Закріплення звукових значень вивчених букв. Вправи для розвитку навички читання.

Про матеріал
Тема дня.Закріплення звукових значень вивчених букв. Вправи для розвитку навички читання. Мета:закріпити знання про вивчені букви та вміння читати склади і слова; розвивати логічне мислення та увагу учнів; виховувати бажання працювати, охайність.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                Українська мова  1  клас

 

Тема тижня. Таємниці космосу

Тема дня. Закріплення звукових значень вивчених букв. Вправи для розвитку

навички читання.

Мета: закріпити знання про вивчені букви та вміння читати склади і слова;

розвивати логічне мислення та увагу учнів; виховувати бажання працювати, охайність.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, перевірити рівень засвоєння учнями знань про Всесвіт і склад Сонячної системи; розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Метод «Настрій космонавта»

Уявіть себе космонавтом. Намалюйте свій настрій на обличчі космонавта.

21850

 

ІІ. Етап цілепокладання

Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми з вами вирушаємо у космічну подорож. До подорожі зможуть приєднатися тільки сміливі та сильні, розумні та кмітливі, справжні астронавти. Тому розпочнемо випробування.

(слайд 3)Завдання №1. Присісти 10 раз.

Завдання № 2. Затримати дихання на 10 с.

Завдання № 3. Читання чистомовки або повторення за вчителем

Отже, за результатами випробування посвідчення космонавта отримують.

Зачитування всіх учні по списку і вручення посвідчень.

 

 

 

http://image.tsn.ua/media/images2/original/Jul2007/6611.jpgПовідомлення теми та мети уроку. (слайд 4)

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Всі швидко сідаємо до космічної ракети та вирушаємо. (слайд 5)

Погляньте в ілюмінатори.

Перегляд відеоматеріалів. (слайд 6)

Перша зупинка. «Відкритий космос» (слайд 7)

Поки наша ракета летить у космосі ми з вами попрацюємо у дослідницькій лабораторії.

Тут на борту є різні тварини. Нам потрібно дослідити їх поведінку у космосі. Перший дослід. Я показую зображення, а ви спробуйте відтворити звук, яким спілкується тварина.

- Як ви розпізнаєте тварин? (за звуками).

- Які це звуки? (немовні звуки , звуки що зустрічаються в природі)

- За допомогою яких звуків спілкуються між собою люди? (мовні звуки)

- Якими є мовні звуки? (голосні й приголосні).

- Назвіть голосні звуки.

- Якими бувають приголосні звуки? (тверді й м'які звуки)

- Чим позначаються звуки? (буквами).

- Чим відрізняється звук від букви? (звуки ми чуємо і вимовляємо, а букви бачимо й пишемо).

Гра «Знайди частинку»

Різні літери вирізані з різнокольорового паперу. Готові літери вчитель розрізає на дві або три частини. Діти отримують одну частину, а мають знайти іншу і склеїти літеру. Потім дитина показує свою літеру в алфавіті і вказує голосна чи приголосна. Називає слова, що починаються на цю літеру.

Гра " Впіймай звук - назви букву "

( Діти називають звук , показують букву, якою він позначається, друкують відповідну букву.).     

Друга зупинка. «Сонце» (слайд 8)

Відгадайте загадку. (слайд 9)

Розповідь про Сонце.

Планети - це небесні тіла, що не випромінюють світло і тепло. За розмірами вони неоднакові і розташовані на різній відстані від Сонця.

Міфологічна хвилинка. (слайд 10)

Люди з давнини поклонялися Сонцю як божеству. Стародавні греки називали бога Сонця Геліосом, єгиптяни — Ра, а наші предки-слов’яни — Ярилом. На честь Сонця складено безліч гімнів, віршів, пісень, казок тощо.

Літературна хвилинка. (слайд 11)

— Сонце світить дуже яскраво. Категорично забороняється дивитися на нього у бінокль, підзорну трубу і просто неозброєним оком. Це може порушити зір. Тільки через темні захисні окуляри можна дивитися на Сонце.

Вправляння у читанні складів разом із сонечком

Можна читати слова із сонечком

Третя зупинка. «Сонячна система». Слайд 13

Перегляд мультимедійної презентації. (слайд 14-26)

Давайте поглянемо, що було б якби замість Сонця світила інша зірка.

Перегляд відеоматеріалів. (слайд 27)

Робота з підручником

Виконання звуко-буквених схем

Робота з ЛЕГО

  • Знайди слово-підписи до малюнку

В космосі тіло людини дуже страждає через відсутність сили тяжіння і космонавти довго тренуються, щоб витримувати різні фізичні навантаження. Давайте ми також потренуємо свій організм до космічних умов.

Четверта зупинка. Фізкультхвилинка. «Космічні танці» перегляд відео слайд 28

П’ята зупинка. «Космічні тіла»

21850

У безхмарний ясний вечір небо над нашою головою всіяне міріадами яскравих зірок. Нам вони здаються маленькими блискучими крапочками, бо знаходяться дуже далеко від Землі. Насправді ж зірки - це величезні розжарені кулі, які скла­даються з газів і світяться власним світлом. Вони схожі на Сонце і рухаються на­вколо своєї осі, як і наша Земля. Зірки відрізняються одна від одної своїми розмі­рами. Є зірки-гіганти, а є карлики.

Диференційованні завдання. Щоденні 5.

На дошці розміщенні зірочки різного кольору. Зірки відповідного кольору мають однакові завдання. Кольорів чотири залежно від рівнів навчання.

Білі зірки – початковий рівень.

Жовті – середній рівень.

Помаранчеві – достатній рівень.

Червоні зірки – високий рівень.

Зірки – це картки, які мають виконати діти, щоб показати рівень засвоєння навчального матеріалу.

Щоденні 5. Слухання.

https://www.youtube.com/watch?v=I298VqlPYXQ

  • Про що розповідається у казці?
  • Чому місяць ніяк не міг собі одяг пошити?
  • Чи знаєте ви, що це за природнє явище?

https://www.youtube.com/watch?v=IQQiyxcoLgM

Щоденні 5. Письмо для себе.

Якщо не вмієш читати чи зможеш стати космонавтом?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Метод «Космічні шоломи» це метод «Шість капелюхів»

Білий капелюх — що сьогодні вивчили (факти)

Червоний капелюх — які ваші враженні від уроку або чи сподобався вам урок? (емоцій, почуттів та інтуїції)

Жовтий капелюх позитиву – що сьогодні на уроці було доброго, позитивного? Від чого вам радісно?

Чорний капелюх – що сьогодні не вдалося? З чим виникли проблеми?

Зелений капелюх — де зможете використати сьогоднішню інформацію?

Синій капелюх — підведемо підсумки нашої роботи.

Наша космічна подорож скінчилась. Маю надію, що ви отримали багато вражень і обов’язково розповісте про свою подорож батькам.

 

1

 

docx
Додано
5 липня 2022
Переглядів
812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку