Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 1 клас
Тема тижня. Таємниці космосу
Тема дня. Закріплення звукових значень вивчених букв. Вправи для розвитку
навички читання.
Мета: закріпити знання про вивчені букви та вміння читати склади і слова;
розвивати логічне мислення та увагу учнів; виховувати бажання працювати, охайність.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, перевірити рівень засвоєння учнями знань про Всесвіт і склад Сонячної системи; розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту
Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію
Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак
Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі
Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище
Відтворює графічні знаки за зразком
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів
Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад
Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки
Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків
Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки
Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Настрій космонавта»
Уявіть себе космонавтом. Намалюйте свій настрій на обличчі космонавта.
ІІ. Етап цілепокладання
Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами вирушаємо у космічну подорож. До подорожі зможуть приєднатися тільки сміливі та сильні, розумні та кмітливі, справжні астронавти. Тому розпочнемо випробування.
(слайд 3)Завдання №1. Присісти 10 раз.
Завдання № 2. Затримати дихання на 10 с.
Завдання № 3. Читання чистомовки або повторення за вчителем
Отже, за результатами випробування посвідчення космонавта отримують.
Зачитування всіх учні по списку і вручення посвідчень.
Повідомлення теми та мети уроку. (слайд 4)
ІІІ. Етап цілереалізації
Всі швидко сідаємо до космічної ракети та вирушаємо. (слайд 5)
Погляньте в ілюмінатори.
Перегляд відеоматеріалів. (слайд 6)
Перша зупинка. «Відкритий космос» (слайд 7)
Поки наша ракета летить у космосі ми з вами попрацюємо у дослідницькій лабораторії.
Тут на борту є різні тварини. Нам потрібно дослідити їх поведінку у космосі. Перший дослід. Я показую зображення, а ви спробуйте відтворити звук, яким спілкується тварина.
- Як ви розпізнаєте тварин? (за звуками).
- Які це звуки? (немовні звуки , звуки що зустрічаються в природі)
- За допомогою яких звуків спілкуються між собою люди? (мовні звуки)
- Якими є мовні звуки? (голосні й приголосні).
- Назвіть голосні звуки.
- Якими бувають приголосні звуки? (тверді й м'які звуки)
- Чим позначаються звуки? (буквами).
- Чим відрізняється звук від букви? (звуки ми чуємо і вимовляємо, а букви бачимо й пишемо).
Гра «Знайди частинку»
Різні літери вирізані з різнокольорового паперу. Готові літери вчитель розрізає на дві або три частини. Діти отримують одну частину, а мають знайти іншу і склеїти літеру. Потім дитина показує свою літеру в алфавіті і вказує голосна чи приголосна. Називає слова, що починаються на цю літеру.
Гра " Впіймай звук - назви букву "
( Діти називають звук , показують букву, якою він позначається, друкують відповідну букву.).
Друга зупинка. «Сонце» (слайд 8)
Відгадайте загадку. (слайд 9)
Розповідь про Сонце.
Планети - це небесні тіла, що не випромінюють світло і тепло. За розмірами вони неоднакові і розташовані на різній відстані від Сонця.
Міфологічна хвилинка. (слайд 10)
Люди з давнини поклонялися Сонцю як божеству. Стародавні греки називали бога Сонця Геліосом, єгиптяни — Ра, а наші предки-слов’яни — Ярилом. На честь Сонця складено безліч гімнів, віршів, пісень, казок тощо.
Літературна хвилинка. (слайд 11)
— Сонце світить дуже яскраво. Категорично забороняється дивитися на нього у бінокль, підзорну трубу і просто неозброєним оком. Це може порушити зір. Тільки через темні захисні окуляри можна дивитися на Сонце.
Вправляння у читанні складів разом із сонечком
Можна читати слова із сонечком
Третя зупинка. «Сонячна система». Слайд 13
Перегляд мультимедійної презентації. (слайд 14-26)
Давайте поглянемо, що було б якби замість Сонця світила інша зірка.
Перегляд відеоматеріалів. (слайд 27)
Робота з підручником
Виконання звуко-буквених схем
Робота з ЛЕГО
В космосі тіло людини дуже страждає через відсутність сили тяжіння і космонавти довго тренуються, щоб витримувати різні фізичні навантаження. Давайте ми також потренуємо свій організм до космічних умов.
Четверта зупинка. Фізкультхвилинка. «Космічні танці» перегляд відео слайд 28
П’ята зупинка. «Космічні тіла»
У безхмарний ясний вечір небо над нашою головою всіяне міріадами яскравих зірок. Нам вони здаються маленькими блискучими крапочками, бо знаходяться дуже далеко від Землі. Насправді ж зірки - це величезні розжарені кулі, які складаються з газів і світяться власним світлом. Вони схожі на Сонце і рухаються навколо своєї осі, як і наша Земля. Зірки відрізняються одна від одної своїми розмірами. Є зірки-гіганти, а є карлики.
Диференційованні завдання. Щоденні 5.
На дошці розміщенні зірочки різного кольору. Зірки відповідного кольору мають однакові завдання. Кольорів чотири залежно від рівнів навчання.
Білі зірки – початковий рівень.
Жовті – середній рівень.
Помаранчеві – достатній рівень.
Червоні зірки – високий рівень.
Зірки – це картки, які мають виконати діти, щоб показати рівень засвоєння навчального матеріалу.
Щоденні 5. Слухання.
https://www.youtube.com/watch?v=I298VqlPYXQ
https://www.youtube.com/watch?v=IQQiyxcoLgM
Щоденні 5. Письмо для себе.
Якщо не вмієш читати чи зможеш стати космонавтом?
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Метод «Космічні шоломи» це метод «Шість капелюхів»
Білий капелюх — що сьогодні вивчили (факти)
Червоний капелюх — які ваші враженні від уроку або чи сподобався вам урок? (емоцій, почуттів та інтуїції)
Жовтий капелюх позитиву – що сьогодні на уроці було доброго, позитивного? Від чого вам радісно?
Чорний капелюх – що сьогодні не вдалося? З чим виникли проблеми?
Зелений капелюх — де зможете використати сьогоднішню інформацію?
Синій капелюх — підведемо підсумки нашої роботи.
Наша космічна подорож скінчилась. Маю надію, що ви отримали багато вражень і обов’язково розповісте про свою подорож батькам.
1