 У курей породи віандот трояндоподібну форму гребеня визначає домінантний алель, а просту – рецесивний. При схрещуванні курей з простою формую гребня всі нащадки її успадковують, а серед нащадків курей з трояндоподібною формою були особини з обома типами гребінів. Яке схрещування має здійснити фермер, який бажає отримати курей виключно з трояндоподібною формою гребня?

Номер слайду 5

Задача №4 Якого кольору будуть троянди у нащадків при схрещуванні двох гетерозиготних рослин, якщо червоний колір – домінантна ознака, а білий - рецесивна?

Номер слайду 6

Задача №5 У гарбуза білий колір плодів А домінує над жовтим а. Який буде зовнішній вигляд F1, якщо схрестити гарбуз гомозиготний за білим кольором із гарбузом гомозиготним за жовтим кольором?

Номер слайду 7

Задача №6 При схрещуванні двох котиків з короткими вухами одержано потомство: 6 коротковухих і 2 з нормальними вухами. Які генотипи батьків?

Номер слайду 8

Задача №7 Схрестили дві форми суниць — червоноплідну та білоплідну. Потомство має рожеві плоди. Яким буде потомство за генотипом і фенотипом від схрещування між собою гібридних форм із рожевими плодами?

Номер слайду 9

Задача №8 У великої рогатої худоби алель безрогості домінує над алелем рогатості, алель чорного кольору – над алелем червоного. Схрестили гетерозиготного за обома генами бугая з такою ж коровою. Яка ймовірність народження безрогих червоних телят?

Номер слайду 10

Задача №9 У людини ген довгих вій домінує над геном коротких вій. Олена — жінка з довгими віями, у батька якої вії були короткими, взяла шлюб з Олександром — чоловіком з короткими віями. Яка вірогідність народження в цій родині дитини з довгими віями? Скільки різних генотипів може бути серед дітей цього подружжя?

Номер слайду 11

Задача №10 Які типи гамет утворюють організми з такими генотипами: а) ААВВ; б) ААВb; в)Аа. ВВ; г)Аа. Вb; д) ААbb; е) Ааbb; є)аа. ВВ; ж)аа. Вb

Номер слайду 12

Задача №11 У людини вміння володіти переважно правою рукою – домінантна ознака, лівою – рецесивна. Чоловік-правша, мати якого була лівшею, одружився з жінкою-правшею, батько якої лівша. Яка ймовірність народження дитини-лівші?

Номер слайду 13

Задача №12 У помідорів нормальна висота (А) і червоне забарвлення плодів (В) – домінантні ознаки, а карликовість і жовтоплідність – рецесивні. Які плоди будуть у рослин, одержаних в результаті таких схрещувань: а) ААbb × аа. ВВ; б) Аа. Вb × ааbb?

Номер слайду 14

Задача №13 Здорова жінка, мати якої хворіє на цукровий діабет, має хворого чоловіка. Яка імовірність народження у цій сім’ї здорових дітей, якщо ген цукрового діабету рецесивний?

Номер слайду 15

Задача №14 У томатів червоний колір домінує над жовтим. Запишіть схему схрещування і визначте, яких нащадків можна очікувати від схрещування: а) Aa х Aa

Номер слайду 16

Задача №15 У курей чорне забарвлення пір'я визначається геном Е, буре – е, наявність чубчика — С, відсутність — с. Бурого чубатого півня схрещено з чорною куркою без чубчика. В потомстві 50% курчат чорних чубатих і 50% бурих чубатих. Які генотипи батьків?

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Повторити Закони Менделя

pptx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Презентації
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
15 січня
Переглядів
2150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку