Тема: Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом та без переходу через розряд. Розв`язування задач.
Мета: Закріпити знання ряду чисел, вміння знаходити закономірності і продовжувати задані ряди чисел. Удосконалювати вміння записувати рівняння, спираючись на термінології додавання і віднімання ; вміння знаходити невідомі компоненти дій; вміння правильно виконувати додавання і віднімання чисел в межах 100, спираючись на знання прийомів додавання і віднімання без переходу і з переходом через розряд. Удосконалювати вміння складати, доповнювати і вирішувати завдання вивчених видів. Вчити працювати в парі, групі, четвірці.Відпрацьовувати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення, пам'ять, математичну мову. Виховувати почуття взаємодопомоги, колективу та інтересу до уроків математики.
Хід уроку.
I.Організацій момент
Довгоочікуваний давно дзвінок
Починається урок.
Тут затії і завдання,
Ігри, жарти - все для вас
Побажаю успіх вам
За роботу,в добрий час.
Математику, друзі,
Не можливо не любити,
Дуже сувора наука,
Дуже точна наука,
Цікава наука-
Все це є математика.
II.Психологічний настрій на урок
Щоб ти був щасливий,
Щоб був щасливий я,
Подивися на всіх людей,
Обійми себе.
Якщо важко буде,
Другові допоможи.
Будь-якій людині руку простягни.
Працюємо сьогодні під девізом: «У колі друзів краще вважати, краще вирішувати і перемагати».
III.Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати розв язання рівнянь, задач, прикладів на вивчені випадки додавання і віднімання. А закріплювати все ми будемо, відправившись в подорож, а куди ви визначите самі, розставивши числа в порядку зростання.
54 21 76 65 43
3 А К А К
Правильно, ми вирушаємо у казкову подорож, в казковий ліс, до героїв казок. Під час подорожі ми будемо складати карту- це ваш зошит. Приготуйте його для роботи.
IV.Пальчикова гімнастика
V. Закріплення набутих учнями знань.
І першою вас вітає, вгадайте хто.
Загадка: дівчинка пустотлива і дуже заводна,стирчать у неї кіски кольором лисички? (Пеппі Довга панчоха)
Вона пропонує нам визначити маршрут подорожі, використовуючи підказки - питання, які лежать у вас на столі.
1.Індивідуальна робота.
Запитання:
2. Назвіть компоненти додавання?
3. Назвіть компоненти віднімання?
4. Як знайти від'ємник?
5. Як знайти невідомий доданок?
6. Як знайти зменшуване?
Ці підказки нам стануть в нагоді для арифметичного диктанту, в якому ми закріпимо вміння складати рівняння і знаходити їх значення.
Завдання: в перший стовпчик запишіть рівняння, а в другій їх значення.
2.Арифметичний диктант.
1. 26 зменшили на кілька одиниць і отримали 16. На скільки одиниць зменшили число? (26-х = 16, х = 10)
2. Число збільшили на 15 і отримали 23. Яке це число?
(х+15=23,х=8)
3. Сума двох чисел дорівнює 50. Перший доданок 20. Знайдіть другий? (20+х=50, х=30)
4. Зменшуване 44, різниця - 30. Знайдіть від’ємник . (44-х=30, х=14)
5. З числа відняли 13 і отримали стільки ж. Знайдіть це число.
(х-13=13,х=26)
3.Перевірка в парах.
Що об'єднує ці числа?
Яке число зайве?
Чому? (8 - однозначне)
Далі ми будем працювати у вісімках .
Фізкультхвилинка.
Вирушаємо в похід,
Скільки нас відкритів чекає.
Ми крокуємо один за одним,
Лісом і зеленим лугом.
4. Гра: «Колективний рахунок».
По кожному ряду парт передають аркуш паперу, із записаним на ньому числом:
1 ряд-11 2 ряд-13 3 ряд-15
Кожен з учнів, що сидить за першою партою повинен додати до написаного числа 1, другий - 2, третій - 3 і т.д. Перемагає та команда, яка швидше за всіх виконає роботу і переверне число свого ряду, що висить на дошці, зворотньою стороною:
64, 47, 53, 49, 51
Г О Н М
Складіть ім'я наступного героя, до якого ми вирушаємо. За маршрутом, який ви складете в парі.
5.Мімічна гімнастика.
Ми по лісу йдемо - посміхаємося,
Якщо раптом впадемо - засмучуємося.
Якщо збилися із шляху - ми лякаємося.
Сердимося ми, якщо раптом вдаряємося,
Але намагаємося бути ми спокійними.
Поваги людей бути гідними.
-Гном загубив Білосніжку і ми допоможемо йому її знайти.
1 варіант йде в одну сторону, розв язує перший стовпчик прикладів.
2 варіант йде в інший бік, розв язує другий стовпчик прикладів. При розв язувані прикладів закріплюємо вивчені прийоми додавання і віднімання.
1 варіант: 2 варіант:
60+27=87 50+37=87
90-54=36 80-44=36 34+5=39 40-1=39
70-6=64 61+3=64 45+(12-7)=50 35+(8+7)=50 перевірка в парах.
Фізкультхвилинка.
Ми туристи, ми в дорозі
Веселіш крокуйте ноги.
Легше видих, глибше вдих.
Шлях не близький, не далекий.
Попереду тече струмок,
Перестрибни мерщій.
Раз, два, три, чотири, п'ять
Усі вміємо ми вважати.
Відпочивати вміємо теж,
Руки за спину закладемо,
Голову піднімемо вище
І легко, легко видихаємо.
VI. Узагальнення і систематизація знань.
Білосніжку ми знайшли і вона нам пропонує завдання:
1.Заміни невідомі числа так, щоб рівності були вірні
к+3=13 14=х+7 18=у+10
Перевірка: Знайдіть суму знайдених чисел (вона повинна дорівнювати 25).
Висновок: на які знання спиралися при вирішенні цього завдання (склад чисел)
Прощаємося з Білосніжкою і йдемо далі через ліс.
2.Гімнастика для очей.
Ми підемо з тобою наліво
І направо ми підемо.
Зверху вниз ми пробіжим
І на гору заповзем.
Ми пройдемо по червоній стежці,
До річки синьої ми підем.
За стежинкою зеленою
Ми вісімкою пройдемо.
Один , два, один, два
Будемо ми берегти свій зір.
-У лісі можна зустріти і героя казки, який виріс і живе в лісі ( Мауглі ) .
А тепер Мауглі хоче подивитися які ви уважні , які спостережливі у вас очі .
3. Робота по контурній таблиці .
Завдання:
Дівчаткам - знайти диких тварин,
Хлопцям - домашніх тварин.
-Алладін і Джинн пропонують вам розв язати задачі.
Отже, увага ,
Останнє завдання .
Ви задачу вирішите ,
Нас знаннями своїми вразите .
4.Робота в групах.
1 завдання : прилетів килим-літак, з нього зійшли 18 Джинів, 7 Східних чарівниць і Алладін . Скільки всього пасажирів доставив рейсовий килим - літак ?
2 завдання : допиши питання і виріши завдання.
У конкурсі двійників Аладіна брали участь 43 людини, 8 учасників вибули в першому турі , 9 - у другому. Решта вийшли у фінал.
3 завдання : склади завдання з короткого запису і розв яжи її .
Джини – 15 чарівних ламп
Алладин - ?, на 7 ламп менше
VII.Підсумок:
-Що закріпили, що повторили? Що сподобалось?
Друзі, урок наш закінчився.
Всі старались, як могли.
Я знов чекаю на зустріч з вами.
Щасти вам усім!