Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня.
Тема дня. Закріплення букви а, А, її звукового значення
Мета: закріпити вивчену букву а, вивчити велику букву А, збагачувати
словниковий запас учнів, учити поєднувати літеру а з іншими буквами, розвивати фонематичний слух, зорову пам’ять, дрібні м’язи рук, пізнавальний інтерес, виховувати працьовитість, наполегливість.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Конкретизовані навчальні цілі: після цього уроку учень
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Гра «Рибки настрою»
Покажіть свій настрій на рибках.
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Джигсоу» протягом уроку з мультимедійним супроводом
Один хлопчик мав удома великий акваріум. Яких тільки рибок там не було! Якось хлопчик випустив у акваріум нову гарну рибку. Її сріблясті плавці вигравали різнокольоровими блискітками, а сама вона була яскраво-червоного кольору. Тільки-но рибка потрапила до акваріуму, відразу ж голосно закричала:
— Гей, ви, хто мешкає в цій коробці, виходьте зустрічати вашу царицю!
Усі рибки здивовано дивилися крізь водорості на дивну чужинку й не зважувалися вийти. Зрештою один малесенький краб виповз до рибки і запитав:
— Чому ти назвала себе царицею? Дотепер у нас цариць не було.
Повідомлення теми і мети уроку.
Чи хотіли б ви дізнатися продовження цієї історії? Сьогодні ми з вами проведемо урок у акваріумі. Більше дізнаємося про життя рибок і закріпимо свої вміння писати літеру А, а.
ІІІ. Етап цілереалізації
Як ви гадаєте, як червона рибка пояснила свої слова про «царицю»?.
— Я найгарніша рибка у світі! Із моєю появою у вашім акваріумі впроваджуються нові закони. Негайно скликай сюди всіх, — наказала рибка крабу і розгнівано махнула сріблястим хвостиком.
Рибки, що спостерігали за цією сценою, дуже перелякалися, але випливли зі своїх нірок і оточили сердиту чужинку.
Робота за букварем.
Гра «Рибні пари»
Знайди рибок на яких звукова схема і слово однакові.
Робота у зошиті
Чи змінилося життя рибок у акваріумі після появи червоної рибки? Як саме?
Відтоді життя в акваріумі змінилося. Усім керувала яскраво-червона рибка. Вона поділила акваріум на дві нерівні частини. У великій частині, де було чимало густих водоростей і затишних черепашок, розташувалася вона сама. Інші рибки повинні були тулитися в меншій частині акваріума, де майже не було водоростей. Коли рибок годували, ніхто з них не торкався їжі, доки рибка-володарка не наїсться. Іншим припадали мізерні рештки.
Гра “Ходить буква рядами”.
Ходить буква рядами, дружити хоче з вами,
Кого за руку візьме, нехай той тварину назве. (З буквою А.)
Вправа «Квест -дослідження». Спостереження за вимовою звука
Послухайте вірш. Запам’ятайте слова зі звуком а.
Рибку кинули в водичку .
Думала – пустили в річку.
Стала вона обживатись,
На всі боки розглядатись.
Вода чиста, не мутна,
Усе видно аж до дна.
Водорості тут густі,
Мушлі гарні та пусті.
Камінці дрібні, пісочок,
Є закручений ріжочок.
Тут комфортно: тепло, ясно,
Затишно і дуже класно.
Поживитися є чим,
Є де влаштувати дім,
Заховатись, попірнати,
Бульбашки всі обігнати…
Та не вдалось розігнатись –
Мусила враз зупинятись.
На заваді стінка стала,
Далі її не пускала.
Бідна зразу зажурилась,
Що в неволі опинилась.
Але швидко вже й раділа,
Що в акваріумі жила.
Критичне мислення «Т-схема»
Акваріум добре |
Акваріум погано |
|
|
Фізкультхвилинка.
Чи помітив хлопчик зміни у акваріумі? Якщо так, то як ви гадаєте що він міг зробити?
Так проминуло кілька днів. Незабаром хлопчик помітив, що його рибки мають поганий вигляд. Хлопчик почав спостерігати за ними. Зазвичай рибки весело снували туди-сюди, водили хоровод і грали в схованки. Зараз же ніхто не плавав. Усі рибки скупчилися в одній частині акваріума, не торкалися їжі й перелякано оглядалися. Тільки одна яскраво-червона рибка мала добрий вигляд. Вона вільно плавала і танцювала. Її сріблясті плавці гарно виблискували в прозорій воді! Засмучений хлопчик подумав: «Мабуть, мої рибки захворіли, а нова рибка ще не встигла заразитися. Слід швидше вийняти її з акваріума та помістити в банку». Отак «цариця» рибок опинилася в скляній банці. Рибки полегшено зітхнули, звільнившися від своєї мучительки.
Читання, письмо
Допиши елементи, яких не вистачає
Робота над значенням слова. Трансформація слова шишка в шашки.
Складання речення за схемою у зошиті.
Робота у зошиті
Нам потрібно помити акваріум для цього вам необхідно чисто, охайно і каліграфічно записати літеру а та А.
Переведення друкованих літер у рукописні. Аналіз написаних літер і виду з’єднань. Письмо на дошці.
Банку з яскраво-червоною рибкою хлопець поставив на вікно, навпроти акваріума. «Цариця» рибок гордовито повернулася до рибок хвостиком та заснула. Коли хлопець вийшов із кімнати, до банки з яскраво-червоною рибкою підкрався кіт. Він спостерігав за рибкою відтоді, як вона з’явилася в акваріумі.
Кота побачили всі мешканці акваріума. Краб перелякався за рибку! «Допоможемо їй!» — запропонував він рибкам, але ті тільки розсміялися у відповідь.
Як ви гадаєте, що кіт зробив з рибкою? Чи міг їй хтось допомогти?
Гра «Що у літері?»
Знайди предмети у акваріумі, що закінчуються на літеру а, що починаються на літеру а.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Тоді краб почав стукати клішнями по склу акваріума з такою силою, що старий акваріум задзвенів, а його мешканці на деякий час позбулися слуху. Переляканий кіт щодуху кинувся навтікача.
Яскраво-червона рибка, не вірячи у свій порятунок, дивилася на кота, що тікав, і тремтіла.
Увечері хлопець помітив, що рибки мають кращий вигляд, і вирішив повернути яскраво-червону рибку до акваріума, щоб не нудьгувала сама. Опинившися в акваріумі, яскраво-червона рибка прошепотіла: «Я скучила за вами, рибки. Дозвольте мені пожити разом із вами у вашому чудовому акваріумі — найкращому у світі риб’ячому будиночку».
Старий акваріум, почувши про себе такі схвальні слова, засяяв від щастя.
1. Чому рибка спочатку думала, що вона краща, ніж решта рибок?
2. Чим пишалася яскраво-червона рибка?
3. Чи варто пишатися своєю вродою?
4. Чому гордовитій людині важче знайти собі друзів?
5. Розкажи, чим ти найбільше пишаєшся у своїх батьках, бабусях і дідусях, сестрах і братах.
Метод «Поради від рибок»
Послухайте поради від рибок. Поміркуйте чи слід прислухатися до всіх порад, що вам дають.
Рефлексія
Використати кольорові рибки
Творча хвилинка
Склади літеру А з різнокольорових рибок.
Самооцінювання.
1